Pierwsza inspekcja Opel Astra 1.9 CDTi Kombi
27 załącznik(i) Witam,
zostalem poproszony o przeprowadzenie pierwszej inspekcji. Ponizej zamieszczem jej rezultat z opisem.
Badanie miernikiem lakieru nie wykazalo aby karoseria byla gdziekolwiek naprawiana. Wszedzie grubosc lakieru oscylowala w przedziale 100-200 mikronow znaczy to tyle, ze jest w normie. Poza kilkoma drobnymi rysami oraz delikatnym malym wgnieceniem kolo tylniej tablicy rejestracyjnej nie ma zadnych ubytkow lakieru.
Wszystkie szyby pochodza roku 2004 lub 2005 co jest rzecza normalna w Oplach.
Opony sa takie same, opona zapasowa nie byla uzywana.
Samochod zapalany byl na zimno odpalil za pierwszym razem. Silnik nie dymi, chodzi cicho i miarowo, nie bylo zadnych dziwnych odglosow. Silnik trzyma obroty nie ma zadnych przerywan podczas trzymania na wyzszych obrotach.
Silnik byl myty, ale chyba dosc dawno temu jako ze jest juz troche zakurzony. Jest tez suchy nie ma zadnych wyciekow, turbosprezarka jest sucha.
Nie ma zadnych podejrzanych spawow w komorze silnika, nie widac zadnych skrzywien.
Komora na kolo zapasowe jest nie naruszona, tak samo podloga w bagazniku nie ma na niej zadnych odksztalcen jest rowna i prosta.
Stan w srodku jest b.czysty nie ma zadnych brudow czy plam. Byc moze tapicerka byla myta jest czysto w srodku i nie widac aby samochod mial zrobione 160 tysiecy jesli mialbym byc szczery.
Komputer po wcisnieciu gazu i hamulca i przekrecenia zaplonu nie pokazal zadnych bledow.
Kierownica nie jest wytarta tak samo galka zmiany biegow czy pedaly nie sa zuzyte co moze wskazywac na autentyczny przebieg.
Kontrolki zapalaja sie z przekreceniem zaploneu gasna po odpaleniu silnika, nie podswietlaja poduszek silnika etc w trakcie pracy silnika. Czyli tutaj nie ma sie do czego przyczepic.
VIN z szyby zgadza sie z numerem na przednich drzwiach pasazera.
Kluczyki sa malo zniszczone, nie widac sladow uzywania.
Mowiac szczerze zapomnialem zerknac czy opony zimowe czy letnie ale obstawiam letnie..
Hmm co jeszcze,
wydech wyglada dobrze nie ma sladow korozji, nie kurzy ani nie smierdzi.
Jest ksiazka serwisowa z wpisami oraz jest oryginalna plyta do nawigacji.
Jesli chodzi o rzeczy, ktore wygladaja podejrzanie sa trzy, mianowicie:
-na progu drzwi kierowcy jest przyklejona naklejka przezroczysta, ktora miala byc wg sprzedajacego zabezpieczeniem na ewentualne obtarcie. Sprawdzilem to miernikiem nie ma pod nia szpachli. Wiec faktycznie moze tak byc. Ponadto ta naklejka jest tylko w tych jednych drzwiach nie ma jej przy innych.
- w bagazniku po podniesieniu klapy w lewym rogu tuz jest biala plama. Moze to wskazywac, ze gdzies idzie woda. Sprzedawca nie potrafil wyjasnic co to jest i skad. Widzialem podobna rzecz w Oplu Signum ale tam woda lala sie. W Astrze wody nie bylo, wiec moze to byc rzecz, dzieki ktorej mozna zejsc z ceny.
- przednia maska. Odleglosc maska lewy reflektor jest inna od odleglosci maska prawy reflektor. Jest tam tez mala szpara a okolicy grilla lewego reflektoru. Byc moze ktos zmienial zarowke i nie umiejetnie osadzil reflektor. Raczej nie byl bity po poduszki sa cale na 100%. Wiec jest to kolejna rzecz gdzie mozna sie targowac o lekki upust.
Elektryka dziala tzn szyby, nawiew, swiatla etc to wszystko jest sprawne.
Moim zdaniem, samochod jest warty zainteresowania. Oczywiscie nie mozna sie obyc bez wizyty w warsztacie najlepiej w stacji kontroli pojazdow. Koszt takiego przegladu to okolo 40 zl a mechanik powie Ci co i jak. Sprawdzic VIN w serwisie tez nie zaszkodzi.
Ja nie doszukalem sie niczego niepokojacego w tym samochodzie. Wszystkie zdjecia sa dostepne pod tym adresem:
http://picasaweb.google.com/owcast1/Astra#
Pod zdjeciami opisalem je jeszcze. Nie ma kazdego kata sfotografowanego poniewaz nie chcialem powielac tego co jest w ofercie tego samochodu na allegro pod tym linkiem:
http://moto.allegro.pl/Link_zakodowany_do_czasu_decyzji_zainteresowanego_ ogledzinami_auta
Pzdr