Witam... Zastanawiam się co kupić ale po prostu nie znam się na tym... Jaki kolektor ssący będzie najlepszy pod b18c4? Mam na myśli dedykowany Skunk2, przerobiony Aebs z b16 lub seryjny z b16 (oczywiście też przerobiony)... Prosił bym o pomoc bo nie znam się który będzie lepszy a różnice w cenach są spore... Generalnie setup ma być skromny czyli ssak, wydechowy 4-2-1 z całym przelotem 2,25 no i strojenie... I jeszcze jedno małe pytnie-czy przy przerabianiu kolektora ssącego z b16 na b18 wystarczy tylko przespawać mocowania do głowicy czy jest coś jeszcze do zrobienia? Dzięki za pomoc... Pozdro...
zadne kolektory z b16 nie beda pasowaly do c4. zostaja ci wszystkie aftermarketowe kolektory do integry gsr. edelbrock, skunk czy inne, co wolisz.
zadne kolektory z b16 nie beda pasowaly do c4


da sie przerobic OEM, bzyq chyba ostatnio wlasnie taki sprzedawal na forum
tak mam taki na sprzedaz jak cos (oddam za 400zl - samo przerobienie kosztowalo mnie 350), ogolnie nie pasuje kanal wodny i szpilki gorne i boczne, kanaly do glowicy i szpilki dolne pasuja idealnie
mozna przespawac cala flansze od kolektora z b18c4 lub troche pokombinowac i sie pobawic;

ogolnie kolekotr aebsa, jest tak skonstruowany, ze daje wieksze przyrosty w srednio zmodyfikowanych samochodach; skunk2, to praktycznie konstrukcja kolektora z ITR'a, wiec jest jednym z najbardziej uniwerslanych kolektorow, fajnie sie sprwauje w mniej modyfikowanych autach (dolot, wydech)
a kolektora z b16a2 nie trzeba nikomu przedstawiac
To ze żaden ssak z b16 nie bedzie pasowac to wiem-napisalem ze po przeróbce a nie p&p... Generalnie to nie mam co wybierać między aftermarketami bo nie wiem ktory jest dobry a ktory nie i dlatego pytam sie o to na forum zeby ktos mi doradził... Odnośnie przerobionego kolektora z b16a2 to wlasnie prosił bym o przedstawienie go, ja np. nie wiem w czym on jest taki nadzwyczajnie dobry... A jesli chodzi o przerabianie to jest tak ze odcinam flansze od c4 i przyspawuje do aebsa czy oem'a z b16?
ja np. nie wiem w czym on jest taki nadzwyczajnie dobry

w niczym

imo przerabianie kolektora z b16 tak, zeby pasowal do b18 mija sie z celem

kup edelbrocka performer-x. to chyba najlepsze co mozna wlozyc do gsr.
a przepustniczka jaka do tego? skunk2? no i jakiś porządny dolocik?
chyba nie ma sensu wydawać pln na markową przepustnicę skoro oem można rozwiercić do 65 mm. Dolot to już indywidualna sprawa.
imo przerabianie kolektora z b16 tak, zeby pasowal do b18 mija sie z celem



Bo?
bo taka jest moja opinia na ten temat. ten kolektor jest siakis taki maly, chodzi o fizyczne wymiary, nie wyglada na zdolny do efektywnego przemieszczenia takich ilosci powietrza, ktore wciaga jakies zdlubane b18.. sadzisz, ze seryjny ssacy z b16 bedzie jakos wyraznie lepszy niz ten z c4?

z drugiej strony - gdzies kiedys czytalem, ze jedyne co nie pasuje, to kanal wodny.. ale nigdy nie mialem okazji bezposrednio porownac/pomierzyc jeden z drugim, wiec pewnie gadam bzdury
bo taka jest moja opinia na ten temat. ten kolektor jest siakis taki maly, chodzi o fizyczne wymiary, nie wyglada na zdolny do efektywnego przemieszczenia takich ilosci powietrza, ktore wciaga jakies zdlubane b18.. sadzisz, ze seryjny ssacy z b16 bedzie jakos wyraznie lepszy niz ten z c4?



No właśnie wydaje mi się, że masz błędną opinię Wiem, wiem opinia jest jak dupa, ale B16-tkowy kolektor jest bardzo podobny do ITRowego który jest jednym z lepszych kolektorów do B. Nie pasuje flansza cała do głowicy i trzeba ją podmienienić/przespawać z kolektora z B18C4 - cała filozofia. I mamy dobry kolektor za 1/4 ceny aftermarketowanego kolektora do B i można normalnie wystroić C4-kę.
kolektor ssacy Skunk2
uszczelka termo p2r lub hondata
przepustnica Skunk2 66mm lub rozwiert lub h22 i rozwiert
kolektor wydechowy 4-2-1 greddy, lub z integry jdm
pamietaj tez ze wazna rzeczą jest układ dolotowy…kwasowka lub seryjny z dobra obudowa na wkladke lub stozek.
i bedziesz zadowolony
miedzy kolektorem z b18c4 a b16a2 jest wieksza roznica na + niz miedzy kolektorem z b18c6 a b16a2, tyle ze za przeobke sobie troche krzycza;/
nie zakladajac nowego tematu jaki bedzie najlepszy dolot ???? mysle na CIA aem ale ciezko takie cos dostac wiec zostaje simota co o tym sadzicie ??? czy jest jeszcze jakas inna w miare dobra firma ktora mozecie mi polecic???
CIA MIA bedzie dobry.
sadzimy, ze wszystkie cia to kawal rury z filtrem. roznia sie metka, kolorem i cena. kibelrura jesli bedzie miala taka sama srednice tez zadziala tak samo.
http://www.moto.allegro.p...ivic_92_95.html

taki dolot podejdzie do B18C4 w 5gen ????