witam!

MODEL: 4d '91 Toyota Corolla E9

SILNIK: 2el 1.3 12V gaźnik, seria.
Plany: swap na 4afe lub przy większej ilości gotówki 4age (125KM).

UKŁAD DOLOTOWY: seria
Plany: kustomowy short shifter

UKŁAD WYDECHOWY: jakieś pierdziadło na końcu, będzie zmieniony na Upgrade Torch

ELEKTRONIKA: brak elektroniki

UKŁAD NAPĘDOWY: seria

ZAWIESZENIE: customowa rozpórka przód, seria.
Plany: reszta rozpórek do kompletu, sprężyny Eibach - 6cm, lekkie alufelgi 15 cali w czarnym macie.

UKŁAD HAMULCOWY: seria.
Plany: hamulce przód tył z Celici

BODY-KIT: seria, czarna maska i klapa bagażnika, customowe podświetlenie rejestracji
Plany: cała blacharka, lakier biały, przedni zderzak z GTi, zderzaki w kolor, czarne progi

ŚRODEK: całe wybebeszone do gołej blachy, zegary z obr. z E9 Si, skrócony lewarek
Plany: fotel kubełkowy + szelki, jakaś wygodniejsza fajera.

CAR-AUDIO: Opel kar ałdio system

INNE: naklejki klubowe JDM Kraków (na przedniej szybie i po bokach auta) oraz passwordJDM.pl (po bokach auta), czarne stalówki, przednie postoje w kolorze amber
Plany: kilka JDMowych wlepek

ZDJĘCIA:














pozdrawiam
post napisany przez Corey'a na poprzednim forum na temat silnika 4age


4age to pierwszy silnik "sportowy" toyoty nowej generacji.

4- liczba porzadkowa w rodzinie

a-rodzina silnikow, tutaj: 4 cylindrowy,iskrowy,o malym zuzyciu paliwa itp.
generalnie rodzina "a" wystepowala w corollce,carinach,celicach

g-wersja silnika, literka "g" to taki "sport" (czyli miedzy innymi tłin kam;)), literka f to np. tez tłin kam ale napedzany jednym kolkiem

e- wtrysk Efi , w przypadku 4age nie bylo fabrycznych wersji gaznikowych

silnik jest konstrukcyjnie podobny do BDA coswortha, ale na podobienstwie sie konczy

ogolnie:

1,6l ,dwa walki, aluminiowa glowica, zeliwny blok, pierwszy twin cam toyoty napedzany paskiem, kat rozwarcia zaworow 45 st., zawory regulowane na plytki,

tak to ogolnie wygladalo:



wczesne wersje mialy sytem tvis(toyota variable intake system) tzw. big port, polegalo to na tym ze do kazdego cylindra byly 2 kanaly dolotowe maly i duzy w zaleznosci od obrotow powietrze lecialo jednym lub drugim

big port dlatego ze otwory w glowicy byly "big" tzn:


i tutaj pozniejszy small port:


i tutaj jeszcze maly rarytasik, broszurka:


blok jest z tzw. pol mokrymi tulejami


wersje 4age rozroznic mozna po kolorze napisow na deklu zaworow

pierwsze 4age pojawily sie w 1983 roku i byly to blue topy w zaleznosci czy Afm czy Map mialy 116-130km

pozniej wraz z corolla ae92 (1988-1992) wszedl red top, nie mial juz tvisu, posiadal wzmocniony blok i natrysk na denko tloka, moce te same

od corolli ae110 pojawila sie wersja 20v, tzw. sillver i black top, inna glowica(wkoncu 20v) fabryczne ITB i wiele innych nowinek ,moc black topa -165km - prawdziwy kat, rev limit ok 9000 obr.

byla tez wersja doladowana kompresorem 4agze, 140-160km:


mozna takze spotkac(prawdopodobienstwo rowne 6 w totka) 4age spec.A czyli 240km i 11000 rev limit. dzwiek tego silnika to poezja

ogolnie 4age w kazdej wersji zajebiscie sie kreci, z tvisem jest zaskakujaco elastyczny, mozna nim nastukac chore przebiegi
Podobają mi sie stare Toyotki.

Fajna rozpórka :hyhy:
home made do pomalowania :rotfl:
ważne że działa :hyhy:
zawias wyremontowany, maska i klapa odmalowana...
teraz biore sie za to co zostało z progów i reanimacje wnętrza...






Fajna fajna ta Corolla. Taka tylko w dieslu była pierwszą Toyotą w rodzinie Gdybym i ja umiała cokolwiek przy aucie zrobić... a tak umię tylko zepsuć.
z czego jest zrobiona ta rozporka wlasnie?? :luka:
po wielogodzinnych analizach to z kawałka rury do wody i blachy.
ze stali
obecnie jest ściągnięta, dopracowana i pomalowana
Heh - zajebista. Z 10 lat temu ojciec mój taką sie bujał tylko, że offcourse 1.8d. Super autko :padam: