Problem z chłodzeniem silnika.
 
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!!!
Jestem posiadaczem Ibizy 1.4MPI 60 KM i mam problem z trzymaniem temperatury tzn. do tej pory było zawsze 90 stopni C. jakiś miesiąc temu w czasie jazdy poza miastem na trasie nagle temp. spadła do 60 - 70st.C, po jakimś czasie znowu trzymał 90st. i wczoraj w czasie jazdy w korkach znowu spadło do 60-70st.C. Płynu potym mi ubyło niewiele ale zawsze, olej dolewam ok.o,5l na 5tys. km (przebieg samochodu od nowosci 130tyś.km, zasilany LPG). Przeprowadziłem test jak z Pg 206, tzn. na benzynie silnik pracował przewód górny się nagrzał (prawie parzył w rękę) a na wskaźniku dalej 60st.C., a przy wydechu mokro, po "przegazowaniu" biały dym i woda z rury kapie. Wg. diagnozy dla Pg 206 termostat wadliwy ale czy u mnie jeszcze nie doszła uszczelka pod głowicą? Jutro atakuję mechanika, Wy co otym sądzicie?
POZDRAWIAM
albercik74:(

 
a ta goraca rure mogles scisnac czy nie bardzo - jak nie bardzo to uszczelka / glowica.

 
Witam Serdecznie!
W końcu znalazłem chwilkę aby napisać. Byłem u mechanika narazie wymieniony został termostat (cała obudowa plastikow+tremostat). Przejechałem ok.1000km i nic się nie dzieje, jakby szybciej osiągał 90st.C, płynu w zbiorniczku wyrównawczym nie ubywa. Wydaje się że wszystko O.K.
blanker dzięki za radęhttp://bezwypadkowe.net/imgcache/2445.png, ale nie sprawdzałem czy rura miękka czy twarda jak zbierzemy się w garażu w większym gronie sąsiedzkim będziemy sprawdzaćhttp://bezwypadkowe.net/imgcache/2446.pnghttp://bezwypadkowe.net/imgcache/2447.png
Pozdrawiam!

 
Witam Serdecznie!http://bezwypadkowe.net/imgcache/2445.png
Wydaje się że wszystko O.K. od ostatniego razu.
A tak nie na temat to co ile tyś.km powinno się robić wymianę rozrządu w Ibizie rok prod. 2002, silnik 1.4MPI 60KM. Spotkałem się z dwoma wersjami co 60tyś. i 90tyś.km (co mechanik to inaczej), a i o 120tyś.km też słyszałem. Na obecnym pasku przejechałem 75tyś.km i niechciałbym się zdziwić. Czy wymiana pompy wodnej też jest konieczna? :confused:
Pozdrawiam!

 
powiem Ci ,ze zazwyczaj jak sie paski wymienia , to tez sie sprawdza pompe wodna. jesli ma za duze luzy , to musisz liczyc na wymiane :)

pasek wg zalecen fabryki ...

 
generalnie w tych silnikach wymienia się co 60tyś łącznie z pompą - dlatego, że pompa jest napędzana z tego samego pasa czyli rozrządu - zabblokowanie łożyska w pompie przynosi tragiczne w skutkach koszty naprawy - więc myślę że nie oszczędzaj tylko wydaj wymień i ciesz się bezawaryjną jazdą. :)
pozdro

 
Dzięki bardzo za porady!
Te 60tyś.km to strasznie mało, no ale jak mus to mus.
No, dzisiaj przygody ciąg dalszy z moim pojazdem, jadąc ni ztego ni zowego silnik zaczął głośno pracować, większe wibracje, mała moc - pyrkocze prawie jak traktor. Przełączyłem z gazu na bęzynę wszystko w porządku, z powrotem na gaz traktor. Dojechałem do garażu otworzyłem maskę odpaliłem na bęzynie wszystko ok. przełączam na gaz silnik pracuje jakby nie na wszyskich cylindrach przy przjściu na gaz spadek obrotów z ok. 1000 na ok.600 (a potem w górę) no i duże drgania, spowrotem na bęzynę jest ok.
Jnstalacja BRC sekwencyjna, świece wymieniane 15tyś.km temu, czyżby z "gazem" był problem?:confused:
Pozdrawiam Serdecznie!!!

 
Cytat:
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!!!
Jestem posiadaczem Ibizy 1.4MPI 60 KM i mam problem z trzymaniem temperatury tzn. do tej pory było zawsze 90 stopni C. jakiś miesiąc temu w czasie jazdy poza miastem na trasie nagle temp. spadła do 60 - 70st.C, po jakimś czasie znowu trzymał 90st. i wczoraj w czasie jazdy w korkach znowu spadło do 60-70st.C. Płynu potym mi ubyło niewiele ale zawsze, olej dolewam ok.o,5l na 5tys. km (przebieg samochodu od nowosci 130tyś.km, zasilany LPG). Przeprowadziłem test jak z Pg 206, tzn. na benzynie silnik pracował przewód górny się nagrzał (prawie parzył w rękę) a na wskaźniku dalej 60st.C., a przy wydechu mokro, po "przegazowaniu" biały dym i woda z rury kapie. Wg. diagnozy dla Pg 206 termostat wadliwy ale czy u mnie jeszcze nie doszła uszczelka pod głowicą? Jutro atakuję mechanika, Wy co otym sądzicie?
POZDRAWIAM
albercik74:(

Mam VW Polo 1.4 benzyna, 60KM - 99r. Jeżeli masz swoją Ibizę w podobnym wieku, to mamy identyczne silniki. Miałem podobny przypadek, mnie jednak temperatura spadała do optymalnych dla tego silnika 90C, po czym w korku/czasami normalnie na drodze potrafiła wzrosnąć do 110C i spadała powoli w dół... Większość kazała mi się nastawić na najgorsze, ale płynu mi nie ubywało dlatego wymieniłem sam termostat na ten polecany przez użytkowników forum VW Polo - firmy Wahler - koszt ok. 50zł + płyn. Poprzedni jak się okazało miał pękniętą delikatnie obudowę, przez co się nie domykał, lub nie otwierał. Od tamtej pory nie mam już najmniejszych problemów z temperaturami. Samochód nagrzewa się w 2-3minuty max. i temperatura bez względu na to ile jadę jest stała... Ja ze swojej strony radziłbym zacząć od tego, bo to na prawdę niewielkie koszta, a wymienić można samemu... ewentualnie w warsztacie, za jakieś również niewielkie pieniądze.

 
Witam Serdecznie!
Dzięki domel86 za radę! Już tak zrobiłem i na razie jest z temp. ok., a co ile w swoim Polo wymieniasz rozrząd?
Jeszce raz dzięki i pozdrawiam!