MODEL: 1991 Barcelona Green EE9
SILNIK: B16A1 VTEC DOHC, lekkie koło pasowe CTR N1
UKLAD DOLOTOWY: 3" CAI ze stożkiem K&N, filtr K&N na odmę
UKLAD WYDECHOWY: seryjny kolektor, układ przelotowy 2,25" Eltec
ELEKTRONIKA: seria
UKLAD NAPĘDOWY: sprzęgło Exedy od B18
ZAWIESZENIE: seria
UKLAD HAMULCOWY: przód: tarcze hamulcowe EBC Ultimax i klocki przód Tar-ox Strada, tył: gładkie tarcze EBC i klocki EBC Green Stuff, płyn Motul DOT5.1
BODY-KIT: seria, żarówki Xtec 4200 i postojówki Philips BlueVision
ŚRODEK: mieszek EK9, gałka Spoon, kierownica Momo, naba Sparco z dystansem
CAR-AUDIO: radio Sony, zestaw przedni AudioSystem MX165, poprawione zasilanie radia
GADŻETY: korek wlewu oleju z ITR
OSIĄGI: 167 KM @ 7800, 155 Nm @ 7500

Plany: obszycie kierownicy, przewody w stalowym oplocie Goodridge, LMA z ITR, amortyzatory Koni Sport lub Bilstein B8, przesunięcie załączenia VTEC-a, jakiś fajny kolektor wydechowy, kluczyk od MA8 (może uda się zdobyć czerwony), breloczek Tein S Oprócz tego przydadzą się pewnie nowe komplety opon, i to chyba tyle. Marzy mi się skrzynia z krótkim FD i szperą, ale jest na razie poza moim zasięgiem finansowym.

Reszta to utrzymanie samochodu i zapewnienie mu 100% sprawności technicznej. Nie wykluczam zrobienia lakierki całego auta za rok-dwa, oczywiście na oryginalny Barcelona Green.

Poglądowe zdjęcie (co prawda trochę się zmieniło do tamtego czasu):


Jak będzie co pokazywać, to pojawi się więcej fotek i porządny update.
dobra maniurka :hyhy:

umm duża armatka :wstyd:
fajne masz graty elmer :hyhy: i teraz która czarnula będzie szybsza?? elmera?? cz nevady??
No elegancko :hyhy: ... musze oblookac na zywca
fajne masz graty elmer :hyhy: i teraz która czarnula będzie szybsza?? elmera?? cz nevady??



one są zielone
Fajne autko, coraz bardziej mi sie podobają, zaczynam żałować że kupiłem 6th gen'a
brat bliźniak :hyhy:
czekamy aż wyjedzie
Myślę, że w weekend 28-29 października będzie już latać, o ile podczas przeglądu nie wyjdzie nic nadprogramowego.
Dwóch profi ziomków ma dwa profi autka, nie ma co

Czekam również na wyjazd auta i na foto sesję z bratem bliźniakiem!
elmer fajnie by było, jak byś zrobił potem hamowanie! tzn po zmontowaniu wydechu :hyhy: ciekawe jak wyjdzie dla porównania z nevadą na papierze!
No na pewno byłoby fajnie, ale wolę się po prostu z nim ścignąc niż jechać do Grabowskiego do Wawy :wstyd:
możesz hamować u nas :wstyd: albo kiedyś przy okazji, jak pojedziesz zwiedzać Pałac Kultury
Żeby to miało jakiś sens to wypadałoby chociaż wskoczyć na tą samą hamownię.
Pożyjemy, zobaczymy.
Skad masz zólte postojówki?????????????????? :przestraszony:
pomaranczowe kornery pochodzą z ebaya.
A skad na ebayu wiedza co to EE9? Sprawdzales ze pasuja? :hyhy:
Hmm nie sprawdzałem, ale jeśli EE9 ma inne postojówki niż ED to będę w niezłym szoku.
A ja wiem czy sa inne? No lampy sa przeciez inne :rotfl:
postojówki nie są inne
Gr00bY, nastraszyłeś mnie :wstyd:
Niepotrzebnie. EE ma inną lampę ale postojówkę taką sama.
jak niepotrzebnie? Elmer - bój się
Dobra fura ziomku, ale Ty wiesz, ze ja o tym wiem :hyhy:
jakbym miał miec takiego 4 gena to albo białego albo takiego jak ty masz
bardzo mi sie podoba, powodzenia w projekcie
Postojówki w ED i EE są takie same tylko zmieniały się z czasem.
fuck me, idziesz stary :hyhy:

ten Motul, to jakaś płukanka do silnika? nie boisz się?
Wlewasz do ciepłego silnika na 15 min, potem zlewasz i normalnie wymienasz olej i filtr. Boję się umiarkowanie, dlatego wziąłem Motula zamiast Valvo czy czegoś innego mam nadzieję, że się nie rozszczelni - tak zapewnił mnie sprzedawca ze Strefy Tuningu.
a ja slyszalem ze sprzedawcy ze strefy tuningu to strasznie kłamią
a ja slyszalem ze sprzedawcy ze strefy tuningu to strasznie kłamią



tylko jeden
a ile taki plyn kosztuje do czyszczenia silnika??

A ogolnie zakupy niezłe.
Motul to wydatek rzędu 80 zł.
pamiętam program w którym boss Spoona mówił, że nie należy przeczyszczać silników żadnym płynem czy olejem
Wlewasz do ciepłego silnika na 15 min, potem zlewasz i normalnie wymienasz olej i filtr. Boję się umiarkowanie, dlatego wziąłem Motula zamiast Valvo czy czegoś innego mam nadzieję, że się nie rozszczelni - tak zapewnił mnie sprzedawca ze Strefy Tuningu.




Nie rozszczelnil sie moj to pewnie i Twoj sie nie rozszczelni. Dziala dobrze - z silnika splywa piekna smola :padam:
no elmer gratuluje...piękny furacz i fajne graty
Motul Engine Clean nie rozszczelni silnika.
Jestem już po wymianie oleju i płukaniu silnika Motul Engine Clean'em. Rzeczywiście przy zmianie zleciała piękna smoła z silnika. Na razie zrobiłem 40 km, ale nie zauważyłem, żeby miało to jakoś zaszkodzić silnikowi, a olej jest na razie ładny brązowy.

Jutro atakujemy z Walterem wymianę sprzęgła - zobaczymy jak pójdzie W przyszłym tygodniu wymienię sobie tarcze hamulcowe i będę mógl bezpiecznie pozapinać fałdę

W między czasie sprawdziłem felgi od EG6 i okazało się, że są idealnie proste. Oddałem je do odmalowania proszkowego i spolerowania rantów. Wyszło chyba całkiem nieźle. Także pozostaje zebrać siano na Bridgestone'a na lato i powinno być dobrze. Niestety siadły mi baterie w aparacie i nie mogę zrobić foto felg.

Napisze jutro co i jak ze sprzęgłem.
No, no czekamy na foto! Jestem cholernie ciekaw efektu końcowego
tutaj jest jeszcze kilka wypowiedzi na temat, filmik itp pierdoły :hyhy:
http://forum.turbokillers.com/tematy11/5267.htm
Exedy on-board :cool: Walter i Dogman - wielkie dzięki za pomoc!

Auto fajnie przyspiesza, po drodze zaliczyłem high speed kill na Civie Aerodeck 1.4 Turbo. Natomiast czas zająć się hamulcami, moje obecne tarcze to śmietnik.

Niedługo jakieś foty
:super:
Dawaj te foty :]
Niedługo jakieś foty? :wstyd:
Troszkę updatowałem opis w pierwszym poście. Fotki będą, jak zacznę jakoś konkretnie ogarniać auto, które ostatnio jakieś zmulone jest
Masz słuszne plany. Korek wlewu oleju chcesz z ASO czy na ebay kupisz?
Tak, właśnie na ebay będę szukał, liczę na to, że uda mi się wyrwać jakoś okazyjnie z second handu, od jakiegoś tępego czarnucha.
elmer jaka zamierasz zrobic(kupic )chlodnice ? i jak wyglda koloro barcelona green ?
ps. korka sam dostalem takowy od mojej kobiety nie byl jakos strasznie drogi ...chyba cos okolo 100zł musial bym dokladnie zapytac
Chłodnicę kupię najprawdopodobniej z ebay.de (są zamienniki do i-VT), za zupełnie nieokazyjne 160 Euro. Miałem pomysł na połówkową, aluminiową, 2" chłodnicę, ale w normalnej cenie są tylko do EG, a więc wyższe niż u nas i trzeba by kombinować, żeby to zmieścić (jeszcze muszę dokładnie popatrzeć i pomierzyć, szczególnie jak wygląda w okolicach przedniej belki).

A jeśli korek jest taki tani to tylko lepiej dla mnie :hyhy:
Sugerujesz że czarnuch nie będzie umiał liczyć?

P.S. A z silnikiem jakie plany?
Silnik pozostanie seryjny. Jeśli się uda, to zrobię tylko krótką skrzynię, co powinno nieco poprawić przyspieszenie. Reszta stock, wolę się skupić na utrzymaniu auta w 100% sprawności.
Dobry plan. Planujesz wrzucić skrzynię z Integry GII GSR może? Jedynie pasuje bolt-on w miejsce Y2 i można ją doposazyć w szperę z ITR.
Ta stock...a za dwa dni spyta czy masz pozyczyc 2000 :hyhy:
Nie no bez kitu, najpierw muszę go ogarnąć, z dnia na dzień jest co raz wolniejszy. Do tego jeszcze mam łożysko i zacisk jeden do wymiany.
elmer a nie wolisz zrobic sobie wkladu u nas ? sa ludzie ktorzy zrobia ci to naprawde dobrze za nie duze pieniadze! (okolo 200zl )
Jakiego wkladu?
chłodnicy domniemam
chłodnicy domniemam


tak ,sorry ze nie sprecyzowalem ale tak na szybko pisane :wstyd:
a nie lepiej samo FD 4,4 przełożyć taniej będzie ; z klockami przednimi to przyszalałeś :hyhy: . Jak znajdziesz dojście do nalepek DOHC VTEC na drzwi do daj mi znać też będę chętny
...usunięcie zwężki z kolektora wydechowego...

Masz jakąś instrukcję jak to zrobić, sprawdzonu sposób ??
zakładasz strumienice?
oczywiscie ze zaklada. tylem do przodu zeby bylo ciszej
Rdzeń do iVT kosztuje 600 złotych, wymiana jeszcze ze 100. Jak ostatnio dzwoniłem do dużej firmy robiącej chłodnice w GD, to nawet z rabatem zaproponowali mi 650 zł za całość.

Wielki - znasz miejsce gdzie zrobią to za 200 PLN?

Pit - strumka już jest, taka duża w miejscu tłumika środkowego.

Bobas, FD 4,4 nie wchodzi do skrzyni B16A1. Potrzebna jest obudowa skrzyni od Integry RS (B18A1).
Tudzież cała skrzynia do B16A1 z tym FD i szperą. Ale to rarytasik (choć ostatnio na ebay były chyba dwie)...
Rdzeń do iVT kosztuje 600 złotych, wymiana jeszcze ze 100. Jak ostatnio dzwoniłem do dużej firmy robiącej chłodnice w GD, to nawet z rabatem zaproponowali mi 650 zł za całość.

Wielki - znasz miejsce gdzie zrobią to za 200 PLN?

Pit - strumka już jest, taka duża w miejscu tłumika środkowego.

Bobas, FD 4,4 nie wchodzi do skrzyni B16A1. Potrzebna jest obudowa skrzyni od Integry RS (B18A1).



u nas qowax i jescze chyba kilka osob robiło w pruszkowie. mowil ze kazda chlodnieca jaka ci sie podoba oczywiscie z aluminium za okol 200zł na gotowo z ich plynem . jesli chodzi o robote wygladala bardzo profi jak orginal :niepewny: ja zamierzam robic na wiosne trosze wieksza od serii wiec moge zdac ci relacje .. jesli chcesz moge go konkretnie przepytac
:padam:

Jeśli nie znajdę u nas kogoś takiego w Trójmieście to się do Ciebie po prośbie odezwę
No tak nie zwróciłem uwagi :wstyd:
Ale pewnie zwężka jest podobna
Pozdr
Próbowałem to zrobic i nie wyszło :wstyd:
Myślę, że trzeba ciąć końcówkę, wyciąć na spokojnie zwężkę i przyspawać z powrotem końcówkę. Przyda się kupić drugą dwururkę do tego.
Tak da radę

Jak chcesz tak żeźbić to pierdol tę orginalną i wyspawa nową dwururkę będzie szerzej i bardziej gładko. Do tego porting żeliwnego kolektora.
Tak da radę

Jak chcesz tak żeźbić to pierdol tę orginalną i wyspawa nową dwururkę będzie szerzej i bardziej gładko. Do tego porting żeliwnego kolektora.



nawet jak ci sie nie chce robic dwururki to sama koncówke na 2.25 i bedzie git

ps. elmer "z twoich ust pochwala jak z platyny skała " :hyhy: hehe
tak wogole jak skaczysz to trza bys sie wrescie spotkac na jakis zawodach i porównac te wasze i nasze I- VT pozdr
Nie chce mi się spawać nowej dwururki, to ma być budżetowy mod. Ogólnie chciałbym wywalić zwężkę "Nevada-style", bez cięcia i spawania, a jak sie nie uda to przeciąć i pospawać najprostszym sposobem - znaczy najniższym kosztem. Portingu też nie chce mi się robić. Może jak wpadnie mi więcej kasy wymienię kolektor na JDM ITR 4-1. Przy seryjnym specjalnie grzebać mi się nie chce, znając swoje szczęście uwalę połowę szpilek w głowicy

Wielki, bardzo chętnie, choć wydaje mi się, że jednak Twój jest ciut bardziej doinwestowany osiągowo No właśnie Wielki - może jakiś opis :hyhy:
Powoli kompletują się jakieś tam graty:



Mam oprócz N1 pulley'a mam jeszcze koło zamachowe od ITR (nie chciało mi się robić zdjęcia ). Mam nadzieję, że chociaż w znikomym stopniu odczuję różnicę w reakcji na gaz.

Oprócz tego jakieś tam pierdoły i pierdółki:






Więcej w drodze...
Chcesz założyć seryjne koło zamachowe wyważone pod inny wał, czy będziesz odelżał ??
Jest kilogram lżejsze od koła B16A.
Kilogram

szkoda czasu
Kilogram tu i ponad 3 kg na pasowym, myślę, że coś to da.
Chcesz założyć seryjne koło zamachowe wyważone pod inny wał, czy będziesz odelżał ??



Nie będę odelżał. Koło zamachowe nie jest wyważne pod wał, bo nie ma jednego sposobu montażu. Także tym się nie przejmuję.
No to czekam aż to założysz i podzielisz sie wrażeniami
Ale masz stylowe zaciski :przestraszony:
Do zacisków, tzn. koloru nie jestem sam do końca przekonany, ale myślę, że z fajną felgą i zielonymi nakrętkami może być fajnie. Ewentualnie zdejmę ten lakier i walnę na szary OEM look.
zaciski dobre - ty masz zielone, ja mam turkusowe. Trzeba wprowadzic troche koloru w ten smutnym, jak pizda świat zacisków.
a mi sie nie podobaja :looka:
A propos hamulców to pogiąłem tarcze hamulcowe w 4000 km. Bez sens.

Następne tarcze montuję już z pomiarem bicia piast i tarcz, przecież to jest paranoja.
LanS

ja też pierdole, wybijam w robocie szpiliki, czyszcze piasty do białej kości, pasta miedziana, pomiar bicia mikrometrem po montażu- nie robi mnie to
elmer - Nie bój. Ja testuje juz 4-ty komplet. Narazie mam 2 dni. Zobaczymy jak dlugo wytrzyma.

Tym razem ATE Powerdisc.
pognie sie
..pomiar bicia mikrometrem po montażu

Że co :rotfl:

To się nazywa czujnik zegarowy
no taa, sorry
ale wiesz o co mi chodzi :wstyd:
qrde nie kumam waszych akcji z tarczami, ja założyłem zamiennik (ten droższy jeśli to w ogóle jakaś różnica) i nie oszczędzam auta. Tarcze częściej są tęczowe niż srebrne i jest sii
Gr00bY - czy mierzyłeś bicie przy montażu którychkolwiek? Bicie piast sprawdzałeś?
Tak mierzylem i wyszlo w normie. Ja sie nie dziwie, ze te co mialem ostatnio biły. Po 10.000km popekaly :rotfl: Przed tymi co ostatnio mialem byly Brembo wrzucone i nawet mi reklamacje uznali :rotfl: Zreszta doszedlem do wniosku ze to normalne ze tarcze mi sie gna bo 262mm to za malo jak na powtarzajace sie hamowania z predkosci 180-220 do 80km/h :znudzony: Trzeba poprostu przed sezonem zrobic upgrade na 282mm
Pomimo innych wydatków na głowie nie mogłem jej czegoś nie kupić...




Podziękowania dla Patiego za pomoc w zdobyciu podstawki. :padam:
Korzystając z okazji, że auto od ponad miesiąca stoi i się kurzy (w oczekiwaniu na chłodnicę), porobiłem co nieco pod maską.

Auto dostało:
- nowy rozrząd (pasek OEM Honda, rolka Koyo, pompa Paraut)
- nowy termostat
- nowy filtr paliwa OEM Honda
- nowy dolot wraz z filtrem K&N
- filtr na odmę K&N
- koło pasowe N1 z CTR + nowy pasek klinowy
- pomalowana osłona kol. wydechowego, pokrywa zaworów i osłona świec

Czy macie jakiś pomysł, czym ładnie odrdzewić śrubki pod maską? Coca cola da radę czy coś fajniejszego może jest?

Nie wiem czemu, ale robiąc zdjęcia z lampą wygląda to tak, jakby mnie powiozło z ilością farby na pokrywie. W rzeczywistości wygląda to ładniej.



malowales vht?
śruby mozesz oczyscic szczotką drucianą na wiertarce albo po prostu kup nowe.
Tak, malowałem VHT Wrinkle Plus. Nie wyszło idealnie, ale następną za to już zrobię perfect
wypiekałeś w piekarniku?
Nie, tylko opalarką suszyłem przez 10 min.
zdejmij folię z filtra głąbie :wstyd:
Ziomku, ona stoi w pomieszczeniu, gdzie kurzu naprawdę jest sporo, dlatego i filtr jest w folii.
Wiem, po prostu chciałem Ci dojebać :hyhy:
opalarką troche średnio bo nie nagrzeje równomiernie. tak czy inaczej - sprzątnij troche w tej komorze silnika, bo brudno. i kabli troche pochowaj.
nie gadaj to nie folia tylko najnowszy hydroshield by injen :rotfl:
oddawaj Gałe :rotfl: pięknie jest
bardzo ładnie Elmer,
następne na liście: odświeżenie kół

ciesze sie że następna pokrywa będzie już perfect
pokrywe jak malowałes to na starą farbe czy zdzierałes ?
ogólnie ładnie wygląda tylko te koła ogarnij :rotfl:
Starą farbę oczywiście zdarłem (Scansolem).

A koła będą robione jeszcze w tym miesiącu, jak również jakieś nowe ogumienie na lato powinno się pojawić.
jak również jakieś nowe ogumienie na lato powinno się pojawić.



a co planujesz zakupić ? T1R ?

Bardzo przyjemna furka
Nie ma T1-R w rozmiarze i-VT (195/60R14). Prawdopodobnie kupię Potenzę RE 720, o ile jeszcze uda mi się je dostać, a jak nie to pewnie Falken ZE-512, bo innych pomysłów nie mam. Jest jeszcze opcja na Yokohamę A539, ale to się okaże na dniach.
Potenzę RE-720 w rozmiarze 195/60R14 dostaniesz jeszcze na www.oponytanio.pl
mozesz powiedziec ile dales za dolot i gdzie kupiles??
W sumie cały dolot wyszedł mnie ok. 400 zł, a kupowałem "u siebie" w firmie
Ten dolot to jakaś wydumka czy jest to zestaw który można kupić u K&N'a ?
coraz ladniej to wszystko wyglada
Ładnie jak na auto co ma już 16 latek! Żelazko ciągle w formie! :cwaniak:

btw. Wydech i doloci zrobiły swoje!
:padam:

krzywa momentu jest niesamowita
jednak dobry dolot daje koniuf
TWO JA STARAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Honda daje rade :padam:
w o w :przestraszony: zajebisty wynik! Na 5tce hamowane?
Dzięki dzięki, dobry wykres nie jest zły

Na 4-ce hamowane.

Obniżając VTEC o 300-400 rpm można by jeszcze moment wygładzić, ale to już zostawię raczej następnemu właścicielowi do zbadania...
167 :ok:
sympatycznie :ok:
Kozak wynik :padam:
Dodam jeszcze, że mierzyłem AFR podczas pomiaru (ale niestety wykresu nie ma bo nie była sonda podpięta pod komputer) i wychodziło wzorcowo - niskie obroty okolice 15,5 i potem co raz wyżej aż do 14. Także raczej do podstrojenia na tym setupie na za wiele nie ma, jedynie obniżyć VTEC o te 400 rpm niżej i mieć idealnie płaską charakterystykę.

Podejrzewam też, ale to już moje domysły, że rezerwy w mid-rangu i top-endzie tkwią w kolektorze wydechowym - z dobrym kolektorem 170+ jest w zasięgu na bank. Moje auto ma stock kolektor ze stockową zwężka! Jakby dodać profi kolektor wydechowy i jeszcze regulowane kółka rozrządu to sądzę, że osiągi na poziomie ponad 160Nm i 170hp+ byłyby do uzyskania.

Ogólnie patrząc na ten mój wykres, wykres EE9 Nevady czy wykres Gr00bego skłaniam się do opinii, że B16A1 to jeden z najbardziej udanych silników Hondy.
Jest Pięknie. :padam:
Będe miał zaszczyt przejąć pałeczke od Elmera :hyhy:
Stary, za krótko się znamy, ja podaję pałeczkę dopiero na trzeciej randce.
:rotfl: :rotfl: wynik kozak :padam:
Stary, za krótko się znamy, ja podaję pałeczkę dopiero na trzeciej randce.



:rotfl: :rotfl: :rotfl: rewelka
Elmier a co jest teraz w planie
druga randka :rotfl:
Auto sprzedane, lock it :hyhy:
Jak nowy user zaniedba to będzie moralny* lincz z aprobatą administracji, rzekłem.

*a może i rzeczywiste bęcki.