zerwanie paska rozrządu
Witam wszystkich uczestników forum.
Opiszę przypadek, który wydarzył mi się w zeszłym tygodniu.
Jestem posiadaczem focusa rocznik 2005 z silnikiem 1.8 TDCI, przywiozłem samochód z Niemiec z przelotem 131000 km. Po przyjeździe wymieniłem rozrząd (napinacz i pasek Bosch), tarcze hamulcowe i klocki oraz płyny. Myślę sobie - teraz bezpiecznie sobie autkiem pojeżdżę - jednak rzeczywistość była inna.
No więc ruszam sobie spod świateł w Lesznie - na trasie Sochaczew Warszawa , bieg 1, bieg 2 i bieg 3 i tu nagle kontrolka awarii silnika się załącza, wyłączają wszystkie systemy samochodu - nic tylko laweta. Ściągam samochód do warsztatu w którym był serwisowany - obdukcja - zerwanie paska ( przez wytarcie krawędzi bocznej paska), uszkodzenie silnika.
Mówię halo halo przecież Państwo zmieniali rozrząd 10000 km temu to jak to możliwe, występuję z żądaniem usunięcia awarii - rękojmia. Albo została wykonana wadliwie wymiana albo wadliwy był zestaw paska rozrządu.
Warsztat nie poczuwał się do odpowiedzialności jak również firma Bosch stwierdziła że to nie wina części.
Koniec końców silnik został wyremontowany przez zakład który wystąpił do mnie z propozycją usunięcia awarii po kosztach warsztatowych. Trwa przepychanka z Boschem o pokrycie kosztów naprawy - na obudowie paska rozrządu jest widoczne głębokie wytarcie plastiku w miejscu napinacza paska.
Czy ktoś z Was spotkał się z problemem pasków Boscha? (teraz mam Conti-techa ale widżę że napinacz jest tego samego producenta co w zestawie Boscha).
Pozdrawiam
Damian