samochod z włoch ale niemczech
 
witam wybieram sie wlasnie po auto z wloch, ktore zostało przywiezione już do Niemiec. mam pytanie na co musze zwrócić uwage oraz jakie dkoumenty potrzebuje(chodzi mi o nayw włoskie)do rejestracji tego auta

 
Cytat:
witam wybieram sie wlasnie po auto z wloch, ktore zostało przywiezione już do Niemiec. mam pytanie na co musze zwrócić uwage oraz jakie dkoumenty potrzebuje(chodzi mi o nayw włoskie)do rejestracji tego auta

Na to samo jakbyś kupował auto we Włoszech - zobacz w tym dziale.
Ważny jest dowód i certyfikat własności.

 
Cytat:
witam wybieram sie wlasnie po auto z wloch, ktore zostało przywiezione już do Niemiec. mam pytanie na co musze zwrócić uwage oraz jakie dkoumenty potrzebuje(chodzi mi o nayw włoskie)do rejestracji tego auta

A coś więcej o tym samochodzie? Byłem w wakacje we Włoszech i co jeden to poobijany, puknięty - aż szkoda gadać. W ogóle nie oszczędzają samochodów. W komisach jak stały to każdy miał jakąś dolegliwość (malowane, liczne usterki). A propos pytania to musisz mieć ksero włoskiego dowodu rejestracyjnego reszty nie pamiętam i certyfikat własności.

 
czyli lepiej sobie odpuścić, to wiem ze oni akurat maja gdzies samochody

 
Cytat:
czyli lepiej sobie odpuścić, to wiem ze oni akurat maja gdzies samochody

Na twoim miejscu bym sobie odpuścił, ale to twoja decyzja.

 
Samochody ktore trafiaja z Wloch do Niemiec to najwieksze szczury, wie to kazdy kto bywa na brudnych placykach w Berlinie, Norymberdze czy Monachium. Zapomnij o oryginalnym lakierze, o komplecie kluczykow, o ksiazkach serwisowych.
Zasada jest prosta, najpierw odkupil to wlosko-turecki handlarz i sprzedal Turkom do Niemiec, potem Turek skręca licznik i przycina kolejne kilka stów, potem złomek trafia do Polski itd..., a myslacy człowiek wie ze gdzie wielu posrednikow tam niska cena poczatkowa swiadczaca o...no wlasnie.

 
Cytat:
A propos pytania to musisz mieć ksero włoskiego dowodu rejestracyjnego reszty nie pamiętam i certyfikat własności.

Żadnego ksero !!! TYLKO ORYGINAŁY !!!
I to zarówno dowodu jak i certyfikatu!

 
Cytat:
Żadnego ksero !!! TYLKO ORYGINAŁY !!!
I to zarówno dowodu jak i certyfikatu!

W moim wypadku miałem tylko ksero dowodu bo samochód był wyrejestrowany z Włoch i dało radę zarejestrować bez żadnych konsekwencji. Certyfikat to akurat oryginalny.

 
Cytat:
W moim wypadku miałem tylko ksero dowodu bo samochód był wyrejestrowany z Włoch i dało radę zarejestrować bez żadnych konsekwencji. Certyfikat to akurat oryginalny.

Wymagane są oryginały i tu nie ma dyskusji.
Jeżeli zarejestrowałeś na kopiach to albo to było parę lat temu (była taka możliwość) albo rejestrowałeś w miejscowości w której urzędniczki przestały nadążać za przepisami.

Jest możliwość zarejestrowania na kserokopii dowodu rejestracyjnego ale po wcześniejszym potwierdzeniu oryginalności kopii np. przez ambasadę.

 
Zwróćcie uwagę, że wielu handlarzy zgłasza w opisie że za dodatkową opłatą przerejestr auto na niemieckie papaiery ( przeważnie te droższe:) )
Ciekawe też kiedy zaczną "wypływać" te włoskie przeszczepy z niemieckich zgłoszeniówek:)
...im droższe auto tym częstszy wpis...NUR EXPORT....Handler oder Export..art 25.....
"bliżniaczki i kloniki " w bażie danych trochę namieszają:)