Szosta inspekcja, Peugeot 406, Szczecin
2 załącznik(i) Witam, zostalem poproszony o obejrzenie tego egzemplarza i oto co udalo mi sie wysledzic:
Pozwolilem sobie na ograniczenie tylko informacji i zdjec jakie nie byly
nam znane. Tzn to wszystko co juz wiemy swiadomie pominalem, czyli
zdjecia ktore juz byly i opis z otomoto tego nie bede powielal.
Natomiast co zauwalyem podczas kontroli to:
1.Uszczelki przy otworach drzwiowych sa bardzo mocno zniszczone to samo
dotyczy uszczelek przy relingach i progach (nawet częściowe pęknięcia).
Ciezko powiedziec od czego, byc moze samochod byl mocno eksploatowany
albo jest po jakichs przejsciach
2.Tablica rejestracyjna nie oświelona,
3.W przedziale bagażnika znajduja sie 2 ogniska korozji
4. Opony uniwersalne, zimowych nie ma,
5.Lewy przedni błotnik malowany (bezszpachli),
6. Dwa lekkie okrągłe wgniecenia na lewym tylnim błotniku,;
7.Przebieg 168 tys.
8. Drugi włścciel,auto kupione w Polsce ,
9 Sprzedawca podaje, że wymienił końcówki wtryskiwaczy i ma na to fakturę,
10. Pedały, tapicerka, stan kierownicy, fotele nie dają pewnośći co
doprzebiegu. Tapicerka nie jest zniszczona ona jest bardzo brudna (auto wewnątrz do generalnego myciaiczyszczenia),
Generalnie tak brudnego lub jak kto woli zadniedbanego auta nie
widzialem. Potwierdzac to moze teze uzywania go do celow roboczych.
Auto wydaje się byćbezwypadkowe, nie zauważyłem przesunięć w elementach
karoseriii innych napraw np. progów, przedziału silnika ,bagażnika,drzwi
itd.
Lakier całego auta jest oryginalny i poza; błotnikiem auto nie było
malowane
Olej czarny, bardzo duży wyrzut oleju z otworu
wlewu , silnik bardzo wyeksploatowany, watpie aby mial te 150 tkm, jesli
nawet jest to prawda to musialbyc uzywany w zabojczy sposob bo tak
silniki diesla od peugeota po 150 tkm nie pracuja...
Biorąc pod uwagę szczególnie ostatni punkt nie polecam
tego auta.
Pewnie podniosa sie glosy ze w dieslach olej zawsze czarny, to prawda
ale jego konsystencja nie wskazywala na nic dobrego jako ze olej byl zbyt gesty.. (Moto doktor??).
Silnik nie chodzil miarowo, byly jakies dziwne odglosy klekotania, nie
do konca wiem od czego. Poza tym tak jak pisalem duzy wyrzut oleju z
wlewu... Co do zawieszenia nie wiem, poniewaz samochodem nie jechalem
(wlasciciel nie byl zbytnio przekonany do tej opcji).
W zaleznosci do celow jakim ma ten samochod sluzyc jesli zeby wozic narzedzia moze sie
nadac, chociaz bioac po uwage, stopien zniszczenia oraz stan silnika,
ktos go mogl juz do tego uzywac. Ponadto jesli ma sie troche pieniedzy
na zbyciu moze sie okazac, ze zostana one wlozone w silnik. Wydaje mi
sie ze to co napisal wlasciciel o tych wszystkich wymianach ktore tam
byly zrobione przez serwis moga byc prawda ale wymiany byly zrobione bo
silnik juz dogodrywa i zeby go troche podtrzymac na zyciu byly konieczne.
Tak jak pisalem juz wczesniej, silnik jak dla mnie zupelnie przekresla
ten samochod. Mialem okazje jezdzic peugeotem 307 z tym silnikiem, ktory
mial 190 tkm i moge smialo powiedziec, ze silnik tej 406 nie chodzil
nawet porownywalnie dobrze do silnika 307 ktore de facto mialo wiekszy
przebieg...
Co do szczegolow na temat silnika trzeba byloby go zabrac na stacje ASO,
zeby dowiedziec sie o wiecej szczegolow co i jak. Tak samo jesli chodzi
o stan zawieszenia.
Nie jestem mechanikiem, chociaz mechanik byl ze mna jako pomoc, to
niestety nie jestem w stanie ocenic ewentualnych kosztow albo zrodla
takiej a nie innej pracy silnika.
To chyba tyle co zauwazylem ogladajac ten samochod. Zdjecia moze wrzuce pozniej jako ze mam problem z komputerem (operuje telefonem).
Pzdr,