1 załącznik(i) witam serdecznie. Przez ostatni tydzień szukałem samochodu dla siebie marki Renault.
Najbardziej interesował mnie model Megane w kombi. Powiem szczerze że pomimo iż na znanych portalach motoryzacyjnych jest wiele ogłoszeń, to większość z nich mija się całkowicie z prawdą. Ostatecznie kupiłem wymarzony samochód w Warszawie. Może nie jest idealny, ale najbardziej przybliżony do opisu wystawionego przez sprzedającego.
Jednak zanim kupiłem Renówkę, wcześniej byłem w Nowym Mieście nad Pilicą obejrzeć cudo, przynajmniej tak pisał sprzedający. Ponieważ sam nie znam się na samochodach, pojechałem razem z doświadczonym mechanikiem. Opisywana Renault to:

Cytat:


Załącznik 48670

Rok produkcji: 2001, 122 000 km, Skrzynia biegów: manualna, Pojemność skokowa: 1600 cm3, benzyna, granatowy, Liczba drzwi: 4/5,
Dodatkowe wyposażenie:

ABS, el. szyby, klimatyzacja, centralny zamek, autoalarm, poduszka powietrzna, wspomaganie kierownicy, immobiliser, welurowa tapicerka
Dodatkowe informacje:

bezwypadkowy, garażowany



http://otomoto.pl/renault-megane-1-6...-C9645583.html

Po przybyciu na miejsce, od razu widać że samochód jest zaniedbany, tapicerka brudna, powycierana. Dodatkowo sprzedawca pisze że jest bezwypadkowy. Bzdura. Samochód napewno miał malowany cały bok zarówno po stronie pasażera jak i kierowcy. Widać to gołym okiem. Ponadto ma mnóstwo zarysowań i wgniotek. Na miejscu podłączyliśmy go za zgodą właściciela komisu pod stetoskop i wyszło że nie ma lub ma uszkodzoną poduszkę powietrzną kierowcy. Sprzedający upierał się że to wynik jakieś przerwy w obwodzie lub kostki łączeniowej. Może i tak, jednak komputer nie kłamie a pokazywał błąd poduszki. Ponadto akumulator złom, tylna blenda na klapie niechlujnie przyklejona. Jednym słowem samochód masakra i napewno nie wart tej ceny.

 
2 załącznik(i) Tak się zastanawiam i nie mogę pojąć w jaki sposób można za pomocą stetoskopu podpiąć się do auta i sprawdzić błąd poduszki powietrznej. Załączam przykładowe zdjęcia stetoskopu, może ktoś wie jak to się robi ( zapewne był to stetoskop warsztatowy a nie lekarski ,ale nigdy niewiadomo :) )

 
adas - ten stetoskop to po prostu przejezycznie - nie czepiajmy sie szczegolow - pewnie chodzilo o jakiegos techa or something

 
Cytat:
Tak się zastanawiam i nie mogę pojąć w jaki sposób można za pomocą stetoskopu podpiąć się do auta i sprawdzić błąd poduszki powietrznej. Załączam przykładowe zdjęcia stetoskopu, może ktoś wie jak to się robi ( zapewne był to stetoskop warsztatowy a nie lekarski ,ale nigdy niewiadomo :) )

zwykłe przejęzyczenie. żeby było prościej podłączyliśmy się komputerem do samochodu za pomocą złącza diagnostycznego.