Dzisiaj kupiłem takie autko. Mialo byc dawca czesci dla rexa ale po przejazdzce uwazam ze zostanie taka jaka jest przynajmniej narazie a potem sie zobaczy....

MODEL:
1990 Civic Si EF-3 JDM

SILNIK:
1.6 DOHC ZC

UKLAD DOLOTOWY:
Seria

UKLAD WYDECHOWY:
Seria


UKLAD NAPĘDOWY:
Seria

ZAWIESZENIE:
Lekka gleba (unknown)
Mugen MR 5 14"

UKLAD HAMULCOWY:
seria
ALB (Anti-Lock Brake System)

BODY-KIT:
Seria Si
Fog Lights

ŚRODEK:
Seria
Automatyczna klimatyzacja
El skladane lusterka
El szyby
Szyberdach

CAR-AUDIO:
Orginalne Glosniki gathersa






Kozak
mi tez sie podoba
w tym momencie powaliłeś mnie na cyce tym samochodem, jest kozakiem - jak to fajnie mieszkać na wyspach
Tylko pozazdrościć !
mega mega mega
łooo! ja chcę taką tylko lhd
Poka fotę wnetrza szczegolnie klimy !!
Prze kozak.
fotki beda jutro
Piękne 4g, ale przydało by się mu zrobić lepsze fotki...
Co to za kolor?
so clean, so beaty...
color niebieski a raczej granatowy
jaka zajebiaszcza
Bardzo, bardzo ładny civic, czekam na foty interior'a
Plany dotyczace auta na najblizszy czas:
Wymiana oleju, filtrow itp.
Tylne spoilery wymagaja pomalowania
Musze znalesc kapsle do Mugenow(nie bedzie latwo)
Musze troche ogarnac komore silnika bo brudno tam,
wyprostowac 1 foga i kilka tam takich dupereli

Odkryłem nazwe koloru auta jest to:

G-66P BARCELONA GREEN PEARL

calkiem ciekawie sie prezentuje ale dopiero w mocnym swietle widac ze to zielony

szyby najprawdopodobniej sa przyciemnione na brązowo

rdzewieje lekko to zagiecie w tylnym nadkolu i tyle musze to szybko naprawic bo nie ma tragedii.

a i jeszcze 2 koncowki wydechu sa zardzewiale ale kiedys nabylem identyczne prawie idealne do crxy wiec sie przydadza w cifie.

a oto kilka fotek:

























































Na glebe go.

Ps. Jest piękny
mistrz!
G-66P BARCELONA GREEN PEARL


no właśnie o to mi chodziło, bo na tamtych zdjęciach wyglądał jakoś dziwnie
świetna fura, pozdro!
szyby najprawdopodobniej sa przyciemnione na brązowo


w EFach chyba seryjnie szyby barwione były na brązowo.

rewelka
rewelka


x3
Wiele aut JDM ma brązowe szyby!
Dwie flary? woooww fajnie
Wyposazenia takie jak skladane lusterka, gathers i klimatronic robi wrazenie!

Dokup tylko dekielki do felg bo ich zdecydowanie brakuje.

Co tam jest?
wyglada na skrzynke na narzedzia
to komputer od ALB tez myslalem ze znajde wewnatrz jakies wypasione narzedzia a o tym ze JDM maja takie szyby wiem tylko napisalem wsumie tak jak by ktos to sobie zrobil. kapselki kupie z mila checia jak ktos ma takie tak wogole to na kazda felge jest 5 kapsli
autko jest mega
co do szybek jestem ciekawy gdzie folie w takim odcieniu dorwac, jeszcze sie z taka nie spotkalem.
ten civic jest w pyte, jest śliczny
kurcze domagam się wprowadzenia ruchu lewostronnego w Polsce!!
Mam takie pytanie: (może ktoś sie zna lub próbował już to zrobić)

Rejestracja RHD w polsce. Wiem ze kilku osobą się to juz udało i ze jest kupe papierkowej roboty ale chodzi mi o coś innego. Gdy auto osiągnie wiek 25 lat można je zarejestrować jako zabytek. I nie wiecie czy wtedy można rejestrować RHD? Po polsce jezidzi sporo zabytkowych RHD wiec coś w tym jest.
jest po prostu cudowny... znajdź jeszcze jeden i wyślij mi pocztą, proszę
Gdy auto osiągnie wiek 25 lat można je zarejestrować jako zabytek. I nie wiecie czy wtedy można rejestrować RHD? Po polsce jezidzi sporo zabytkowych RHD wiec coś w tym jest.

Skoro jezdza a tak jest bo sam widzialem tzn ze mozna. Moze z PZM'otem sie skontaktuj
pojazdy zabytkowe o ile wiem mozna rejesrtowac, bez wzgledu na umiejscowienie kierownicy.
pamietaj ze auto na żółtych blachach może mieć pewne ograniczenia. musiałbyś poszperać o warunkach dopuszczenia do ruchu itd.
np. nie moze wyjeżdzać z kraju

Ale co do warunku 25 lat, czy przypadkiem nie jest tak, że model samochodu ma być już nie produkowany od iluś lat? Tzn Civic robiony jest do dzisiaj, a coś mi się pamięta, że chyba ma być skończona produkcja..
tego konkretnego modelu juz nie produkuja wiec warunek jest spelniony.
Ubezpieczenie chyba wyglada inaczej ztcp....
Znalazlem cos takiego , moze pomoze

Żółte tablice - rejestracja pojazdu zabytkowego.
tekst-mgr inż Tomasz Skrzeliński


Problemy starych pojazdów w Polsce będących pod troskliwą opieką swych nieco zwariowanych właścicieli długo pozostawały w cieniu innych spraw motoryzacyjnych wymagających systemowego uporządkowania. W latach 70-tych polscy kolekcjonerzy z zazdrością spoglądali na charakterystyczne czarne tabliczki rejestracyjne zarezerwowane wyłącznie dla weteranów szos z zaprzyjaźnionej NRD. Już wtedy ten problem został "za miedzą" rozwiązany z korzyścią dla starych pojazdów i ich właścicieli. Na początku lat dziewięćdziesiątych w Polsce nasilił się ruch kolekcjonerski, a dodatkowe problemy wniósł całkowity zakaz sprowadzania do Polski samochodów starszych niż 10 lat.

W tej sytuacji grupa entuzjastów zabytkowych pojazdów (wraz z autorem tych wspomnień) postawiła sobie za cel prawne uporządkowanie wszelkich spraw związanych ze starymi pojazdami. O problemach właścicieli i osób chętnych do zagranicznych zakupów starych pojazdów zostały poinformowane Centralne Organy Administracji Państwa: ówczesne Ministerstwo Współpracy Gospodarczej z Zagranicą, Ministerstwo Kultury i Sztuki, Ministerstwo Komunikacji, Sejmowa Komisja Kultury, Biuro Interwencji Senatu, Generalny Konserwator Zabytków, Główny Urząd Ceł - a do rozwiązania problemu zdefiniowania pojazdu kolekcjonerskiego i zgody na jego sprowadzenie do Polski włączyły się organizacje PZM i Rzeczoznawcy samochodowi oraz liczne mas-media, tworząc najprawdziwsze lobby kolekcjonerów. W rezultacie już w 1995 roku Prezes GUC wyraził zgodę na sprowadzanie do Polski "przedmiotów kolekcjonerskich zgodnie z p. 9705 Taryfy Celnej", ale przełomowym stało się opublikowane w 1997 roku nowe PRAWO O RUCHU DROGOWYM.

W tej ustawie zostało oficjalnie wprowadzone pojęcie: "POJAZD ZABYTKOWY - to pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub ujęty w centralnej ewidencji dóbr kultury". Niezbędne przepisy wykonawcze zostały opublikowane dwa lata później (Dz. U. nr 44 z dnia 15 maja 1999) i od 1 lipca 1999 roku pierwsze pojazdy zabytkowe rozpoczęły po Polsce jazdę ze specjalnymi żółtymi tablicami rejestracyjnymi i z charakterystycznym szkicem starego pojazdu.

Pragnę więc szczegółowo przedstawić Kolekcjonerom wszystkie niezbędne kroki obowiązujące obecnie, a prowadzące do uzyskania rejestracji "POJAZDU ZABYTKOWEGO".

Kolekcjoner - właściciel pojazdu kandydującego do uzyskania takiej rejestracji powinien bowiem zdawać sobie sprawę nie tylko z wątpliwych korzyści ale i z konieczności spełnienia pewnych wymagań i ponoszonych kosztów kolejnych etapów uzyskiwania takiej rejestracji. Uzyskanie statusu pojazdu zabytkowego jest niezależne od sposobu w jakim ten pojazd znalazł się w Polsce, bowiem jeżeli nawet został niedawno sprowadzony z zagranicy, to korzystał wtedy z ułatwień jako "przedmiot kolekcjonerski" i tak został wprowadzony na Polski Obszar Celny. Teraz dopiero będzie się starał o zabytkową rejestrację, tak jak inne pojazdy od dawna przebywające w Polsce. Jednak część starych pojazdów nadal może jeździć na dotychczasowych, ogólnych zasadach a wiec na czarnych bądź białych tablicach.

Pierwszym etapem uzyskania "żółtej rejestracji" jest uznanie pojazdu za godnego wpisu do rejestru lub ewidencji zabytków i umieszczenie tam jego Karty Ewidencyjnej. Taką decyzję podejmują Wojewódzcy Konserwatorzy Zabytków na wniosek właściciela pojazdu, gdy przekazują jeden z wypełnionych i dostarczonych egzemplarzy KARTY EWIDENCYJNEJ ZABYTKÓW RUCHOMYCH TECHNIKI do Ośrodka Dokumentacji Zabytków w Warszawie.

Aby pojazd uzyskał pozytywną opinię macierzystego Konserwatora Zabytków, musi spełnić następujące warunki:
- ten egzemplarz musi mieć wiek co najmniej 25 lat, a model nie jest produkowany od 15 lat;
- powinien mieć prawie wszystkie oryginalne części (w tym podstawowe podzespoły).
Taki pojazd powinien być opisany we wniosku (Karcie Ewidencyjne)j, zgodnie ze znajdującymi się tam rubrykami.

Wzór Karty Ewidencyjnej został opracowany na początku procesu jednolitego opisywania wszelkich zabytków w Polsce (około 1918 roku) i obowiązuje do dziś, łącznie z grubością, kolorem i sztywnością kartonu o formacie A-3. Karta Ewidencyjna oprócz głównej nazwy zawiera jeszcze 27 pól do wypełnienia, oraz uwzględnia możliwość załączenia dodatkowych wkładek.

Poszczególne pola Karty Ewidencyjnej o ściśle określonej powierzchni i kroju czcionki mają następujące nagłówki:

1. Określenie zabytku (rodzaj, typ)

2. Czas powstania

3. Materiał (materiały) podstawowy
4. Dane firmowe (ocena wytwórcy, kraj, marka, model i wszelkie inne oznaczenia firmowe i napisy)
5. Wymiary

6. Ciężar
7. Ilość
8. Fotografie i rysunki techniczne pozwalające na identyfikację obiektu
9. Dane adresowe
10. Właściciel i jego adres oraz jednostka nadrzędna (resort-departament)
11. Użytkownik i jego adres
12. Miejsce pracy (przechowywania)
13. Udostępnienie
14. Rejestr zabytków (nr, data)
15. Historia obiektu
16. Przeznaczenie pierwotne
17. Użytkowanie obecne i przewidywane w przyszłości
18. Remonty, zmiany konstrukcyjne, modernizacje
19. Opis i charakterystyka techniczna (parametry i cechy techniczne, konstrukcja i budowa, rodzaje napędu i sterowania, materiał i technika wykonania, elementy składowe decydujące o charakterze i funkcji) - podać rozwiązania nowatorskie, oryginalne
20. Stan zachowania i potrzeby konserwatorskie
21. Akta archiwalne (rodzaj akt, numer i miejsc przechowywania)
22. Bibliografia
23. Źródła ikonograficzne (rodzaj miejsce przechowywania, sygnatury)
24. Uwagi różne
25. Opracował
26. Adnotacje o inspekcjach, informacje o zmianach (daty, imiona i nazwiska wypełniających)
27. Załączniki

Wypełnienie takiej karty wymaga znacznej wiedzy o zabytku oraz staranności w nanoszeniu informacji. Nic więc dziwnego, że "Karta po wypełnieniu podlega ochronie na podstawie przepisów prawa autorskiego", a jest akceptowana przez służby konserwatorskie najczęściej wtedy, gdy sporządził ją rzeczoznawca techniki samochodowej. Jednak rola rzeczoznawcy samochodowego, nawet jeżeli jest specjalistą od starych pojazdów, polega jedynie na fachowym przygotowaniu Karty, a nie na stawianiu wniosku lub podejmowaniu decyzji o zabytkowym charakterze pojazdu. Zgodnie z obowiązującymi regulacjami - decyzję o podjęciu postępowania administracyjnego i umieszczeniu karty pojazdu w rejestrze lub centralnej ewidencji dóbr kultury podejmuje lokalny Wojewódzki Konserwator Zabytków. Jeden z egzemplarzy Karty jest następnie przesłany do umieszczenia w Ośrodku Dokumentacji Zabytków (00-461 Warszawa, Al. Ujazdowskie 6), a wnioskujący posiadacz pojazdu otrzymuje potwierdzenie - uwierzytelnioną kopię decyzji o wpisaniu pojazdu jako dobra kultury do centralnego rejestru lub ewidencji zabytków w Polsce.

Dokument, że "pojazd jest wpisany do zabytków" stanowi koniec pierwszego etapu postępowania. Należy jednak przestrzec właścicieli którzy pragną, by ich pojazdy dostąpiły zaszczytu swoistej nobilitacji: za sporządzenie 4 egzemplarzy Karty - rzeczoznawcy zaproponują kilkaset złotych wynagrodzenia, a Konserwator Zabytków ma prawo nie uznać mało ciekawego, popularnego lub zbyt młodego pojazdu za godny umieszczenia w centralnych kartotekach. Aby nie stracić - dobrze jest o zamiarze ubiegania się o wpis wstępnie porozmawiać z Wojewódzkim Konserwatorem, rzeczoznawcami lub doświadczonymi kolekcjonerami.

Drugim istotnym etapem jest wykonanie badania pojazdu zabytkowego co do zgodności z obowiązującymi warunkami technicznymi. Aby dokonać takiego przeglądu w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów (lub doświadczalnej stacji Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie) należy przedstawić uzyskany wpis do rejestru lub ewidencji zabytków oraz przygotować OPIS TECHNICZNY POJAZDU ZABYTKOWEGO.

Za wspomnianym już Dziennikiem Ustaw nr 44 z 15 maja 1999 roku, podaję wzór takiego dokumentu, w którym należy przedstawić odpowiedzi na 75 podstawowych pytań o dane techniczne zabytkowego pojazdu oraz dołączyć żądane fotografie:


..................................................................................
nazwisko, imię (nazwa) i adres wnioskodawcy



OPIS TECHNICZNY POJAZDU ZABYTKOWEGO


I. Dane ogólne
1. Rodzaj pojazdu
2. Marka
3. Typ (model)
4. Rodzaj nadwozia
5. Miejsce mocowania tabliczek i oznaczeń:
- podwozia
- nadwozia
- silnika
6. Numery podwozia (nadwozia)

II. Wymiary i masy
7. Długość mm
8. Szerokość mm
9. Wysokość mm
10. Rozstaw osi mm
11. Rozstaw kół każdej osi mm
12. Zwis przedni mm
13. Zwis tylny mm
14. Wymiary pomieszczenia ładunkowego2)
- długość mm
- szerokość mm
- wysokość mm
- objętość m3
15. Wznios powierzchni ładowania2) mm
16. Wznios haka pociągowego (zaczepu) mm
17. Wznios siodła ciągnika mm
18. Wymiary mechanizmu sprzęgłowego mm
19. Prześwit
- poprzeczny mm
- w granicach rozstawu osi mm
20. Masa własna pojazdu kg
21. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu kg
22. Dopuszczalny nacisk poszczególnych osi kN
23. Dopuszczalna ładowność pojazdu kg
24. Liczba miejsc do siedzenia szt.
25. Ładowność bagażnika1)
- nadwoziowego kg
- dachowego kg
- podpodłogowego3) kg
26. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy
- z hamulcem kg
- bez hamulca kg

III. Silnik
27. Nazwa wytwórni

28. Rodzaj
29. Typ (model)
30. Umiejscowienie silnika
31. Liczba i układ cylindrów
32. Średnica cylindra / skok tłoka / mm
33. Pojemność skokowa dm3
34. Stopień sprężania
35. Maksymalna moc silnika kW przy prędkości obrotowej min-1
36. Maksymalny moment obrotowy daNm przy prędkości obrotowej min-1
37. Rodzaj (system) chłodzenia
38. Rodzaj (system) zasilania
39. Doładowanie tak/nie
40. Kolejność pracy cylindrów

IV. Układ napędowy
41. Nazwa wytwórni i rodzaj skrzyni biegów
42. Rodzaj sterowania
43. Przełożenie i prędkość maksymalna na poszczególnych biegach
I bieg km/h
II bieg km/h
III bieg km/h
IV bieg km/h
bieg wsteczny km/h
44. Przełożenie reduktora
45. Rodzaj przekładni głównej
46. Przełożenie przekładni głównej
47. Inne dane (dot., np. urządzenia blokady, skrzyni rozdzielczej, zwalniacza)

V. Zawieszenie
48. Nazwa wytwórni i rodzaj zawieszenia
49. Rodzaj i typ elementów prowadzących
50. Rodzaj i typ elementów sprężystych
51. Rodzaj i typ elementów amortyzujących

VI. Koła i ogumienie
52. Liczba kół szt.
53. Rozmiar tarcz kół
54. Rozmiar opon / producent

VII. Układ kierowniczy
55. Nazwa wytwórni i rodzaj przekładni kierowniczej
56. Przełożenie przekładni kierowniczej
57. Rodzaj wspomagania (jeśli występuje)
58. Średnica koła kierownicy mm
59. Układ kierowniczy działa na koła

VIII. Układ hamulcowy
60. Hamulec roboczy
- rodzaj
- sterowanie
- podział obwodów
- wspomagania
61. Hamulec awaryjny
- rodzaj
- sterowanie
62. Hamulec postojowy
- rodzaj - sterowanie
- działa na

IX. Instalacja elektryczna
63. Napięcie znamionowe V
64. Liczba i pojemność akumulatorów Ah
65. Rodzaj i moc prądnicy / alternatora W
66. Napięcie i moc rozrusznika V/W
67. Świece zapłonowe
68. Biegun połączony z masą

X. Dane eksploatacyjne
69. Minimalna średnica zawracania
- w lewo m - w prawo m
70. Najmniejsza szerokość skrętu m
71. Maksymalna prędkość km/h
72. Rodzaj paliwa
73. Liczba i pojemność zbiorników paliwa szt./dm3
74. Ilość oleju w
- silniku dm3
- skrzyni biegów dm3
- przekładni głównej dm3
75. Pojemność układu chłodzenia dm3

XI. Zdjęcia fotograficzne pojazdu z czterech stron w formacie 13 x 18 cm

XII. Informacje dodatkowe
(cechy charakterystyczne wyróżniające pojazd, nie będące przedmiotem opisu wg pkt 1-75)



.................................... ......................................................
(data) (opracował)


Objaśnienia:
1) Nie dotyczy samochodów ciężarowych.
2) Dotyczy tylko samochodów ciężarowych i przyczep.
3) Dotyczy autobusów.


[Dyrektor] pieczęć [Rzeczoznawca] Dnia:




Taki dokument pozwoli upoważnionemu diagnoście w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów dokonać oceny porównawczej stanu technicznego pojazdu zabytkowego z jego pierwotnymi danymi technicznymi i wymaganiami współczesnymi oraz wystawić zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu pojazdu zabytkowego co do zgodności z warunkami technicznymi, z końcowym wnioskiem o dopuszczeniu pojazdu (lub dopuszczeniu z ograniczeniami) do współczesnego ruchu drogowego. Bowiem pojazdy zabytkowe, które np. nie mają hamowanych przednich kół - będą miały ograniczenia szybkości i zakaz poruszania się po autostradach, a pojazdy z archaicznym oświetleniem - nie będą mogły jeździć nocą. Dobrze przygotowany Opis Techniczny Pojazdu Zabytkowego jest zwykle dziełem rzeczoznawcy samochodowego i kosztuje kolejne kilkaset złotych, a drobiazgowy przegląd techniczny w Okręgowej Stacji jest droższy do przeprowadzonego w stacji podstawowej. Za to taki przegląd jest bezterminowy - gdyż Ustawodawca zakłada, iż zabytkowy pojazd jedynie okazjonalnie bierze udział w ruchu drogowym, na dalsze odległości jest transportowany na lawecie, pojazd jest pieczołowicie konserwowany a nie jest intensywnie eksploatowany, natomiast właściciel nie dokonuje przeróbek, ale dba o jego oryginalny stan techniczny zgodny z datą produkcji.

Z wynikiem przeglądu w Okręgowej Stacji Diagnostycznej należy zgłosić się do właściwego Wydziału Komunikacji, aby odebrać upragnione ŻÓŁTE TABLICE i dowód rejestracyjny z wpisem: POJAZD ZABYTKOWY.

Opisana procedura jest dość skomplikowana i kosztowna, a wielu kolekcjonerów nie zmienia swojej dotychczasowej rejestracji na "zabytkową". Jednak przy zabytkowych i nietypowych pojazdach rejestrowanych u nas po raz pierwszy - a np. przystosowanych do ruchu lewostronnego - nie można samochodów dopuścić do ruchu w Polsce inaczej niż dzięki tej procedurze.

W normalnej sytuacji - korzyści z posiadania takiej zabytkowej rejestracji są raczej mizerne. Jedynie bezterminowa rejestracja i brak oficjalnych corocznych przeglądów technicznych jest pewnym udogodnieniem. Również rozporządzenie nr 1135 Ministra Finansów z dnia 24 listopada 2000 roku nakazujące wszystkim Towarzystwom Ubezpieczeniowym wystawiać obowiązkowe ale krótkoterminowe (kwartalne) polisy OC, umożliwia zachowanie ciągłości ubezpieczenia, ale wnoszenie opłat jedynie w wybranych okresach eksploatacji pojazdu. Kwartalne raty są jednak wyższe niż 25% składki rocznej.

Same żółte tablice są postrzeganym wyróżnikiem pojazdu na ulicy i dają właścicielowi satysfakcję oraz wskazują na odmienność jego upodobań. Żółte papiery też.


mgr inż Tomasz Skrzeliński
Kolekcjoner i rzeczoznawca pojazdów zabytkowych w Stowarzyszeniu Rzeczoznawców Techniki Samochodowej i Ruchu Drogowego Oddział Warszawa.
Konsultant Komisji ds. Pojazdów Zabytkowych przy Radzie Naczelnej "Stowarzyszenie - Rzeczoznawcy Samochodowi".
adres: ul. Kazury 2B/12, 02-795 Warszawa
tel.: 022 6486052, 022 7572222, 0 602 310252
e-mail: www.skrzelinski.com

Wyborowa sztuka
widzę kwadrat na przodzie i zaczynam sie cieszyć bo jednak podjąłem dobra decyzję wygląda wzorowo
Mam dwa pytania-gdzie wyrwałes takie cudo??w polsce??no i czy bedziesz przerzucał kire na lewo??samochód -rewelacja-pzdr
Co do pierwszego pytania wystarczy zerknąć na tablicę rejestracyjną i podpisz Szakiego.
e tam. wystarczy zadac glupie pytanie. po co uzywac mozgu?
taka tablice to i ja mam w piwnicy kolego Pati, Walter a pytanie dotyczyło tego czy auto zostało sciagniete z kraju JDM-u przez Sz.P Szakiego czy jakiegos chandlarza który ma wiecej takich pojazdów--Ps.ciesze sie Pati, ze posiadasz tak wielki mózg szkoda tylko ze masz na nim klapki i wszysto interpretujesz pod swój pkt widzenia-sory za ot..pzdr
Chyba coś ci się pogieło. PYtasz się gdzie wyrwał i dodatkowo czy w pl.
A teraz przekręcasz, że się pytałeś czy ściągał z jp.
zadajac pytanie"gdzie wyrwałes takei cudo"miałem na mysli czy w polsce czy w jp---zreszta wydaje mi sie ze to własciciel powinien odp a nie jego rzecznicy prasowi-uwazam równiez ze zasmiecanie tematu takimi sporami prosi sie o bana-jesli macie jakies pytania do mnie,sugestie badz ewentualnie zarzuty to prosze na pw,gg a nie tu--koniec OT!!
Ani kurwa w polsce ani kurwa w japonii. Spójrz na tablice jeszcze raz.
czy w polsce czy w jp


To ci odpowiedział Walter spójrz gdzie sszaki mieszka i na jakich rejestracjach stoi auto i masz odpowiedź!!
no wiec kupilem od znajomego i tyle a jest ich pelno tutaj
fajny klasyk, wersje japońskie mają mega wyposażenie. Hatch z 90 roku z ABSem, klimą, elektryką, hehe, aż ciężko uwieżyć. O sprowadzaniu można zapomnieć. Mimo że jest taka możliwość w ustawie to po rozmowie z paroma urzędnikami (niekoniecznie niższego szczebla) szanse są nikłe. Żeby zarejestrować RHD na mienie przesiedleńcze czy tym podobne trzeba wystąpić o odstępstwo od artykułu skierowane do ministerstwa transportu (oczywśćie odpowiedniego organu), a Ci mogą się zgodzić lub nie. I podobno jest taka cicha umowa że wnioski o odstępstwo się oddala dla aut RHD. Chyba że jest to jakiśwybitny klasyk. Tyle przynajmniej mi się udało z kumplem dowiedzieć przy próbach zarejestrowania EK9...
nie dobrze szkoda....
zreszta wydaje mi sie ze to własciciel powinien odp a nie jego rzecznicy prasowi-uwazam równiez ze zasmiecanie tematu takimi sporami prosi sie o bana

za twoje pierwsze pytanie sam sie prosisz o bana! tu debili nie trzeba
A przekładka nie jest prostszym wyjściem niz kombinowanie z rejestracją?
fajny klasyk, wersje japońskie mają mega wyposażenie. Hatch z 90 roku z ABSem, klimą, elektryką, hehe, aż ciężko uwieżyć. O sprowadzaniu można zapomnieć. Mimo że jest taka możliwość w ustawie to po rozmowie z paroma urzędnikami (niekoniecznie niższego szczebla) szanse są nikłe. Żeby zarejestrować RHD na mienie przesiedleńcze czy tym podobne trzeba wystąpić o odstępstwo od artykułu skierowane do ministerstwa transportu (oczywśćie odpowiedniego organu), a Ci mogą się zgodzić lub nie. I podobno jest taka cicha umowa że wnioski o odstępstwo się oddala dla aut RHD. Chyba że jest to jakiśwybitny klasyk. Tyle przynajmniej mi się udało z kumplem dowiedzieć przy próbach zarejestrowania EK9...



zależy gdzie

mój kuzyn skaja własnie na odstepstwo zarejestrował
glownie chodzi o numery vin które sa krótsze w wersji japońskiej od europejskiej
skoro kontynuowany jest temat dopuszenia RHD do ruchu w PL, to gdyby go zostawić zarejestrowanego na Wyspach, to jak długo mozna nim jeździć po Polsce? 6 miesięcy?
dopóki masz ważny MOT

kurde, nie zczaiłem wcześniej tego tematu... zajefajny model
gaseb, mozesz juz nie kontynowac tematu --a co do debili to poszukaj ich w rodzinie skoro tak juz permanentnie bawisz sie w poszukiwacza debili-mam nadzieje ze zakonczy sie wkoncu ta głupia gadka -chyba nigdy nie uda sie znalezc forum na którym nie bedzie tych "najmądrzejszych" i "wszystkowiedzących" wytykajacych ludziom nawet najdrobniejsze przeoczenia i co najciekawsze te przeoczenia obliguja Panów "najmądrzejszych do nazywania kogos debilem...
P.S gaseb, na Pw moge podac Ci adres przyjedziesz do mnie i zobaczysz co dzieje sie z tymi "najmądrzejszymi" bezkarnie obrazającymi innych ludzi.KONIEC-wiecej na Pw bo nie mam zamiaru zaśmiecac chłopakowi tematu..
Słuchaj trollu internetowy - wracaj skąd przybyłeś
mój kuzyn skaja własnie na odstepstwo zarejestrował
glownie chodzi o numery vin które sa krótsze w wersji japońskiej od europejskiej


hmmm, do kogo dokładnie się adresuje wniosek??? Ja jeszcze nie widziałem auta RHD na polskich blachach (mowa tu o autach współczesnych). Ciekawe to co piszesz, może więcej info byś dał, jak to się stało że zgodzili sie na odstępstwo... i o co chodzi z krótszym Vinem? W czym to przeszkadza?
m6nj - dowidzenia panu.

wracajac do tematu rejestracji - wszystko da sie zrobic - tylko pytanie jakie pieniadze wchodza w gre

a zeby totalnie nie robic ot to bardzo fajne autko, podoba mi sie



zależy gdzie

mój kuzyn skaja własnie na odstepstwo zarejestrował
glownie chodzi o numery vin które sa krótsze w wersji japońskiej od europejskiej[/quote]

wrajt np sky tez jest krotki i z zarejestrowniem tez sa problemy...ale jakos jezdza
przekładka prostsza ale wtedy tracisz to coś nie lans, tylko oryginalną formę auta bo kto widział Si LHD?

ok dzięki za info o rejestracji zobaczymy jak to będzie. koniec tego tematu i koniec wyzywania się to nie piaskownica.