[p12] geometria
 
1 załącznik(i) Witam, kupuje właśnie Primere P12 i po wizycie w serwisie (przed zakupem) wyszło to co macie w załączniku. Mechanik nissana powiedział, że albo robimy zbieżność, albo wymieniamy tylna belkę. Auto dzwona nie miało na pewno, dokładnie to sprawdzili, może jakiś krawężnik? Co myślicie?

 
Mam nadzieję, że nie myślisz, iż w samochodzie ustawia się zbieżność raz na całe życie!
Po każdej wymianie/grzebaniu przy zawieszeniu powinna być taka zbieżność ustawiana. Niestety jak pokazuje życie często nawet w ASO przy wymianach takich elementów nie ustawiają zbieżności (lub co gorsza wystawiają za nią fakturę, a jej nie regulują)!

Pomiary całkiem normalne, auto ma już swoje lata i z fabryki nie jest. Ustawienie zbieżności kosztuje od 60 do 100zł (zależy od warsztatu).

P.S. Niektórzy tak samo robią z kołami, że raz wyważone, używają przez 2-3sezony, bo przecież tylko koła przekłada...

 
Cytat:
Mam nadzieję, że nie myślisz, iż w samochodzie ustawia się zbieżność raz na całe życie!

Jasne, w swoim samochodzie staram się o to dbać. W przypadku tej primery sprzedający też był zdziwiony wynikiem pomiaru. Serwis tylko stwierdził odstępstwa od fabrycznej normy - mnie natomiast interesuje czy wg Was są to duże odstępstwa i czy należy się nimi bardzo przejmować.

 
Cytat:
Jasne, w swoim samochodzie staram się o to dbać. W przypadku tej primery sprzedający też był zdziwiony wynikiem pomiaru. Serwis tylko stwierdził odstępstwa od fabrycznej normy - mnie natomiast interesuje czy wg Was są to duże odstępstwa i czy należy się nimi bardzo przejmować.

Te różnice nie są znowu tak bardzo duże i mogą być przyczyną tego o czym pisałem wcześniej.

 
Cytat:
Jasne, w swoim samochodzie staram się o to dbać. W przypadku tej primery sprzedający też był zdziwiony wynikiem pomiaru. Serwis tylko stwierdził odstępstwa od fabrycznej normy - mnie natomiast interesuje czy wg Was są to duże odstępstwa i czy należy się nimi bardzo przejmować.

Różnice sa raczej z kategorii minimalnych, bez problemu są do ustawienia przez normalnego mechanika zajmującego się zbieżnością. Serwis oczywiście chce zarobić i najlepiej wymienil całą belke tylnią... Oni nigdy się nie bawią w drobiazgi :) Razem z belką pewnie wymieniliby amortyzatory, wahacze i bóg wie co jeszcze - koszt wymiany samej belki to pewnie w granicach (6-6,5 tys zł) :)
Dobrze że wiesz, że zbieżność jest do ustawienia, chociaż auto pewnie jedzie prosto, nie ściąga i nic się nie dzieje.
Co do prawidłowych wartości - to z tego co ja pamiętam - zbieżność tył od 0,0 do 0,20, czyli u Ciebie te wartości maja naprawde bardzo niewielkie odchylenia. Czyli pewnie przy 200 km/h może być poczuł, że auto delikatnie Cię ciągnie na lewo, ale gdzie będziesz jechac 200 km/h ??
Jak nic innego nie stwierdzono, to chyba sie będziesz decydować, co ?
A jak w końcu z tym kierunkiem ?