oka napisze tutaj bo na ckpl nikt tego nie rozkminial chyba

Mam chłodnice oleju z silnika D16Z5.
Niedługo wymiana oliwy wiec i instalacja czeka.

Pytanko małe: czy ktoś z was już montował to w D16Z6 ? nie wiem jak lepiej wpiąć sie w obieg wody ...

to jest bardziej podgrzewacz oleju...
to jest bardziej podgrzewacz oleju...



skąd takie spostrzeżenie ?
bo taka jest tego funkcja.
No raczej. Woda w obiegu silnika jest gorąca i nie wiem jakim cudem miałaby ona chłodzić. Musiałbyś zrobić oddzielny obieg z chłodnicą w zderzaku, ale to już by była 'chlodnica chlodnicy' wiec nonsens. To po prostu jest podgrzewacz, bo seryjnie w crx'ie nawet nie było chłodnicy oleju.
To jest wymiennik ciepła między olejem, a wodą. Jeśli olej zacznie się grzać ponad 90-95 st. to to urządzenie będzie go chłodziło. Aczkolwiek jego główną funkcją jest podgrzewanie oleju.
No raczej. Woda w obiegu silnika jest gorąca i nie wiem jakim cudem miałaby ona chłodzić. Musiałbyś zrobić oddzielny obieg z chłodnicą w zderzaku, ale to już by była 'chlodnica chlodnicy' wiec nonsens. To po prostu jest podgrzewacz, bo seryjnie w crx'ie nawet nie było chłodnicy oleju.



jestem dociekliwy wiec dopytam, bo moze nie tak kumam,

jaka jest temp wody będącej w obiegu długim ? i jaka jest temp oleju już rozgrzanego , czyli gdy wskazówka jest lekko poniżej polowy (civic eg5)


i czemu ja wyjąłem ta chłodnice z CRXa ED9
woda ma temp. srednio 80-90 stopni, wiec siłą rzeczy do tych 90 olej grzeje, a powyzej 90 chłodzi.

A z CRX wyjąłes to napewno, ale nie jest to chłodnica, a podgrzewacz.
czyli jak kręcę 10 kółeczko na torze to jest ochładzacz oleju, a jak rano jadę po bułki to podgrzewa
jak bedziesz kręcił 10 kółeczko na torze to podejrzewam, ze dalej będzie to podgrzewacz oleju
chłodnica oleju to wymiennik olej-powietrze, a nie olej-woda. Tym bardziej nie olej-gorąca woda
Fawor juz sie tak nie koncentruj na tym ze gorąca woda nie moze schłodzic, bo nie masz racji.
czyli jak kręcę 10 kółeczko na torze

to wszystko ci sie gotuje. olej przede wszystkim.
O ile woda o temp 90-95C schłodzi olej o temp 110-120C ?

Oczywiście, że "schłodzi", ale tutaj nie jest rozmowa o definicji samej w sobie tylko o efektywności tego chłodzenia. Pati ujął to idealnie.
coś tu ściemniacie

rozkminka cześć 2.

B seria






D seria CRX,
O ile woda o temp 90-95C schłodzi olej o temp 110-120C ?



Zależnie od czasu i wydajności wymiany ciepła schłodzi ten olej do 90-95 st. C. Jeżeli mówimy o aucie na tor, to dobrze by było, gdyby jego woda miała temperaturę w okolicach 70-80 st., i wtedy olej również byłby chłodzony do tej temperatury. A to bardzo dobra temperatura dla oleju.

Pozostaje pytanie: jak ta seryjna chłodnica z CRX-a jest wydajna? Bo ja myślę, że bez rewelacji
Zależnie od czasu i wydajności wymiany ciepła schłodzi ten olej do 90-95 st. C

zapomnij
to lodowa sprawa z ta chodniczka

jedno mi chodzi po glowie ...

skoro montowali ja nasi mali japońscy przyjaciele w integrach, b seriach i crkach to coś w tym musi być. Na pewno sobie cos tam poobliczali ze tak ma być i już , zreszta do czego sa stworzone te auta ? czemu pełno jest ffilmow jak je testuja na torze w suzuce ?

nie wierze ze montowali im dodatkowe chłodnice oleju na zew. radiatorach

... prawda ?
a no chyba ze tak. w takim razie montuj i śmigaj po 10 okrążeń na torze a wszystko bedzie ok. tylko nie montuj zegarów temp oleju i wody, ale kryształową kulę bo chodzenie bedzie sie odbywało w magiczny sposób i na zwykłych zegarach tego widać nie bedzie.
eot?
zegary to osobna sprawa i wiadomo ze być muszą

szkoda tylko ze z takim sarkazmem co niektóre osoby podchodzą do każdej sprawy, no ale cóż, walicie setki km po torach więc macie doświadczenie

eot.

zamykaj,

pozdrawiam wielce nam panujących

[ Dodano: 2008-02-14, 10:04 ]
ty sie upierasz że skoro inżynierowie Hondy tak wymyślili to taki mały podgrzewacz bedzie super i załatwi wszystkie problemy świata. no to piszemy Ci że to średnio działa na torze. na codzień nie zauważysz różnicy. Kivik jezdzil po torze bez klasycznej chłodnicy (z tą 'seryjną') i sie auto gotowało po 5 okrążeniach.
chcesz - montuj, ale nie przekonuj na sile argumentem 'no bo że inżynierowie hondy...'
jak ktos tu cos pisze to wie (no, poza markosem, ale on pisze wszędzie )
dlatego na końcu zadałem pytanie



... prawda ?

i nikogo nie przekonuje, tylko gdybam



może kivik sie wypowie czym jeździł, na jakim oleju, i jak .. cięgle redline ?

A skoro taka chodniczka nie da za wiele to może ktos ma sprawdzona zewnętrzna z radiatorem, termostatem itd.. mógłby cos np. polecić do d seri, b serii


sezon sie zbliża i niektórym jazda na Wyprost sie troszkę nudzi, na pewno chętnie by pojeździli na zakrętach bo daje to o wiele wiecej frajdy , a do takich zabaw jak wiemy potrzeba troszkę lepiej przygotować auto ..

może kivik sie wypowie czym jeździł, na jakim oleju, i jak .. cięgle redline ?



Jako, ze zostałem wywołany do tablicy ...
jezdzilem np po poznaniu z B16B odcinka 9000rpm. Chlodnica od ITRa.
I teraz tak - bez chlodnicy oleju (powietrze-olej) po 4-5 kolkach olej przekraczal 130C i powoli rósł dalej, na ogól od razu zwalniałem ale raz doszło do 135C. Temp zewn byla okolo 25C. Wskazówka od temp wody nie drgała w gore (seryjny wskaznik).
Kolosalne znaczenie ma do ilu krecimy, ja na torze nie zmieniałem biegow pozniej niz 8700 i grzało sie tak jak mowilem. Wstarczylo krecic do 8300 i byla spora poprawa.
Kiedys jezdzilem treningowo zmieniajac biegi przy 7000-7500rpm okazjonalnie 8000 i olej byl 125C i nie rosl - bylo torche chlodniej na zewnątrz okolo 22C.

Ostatnio w ITR zamontowalem chlodnice oleju. Fakt, ze bylo 15C na zewnatrz ale nawet po 10-12 kolkach nie sposob bylo przekroczyc temp oleju powyzej 110-112C. Temp wody to 75-80C przy maxymalnym palowaniu. Generalnie zapomnialem co to za wysoka temp oleju.
Mysle, ze teraz byla na tyle niska, ze nawet w lecie nei bedzie problemow z przegrzewaniem.

Aha, olej to Motul 10-50, silnik raczej luzno pasowany. I optymalna temp oleju to 105-110C maxymalnie 115C. Pozniej zaczynamy tracic moc w silniku. Mnie silnik znosil temp do 130C bez problemow ale bylo czuc ze fura zaczyna sie mulic powoli przy tak wysokiej temp oleju. Staralem sie zeby ta temp sie nie przekraczala.
Na pewno sobie cos tam poobliczali ze tak ma być i już

kazda fabryka costam sobie poobliczala, ze tak ma byc i juz, a jakos na calym swiecie ludzie poprawiaja te fabryczne rozwiazania, zwykle z dobrym skutkiem..
dzieki kivik za info

wychodzi na to ze dopiero przy ostrym kacie non stop zaczyna sie blugotanie, teraz masz chlodniczke oem czy cos zewnętrznego ?

ciekawi mnie jak z d16z6 sie to będzie przedstawiać, generalnie blok jest mniejszy a i kreci sie max do 7600.

pytam bo szykuje się do wyjazdu na tor Wyrazów (raczej krety-techniczny, mało tam prostych).
teraz masz chlodniczke oem czy cos zewnętrznego ?

mhm, czyli nie ma co sie mocno przejmować
macie cos sprawdzonego z zewn chłodnic oleju ?


ps. markos chłodnica to wymiennik ciepła hmm dlaczego pisze w manualu engine oil cooler ?
dlaczego pisze w manualu engine oil cooler ?

nie wiem.

jak mowisz chlodnica, to pomijajac fakt, ze jest ona wymiennikiem ciepla - zwykle masz na mysli to, ze chlodzi. seryjna "chlodnica" w tym silniku niespecjalnie chlodzi.. o to mi chodzilo.

zewnetrzne chlodnice robi kilka firm. przejrzyj summitracing, albo jegsa, czy inne tego typu sklepy online.
no właśnie ja tez nie wiem czemu tak napisali , tylko zamieszania narobili mikroprocesorki sprytne

oka, dziękować
olej to Motul 10-50



kivik, mozesz napisac ktory to?
Pewnie literówka i 15W50.
może mi sie wydaje ale widziałem profi chłodnice która chłodzi obieg w radiatorze zewnetrznym ale sama koncepcja jest taka sama jak z OEMowej
nie zrozumialem tego, co napisales, ale powinny interesowac cie takie gadzety jak opisano w tym watku: http://www.supramania.com...ead.php?t=62838
Chodziło mi o to ze sposób doprowadzenia obiegu wody jest taki sam jak w oemowych,
czyli przykręcasz najpierw to





a potem wyizolowanym obiegiem cieczy chłodzisz olej, oczywiście dochodzą termostaty itd ...
tu nie ma zadnego obiegu wody. spinasz wejscie/wyjscie wody w bloku i omijasz podkladke.
czyli jest termostat który sie uchyla w odpowiedniej temp. i olej leci w obieg prosto do chłodnicy zewn....
coś widze ze gadacie o dwóch różnych rzeczach, a dodatkowo jedna z osób nie potrafi wyrazić słowami o czym myśli...
juz sie chyba dogadalismy.. ja wzialem pod uwage opcje z demontazem seryjnego wymiennika, grafix pewnie pomyslal o pozostawieniu wymiennika i dokreceniu do niego podkladki z termostatem. mysle, ze mozna i tak i tak..
już obczailem zasadę działania, w OEM rureczkami doprowadzamy wodę z obiegu


w profi wylatuje olej który leci przewodami do chłodnicy, termostat zarządza w jakiej temp jak dużo ma go wypuszczać



tutaj fajne ceny

http://www.re5pect.pl/ind..._id=111&&page=0
Pewnie literówka i 15W50.



tak 15w50 pomylilem sie wczesniej...sorki
Zostaje przy OEM. W zupelnosci wystarczy w D serii do wypadu na tor kilka razy do roku ...


ps. Kto z was oprocz kivika ma doświadczenie w jezdzie na torze ?

[ Dodano: 2009-03-05, 09:43 ]