Skoda - Typowe usterki
Ponieważ Skoda bazuje na technologii Volkswagena, typowe niedomagania są bardzo podobne. Jednostki 3-cylindrowe mają kłopoty z trwałością cewek zapłonowych; w silnikach TDI psują się przepływomierze powietrza, rozpadają 2-masowe koła zamachowe (oprócz wariantu 90-konnego TDI); czasami zawodne okazują się turbosprężarki; kłopoty z elektro-hydraulicznym wspomaganiem i nietrwałe siłowniki sprzęgła (dotyczy tylko Fabii); kiepska jakość czeskiego silnika 1.4/ 60 oraz 68 KM (najczęściej szwankuje hydraulika zaworów); nietrwałe stabilizatory (Fabia z początku produkcji); zdarzają się uszkodzenia przekaźnika świec żarowych; szybko zużywają się gumki stabilizatora (Octavia I).
Ranking tÜv
Modele Skody miewają drobne problemy z zaliczeniem obowiązkowego przeglądu rejestracyjnego - donosi TÜV. Najsłabiej wypada Felicia. Auto sklasyfikowano tylko wśród 6- i 7-latków na dalekim, bo aż 92. miejscu. Pozycje Fabii są już dużo lepsze. Auto zajęło 38. miejsce wśród 2- i 3- latków oraz 47. pozycję w zestawieniu aut 4- i 5-letnich. Podobny pułap jakościowy prezentuje większa Octavia - 52. miejsce wśród najmłodszej kategorii wiekowej, 38. pozycja
w porównaniu z autami 4- i 5-letnimi i 40. miejsce wśród samochodów z grupy 6- i 7-latków.
akcje serwisowe
Ocieranie się koła zamachowego o obudowę skrzyni biegów (dotyczy Octavii II z silnikiem 2.0 TDI, produkowanej w Czechach od 2004 do 2005 r.).