pytanie dotyczy tego, w co auto powinno być wyposażone, żeby dzień na trackday nie skończył się "unhappyendem"

wiadomo, że odpowiednie wystrojenie silnika, kondycja zawieszenia, opon

ale słyszałem też o:
miska olejowa z przegrodami, żeby nie zabrakło oleju na winklach ? trzeba wymieniać dno na te z przegrodami ? jaki koszt w b16
wziąć ze sobą olej na dolewkę na wszelki wypadek
rękawiczki, kask...

coś jeszcze? chciałbym się wybrać w przyszłym roku i myślę, że pora już na kompletowanie sprzętu...
nie potrzebujesz nic. ludzie jezdza seryjnymi samochodami i jest fun.

mozesz sobie wspawac grodzie w miske, wypadnie ci stowka, moze mniej, moze wiecej.
rekawiczki nie sa potrzebne, kask czasem sie przydaje - zalezy jaki jest regulamin imprezy.
dolewke oleju to trzeba miec zawsze. na wszelki wypadek. nie tylko na trakdej.
miska olejowa z przegrodami, żeby nie zabrakło oleju na winklach ?

jakbys chcial startowac S13 to by sie przydalo a tak hondą to mozna pominac. dobre opony sa wazne do upalania na torze. gdzie sie chcesz wybrac dopiero w 2011, chyba na ring
dopiero w 2011

fakt mamy 2010, żyję jeszcze grudniową datą

W integrach ludzie montują, więc czemu by nie w civicu ?


Bo zatarcie to pretekst do zmiany civa na integre.
wskaźniki i dobry olej , a tak na prawdę to jak wspomniał !marcos
seryjna B, ba nawet D daje rade ...
to trochę zależy na jaki trackday.
Jezeli ma to być w miarę wolna, krótka próba to grodzie w misce, wskaźniki, chłodnica oleju w zasadzie nie są potrzebne szczególne na seryjnych oponach.
Jezeli planujesz cos typu Poznań to na pewno potrzebne sa:
- niezłe opony
- co najmniej lepsze klocki z nadmuchami
- przy oponach typu R888 i jak zaczniesz ogarniać furę to może pojawić sie spadek ciśnienia oleju szczególne jak go troche silnik zje - przydałoby sie wtedy mieć te grodzie i wskaźniki ciś i temp oleju.
- w ogole na wieksze tory to ciś i temp oleju sie przydadza. Mnie sie olej nagrzewał do 130C po 3-4 kólkach w lecie.
- na pewno kask
- rekawiczki to zalezy od kierownicy
- wg mnie dobry kubel i pasy min 4pkt, warto 3" najlepiej z opcja pasa w kroku.
Nawet na wolnych trackdayach jak bedziesz latał w fotelu i zapierał sie w zakrętach to nic dobrego z tego nie będzie.
jak caly dzien upalania to mozesz sie liczyc z brakiem klockow hamulcowych. drugi komplet kol to podstawa.
liczy sie fan na pojeżdżafkach ,ale mimo wszystko opona porządna jest potrzebna coby bez ograniczeń się bawić na 100% możliwości. zawias , hamulce to chyba oczywiste ....

reszta wedle uznania ...
to trochę zależy na jaki trackday.
Nawet na wolnych trackdayach jak bedziesz latał w fotelu i zapierał sie w zakrętach to nic dobrego z tego nie będzie.


x2, kubeł+pasy baardzo przydatne, wa sumie nawet bardziej niz wskaźniki, aczkolwiek te drugie przydatne są nawet na krótkich odcinkach kiedy robi sie po kilka okrążeń a zwłaszcza na krótkich i krętych ... 5-6 lapów ostrzej na radomu i 120-125 olej ...

wiadomo kiedy zjechać na odpoczynek ... i vice versa
o takie info mi chodzilo. dzieki wielkie
W integrach ludzie montują, więc czemu by nie w civicu ?


zobacz jak wygląda seryjna miska od ITR a jak ta od d16z6 i sie wyjasni
d16z6



mowa o b16a2. tez jest jakaś znacząca różnica?
b16a2 ma "prawie" taką samą miskę (lekko "płytszą" z boku) i przegroda przydałaby się...
a w D już jest ładnie i nic nie trzeba dokładać
odkopuje temat

to sa potrzebne przegrody w miskach olejowych D serii czy nie ,przy upalaniu na torze?
w D seriach nie, w B seriach tak