Skoda - Typowe usterki
 
Ponieważ Skoda bazuje na technologii Volkswagena, typowe niedomagania są bardzo podobne. Jednostki 3-cylindrowe mają kłopoty z trwałością cewek zapłonowych; w silnikach TDI psują się przepływomierze powietrza, rozpadają 2-masowe koła zamachowe (oprócz wariantu 90-konnego TDI); czasami zawodne okazują się turbosprężarki; kłopoty z elektro-hydraulicznym wspomaganiem i nietrwałe siłowniki sprzęgła (dotyczy tylko Fabii); kiepska jakość czeskiego silnika 1.4/ 60 oraz 68 KM (najczęściej szwankuje hydraulika zaworów); nietrwałe stabilizatory (Fabia z początku produkcji); zdarzają się uszkodzenia przekaźnika świec żarowych; szybko zużywają się gumki stabilizatora (Octavia I).
Ranking tÜv
Modele Skody miewają drobne problemy z zaliczeniem obowiązkowego przeglądu rejestracyjnego - donosi TÜV. Najsłabiej wypada Felicia. Auto sklasyfikowano tylko wśród 6- i 7-latków na dalekim, bo aż 92. miejscu. Pozycje Fabii są już dużo lepsze. Auto zajęło 38. miejsce wśród 2- i 3- latków oraz 47. pozycję w zestawieniu aut 4- i 5-letnich. Podobny pułap jakościowy prezentuje większa Octavia - 52. miejsce wśród najmłodszej kategorii wiekowej, 38. pozycja
w porównaniu z autami 4- i 5-letnimi i 40. miejsce wśród samochodów z grupy 6- i 7-latków.
akcje serwisowe
Ocieranie się koła zamachowego o obudowę skrzyni biegów (dotyczy Octavii II z silnikiem 2.0 TDI, produkowanej w Czechach od 2004 do 2005 r.).

 
Ja jeżdżę od ponad 2 lat Octawią 2,0 TDi. Bardzo udany model, przejechałem 130 tys. praktycznie bez żadnych problemów. Natomiast jest jeden problem, chyba dość powszechny, gdyż w trakcie zgłaszania problemu u dealera za mną stali goście dokładnie z tym samym tematem - uszczelki drzwiowe wycierają lakier do blachy - u mnie pojawiła się korozja w tylnych lewych drzwiach. Sprzedawca twierdzi, iż wynika to z bardzo ścisłego pasowania uszczelek i drzwi, co przy wzajemnym tarciu i pracy nadwozia na naszych drogach powoduje opisany problem. Zwracam uwagę, bo pojawia się to po 2-3 latach eksploatacji, a gwarancja mija po latach.... 3.
Więc użytkowników zachęcam do luknięcia. Pozdro.

 
w ostatnim okresie zmieniono uszczelki na mieksze takze ten problem w nowych autach juz sie nie powinien pojawiac, a u siebie jesli auto jeszcze na gwarancji polakieruja i wymienia uszczelki

 
W początkowym okresie produkcji 3cylindrowych silników 1.2 był problem z nagminnie padającymi cewkami oraz przeskakującym łańcuchem rozrządu. Później to poprawiono, także w młodszych autach nie powinno być z tym problemu.
Z tymi uszczelkami faktycznie jest problem. W moim 3 letnim aucie w każdych drzwiach jest jedno miejsce w którym uszczelka trze o lakier, skrzypiąc przy tym. Radzę sobie w ten sposób że co jakiś czas smaruję te punkty silikonem.