Zgrzyt skrzyni FIAT STILO
 
Witam wszystkich,
Mam prośbę czy ktos z was może mi pomóc? Posiadam Fiata Stilo 1,8 16V z 2002 roku i dokładnie chodzi mi o skrzynię biegów. Przy wrzucaniu trzeciego biegu przy wysokich obrotach słychać zgrzyty skrzyni. Słychac je tylko przy trójce, od miesiąca jeżdżę i się zastanawam o co chodzi. Podejżewałem sprzęgło ale myślę że każdy bieg by zgrzytał lub się ślizgało.
Proszę o jakieś info.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

 
Synchronizator, albo wymiana, albo spróbuj jeszcze wymienić olej w skrzyni, może pomoże, a jak nie pomoże to chociaż załagodzi.

 
Czy jesteś pierwszym wlascicielem tego Stilo? Jesli nie, to możliwe, że wiem, co spowodowało te zgrzyty.

Możliwe, że poprzedni właściciel jeździł tym autem glownie w miescie. Jesli był to jakis Niemiec czy Francuz, to jeździł nim po mieście przepisowe 50, ew. 60 km/h (bo tak się jeździ na zachodzie) właśnie na 3 biegu, ale niestety prawie cały czas trzymał prawą rękę na gałce zmiany biegów. Powodowało to, że wodzik prowadzący mógł ocierać o wirującą zębatkę i w koncu się uszkodził.

Może być to tym bardziej słuszne, że przecież inne biegi wchodzą bez problemu, sprzęgło się nie ślizga itp. Mogło się też coś złego stać z synchronizatorem 3 biegu. Jednak, żeby sie przekonać czy to wodzik (mniejsze zło) czy/oraz synchonizator (tu juz są większe wydatki) trzeba wyjąc i rozebrać skrzynie.

Na tę chwilę faktycznie wymiana oleju może pomóc, szczegolnie, jeśli miałoby się okazać, że to jednak coś jest nie tak z synchronizatorem.

Do skrzyni w Stilo 1.8 potrzebujesz równe 2 litry oleju SAE 75W-90 GL-4/GL-5 (czyli pasuje tu i specyfikacja GL-4 jak i GL-5, które między sobą jednak się trochę różnią)

aha, istrnieje stara metoda na sprawdzenie synchronizacji:
1. rozpędz się na 2 biegu do 50 km/h
2. wcisnij sprzeglo
3. wrzuć na luz (bieg jałowy)
4. pusc sprzeglo (auto bedzie sie toczylo na luzie)
5. po kilku sekundach wcisnij sprzeglo
6. lekko wrzuć 3 bieg
7. pusc sprzeglo i zacznij dalej przyspieszac

czy teraz tez byl ten zgrzyt?

 
No i co? Sprawdziles synchronizaję tym moim sposobem?

 
witam,
tym sposobem jakim opisałeś wrzucając bieg nie występowały żadne zdrzyty. ogólnie te zgrzyty występują jak wrzucam trójkę przy wysokich obrotach silnika. napiszcie jeżeli możecie co to może być. będę bardzo wdzięczny. :respekt:
Pozdrawiam

 
Skoro przy takim powolnym wrzucaniu 3-go biegu nie było zgrzytu to juz masz prawie pewnosc, ze to jednak synchronizator Ci pada.

Tak jak napisal Exodos, wymiana oleju może pomóc. Chciaz z drugiej strony, 6 lat dla oleju w skrzyni biegów to nie jest w sumie duzo (to nie olej silnikowy) i olej nie musi byc juz spracowany.

Jesli chcesz, to mozesz wymienic olej. Ale jesli to nie pomoze, to zostaje albo zmiana biegu na wyzszy juz przy 2500, max. 3000 obr/min, albo rozbieranie skrzyni. Lepiej, zebys juz silnika wysoko nie krecił i zeby juz skrzynia tak nie zgrzytała, bo kazdy kolejny zgrzyt to dodatkowe kuku dla kulejącego juz synchronizatora.

Twoja decyzja

ps. jaki to Stilo ma deklarowany przebieg?

 
Moje Stilo ma 6 lat i 110 000 km, jestem drugim właścicielem tego auta. No to wymienię olej i zobaczymy mam nadzieje że to pomoże. Dziekuje wam wszystkim za pomoc. Pozdrawiam

 
Nie moge zagwarantowac, ze wymiana oleju pomoze, ale jest to pierwsza - i najtansza - czynnosc, ktora moze tu pomóc.

3maj sie i daj znac o efektach

 
Witam, kolego niechcę Cie martwić, ale też miałem identyczny problem jak Twoj, tylko że z drugim biegiem i w seacie toledo, ale objawy identyczne,aż pewnego pięknego wieczoru przy wbijaniu biegu, tryby ze skrzyni wysypały sie przez jej obudowę,dlatego po wymianie oleju radzę bardzo delikatnie się obchodzic z tą skrzynią, żadnych dużych redukcji, szybkich zmian biegów i przedewszystkim zrywów i pisków.

 
Witam wszystkich,
To rzeście mnie chłopy:) pocieszyli. :(
Pozdrawiam