![](http://img511.imageshack.us/img511/4223/apexizx0.jpg)
![](http://img139.imageshack.us/img139/3715/dsc00313pz3.jpg)
Piggyback Fuel Computer with Integrated VTEC Controller
Modifies manifold pressure signal and alters VTEC engagement point on Honda VTEC engines; Vacuum Fluorescent Display (VFD).
APEX introduces the first digital fuel computer that combines fuel computer functions with a VTEC engagement controller. The V-AFC features a user-definable, eight-point, adjustable fuel curve that can be set in 500 RPM increments. The range of fuel adjustment is +/- 50% at each of the user-defined setting points. The Fuel Adjustment function considers wide/narrow throttle and low/high camshaft settings, from which four different fuel maps are created (wide-low, wide-high, narrow-low, narrow-high). The integrated VTEC Controller adjusts the point at which the engine switches from the Lo to Hi cam during acceleration, as well as when the engine switches from the Hi to Lo cam during deceleration.
VAFC II jest kontrolerem paliwa który pozwala modyfikować sygnał sensora przepływu powietrza lub ciśnienia w 12 punktowym zakresie obrotów co 1% aby zwiększyć/zmniejszyć dawkę paliwa w granicach +50% -50%. Obroty przy których koryguje się dawkę mogą być opcjonalnie ustawiane w odstępach co 200 RPM. Korekty mogą być też wykonywana zależnie od ustawienia przepustnicy. W samochodzie turbo z miernikiem przepływu powietrza typu "hot wire" (?) ten kontroler udostępnia funkcję ochronną dla silnika przed odbiciem powietrza podczas powrotu (?) przepustnicy. Kontroler posiada również miernik spalania stukowego pozwala monitorować poziom spalania stukowego aby utrzymać silnik zawsze w optymalnych warunkach przez cały czas (samochód musi mieć fabryczny sensor spalania stukowego).
Cena: 680 zł
kontakt:
gg- 1814439
gsm - 608484777
http://www.allegro.pl/ite...da_jdm_bcm.html