Mazda - typowe usterki
 
Główną wadą, na jaką natrafiają użytkownicy Mazdy, jest korozja (dotyczy też młodych samochodów); kłopoty z trwałością napędu rozrządu oraz wysokie spalanie oleju przez silnik - w 626 z końca lat 90.; poza tym najczęściej psują się drobiazgi.
Ranking tÜv
Świetne oceny zbiera 6, Demio oraz kultowy już model MX-5 - wymienione auta plasują się w pierwszej lub drugiej dziesiątce raportu. Trochę gorzej wypadają starsze modele: 323 i 626.

 
Najczęściej pojawiające się usterki w Mazdach 626 to:
- Trzaski w obrębie tablicy rozdzielczej
- Szybko zużywające się tarcze hamulcowe
- Defekty zamka centralnego
- Korozja układu wydechowego
- Jednostronne działanie hamulca ręcznego
- Uszkodzenia alternatora
- Nadmierne zużywanie się sprzęgła
- Przegrzewanie się silnika (szczególnie w autach z roku 1990)
- Przepalanie się uszczelki pod głowicowej
- Korozja złącz kablowych
- Podatne na uszkodzenia i zużycie dolne gumowe, uszczelnienie drzwi
- Wilgoć w przedziale bagażnika (wersje ze ściętym tyłem)
- W najstarszych modelach luzy w układzie kierowniczym
- Kondensacja pary wodnej w przednich lampach kierunkowskazów
- Usterki pompy paliwa
- Szybka korozja reflektorów
- Usterki automatycznych skrzyń biegów (1978)

 
Mam mazdę z 1994 ale 1 rejestracja 1996 - zakup.

- Trzaski w obrębie tablicy rozdzielczej -> Nie stwierdziłem
- Szybko zużywające się tarcze hamulcowe -> Czy ja wiem ?
- Defekty zamka centralnego -> po włamaniu tak
- Korozja układu wydechowego -> ooo tak potwierdzam
- Jednostronne działanie hamulca ręcznego -> To mnie wkurza - od początku kiedy go kupiłem nie mam ręcznego. Wymieniłem tylne zaciski i dalej to samo :( !
- Uszkodzenia alternatora -> Nie stwierdziłem
- Nadmierne zużywanie się sprzęgła -> Nie stwierdziłem
- Przegrzewanie się silnika (szczególnie w autach z roku 1990) -> Nie stwierdziłem a śmigam na LPG 4 lata
- Przepalanie się uszczelki pod głowicowej -> Nie stwierdziłem
- Korozja złącz kablowych -> Nie stwierdziłem
- Podatne na uszkodzenia i zużycie dolne gumowe, uszczelnienie drzwi -> Nie stwierdziłem
- Wilgoć w przedziale bagażnika (wersje ze ściętym tyłem) -> Nie stwierdziłem mam chatcback-a
- W najstarszych modelach luzy w układzie kierowniczym -> Nie stwierdziłem
- Kondensacja pary wodnej w przednich lampach kierunkowskazów -> Chyba tak
- Usterki pompy paliwa -> Nie stwierdziłem
- Szybka korozja reflektorów -> Nie stwierdziłem

Dodał bym:
- korozja karoserii

 
Mam pytanko :) jakbyś miał jeszcze raz kupić mazdę 626 to
czy byś ją kupił, czy nie? Ogólnie auto warte polecenia czy nie za bardzo?

 
Powiem tak.
Ogólnie jestem zadowolony z M626 a z mojego egzemplarza średnio -
głównie ze względu na to, że chyba był robiony (wtedy to się nie znałem ) a moi koledzy nie doszukali się wad ale po latach wychodzi:
- korozja maski, nadkoli, słupka przy szybie w drzwiach kierowcy
- drzwi pasażera nie domykają się jak powinny

Gdybym wtedy w 2001 miał kupować M626 to bym kupił jeszcze raz.
Silnik 1,8 Pb + LPG bardzo ekonomiczny. Na trasie spala 6-7 l/100km Pb / 10LPG stara instalacja.
Mimo, że to stary model ale design jeszcze trzyma fason :)
Teraz myślę o innej marce nie dla tego, że mam uprzedzenia ale obecne mazdy to już nie te z przed lat - Ford :(

Ze względu na zabezpieczenia antykorozyjne szukam pomiędzy C5, P406 choć oglądam i Nissany P11 :)

PS
Wkurzają mnie hamulce ręczne a raczej ich brak lub niedomagania - to typowa wada Mazd.