wady TDI grupy VW
 
jak w temacie prosze o wypowiedz znawcow i uzytkownikow

 
W zasadzie to 2.5 TDI sprzed ~ 2001 roku, 2.0 TDI- od początku do końca 2006 roku. Ogólnie to jednak 1.9 jest "nieśmiertelne" :)

P.S. Jeżeli się pomyliłem to proszę o wyrozumiałość i poprawienie :p

 
co do 2.5 TDI sie nie zgodzę, w latach 1994-97 montowany był super silnik AEL 2.5 TDI, który jest dość tani i oszczedny w eksploatacji

 
padajce przeplywomierze to chyba najczestsza przypadlosc 1.9 tdi

 
Dość dużo informacji na temat tej grupy silników możesz wyczytać na www.tylik.motogrono.pl w temacie ..."otwórz oczy przy TDi.." i podobnych:)

 
Masz tu pomieszane przycyzny i skutki, jak bedziesz potrzebowal dokladniejszych informacji to napisz, to skrobne cos porzadnie.

1.9TDI na pompie to przede wszystkim przeplywki, sterowanie turbiny, zanieczyszczenia pompy wtryskowej(glownie olej napedowy slabej jakosci), problemy z rozruchem najczesciej na cieplo, na zimno tez sie zdarza, wycieki z uszczelnienia walu korbowego z przodu silnika

1.9TDI na pompowtryskach tez sterowanie turbiny, przeplywki, problemy z dwumasowym kolem zamachowym(chociaz w wersji na pompie tez) i z samymi pompowtryskami

2.0TDI na pompowtryskach: kola dwumasowe, pompowtryski, ubytki plynu chlodniczego przez chlodnice egr lub pekniecia glowicy

2.5TDI tutaj sa problemy z wycierajacymi walkami rozrzadu, sa to problemy nagminne i niestety nie dotycza tylko wersji 150 konnej jak wczesniej sadzilem

3.3TDI tutaj rowniez problem z wycierajacymi sie walkami rozrzadu

 
Ostatnio pisalem tez nawet o problemach z napedem pompy oleju w 2.0TDI, wadliwy napinacz.
W 3.0TDI tez jest jakis problem z rozrzadem, zdaje sie, ze napinacz.

 
Silnik AEL 2.5 TDI był rzeczywsicie dobry. Nie kupowałbym teraz jednak starszego diesla z wiadomych powodów... jesstem zdania ze jak diesel to nowy.

 
bezsensu... jasne ze nowe jest fajne ale wydawac kupe kasy na auto ktore przy wyjezdzie z salonu traci 15% wartosci?? jak ktos spi na kasie to jasne ze mozna. pozdr

 
Jeżeli używany Diesel, to napewno, trzeba go bardzo szczegółowo obejrzeć, żeby nie by skarbonką. Od razu patrzeć na turbinkę, bo ta lubi pieniążki ...