Nissan - Typowe Usterki
 
Krótka trwałość sworznia wahacza górnego w przednim zawieszeniu (dotyczy modelu Primera z końca lat 90.); słaba jakość elementów układu kierowniczego; kłopoty
z turbosprężarkami w silnikach wysokoprężnych dCi; błąd w oprogramowaniu elektroniki silnika - efekt to przepalone cewki; awarie przepływomierzy powietrza; kłopoty sprawiają rozbudowane instalacje elektryczne (Primera II); wadliwe czujniki położenia wału korbowego (dotyczy tylko Almery II); wadliwy napinacz łańcucha pompy próżniowej (w turbodieslu 2.2); korozja na karoserii oraz w komorze jednostki napędowej - głównie Almera.
Ranking tÜv
Micra zajmuje 15. miejsce w najmłodszej kategorii wiekowej, 69. pozycję wśród 4- i 5-latków oraz 58. lokatę w zestawieniu aut 6- i 7-letnich, Almera odpowiednio - 56., 33. i 14. miejsce, a Primera - 72., 36. i 35. miejsce. Nowością w zestawieniu jest lekki SUV, czyli X-Trail - został sklasyfikowany na 49. pozycji wśród samochodów 2- i 3-letnich.
akcje serwisowe
Możliwość pęknięcia zbiornika paliwa (Primera z 1997 r.); uszkodzone ogumienie podczas montażu (Almera II z 2001 r.); wadliwe mocowania Isofix (dotyczy modelu Note produkowanego od 25 stycznia do 3 lutego 2006 r.); niepoprawny montaż dolnych przegubów kulowych przedniego zawieszenia (Qashqai z 2007 r.).

 
Almera N15 Korozja progów (tylne końcówki i z przodu końcówka błotnika) - chyba wada fabryczna, bo w wiekszości egzemplarzy to występuje. Poza tym bezawaryjny :)