Panowie i Panie pijac wczoraj na S i wstajac rano odczulem pewien niedosyt of to nie bylo zwiazane z piciem tylko z brakiem mocy w mojej H B16a1 :padam: sprawa wyglada nastepujaco: mam blok od B18a1 i caly osprzet do tego z tym ze wal korbowy jest walniety 1mm luzu na 1 garze za sam wal korbowy chca 2500zl :przestraszony: wiec pomyslalem ze zrobie sobie B18c4 :oczami: i tu moje pytanie czy dobrze sobie pomyslalem czy nie :hyhy: i ile z tym jest roboty i co musze zmienic/kupic/sprzedac zeby to mialo rece i nogi
Po glowie tez chodzi mi chwilowy remont silnika B16a1 tylko czy to sie oplaca jezeli jednostka docelowa bedzie B18c4..moze kiedys c6... :hyhy:
Co radzicie??
... rob b20.
Rób B20Z
kup śruby ARP do korbowodów
szpilki ARP B16a head b20z block
Ls/vtec kit
aaa i podkreslam ze to ma byc 1.8 :hyhy: nie chce 2l,2.2l male proste 1.8 tylko nie mam pojecia jak to ma sie do siebie w sensie b16a1-b18a1-b18c4 mam wszystko od b16a1 i dol od b18a1 co jeszcze trzeba podlubac/kupic/sprzedac zeby powstalo z tego c4..?

...no moze i b20 ale co trzeba kupic i ile bo blok b20 ok 1600zl i co jeszcze??
z b18a nie zrobisz b18c bo to inne bloki. z b18a zrobisz lsvteca. jak masz wał strzelony to musisz nowy wał zapodać. albo przerobić blok na stolik i kupić inny kompletny blok. wał z b18c nie podpasuje.
a robic mozesz dowolne kombinacje blok/czapka. temat jest w chuj długi....
dobry b20z1 blok normalnie chodzi po 1500 zł jak ale taniej też sie da ;P jak kogo trzeba zna
no i do tego te rzeczy co ci wypisałem
arp do korbowodów 35 $
arp do głowicy 145 $
ls/vtec kit 80 $

może jeszcze cewkę zewnętrzną MSD ...

zależy jaką masz kasę na to bo możesz drania zakuć zrobić jeszcze dolot na kolektorze bloxa wydech 2,5" wałki talerzyki, sprężynki .. bla bla bla

poza tym sądzisz że b20 będzie więcej palił od b18 ? :zdziwko:

ale jak zrobisz te rzeczy co Tobie wypisałem dobrze zestroisz to 200KM+ jest realne

poza tym ważna rzecz!
blok typu LS nie lubi być kręconym ponad 8000 obr/min czy to B18 czy B20 nie mają natrysku oleju na denko tłoka
a żeby się kręciły bez pękania bloków powyżej 8000 trzeba sie bawić w koszty zakuwania
tulejowania blockguard itp

dlatego można by obniżyć odcięcie do jakieś bezpiecznej granicy ( co za tym idzie vtec'a )
a później dozbierać kasę na "zabezpieczenie" drania
w sumie tym silnikiem to sie jeździ momentem obrotowym który będzie na poziomie H22A
Z tym kręceniem to trochę takie mity są, nikt w PL tego nie przetestował albo jak przetestował to się tym nie chwali. Na hamerykańskich forach bardzo dużo osób śmiga na seryjnych blokach z b18a/b b20 i zupełnie nic się nie dzieje przy kręceniu do 8000rpm. Jak dla mnie to stykną mocniejsze śruby do korb i głowicy, oddać blok do wyważania, opcjonalnie blockguard i spokojnie wytrzyma odcinkę na 8200-500.

z b16 mozna zrobic b18 przy zastosowaniu wału z b18a1 i customowych niższych tłoków ale cię to raczej nie interesuje
chyba raczej krótszych korbowodow?

wiesz ile jest w stanach popękanych b20? b18a/b mozna kręcić, bo ma grube tuleje, ale b20 ma cienkie jak papier.
za duzo chca za wal korbowy bo az 2500zl :znudzony: wiec olewam temat LS...i teraz nie wiem co zrobic czyt.temat....
Długi juz ci mówiłem wyje........ to co masz na smietnik i kupuj c4 najtaniej ci wyjdzie zero żeżby i bedzie fajnie jeżdził w twojej furgonetce
przecież komplet b20 kosztuje 1400zł więc co opowiadasz że wał 2500 jak wały są takie same

Pati tak korbowody stosuje się od b16, z tego co pamiętam to tłoki robi supertech
przecież komplet b20 kosztuje 1400zł więc co opowiadasz że wał 2500 jak wały są takie same

Pati tak korbowody stosuje się od b16, z tego co pamiętam to tłoki robi supertech



a na po co mi kolejny komlet :] ?? tyle chca za wal korbowy :znudzony: wale b18 robie C4 i nie bedzie tyle pitolenia co z B18a1 typu padajace cewki, problemy z zaplonem, ze smarowaniem, pomykla H b16a1 b18a1 :]
kup komplet b20 za 1400
dlugi z tym b20 to nie jest jednak taki zly pomysl ... spojrz na "wegry" civ b20 ls 12.2 s
Pati, chcesz to ci mogę kupić, mowa o kompletnym bloku bez głowicy
dlugi z tym b20 to nie jest jednak taki zly pomysl ... spojrz na "wegry" civ b20 ls 12.2 s


:oczami: tak serio seryjnie nie wiem co mam zrobic :hyhy:
Decyzja podjeta bedzie B... :cwaniak:
Podepnę się tutaj z pytaniem: Panowie... ile powinien polecieć B18C4 w mojej odelżonej budzie?? Bo to co widzę na prędkościomierzu na obwodnicy białobrzeskiej wprawia mnie w osłupienie :szok:
Zamyka Ci skrzynię? Jesli tak to policz z przełożen i obwodu koła i masz idealny v-max co do km/h
Zamyka Ci skrzynię? Jesli tak to policz z przełożen i obwodu koła i masz idealny v-max co do km/h



Zamyka bez żadnego wysiłku. Aż sobie policze bom ciekaw.
Nie będzie idealnie, bo obrotomierz też kłamie, a obwód dynamiczny opony jest zmienny wraz z prędkością. Tak gwoli ścisłości
a ile ten obwod sie zmienia? 2% w skrajnym przypadku?
Coś koło tego.
jesli odcina Ci na piątce, znaczy ze masz za krótką piątkę
okm odswiezam temat poniewaz po kilku miesiacach przylecial wal do b18a1 , z tym ze blok juz byl honowany i jeszcze raz go to czeka wiec jakie wsadzac tloki eby podbic kompresje??aa i jakie w koncu wsadza sie korby od b16 czy b18??bo juz sie pogubilem
korby od b18a1 już ci ziom mówiłem. Druga sprawa to czy po kolejnym honowaniu nie wyjdzie z tolerancji tłoków i pierścieni na seryjny wymiar. tłoki PR3 lub P30 bo takie wchodzą bez przeróbek na seryjną korbę z a1
albo jakies tloki aftermarket na wieksza srednice i wtedy szlifik i pasowanie.
blok juz byl honowany i jeszcze raz go to czeka



z jakiego powodu? Przecież hon od leżenia Ci nie zejdzie z gładzi.
blok b18a/b ma inna wysokosc niz b16a czy b18c. wal ma tez inne wykorbienia. więc korby mają inną długośc...
yhym to jakie polecacie tloki?? chodzi mi o konkretne firmy..aaa i nie jakies drogie
to takie z Ery...
to na takich pomykaj ja kupie nippona
Długaśny - bierej RS Machines. Tanie i dobre.
juz mam inny plan ....sprzedaje blok,wal,korby,tloki,ls/vtec kit, i inne duperele jak cos....
juz mam inny plan



w koncu dojrzałeś do turbo
Zawsze można zrobić LS/VTEC Turbo