MODEL: Daihatsu Charade GTti 1991
SILNIK: 1.0 turbo benzyna, 2 wałki rozrządu, 3 cylindry. CB-80
silnik można powiedzieć po pełnym remoncie złożony z 3 innych
- kute tłoki - b.dobrym stanie + tulejowanie
- uszczelka pod głowice KP Japan
- uszczelniacze takoma
- pierścienie KP Japan
- nowa głowica + podstawowa obróbka
- wał - dopiero co po szlifie, z panewkami w pierwszym nad wymiarze - praktycznie nówka
- chłodnica wody nówka miedziana z Swifta 1.6
- zalany Valvoline VR1

UKLAD DOLOTOWY:
- filtr stożkowy K&N + rura z zestawu.
- bov the sun
- intercooler z IVECO z przerobionym wlotem i wylotem powietrza pod charade
- turbo IHI z chłodzeniem wodnym 0.85 bara, peak 0.95

PLAN:
-nowy dolot + większy nowy filtr
-poprawić orurowanie IC


UKLAD WYDECHOWY:
- kolektor seria
- downpipe i cały wydech 2.25 cala z kawasówki
- jakiś tłumik końcowy

PLAN:
- dodać jakiś tłumik środkowy
- EGT w kolektorze

ELEKTRONIKA:
- ecu seria
- turbo timer blitz DTT

PLAN:
- wskaźniki egt, cisnienie, temperatura oleju autoguage stepper motor
- wskaźnik boost przemysłowy (już mam ale odłączyłem na rzecz turbo timera)

UKLAD NAPĘDOWY:
- skrzynia GTti
- tarcza sprzęgła wzmacniana Exedy
- Felgi alu 14" x 6,5 czarny mat
- Opony śmietnik 195/45/14

ZAWIESZENIE:
- amortyzatory seria
- sprężyny obniżające -40mm
- przednie rozporki seria GTti

PLAN:
- wymiana wszystkich gum na OEM, albo tuleje poliuretanowe

UKLAD HAMULCOWY:
- seria. przód tarcze wentylowane tył tarcze zwykłe.

PLAN:
- oploty stalowe

BODY-KIT:
- zderzak tył wersja holenderska GTti (czarny mat) + naklejka 1.0 :mrgreen:
- klapa GTti z lotką i blendą po lifcie (czarny mat)
- zderzak przód seria GTti + mała dziura na FMIC
- maska czarny mat + duuuużo szpachli
- zapinki z racji FIMC

PLAN:
- dokleić oryginalne dokładki progów od GTti
- ZMIENIĆ BUDE...

ŚRODEK:
- Kierownica RAID 280mm
- Pasy 3punktowe Shroth dla foteli z przodu
- Fotel kierowcy Bimarco Bravo
- brak wnętrza z tyłu

PLAN:
kupić drugi kubeł + do starego nową gąbkę środka, albo zmienić na inne - zależy czy coś sie trafi

CAR-AUDIO:
- Psst pssst :mrgreen:

INNE:
- akumulator w bagazniku
- brak wycieraczki z tyłu

ZDJECIA:





Przed remontem:


Po:




fotografem niestety nie jestem

MOC: seria (katalog) 101koni 130nm. Przed remontem było 110kunia i 140nm. Teraz na pewno więcej...
Wreszcie odpalone Byliśmy u was w warsztacie z Marcinem z jakieś dwa miechy temu i tylko czekałem, aż to autko gdzieś "wypłynie". Fajnie, że dostało nowe życie

Ps. Wyzywam Cię na touge na grodzisko-kuklówkowej autostradzie
ciekawy popierdalacz z niego. jaka moc planowana bo rozumiem, ze ten wielki IC to nie pod 110KM
wow. Maly zabijaka, szacunek za włożoną prace czas i $ w to maleństwo. Ustawiales sie juz moze z jakims VTECiem?


Graty
Tylko gratulować Kamilowi też mam Gtti i składam je od lutego, po drodze wymieniłem budę itp - opisze na forum jak skończę projekt.
ciekawe autko, 1.0 dohc turbo, to lepsze niz swift gti
fajnie sie przod prezentuje z tym odslonietym ic, taki maly agresorek
Miałem przyjemność pojeździć sobie takim kiedyś.
Mega śmieszny samochód - a dźwięk BOV`a sprawia niezłe wrażenie
Mistrz! Szkoda, że Daihatsu odpuściło w pewnym momencie robienie takich charakterniaków.

Patrząc np. na Charade De Tomaso pomysły były na prawdę bezkompromisowe.

De Tomaso

dla mnie to właśnie prawdziwy JDM, surowa, mała zapierdalaczka z mega klimatem. Fajnie, że ktoś u nas podejmuje się ratowania tych samochodów. Powodzenia!
dzięki chłopaki

Auto godne uwagi jednak z tym IC to mocno przesadziles. 1/3 tego by Ci spokojnie wystarczyla i lzej by bylo
obrotomierz dziala
Auto godne uwagi jednak z tym IC to mocno przesadziles. 1/3 tego by Ci spokojnie wystarczyla i lzej by bylo



Dokładnie. Trochę za duży do tego autka. IMO przód wyglądałby estetyczniej jakby icek był schowany wtedy byłby superhiperextracichy nakurwiacz
A tak ktoś popatrzy w lusterko i przestraszy się tej paszczy
E ja bym go jakimś czarnym matem wypsikał i już będzie cichy...
Gratuluję wytrwałości - widziałem swojego czasu samochodzik na allegro, ciężko zastawiałem się nad zakupem i jednak zrezygnowałem. Cieszę się, że trafił w dobre ręce. Jak się okazało - Ty miałem czas na ogarnięcie go do końca, ja bym go na pewno nie ogarnął Dużo pracy, serca, opłacało się! Cicho-ciemny zapierdalacz

Pozdr.
kozak, tylko widzialbym go z całym zderzakiem i w jednym kolorze...

powodzenia
Doszła wreście paczka z Tajwanu




Napis na pudłach:
Quality guarantee
Taiwan's No.1
Plan z budą nie wypalił właściciel po rozebraniu boczków tylnej tapicerki żeby wysłać mi fotki podobno był w lekkim szoku po tym co zobaczył
Na razie fura siedzi w garażu... A ja szukam innej, lekko nie będzie
Szukaj na mobile'u.
W Polsce szansa znalezienia zdrowej budy sa minimalne.
Przymierzalem sie kiedys do tego auta, ale odpuscilem wlasnie ze wzgledu na bude.
Jakoś nie widzi mi sie sprowadzać budy wartej 500zł do PL. Ale chyba innego wyjścia nie będzie.
Jak znajdziesz coś w holandii blisko einhoven to może mi to brat obejrzeć, a ja i tak w planach mam wyjazd do niego więc mogę tym przyjechać. O ile znajdziesz coś co przejedzie taki kawał drogi
Auto aktualnie stoi od ponad tygodnia w garażu, bo je unieruchomiłem przez moją głupote
w międzyczasie pstryknąłem kilka fot:
prawy przód za rozpórką

http://img42.imageshack.u.../dsc00317bw.jpg
http://img38.imageshack.u.../dsc00315qt.jpg

Prawy tył i podłużnica, a właściwie jej brak
http://img682.imageshack....9/dsc00320t.jpg

Stara głowica i usuwanie luzu zaworowego spawarką:
http://img109.imageshack..../dsc00327in.jpg
http://img682.imageshack..../dsc00329dd.jpg

Prawdopodobnie już nigdy więcej nią nie wyjadę. Kupuje dupowóz i robie przekładkę do nowej budy... ale to jak odbuduje budżet.
Co sie stało, takie ładne autko, co jest, jakas przygoda?
Kup zdrowa bude i wszystko przekladaj na czysto. Tylko nie wycinaj tak mocno przedniego zderzaka!
Taki tez jest plan. Ale znalezienie zdrowej budy jest baaardzo trudne.

Ja swoja dorwałem po 2,5 miesiącach szukania a i tak progi właśnie będę wymieniał i łatał tu i ówdzie...



piaskowanie...
prawie pół roku później ...



udało sie znaleźć perełkę. jeszcze nie widziałem na oczy drugiej zdrowszej szarady, dokonałem po prostu niemożliwego. nie dość że w zajebistym stanie to jeszcze blisko w bdb pieniądzu... no i polakierowana na czarny metalic
jutro dorzucę więcej fot
a wczesniej widac ze byla czerwona





buda stała prawie 5 lat nie użytkowana, chyba ze 3lata temu była polakierowana (gość nie odebrał roboty). pare poprawek będzie konieczne + pełne malowanie komory silnika i wnętrza. do tego trzeba wypolerować lakier, bo po położeniu nie było to zrobione.
idealna okazja żeby klatkę wstawić
upewnij się czy gdzieś jeszcze ruda nie łapie budy skoro masz prawie cała goła wiec nie zaszkodzi sprawdzić wszystkiego ,W końcu na pewno chcesz mieć auto w i perfekcyjnym stanie ,z klatką tez dobry pomysł mógłbyś ją wrzucić do środka wielkie gratki za fajny projekt pozdro
klatki nie będzie, ale w zimowej porze planuje wstawić rollbara.

narazie nabyłem troche lakierów



i przygotowuje wnętrze do lakieru



na przód wjedzie nowy intercooler i do tego niezły rarytas jakim jest body z pakietu opcjonalnego





mam nadzieje że przedni zderzak uda sie pospawać i ocalić bo jest totalnie nie do zdobycia w europie

i takie porównanie nowej budy i starej

Za to w starej budzie naturalny nawiew chłodzący stopy No to autko aż miło będzie składać w takiej zdrowej budzie.


nowy silnik po remoncie, nowa buda i dużo innych nowych rzeczy to chyba można?


odnawianie lamp:







środki zostały pomalowane na czarno.

nowy FMIC - jeszcze nie odnowiony





troche mniej będzie sie rzucał w oczy niż poprzedni

odnowiona pokrywa pomalowana VHT

I nówka sztuka wyjdzie jak z taśmy montażowej No może nie aż tak ale w porównaniu do dziurawca poprzednika to można powiedzieć salon
Powiem ci że jak skończysz to fabryka by ci pozazdrościła takiego cukiereczka
kurde podziwiam za zapał
dzięki, kolejny dzień w którym pogoda nie dopisuje ale zawsze będzie coś do przodu

kiedyś te plastiki podobno były czarne



2,5h później



2 lusterka składałem z czterech. teraz można powiedzieć że są w stanie idealnym

i taki gadżet- turbo timer blitz z fuknkcją pomiaru boostu i wyliczania na jego podstawie czasu do ostygnięcia turbo. wpasowałem go w schowek przy kolanach gdzie w gaźnikowych wersjach jest wajcha ssania.



i udało mi sie kupić blende w bardzo ładnym stanie. niestety przez to jestem zmuszony zmienić światła na przed liftowe pofalowane, ale i tak lepsze to niż łysa klapa bez blendy. mam dwie płaskie blendy bez przetłoczeń ale obydwie są połamane, a dostanie tego konkretnego modelu w jednym kawałku bez pęknięć to niezły wyczyn




[ Dodano: 2010-05-26, 22:38 ]
plecy będą Cie bolały ok tydzień.

Witaj w klubie PRO tunerów co sami sobie swapy robią
Jest PROFI i to bardzo. Obserwuje ten projekt i jestem pod wrażeniem. Poza tym trzeba było wziąć sanki do targania tego agregatu po tym żwirze.




wnętrze w podkładzie. zaczyna mi sie to podobać
właśnie czegoś takiego zazdroszczę ludziom mieszkającym w domach...
dzięki, kolejny dzień w którym pogoda nie dopisuje ale zawsze będzie coś do przodu

kiedyś te plastiki podobno były czarne




Witam serdecznie jako że nowy w temacie
czym przywróciłeś poprzedni blask plastikom bo wyszło iście zajebiście po tym zabiegu

z góry dzięki za odpowiedz
papier ścierny, pasta polerska do plastiku, jakiś specyfik hamerykański co ma chyba za 15lat, plak motipa i czernidło za 5zł z gąbką.
plak i czernidło sie zmyją i co dalej ?
znajomy lakiernik palnikiem podgrzewa plastiki żeby znowu czarne były
plak i czernidło sie zmyją i co dalej ?



znow sie psiknie plakiem i po sprawie
znajomy lakiernik palnikiem podgrzewa plastiki żeby znowu czarne były



prawda, prawda - opalarką też dobrze idzie!


Zaczyna to wszytko wyglądać







polakierowane jeszcze pare szczegółów i można powoli składać.
bedziesz miał bardzo fajną szarade
mocno daje radę czekam na rozwój wydarzeń
dzięki. buda wyschła i musze powiedzieć że jestem zadowolony z siebie i swojej roboty. pierwszy raz miałem pistolet do lakierowania w ręku i wyszło to bardzo fajnie.

ostatnio zanabyłem pare fantów: 3 turbiny (jedna po regeneracji), kompletną głowice,nowe klocki hamulcowe przód+tył, 8 tłoków, cały kolektor dolotowy+przepustnica, pokrywe rozrządu w idealnym stanie, pokrywe zaworów, kilka potrzebnych uszczelek, 2x pompa oleju, 2x aparat zapłonowy, 2x lampa tył (obie prawe), lampa przód, rozrusznik, wałek balansujący, wał korbowy, i pewnie kilka innych rzeczy. najlepsze jest to że za całość dałem 250zł, pewnie u jakiegoś handlarza musiał bym zapłać z jedno zero więcej.


14 kutych korb i tłoków




z ciekawszych części moja kolekcja zawiera:
3x turbo nie licze tego co będzie w aucie
2x głowica
14x tłoków i korb
2x wał
3x wałek wyrównoważający
1x blok
4x pompa oleju
2x aparat zapłonowy
2x przepustnica

+2x calutkie zawieszenie i heble od gtti + kupa innych pierdół
pewnie na was hondziarzach nie robi to wrażenia, ale ten kto wie jak trudno o części do GTti doskonale rozumie po co mi to




miałem dać do obszycia niebieską, ale kupiłem drugą wsumie tylko dla klaksonu, a że jest w idealnym stanie to chyba sobie ją zostawie
kto wie gdzie kupie kolorowe śrubki do naby?

mycie silnika:
przed


po


wypiaskowałem też kilka rzeczy za pomocą myjki ciśnieniowej



będzie kolorowo


wczoraj korzystając z braku słońca wypolerowałem lakier


doszła też długo wyczekiwana paczka z UK


Hehe, jak klocki lego, kupiłeś parę zestawów.
Rewelacja. Kompleksowe podejscie do tematu.
W sumie fajne auto, szkoda ze firma nie przewidziala nadwymiarow, tak zeby mozna odbudowac silnik bez koniecznosci kupowania worka czesci, przymierzania i wybrania "najlepiej pasujacych".
kurcze zaplecze masz Składaj składaj!!
B.fajny projekt. Widzę, że masz podobną strategie jak ja, jak tylko jakiś grat jest dostępny trzeba go brać na zapas

pozdr@ll
Heh jeszcze niedawno projekt wisiał na włosku z powodu braku budy a teraz jest po prostu cud, miód i orzeszki.. Fajnie, że wszystko robisz dokładnie i kompleksowo. Czuję, że fura będzie mega kotem..!
jakiś czas temu był u mnie kumpel. wkleiliśmy wreszcie przednią szybe i założyliśmy troche elementów karoserii. wczoraj za to był u mnie Miki i wzięliśmy sie za przekładanie wiązki z przodu. dobrze że sam sie za to nie zabrałem, bo było tyle drutów że bym poległ.

między innymi "kabel X"





a tyle szajsu wycieliśmy, bo ktoś wcześniej miał zamiar prawdopodobnie montować radio pod maską
odrutowaną wiązkę oczywiście umyliśmy polutowaliśmy i owinęliśmy JDMową taśmą izolacyjną w miejscach gdzie poprzednia izolacja z Osaki zlazła


w ramach wymiany udało mi sie nabyć mega rzadką konsole środkową foha


Szacun, coś podobnego przerabiałem. Mega Mod
Jeśli dasz radę to zrób, jeszcze coś z tymi rdzawymi mocowaniami deski, co by wszytko jak z fabryki wyglądało
coraz bliżej końca;) Kibicuję projektowi!
Jeśli dasz radę to zrób, jeszcze coś z tymi rdzawymi mocowaniami deski, co by wszytko jak z fabryki wyglądało




Przecież tego nie będzie widać wcale bo będzie pod deską. Poza tym pozakładaliśmy już wiązkę itp. Too much of the good thing...
Do poczytania http://www.hothatch.org/i...d=121&Itemid=52



Daj spokój z hotami

Była gorąca dyskusja na ich forum na temat tego artykułu. Bo niektóre fragmenty sa wyssane z palca "Pomimo bardzo korzystnie przedstawiających się parametrów na papierze Daihatsu nigdy nie sprzedawało się w dużych ilościach i nie odniosło tak spektakularnego sukcesu jak 205 GTI czy Golf GTI. Przyczyna może leżeć w tym iż auto w zakrętach nie potrafiło wykorzystać posiadanych atutów."

Autor artykułu, jak później dowiedliśmy nawet nie stał obok GTti a pisze o jego prowadzeniu. GTti ma z przodu McPersona tak jak ci konkurenci jednak z tyłu ma wielowahacz który jest o niebo lepszym rozwiązaniem niż np belka skrętna 205GTi
Ale dla HOT-ów to co teraz napisałem to herezja
Miko - nie czytam tego vortalu, nabiłem się dziś na ten art w sieci i podrzuciłem autorowi tego wątku, wiem jak to jest szukać info o starym wozidle, często byle głupie znalezisko cieszy

Thx za uswiadomienie odnośnie technikali.