Czy jesteś pierwszym wlascicielem tego Stilo? Jesli nie, to możliwe, że wiem, co spowodowało te zgrzyty.
Możliwe, że poprzedni właściciel jeździł tym autem glownie w miescie. Jesli był to jakis Niemiec czy Francuz, to jeździł nim po mieście przepisowe 50, ew. 60 km/h (bo tak się jeździ na zachodzie) właśnie na 3 biegu, ale niestety prawie cały czas trzymał prawą rękę na gałce zmiany biegów. Powodowało to, że wodzik prowadzący mógł ocierać o wirującą zębatkę i w koncu się uszkodził.
Może być to tym bardziej słuszne, że przecież inne biegi wchodzą bez problemu, sprzęgło się nie ślizga itp. Mogło się też coś złego stać z synchronizatorem 3 biegu. Jednak, żeby sie przekonać czy to wodzik (mniejsze zło) czy/oraz synchonizator (tu juz są większe wydatki) trzeba wyjąc i rozebrać skrzynie.
Na tę chwilę faktycznie wymiana oleju może pomóc, szczegolnie, jeśli miałoby się okazać, że to jednak coś jest nie tak z synchronizatorem.
Do skrzyni w Stilo 1.8 potrzebujesz równe 2 litry oleju SAE 75W-90 GL-4/GL-5 (czyli pasuje tu i specyfikacja GL-4 jak i GL-5, które między sobą jednak się trochę różnią)
aha, istrnieje stara metoda na sprawdzenie synchronizacji:
1. rozpędz się na 2 biegu do 50 km/h
2. wcisnij sprzeglo
3. wrzuć na luz (bieg jałowy)
4. pusc sprzeglo (auto bedzie sie toczylo na luzie)
5. po kilku sekundach wcisnij sprzeglo
6. lekko wrzuć 3 bieg
7. pusc sprzeglo i zacznij dalej przyspieszac
czy teraz tez byl ten zgrzyt?