MODEL: '99 EJ9
SILNIK: D14Z2
- PLAN: ?
UKLAD DOLOTOWY: seryjny
- PLAN: ?
UKLAD WYDECHOWY: seryjny
- PLAN: 2,25" z dwoma tłumikami
ELEKTRONIKA: seryjna
- PLAN: OBD1
UKLAD NAPĘDOWY: seryjny
- PLAN: ?
ZAWIESZENIE:
- przedni stabilizator EK9 26mm
- ASR subframe brace
- tylny stabilizator JDM ITR 23mm
- tylne LCA Skunk2
- amortyzatory Koni Sport + sprężyny OEM ITR DC2
- mocowania górne amortyzatorów ITR DC2
PLAN:
- rozpórka przednia górna OEM ITR DC2
- może kiedyś camber kity Skunk2 i kilka gumek z poliuretanu
UKLAD HAMULCOWY:
- hamulce 282mm/260mm 4x114,3
- pompa hamulcowa 1"
- przewody w stalowym oplocie Goodridge
- płyn Motul DOT5.1
- Ferodo DS Perfomance/ATE gładkie z przodu
- klocki i tarcze OEM Honda tył
PLAN: zaciski z Legenda KA7.
KOŁA:
- zima: stalówki od Accorda 15" + Goodyear UltraGrip 6 175/60 R15
- lato: felgi 15" OEM JDM DC2-R, opony Toyo T1R 195/55/15.
PLAN: porządne opony na lato.
BODY-KIT:
- halogeny
- dokładka przednia + progi w kolorze nadwozia
- chlapacze
PLAN: OEM owiewki.
ŚRODEK:
- mieszek z EK9
- JDM cupholder
- gałka Skunk2
PLAN: jakaś rozsądna kierownica, fotel(e) Recaro Speed
CAR-AUDIO: zestaw woofer+tweeter AudioSystem MX 165, radio Kenwood
PLAN: wygłuszenie drzwi
INNE:
Spoon reservoir covers, korek wlewu oleju ITR, magnetyczna zakrętka miski olejowej, battery tie down Skunk2, spryskiwacze z Citroena .

ZDJĘCIA:




Gratuluje udanego zakupu, wyglada na zadbaną
wspominalem juz ze Cie nienawidze?
jak sie jezdzi taką serią? cicho? wygodnie? równe drogi
dobry kolor, dobra buda powodzenia w modach
Gratuluje zakupu! Ladnie się prezentuje, kupiłeś z tymi felgami?

A czemu wiekszosc elemetow zawieszeia opierasz na DC2 a nie na odpowiednikach markowych firm (lansss)?
Gratki Zelmer znowu będzie lans na mieście


ładna, musze pomyśleć nad grubszymi stabilizatorami, pewnie jest ciekawiej
Dzięki, dzięki.

na zdjeciach widac ze mega zadbana, powodzonka w modach
Luźna dupka to jest to, dlatego mam tylu dobrych kumpli tutaj
Gratuluje zakupu! Ladnie się prezentuje, kupiłeś z tymi felgami?


Nie, felgi i opony kupiłem osobno.
Bardzo ładne felgi

Gratulacje zakupu i owocnych modów życzę.
Bardzo ładne felgi
.



fela jest fajna i naprawdę wytrzymała-jeździłem mna takiej dużo km...(mimo, że produkowana chyba we włoszech jak pamietam-firma CROMODORA - OEM HONDA 7 gen bodajże)
i nawet niezbyt ciężka bo 6,4 kg w 15stce więć tragedii nie ma...


a autko wyglada na zadbane tyle, że srebrne ale to kwestia gustu
Ładna, a felga jest z 7gena, w ASO okolo 500-600zł za sztukę
Ładna, a felga jest z 7gena, w ASO okolo 500-600zł za sztukę



za 15stkę...
bo większa droższa sporo (są na pewno 16stki bo widziałem)
Bardzo ładne felgi


To są Twoje byłe felgi?
Marcin swoich nie sprzedał
ładny civic
Gratki elmer za nowy nabytek
No i czekamy na B serie pod maską
To są Twoje byłe felgi?


moje nigdzie się nie wybierają bo mi się strasznie podobają
Nie tylko Tobie
ładny 6 gen plany pewnie jak u patiego ?
Wiesz, plany Patiego mają to do siebie, że z czasem mocno ewoluują, a tym razem już na wejściu są bardzo ambitne

Ja bym chciał zrobić coś, co jeździ podobnie lub ciut lepiej od EK9. Jeśli chodzi o silnik to wymienię go w ostatniej kolejności, chyba, że trafi się jakaś zajebista okazja...







Oj jest bardzo ciekawie. Aktualnie mam założony tylko tylny stabilizator, przedni musiałem zdjąć bo niechcący uwaliłem śrubę w wózku. Jest naprawdę śmiesznie, dupa ucieka jak szalona

Obrazek



Uwielbiam gdy dupka ucieka jak szalona
Ale niedługo ten civ bedzie jak tekst z Twojego podpisu
Założyłem na powrót seryjny stabilizator 22mm na przód, a auto nadal jest baaaardzo nadsterowne.

Za to w przyszłym tygodniu szykuje się mały upgrade hamulców.
a auto nadal jest baaaardzo nadsterowne



bylo to Twoim zamiarem?
Nie, no szukam stabilizatora 26mm na przód, powinien zbalansować samochód.

W tej konfiguracji, którą mam, to auto się fajnie prowadzi do ok. 50-60 km/h - 90 st. zakręt, nawroty itp - skręca zajebiście. Ale przy prędkościach rzędu 100-120 jest automatyczny bok nawet trzymając gaz w zakręcie, także nic fajnego i na pewno nie jest to szybki sposób pokonywania zakrętów, z kontrą na pół czy 3/4 obrotu. Do tego dochodzi seryjna sprężyna i amor - samochód jest miękki i w poślizgu prowadzi się mało przyjemnie.
No pięknie. Szkoda że nie jest biały
No bez przesady. Jeszcze troche i wszystkie civy będą w polsce białe
dokładnie, srebrny jest oryginalny...no i się nie brudzi
elmer - pewnie jak wiesz, żeby wsadzic stabilizator 26 mm na przod, musisz tez wymienic dolne wahacze na te z Civica Si.
wszystko jest do kupienia
Czy aby napewno? Przecież miał z przodu stabilizator, więc wszystkie mocowania ma.
Mam stabilizator 26mm, którego sprzedawca twierdził, ze jest z EK4. Ale mocowania do wahaczy są kompletnie inne niż w EJ9. Może faktycznie EJ9 i EK4 miały inne wahacze dolne, a stabilizator mam dobry?
zerknij w temat o stabilizatorach i tam jest dział o stabilizatorze 26mm.
Może faktycznie EJ9 i EK4 miały inne wahacze dolne,


na 100% sa inne bo miałem w rece jedne i drugie, jak cos to mam wachacze z EK4
Masz jakie foty komory silnika? Czysto tam jeszcze?
Czysto jest - debil z Volvo umył


ładna sucz
blachy GSP - jest lans
Czysto jest - debil z Volvo umył


Nie spoufalaj się

Bardzo fajne auto, wiesz?
Ehhh, srebrne EJ9...dobre czasy

A Elmeru ma dobre podejscie do sprawy - najpierw ma skrecac, a dopiero potem zapier...
bedzie zapierdalal skrecony
no wyglada lepiej niz nowka z fabryki
Czysto jest - debil z Volvo umył

może mi też umyje gdzie tak ładnie myją
na wybrzeżu - słoną wodą
ładne auto, zadbane
Kupiłem sobie taką oto niepotrzebną rzecz:



Nie jest to plug-and-play , ale będę walczył.
co za idiota
Pojechałeś z tym licznikiem, trochę będziesz miał walki
I lekki symbian lansik w tle
Super, pakuj, ogarniaj tutoriala i potem robimy u mnie
zegareczki są spoko
dłubania i części potrzebnych do tego zeby to odpalić jest spoooro.
A konwerter kupiłeś? Badałem kiedys temat zanim włożyłem zegary z SiR'a i potrzebny jest konwerter który robi tylko jeden gość na świecie chyba na antypodach i kosztuje 2x tyle co zegary
Można kupić gotowy speedo kalibrator za ~270 PLN (w Polsce nawet jest dystrybutor) i gotowy temp gauge konwerter za ~$80 (tego nie ma w Polsce i trzeba ściągać z US).

Ja myślę jednak, że zrobię to samemu za ok. 50-100 PLN. Mam wujka elektronika, mam rozkminione jakie sygnały jak trzeba zamienić, więc będę działał.
trzymamy kciuki
Super, pakuj, ogarniaj tutoriala i potem robimy u mnie



już inna wypasiona bryka jest w kolejce- dla ułatwienia dodam że także biała
zgadza się
... nie zasilana LPG...
Melex?
elmer, te wino Cię kiedyś zgubi...
Elmer pije tylko przed jazdą autem.
w myśl zasady "piłeś, nie jedź, nie piłeś, wypij" Elmer ogarniaj te zegary bo widać, że się nie obijasz
Elmer pije tylko przed jazdą autem.


bo na trzeźwo się boi

kurde... fajny motyw z zegarem z s2k... ciekawe, czy w mojej 323f bg też da radę coś takiego zamontować
następnym razem jak przyjade to mają już być w aucie i działać

powodzenia!
no chyba czas na jakieś świeże info...
Zegary z s2k siedzą w środku ???
Jaką felę planujesz bo oem się chyba sprzedała
Świeże info będzie wkrótce. Zegary gdzieś zgubiłem przy przeprowadzce
Zegary gdzieś zgubiłem przy przeprowadzce


Oby się znalazły
Jeśli byś chciał kupić to mogę się przyłożyć do poszukiwań
Chętnie, ale na razie brak koncepcji aby to działało w aucie
Kilka nowych rzeczy wpadło:

- hamulce 282/260 4x114,3
- pompa hamulcowa 1"
- zamontowane Goodridge z tyłu
- nowe linki ręcznego
- LCA Skunk2
- dokładka z przodu
- nowe świece, termostat, płyn chłodniczy
- pełna lakierka oprócz dachu

Czekam jeszcze na felgi i trochę słońca, żeby porobić zdjęcia. Poglądowo:



Ogólnie nie obyło się bez kłopotów (ukręcone śruby, przewody hamulcowe niedające się odkręcić itp.), ale wszystko działa, włącznie z ABS-em. Te hamulce są świetne, wrażenie dodatkowo polepsza większa pompa, która pozwala na fajną modulację siły hamowania. A biorąc pod uwagę fakt, że z przodu mam w tej chwili tarcze i klocki w stanie agonalnym, liczę na totalny odpał po ich wymianie.

Sugestia dla osób zmieniających pompę hamulcową (podpowiedział mi to Pit) - dopierdolcie przewody do pompy ile tylko się da. Ja musiałem użyć 30cm żabki, bo kluczem 10 nie dawało się dokręcić na tyle, żeby nie ciekło. A najlepiej to od razu wymienić przewód na miedź i będzie spokój.

Generalnie pomysł zastosowany przez Hondę poprowadzenia przewodów paliwowych i hamulcowych pod podwoziem jest pojebany - przewody strasznie rdzewieją. U siebie zmieniłem hamulcowe na miedź, a paliwowe będzie trzeba wkrótce wymienić, bo wylecę w powietrze

pozdrawiam
Da rade dokrecić 10-tką przewody. Potrzebny jest tylko klucz do przewodów hamulcowych a nie jakiś zwykły. Takie gruby oczkowy z tym, że przecięty aby przez przewód założyć. Co do ogółu modyfikacji to brawo za zdrowe podejście do tematu
Mam pytanie, bo tez sobie zmienialem hamulce niedawno na 282/260 4x114,3 i mam problem z ABS. Podlaczylem wszystko , zmienilem kostki z tylu bo tam byly inne. ABS nie dziala ale co jakis tydzien na chwile zadziala ale cly czas slychac pompe ABS jak pracuje i kopie w pedal nawet na suchym i delikatnym hamowaniu. Co moze byc przyczyna lub co zrobilem zle?
Sprawdź błędy ABS'u.
Elmer jak się jeździ na 22mm z przodu i 23mm z tyłu ???
Czekam na więcej fot i jestem ciekawy nowego kółka
simon0077, elmer ma wszedzie poprowadzone swoje stare wiązki od ABS'u, w ten sposob sprawa przebiegła bez inwazyjnie

simon0077, z przodu założyliśmy czujniki z EJ9 na zwrotnice MB6, a z tyłu przelutowałem stare wtyczki z EJ9 do czujników z MB6 (biały do białego, czerwony do niebieskiego). Sprawdź, czy czujniki są w ogóle sprawne (oporność ok. 650-1200 Ohmów) i czy nie są zawalone syfem.

wierzba - tak, jak napisał Pit - samochód jest zbyt nerwowy, nadsterowny, a w sumie mało stabilny.

A z tyłu to ten stabilizator ma 23mm zmierzone, ale ten 1mm to chyba farba bo był kupiony jako 22.
Ciekawe jak będzie z 26mm z przodu... w sumie powinno byc lepiej...
Zaczynam bacznie śledzic temat bo robi się ciekawie
jest o wiele lepiej, dokładnie tak jak byc powinno
Zaległe zdjęcie tylnego zawiasu remontowanego w styczniu:


Wreszcie udało mi się pomalować i założyć felgi:


W tzw. międzyczasie auto dostało nowe heble (DS Perfomance + ATE blanks):


Z Ciamachowej Integry podkradłem dekielek, swoje muszę pomalować:


Grzegorz absorbował mnie opowiadaniem o swoich problemach łóżkowych, ale udało mi się zrobić kilka zdjęć:



I jeszcze trochę OEM overpriced goodness:


Teraz muszę wyremontować przedni zawias, bo jest dramatycznie wybity, a szczególnie amory. Szkoda, że ceny Bilsteinów poszły chyba ze 20% w górę
Noo stary, mega kot
jest KOTEM
Grzegorz absorbował mnie opowiadaniem o swoich problemach łóżkowych, ale udało mi się zrobić kilka zdjęć:


Ej, sam mówiłeś że czasem nie dajesz rady się schlapać. Jesteś podły, Krzysztof.

LOL
Jestem mocno na tak, setup hamulcowo-zawieszeniowy godny pozazdroszczenia Jakieś mody silnikowe planowane?
Krzysztof chce mnie zepchąć na barierki autem Taty, dobić szpadlem i szczepić B18C6. Obecnie ogląda policyjne taśmy bez cenzury by podpatrzyć motyw drogówki z USA z wjeżdżaniem ściganemu w tylne koło by się zawinął
jeszcze tylko tylni stabilizator i bedzie bardzo dobrze.
Tylny stabilizator jest na swoim miejscu.
no masz racje musial raz jeszcze dobrze sie przyjzec
ładnie ładnie felgi są w NH0 tak?
Nope, felgi są RAL 9016.
chyba już nie chce tych felg, za dużo ich
no ale co się dziwić to chyba najlepszy wybór w tej cenie pod ten rozstaw
ich wadą jest tylko to, że są dość wąskie.
Ile w ogóle waża te kołka?
zapewne w okolicy 5.6kg sztuka
koła bardzo ładne, ale robi się już ich zdecydowanie za dużo.
Moim zdaniem auto będzie kotem jak pójdzie na dół i wizualnie lepiej by to wszystko wyglądało na oponie 195/50. Kolorek bardzo fajny. Czekam na zmianę motorowni.
lepiej by to wszystko wyglądało na oponie 195/50

soooooooooo wrong
soooooooooo wrong

nie pier... że podoba ci się na takiej bułce ??
nie lubie za malych kolek takich, jakie kocha wiekszosc. 195/50 jest za male (w sensie srednicy calego kola i wypelnienia nadkoli), wygladaja jak kolka do deskorolki.
wygladaja jak kolka do deskorolki.


to się teraz uśmiałem ale to twoje zdanie
Pomijając wygląd, to na 195/55 jeździ się po prostu dużo lepiej, jest więcej trakcji przy przyspieszaniu i hamowaniu, opony jest więcej, więc ma większą pojemność cieplną, nie mówiąc już o komforcie, który jest sporo większy.

Koła ważą ok. 5,5 kg, dokładnie nie ważyłem, ale są w rękach są lżejsze od moich poprzednich felg (OEM Cromodora z 7 gen.), które ważyły bodajże 6,1-6,2 kg.
Koła ważą ok. 5,5 kg


o ile dobrze pamiętam, to tyle właśnie ważą
Najs...ale sie z Grzesiem tak czesto nie chlapcie
Założyłem sprężyny z ITR'a, amortyzatory Koni Sport i górne mocowania z ITR'a. Auto poszło w dół o ok. 1-2 cm, przyczepność zdecydowanie się poprawiła, np. fura prawie w ogóle nie przysiada przy hamowaniu. Na zakrętach jeszcze nie mogę się specjalnie wypowiedzieć, bo chwilo mam zdjęty przedni stabilizator i trochę strach tym szybko jeździć.

Koni ustawiłem na maksymalną twardość. W ogóle śmieszna sprawa z tą regulacją, bo nie jest ona płynna, i różnica między ustawieniem "0" a "3" jest mniej więcej taka, jak "3" a "4".

Na zdjęciach widać też mega mod w postaci chlapaczy oraz odmalowane dekielki z H.


Pryczep jeszcze stabik i z tylnymi amorami w komplecie będzie kotem zawieszeniowo
Wkońcu jakaś glebka
szkoda mi tych kół
One lubią być czarne
a w sobotę na grillu był już na glebku?
był
tak myślałem
dobrze wygląda
Elmer czy te tylne blaszki w kształcie U którymi mocujesz stabilizator przez gumy do podwozia z tylu maja taki sam rozstaw miedzy śrubami jak np. blaszki z przedniego stabilizatora który ma 22mm?
Nie wiem jak z tyłem, ale przednie obejmy są takie same dla stabika 22mm, 24mm, 26mm. Tylko sie róznią gumami.
Nie wiem czy rozstaw jest taki sam, ale kształt przednich i tylnych jest inny. Przednie nie są symetryczne, a tylne są.
Nie wiem czy rozstaw jest taki sam, ale kształt przednich i tylnych jest inny. Przednie nie są symetryczne, a tylne są.



Pytam, bo jest tu taki jeden man co sprzedaje tylny stab 22mm ale bez U-blaszek(obejm jak to pit nazwal) i nie wiem czy np. obejmy z przedniego staba 22 pasowaloby na tyl.
Jeszcze jedno, do staba 22mm wystarcza seryjne tylne wahacze z ej9/ek3, nie potrzebne sa aftermarket LCA.
czy np. obejmy z przedniego staba 22 pasowaloby na tyl.


Nie będą, bo kształt jest inny.

Tak, jestem pewny.

Na pierwszym zdjęciu to nie jest stabilizator z ITR'a.

Można zrobić tak, jak na drugim zdjęciu, ale musisz dotoczyć metalowe tuleje do stabilizatora oraz użyć łączników o dostatecznie długim gwincie, żeby to skręcić (nie każde wydadzą). Te na zdjęciu, jak widać, są za krótkie i ja osobiście bałbym się tak jeździć, bo się może to odkręcić.

Jeśli chcesz użyć stabilizatora z ITR'a oraz seryjnych łączników od ITR (bo od EK nie da się się skręcić bez metalowych tulejek), to musisz wywiercić dziurę w wahaczu lub użyć LCA z dodatkowymi dziurami.
Tak, jestem pewny.

Na pierwszym zdjęciu to nie jest stabilizator z ITR'a.

Można zrobić tak, jak na drugim zdjęciu, ale musisz dotoczyć metalowe tuleje do stabilizatora oraz użyć łączników o dostatecznie długim gwincie, żeby to skręcić (nie każde wydadzą). Te na zdjęciu, jak widać, są za krótkie i ja osobiście bałbym się tak jeździć, bo się może to odkręcić.

Jeśli chcesz użyć stabilizatora z ITR'a oraz seryjnych łączników od ITR (bo od EK nie da się się skręcić bez metalowych tulejek), to musisz wywiercić dziurę w wahaczu lub użyć LCA z dodatkowymi dziurami.



Prawd. będę miał stab. z EK9 bez łączników. Do tego dojdą łączniki oem. Mam rozumieć, że montuje robiąc dodatkowe otwory w wahaczach, lub kupuje lca powiedzmy skunk2 (które maja 3 otwory na łącznik ZTCW) + ASR i wszystko powinno już pójść śrubka w śrubkę. Liczę na znaczną poprawę w prowadzeniu po zmianie tylnego staba z 14mm na 22mm, oraz przedniego 22mm na 26mm.
oraz przedniego 24mm na 26mm.


Po raz kolejny napiszę, że nie było stabów 24mm w 6gen EJ/EK były tylko 22mm albo 26mm.

22mm w EK3 przedlift i polift, EJ9 od 98roku.

26mm każde EK4.

Więc zmierz dobrze bo jeśli masz 22 to zmiana sensowna a jeśli masz 26 to nie ma co kombinować.
Po raz kolejny napiszę, że nie było stabów 24mm w 6gen EJ/EK były tylko 22mm albo 26mm.


mój bład, wiem że nie ma 24mm, mam 22mm

już poprawiłem
Prawd. będę miał stab. z EK9 bez łączników. Do tego dojdą łączniki oem. Mam rozumieć, że montuje robiąc dodatkowe otwory w wahaczach, lub kupuje lca powiedzmy skunk2 (które maja 3 otwory na łącznik ZTCW) + ASR i wszystko powinno już pójść śrubka w śrubkę.


Jeśli będziesz miał stabilizator z EK9, to niczego nie musisz przerabiać, seryjne wahacze będą kompatybilne.
Jeśli będziesz miał stabilizator z EK9, to niczego nie musisz przerabiać, seryjne wahacze będą kompatybilne.



Cieszy mnie to bardzo, że łączniki wejdą w seryjne otwory wahaczy. Pozostaje mi jeszcze znaleźć ASR w rozsądnej cenie, jeżeli możesz mi podać jakieś namiary na PW. Może akurat ktoś ma to taniej niż ja na razie znalazłem
znaleźć ASR w rozsądnej cenie


nie ma rozsądnej ceny za ten kawałek aluminium
tzn. jest, ale nikt za tyle nie sprzedaje
nie ma rozsądnej ceny za ten kawałek aluminium
tzn. jest, ale nikt za tyle nie sprzedaje



Trzeba zrobic na wlasnym podworku. Zdolnych ludzi u nas nie brakuje, maszyn tez nie wiec... A ile przy tym przeklinania i dobrej zabawy
Są też podróby OBX'a.
Są też podróby OBX'a.



Które wydają się być bardzo sensownym rozwiązaniem. Szczerze mówiąc gdybym wiedział wcześniej że są "podróby" obx nie brałbym asr. Ze zdjęć wykonanie obx wygląda na identycznie co asr. Jedynie łaczniki można by kupić asr na wszelki wypadek. Sam plate i stablizator to wierna kopia. Podejrzewam, że stop alu nawet ten sam.
sam element aluminiowy to proscizna, wiec spokojnie mozna brac obx, na milion procent nic zlego nie bedzie sie z tym dzialo

sam element aluminiowy to proscizna, wiec spokojnie mozna brac obx, na milion procent nic zlego nie bedzie sie z tym dzialo


Ten obx przyjmie zarówno oem stabilizatory jak i każdy aftermarket, czy są jednak jakieś różnice względem ASR? ZTCW na ebay są głównie zestawy obx+ stab, a ja niemalże zamówiłem już oem z ek9
Ten obx przyjmie zarówno oem stabilizatory jak i każdy aftermarket?

tego typu wzmocnienia zawsze wykorzystuja seryjny rozstaw otworow w budzie, bo de facto do budy sie je przykreca, wiec tak - do kazdego wzmocnienia mozna przykrecic kazdy stabilizator i bedzie to kwestia odpowiednich mocowan.
tego typu wzmocnienia zawsze wykorzystuja seryjny rozstaw otworow w budzie, bo de facto do budy sie je przykreca, wiec tak - do kazdego wzmocnienia mozna przykrecic kazdy stabilizator i bedzie to kwestia odpowiednich mocowan.


Auto sprzedane