MODEL: '87 DA3
SILNIK: D16A1 Brown top
UKLAD DOLOTOWY: seria
UKLAD WYDECHOWY: seria z przepalonym tłumikeim środkowym :hyhy:
ELEKTRONIKA: seria
UKLAD NAPĘDOWY: seria z uciętym drążkiem zmiany biegów (taki tjuning poprzedniego właściciela )
ZAWIESZENIE: seria, co ciekawe przód regulowany bez sprężyn
UKLAD HAMULCOWY: seria
BODY-KIT: seria
ŚRODEK: seria + gałka od Opla :wstyd: , kubełek czeka na montaż
CAR-AUDIO: brak
INNE:
ZDJECIA:



a tak w tej chwili wygląda wnętrze

:wstyd:
jak tylko złoże środek do kupy zrobie lepsze zdjęcia
MOC: seria 113KM ale chyba troche tych koni już uciekło
PLANY: samochód jedzie do blacharza i czeka go wymiana progów, naprawa nadkoli i podłogi,
zmiana koloru tapicerki na czarny może flockowanie, amortyzatory Tokico Illumina + Ground Control coil over kit, felgi ROTA Slipstream Black a narazie będe odnawiał te co są
łaaaadne auto. jaki bedzie kolor? sugerowałbym biały. może panda look?
świetne, oryginalne auto, biała na czarnych rotach slipstream lub watanabe bedzie wypaśna...
autko będzie napewno białe z czarną maską, w planach maska z laminatu pokryta carbonem :]
ale to wszystko jeśli fundusze pozwolą, w końcu biedny student jestem
narazie to co mogę robie sam w garażu
łaaadna baza do dalszych modów :] naprawdę fajne autko. powodzenia przy grzebaniu :hyhy:

narazie to co mogę robie sam w garażu



i za to WIELKI PLUS dla Ciebie , nic tak nie cieszy jak samodzielna odbudowa auta, i miłe opinie innych ludzi po zakończeniu prac
bardzo piękny sprzęcik :padam:
jakie montowali tutaj jeszcze silniki?
inne byly slabsze. to byl najmocniejszy - protoplasta D16A9/ZC
były
D16A1 USDM - 113KM
D16A9 EDM - 125KM
ZC JDM - 135KM
występowały w wersjach
browntop - VAI (Vacuum Advance Igntion) lata 86-87
blacktop - OBD-0 lata 88-89
był jeszcze ZC na dwóch gaźnikach 108KM
bardzo jestem ciekaw jak auto będzie wyglądać jak je "skończysz", ja osobiście uwielbiam białe hondy ale w tym przypadku zostawił bym taki brąz jak jest ma coś w sobie (i do tego carbonik byłby piękny)
a nie masz w planach swapa może na jakieś inne D, niepowinno to być jakieś mega drogie a fajnie by było żeby auto było piękne i mocne
powodzenia.
może to wyglądać bardzo ładnie...
Bardzo fajny wózek.. dobra baza.. powodzenia
o tak bym to pomalował :hyhy:
bardzo ładne są te Integry, ta ze zdjęcia kozak
ale dobrze położony brąz (lakier :hyhy: ) z ładnym kółkiem też będzie kapitalny
panda look za bardzo przypomina mi hachi roku, ale się zastanowie
z resztą i tak nie stać mnie na lakiernika narazie :zalamany:
licze każdą złotówke i nie wime od czego zacząć
od czego zacząć


auto już masz...
fajnie, że sie ktoś zainteresował taką starą Integrą najlepiej zacznij od początku i nie rób panda look powodzenia stary!
Co do zawiasu. To chyba niebardzo sie da springi zamontować. Amory owszem możesz tokico zapodać. Ale tu stary masz trosis barsy jak w Civic 3g/crx1g. Z przodu niema springa. Wiem że Lightspeed robiło sportowe trosis barsy. Ale ceny zabijały bo szukałem czegos do swojej 3G. Pozatym nie polecam skręcać na max glebe. To zabiło mi 1 trosis bars a przez brak dostępu tej części (chyba ż 5 rodzajów było),. Auto poszło na złom .
wiem że z przodu mam torsion bars i nie ma spręzyn
a zestaw coiloversów ground control jest tylko na tył z regulacją 0-2"
Dajcie schemata jak to wygląda te barsy z przodu
torsion bar to nic innego jak drążek skrętny, który wygląda tak
http://g1teg.org/howto/torsionbar1.jpg
ten biały jest od civica, czarny od integry
jeden koniec przymocowany jest do podwozia drugi do zawieszenia, poziomy ruch koła (zawieszenia) powoduje obracanie się drążka wokół własnej osi stawiając opór amortyzatorom (tak samo jak sprężyny)
charakterystyka pracy zależy od długości, grubości no i materiału z jakiego jest wykonany, generalnie im grubszy i krótszy tym sztywniejsze staje się zawieszenie
to zawieszenie ma jeden plus
jest regulowane :hyhy:
i dzięki śrubie

można szybko przejść z czegoś takiego

na takie

:hyhy:
mam nadzieje że nic nie pojebałem
Dzięki nie znałem angielskiej nazwy.
to samo jest w starych alfa romeo z lini 116

tam jest od kija rodzaji sztywnoscii przy max skreceniu napewno nie pekaja, moze ztamtad cos moznaby podpasowac?
Świetny samochód! Fajnie że ktoś jeszcze się zajmuje starszą motoryzacją, póki jeszcze porusza się po drogach. Jakie masz felgi w planach? Nawet takie szprychowe jakie masz po polerce wyglądałyby świetnie, zwłaszcza na ciemnym, matowym "tle". Jakie masz plany odnośnie silnika? Proszę, wrzuć tam dwa podwójne Solexy-Mikuni PHH40
Identyko rozwiązanie jest chyba w 3 genie Civica...
tak
3 gen Civic też ma drążki skrętne, w linku którym podałęm biały drążek jest od civica, jest tylko krótszy i grubszy i podchodzi do integry tylko trzeba zrobić nowe mocowania
Trosis barsy maja jeszcze jedną wade co zauważyłem w moim 3G. Owszem auto idze w dół ale nic twardsze nie jest. Objawiło sie to dobijaniem na dużych dołach . Pewnie winy troche też było w starych amorach. Ciekawe jak z tokico będzie to śmigać. Too najlepsza dostępna chyba pocja do tego typu zawieszenia z rego co czytałem na RPR.
TORSION bar!
Owszem auto idze w dół ale nic twardsze nie jest.


bo żeby było twardsze muszą być grubsze
integra ma seyjnie koło 20mm, do streetowej jazdy 25mm starczy w zupełności
jak obniżysz na seryjnych to tak jak byś zapodał klipsy na seryjne sprężyny
dziś kupiłem blachy do Teg, jutro przymierzam czy pasują bo są od accorda :wstyd:
i w najbliższym czasie auto idzie do blacharza a potem pewnie lakiernik
i z tej okazji zrobiłem kilka wariantów kolorystycznych
1

2

3

4

5

6


i teraz który według was najlepszy?
ja skłaniam się ku 1 lub 6
ja bym całą bude na biało trysnął, panda look jest już troche opatrzone...
Ja postawiłbym na pande - żadko sie widzi taki oldschool na naszych drogach.
wg mnie opcja 3 jest mistrz i do tego jakaś czarna felga, albo w razie braku kasy narazie te na czarno
tez jestem za nr 3
ewentualnie przemysl opcje czarnych zderzakow - calych. oczywiscie listwy zostaja nielakierowane. dach bialy.
panda look all the way.
ten jajacka, z pierwszej strony najlepszy
http://img228.imageshack....00/igen6mh9.jpg
cały w bieli jest si
ten jajacka, z pierwszej strony najlepszy
http://img228.imageshack....00/igen6mh9.jpg



ołłł jeeee... panda look :ok:
Jak dla mnie to 4

ew przód czarny, znaczy zderzak, maska, reflektory, reszta biała.
ten jajacka, z pierwszej strony najlepszy
http://img228.imageshack....00/igen6mh9.jpg



też za tym jestem
Zdecydowanie Panda :hyhy:
http://img228.imageshack....00/igen6mh9.jpg
To, co zapodał jajacek wygląda wg mnie najlepiej.
we wtorek samochód idzie do blacharza, zobaczymy czy jest do odratowania

po tygodniu postoju przed garażem zauważyłem że lewy przód stoi niżej o 30mm :looka:
no i chciałem napisać, że dzisiaj Teg wrócił od blacharza
a nie chciales sie czasem pochwalic fotami?
zdjęć narazie nie zrobiłem cały czas pada
zresztą samochód jeszcze nie polakierowany będzie trzeba pewnie poczekać do wiosny bo funduszy brak a najpierw chce wymienić amortyzatory, function over fasion :wstyd:
a jakie malowanie? panda look?
cały czas się zastanawiam bo w nowym oryginalnym kolorze też by super wyglądał chociaż zastanawiam się też nad białym z czarnymi zderzakami i czarną listwą, zaczne się zastanawiać bardziej jak pójdzie do malowania
Jak taki remont blach robisz to od razu spawaj bude dla wzmocnienia hm :]
możesz rozwinąć temat? bo nie bardzo kumam :wstyd:
no chyba że chodziło Ci o klatkę
myślę nad czymś w rodzaju miracle x-bar
Domyslam sie, ze chodzilo o obspawanie.

Edit: Czy Walter wyedytowal posta czy ja mam problemy ze wzrokiem?
to niech mi ktoś wytłumaczy o co chodzi w tym obspawaniu :wstyd:
W skrocie dokladasz troche spawów na laczeniach budy zeby ja wzmocnic.
Tam gdzie są łączone blachy dodjesz spawy o tak







jak będzie robiona moja buda to sobie pospawam :hyhy:


PS. Subek nie edytowałem posta
Walter, heh, a ja bylem przekonany ze przeczytalem "wzmocni bude", a o spawaniu nic nie przeczytalem Chyba czas sie wyspac :rotfl: Sorry za OT :wstyd:
dzięki chłopaki
przemyśle to bo nawet nie zastanawiałem się nad tym
dopiero wczoraj mogłem pod garażem dokładnie zobaczyć co mi ten blacharz zrobił
no i wraca do niego na poprawki...
wkurzyłem się troszke i dopiero wczoraj zaczołem zdzierać to bitumiczne wygłszenie z podłogi (trzeba było od tego zacząć a potem dawać to blacharzowi, ale zapewniał mnie że wszystko przepatrzy)
no i są 3 powody poprawek
1.miała być zrobiona cała podłoga jak widać nie jest


2. lewy próg przy tylnym nadkolu jest głębiej o 3cm niż z drugiej strony
3.wydarzył się mały wypadek :wstyd:
bardziej mnie to rozśmieszyło niż wkurzyło
sytuacja wygladała tak:
wychodząc z garażu do chaty powieidzałem ojcu
- Traf w garaż!
- Dobra!
dzisiaj przychodze ucieszony
-Znalazłem lampy obrysowe
- To dobrze bo wczoraj ci jedną stłukłem


a wszystko przez to że nie przykręciliśmy fotela który przy ruszaniu się przewródił do tyłu razem z ojcem :wstyd:
Generalnie doszedłem do wniosku że jak chcesz mieć coś zrobione to rób to od początku do końca, najlepiej samemu
...
a wszystko przez to że nie przykręciliśmy fotela który przy ruszaniu się przewródił do tyłu razem z ojcem :wstyd:
...

Sory ale :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: ....dobre dobre
sam się z tego śmieje

Generalnie doszedłem do wniosku że jak chcesz mieć coś zrobione to rób to od początku do końca, najlepiej samemu



bardzo trafny wniosek

takie zeczy np. w podlodze ktore nie trzymaja niczego/nie sa elmentami konstrukcyjnymi/nie przenosza zadnych naprezen

to najlepiej nie spawac tylko nowa blache np.aluminiowa na nity przybic i zawalic konserwacja

kazde spawanie/przegrznie blachy powoduje duzo szybsza erozje/korozje tego miejsca

takze gdzie mozna nalezy je stosowac jak najzadziej

do gumy nawierzchniowej najlepiej dodac troche sproszkowanego aluminium, obnizy potencjal blachy na korozje elektrochemiczna

i najlepiej na to polozyc podklad epoksydowy - drogi ale zajebiscie zabezpiecza
czas na update

jako że zrobiło się już cieplej i można grzebać na zewnątrz garażu, wziąłem się za prace nad Integrą
po wykręceniu rozwalonego błotnika o to co ukazało się mym oczom


a tu z bliska


wszystkie te dziury już wyspawane, mały stresik był bo dziura szła zaraz pod przewodami paliwowymi, nowy(używany) błotnik założony, niestety nie miałem aparatu bo spawaliśmy w inny dzień i już zapomniałem
generalnie chyba całe szczęście żę błotnik dostał szczała bo nigdy bym tam nie zajrzał, a blacharz pewnie to olał :looka:
a tu drzwi gotowe do montażu,

stare nie miały szyby a że te były w lepszym stanie to podjęliśmy decyzje o przekładce całych

stare wyjęte


i założone nowe


no i tyle w tym tygodniu zrobione
teraz czekam na małą przesyłeczke, dzięki Pati
we wtorek zakładam działającą dmuchawę, składam konsole przednią i jazda na poprawki blacharskie
Integra to Integra, teraz moze nie zachwyca ale bedzie jeszcze z tego maszyna :hyhy:
jakas decyzja co z kolorem?
Fajne autko kolor panda look i bedzie w pytke :ok:
Fajne autko kolor panda look i bedzie w pytke :ok:



popieram
kolor będzie oryginalny brązowy z czarnymi listwami
panda za bardzo mi hachi przypomina
taki brąz jak jest teraz? srednio wyglada. taki nijaki kolor.
może nie do końca taki brąz, teraz ten lakier to jest matowy, wypłowiały i pełen rys, jak będzie nowy lakier to będzie gitara
jezeli to bedzie cos podobnego jak masz w podpisie to nice :hyhy:
dzisiaj odwiedził mnie listonosz i przyniósł mi coś takiego

dzięki Pati
Dokładnie jak bedzie taki kolorek i taki look ja masz w manga to będzie naprawde bajecznie :hyhy: Projekt bardzo mi sie podoba :przestraszony: To pieknie że rehabilitujesz starszą ITRkę :padam: Już sie nie moge doczekac efektu końcowego
To pieknie że rehabilitujesz starszą ITRkę


ITR to integra type R, a wtedy czegos takiego nie bylo :rotfl:
Wiedziałem że ktoś sie przyczepi :hyhy: Ale ładniej to bżmi niż rehabilitujesz sztarszą IT :rotfl:
IT tez nie brzmi :rotfl:
jesli juz to rehabilituje starsza I
No Fakt rehabilitacja starszej "I" heh sorki nie wyspany jestem w kazdym razie miałem dobre intencje :wstyd: Sorki za OT
Coraz wiecej mowi sie o integrach, moze tez sie skusze
jak już to Teg

GRUBY ale DA3 to ci odradzam, sam już maże o jakimś EG gdzie części do niego jest od groma i jeszcze więcej
Do eg moze czesci jest wiecej, ale efekt nie bedzie juz taki sam.
jak chcesz integre to najmarniej DA (90-93). przynajmniej da sie cos do tego kupic. Najlepiej of kors DC (94-01)
Musze sie zorientowac co i jak w temacie i bede myslał Tylko ze mojej molodej sie nie podoba, najwyzej bedzie rozstanie
dobra Panowie, co sądzicie o tych fotelach?

mam możliwość kupienia od kumpla za jakieś 400pln
z tego co mówił to mają przecięcie na 4cm na fotelu kierowcy i coś gąbka chyba nie leży na swoim miejscu
fotele bardzo wygodne. jesli gabka rozwalona mozna ja dosc latwo wymienic.
Olej te fotele, przecież to nie ma wyglądu :przestraszony:





















Daj mi namiary do kumpla :rotfl: :rotfl: :rotfl:
400 zł za fotele gdzie kierowcy ma przecięty materiał i wyłarząca gąbke to dośc duzo za 200 zł możan wychaczyć fotele z crxa
Ja bym odpuscił te fotele:/ nie sa fajne przynajmniej z wygladu.
...za 200 zł moża wychaczyć fotele z crxa



Zgadza się :hyhy:
foteliki hmm takie srednie od crx faktycznie chyba ladniejsze ...ale jak by te obszyc na czerwono ... i te naszywki recaro przybombac tez moglo by byc godnie hehe ... pozdrawiam kolege
fotele wyglądają niemal identycznie jak oryginały a jednak to Recaro
gąbka jest w dobrym stanie tylko nie leży dobrze na swoim miejscu
tak czy tak muszę się mocno zastanowić bo nie mam kasy za bardzo
Moim zdaniem te Recaro wyglądają antylansersko.
gdyby te fotele ogarnąć, to by nawet pasowały do takiej starej Integry :]
i do tego RECARO :hyhy: