Witam. Jest jakaś różnica pomiędzy kolektorem ssący z D15Z6 a D16Y8?
Tak
jaka? Nielicząc tego, że są montowane w różnych silnikach
Y8 jest lepszy - podobno najlepszy seryjny ssak ze wszystkich d-serii.
Natomiast jesli pytasz o konkretne roznice w budowie (typu jakies podlaczenia, wezyki itp.) to nie wiem
jeśli mogę, jako znawca tematu - d15z6 ma zawór egr i rozprowadzone kanaliki nad kanałami poszczególnymi dolotowymi, do których to wchodzą spaliny.może być tak w d15z6 że te kanały dolotowe są zwężone. na wyjściu jednak mają tyle samo i d15z6 i d16y8. Najlepszy jest d16y8. pojemnościowo wychodzi tak samo jak d16w4 .
Odgrzewam temat. Kojarzy ktoś czy ssak z D16Y8 poliftowy ma zawór EGR?
Kupiłem takiego ssaka, ale zaczynam mieć wątpliwości, czy to nie przypadkiem z D15Z6 Szukałem w necie fotek i znalazłem kolektor z D16Y8 ale zaworem.
Więc jak to jest?

Ewentualnie jak rozróżnić ssaka z D15Z6 od tego z D16Y8 ?

Jest jeszcze opcja że trafiłem na D16Y5. Podobno pojemnościowo i wielkością kanałów nie różni się od D16Y8, ale ma zawór EGR.