Witam, posiadam Honde Civic 5gen i planuję zrobić w najbliższym czasie swapa. Zastanawiam się nad 2 silnikami wymienionymi w temacie. Koszty tych silników są praktycznie takie same więc nie wiem, który byłby lepszy. Chciałbym aby moje auto posiadało nie mniej niż 200HP (nie chce turbo ). W którym silniku będzie łatwiej to osiągnąć?? I takie drugie pytanie, zna ktoś może masy obu tych silników ??

A może macie jakąś inną propozycję ?? Mam na wydanie około 10tys. (na samego swapa bez modyfikacji)
zawsze prosciej wykrzesac konie z pojemnosci, wiec tutaj nie ma sie nad czym zastanawiac

200+ koni z tych silnikow? drogo bedzie. bardzo drogo...
A jak będzie wyglądać sama sprawa swapa?? nie będzie większego problemu wstawić b18 niż b16 ??

PS. markos, każdy tuning jest drogi zresztą sam chyba to wiesz bardzo dobrze No chyba, że masz jakieś tańsze rozwiązanie zrobienie 200HP tylko bez turbo.
Ta sama rzeżba będzie z B16 co z B18.
dobra ostatnie pytanie zna może ktoś masy tych silników?


Albo jeszcze jedno pytanie żeby nowego tematu nie zakładać Szukam od dłuższego czasu jakiejś strony gdzię mógłbym się dowiedzieć o budowie silników, czym się od sibie różnie itp. Interesuje mnie np. czym różni się b18c4 o b18c6 ??
www.hondatech.pl i opcja szukaj tudzież www.google.pl
nie widze sensu gonienia w 200 koni dla samych cyferek. zeswapuj, pojezdzij, porozmawiamy o gonitwie za cyferkami.
a jesli juz koniecznie musi byc 200, to nie jestem pewien czy nie taniej bedzie kupic od razu c6 i zrobic w nim wydech/dolot. wada tego rozwiazania jest koniecznosc jednorazowego wydania duzej kasy.

ps.
na hondatechu uwazaj, bo jak cie jakis moderator znielubi skads indziej w necie, to da ci z czapki zakaz pisania :rotfl:
www.hondatech.pl tą strone cały czas przeszukuję, a na googlach nic nie mogę znaleźć :[

no właśnie na to jest najgorsze, że na c6 od razu trzeba kupe sianka wywalić Jak narazie mam 10tys. zł i myślę nad jakimś swapem, potem się pozbiera fundusze i pomyśli co dalej. Te 200km to takie moje marzenie
Jesli bedziesz chcial rzezbic na 200+ to chyba lepiej B18C6...tam to bez ruszania silnika 200 bedzie...wiec to chyba bedzie najlepsza opcja dla CIebie...wstrzymaj sie troche, odloz kase i wrzucaj...
nie jestem pewien czy nie taniej bedzie kupic od razu c6 i zrobic w nim wydech/dolot. wada tego rozwiazania jest koniecznosc jednorazowego wydania duzej kasy.



Generalnie tyle co za K20 (czytaj: dwa razy więcej jak za C4)
swap na c6 tyle samo co swap na k20? raczej nie... a jesli tak, to moje c6 bedzie w przyszlym roku do sprzedania :rotfl:

zdaje sie, ze zrobienie 200 koni w c4 bedzie sumarycznie z silnikiem kosztowalo wiecej niz zakup c6 + wydech...
już Ci pisałem że ewentualnie c4 i tak jak kazik tłoki z ITR strojonko i coś z tego wyjdzie, oczywiście jeszcze wydech, dolot i takie tam
chyba ze wiesz że kase bedziesz miał to wtedy czekaj i c6


aaaaa... jeszcze tak jak kolega wyżej pisał. najpierw "dosiądź" b18c4 lub b16a2 pojezdzij i zobaczysz co i jak... może Ci styknie na jakiś czas i nie bedziesz musiał się pchać w c6
swoja droga kazik aktuanie sprzedaje swoje wozidlo, moze warto pomyslec, zapozyczyc sie i po prostu kupic..?
swoja droga kazik aktuanie sprzedaje swoje wozidlo, moze warto pomyslec, zapozyczyc sie i po prostu kupic..?


- chyba już sprzedana
- nie ten sam fun
chyba już sprzedana

a nie wiem.. nie sledze ogloszen..
b18c4 i dłubanie. za 6 tysięcy różnicy między c4 i c6, z c4 mozna troche zrobic a koszta wsadzenia silnika sa takie same.
Chcesz się dowiedzieć troche o silnikach to czytaj www.hondapl.org najpierw meu z boku potem archiwum, naprawdę dużo info tam jest.
swap na c6 tyle samo co swap na k20? raczej nie.



Raczej tak... Chodzi mi o koszt kompletu na swapa (bez robocizny).
Nie chodzi o robociznę, a o koszt:

- mocowań
- kolektora wydechowego
- shiftera
- k pro

K20 to super silnik, ale z wersji EDM, gdzie skrzynia nie ma szpery moim zdaniem nie warty zachodu i dodatkowych (niemałych) pieniędzy.

Powiem szczerze, że seria B16 lub B18C4 + skrzynia z krótkim FD i LSD to jest IMO fajny setup za rozsądną kasę (w rzeczonej na początku 10-tce się powinien zmieścić). Chyba, że ktoś żyje wyścigami na prostej, no to wtedy może być to mało.
... wystarczy k100.
skrzynia z krótkim FD i LSD



FD to jest przełożenie głowne, LSD szpera tak?? A co dokładnie oznaczają te skróty??
Final Drive
Limited slip differencial
ok, dzieki wielki

Jeżeli chodzi o silnik to decyzja została podjęta, biorę b18c4. I teraz mam znowu kilka pytań Obecnie posiadam EG3 i z tym może wiązaź się sporo problemów, dlatego proszę aby Ci co wiedzą napisali mi co dokładnie potrzebuję do swapa z 1.3 na 1.8 za wyjątkiem silnika, skrzyni, całej wiązki, kolektora ssącego i wydechowego. Napisałem to co wiem
Lepiej zmienic auto bo potrzebujesz praktycznie wszystkiego.
swap do eg3 to tobezsens.. bedziesz musial zmienic wszystko od zasilania w paliwo po hamulce.. poczytaj o swapie javo - skomentowal to tylko tak, ze jesli kiedykolwiek bedzie robil kolejny taki swap, to na pewno nie do eg3.
Nie mówmy o hamulcaich i zawieszeniu bo nawet jak bym miał VTi to i tak bym te rzeczy zmieniał. Chodzi mi o swpa samego silnika do budy eg3. Już wiem, że muszę zmienić silnik, skrzynie, całą wiązkę, kolektor ssący i wydechowy + wszystko od paliwa. Coś jeszcze? Co z łapami silnika? b18 jest na 4 a 5gen oprócz VTi ma 3 tak ?? Będzie trzeba spawać ?? Będzie trzeba kupować nowe łapy czy seryjne podpasują ??
Albo Hasport albo spawasz.
nic nie trzeba spawac, potrzebujesz komplet lap i poduszek z eg6
ztcw b16/b18 jest na 5 poduszkach - 1 tylna, 2 boczne, 2 pomocnicze
Markos to w takim układzie 1,3 i 1,8 ma takie same mocowania.......nie wydaje mnie się.......
w b18 jest jedna łapa wiecej niż w d15 ztcw (niewiem czy d15 = d13 w ilosci łap) i nie ma jakiejś biedy z umocowaniem tego silnika, a napewno nie trzeba ładować się w hasporta
Markos to w takim układzie 1,3 i 1,8 ma takie same mocowania.......nie wydaje mnie się.......

nie wiem co ci sie wydaje, ale wiem co widzialem. budy sa identyczne w kazdej wersji silnikowej, a w eg3 sa wolne miejsca na dokrecenie brakujacej poduszki/poduszek.
dodatkowo anglik to taka układanka piątego i szóstego gena, mechanicznie podobno bardziej pod 5gen a elektronika coś jak z 6gen, ale słyszałem przypadek że b18c4 zostało włożone bez problemów do eg4 łapy i poduchy pasowały.
aa, zapomnialem, ze mowimy o c4, tam jest chyba jakas podmianka w tylnej lapie/poduszce, ale tego juz dokladnie nie wiem. jak cos to ssgarage ma ten swap opanowany.
A to nie wiedziałem ja się ztarzmyałem ogólnie na 4 generacji i tam jak cos jest D to tylko do D i analogicznie z B. I dlatego mi się nie chciało wierzyć. Moja wina :niepewny:
Moja wina :niepewny:

wymierz sobie sam kare, czas operacyjny 0,5h
To jak w końcu z tymi łapami ?? :hyhy: Pod b18c4 będą pasowały od vti czy nie, jakby pasowały to które będą lepsze?? Może od 6gen?? Acha i co w końcu z tymi rzeczami do swapa, co jeszcze będzie potrzebne ?? Półosie??

Fajny temacik się zrobił :hyhy:
skoro ty masz 5gen to powinienes szukac od eg6... no ale są tu obyci w temacie więc powinni Ci pomóc

nie masz półosi w komplecie na swapa?
Nie łatwiej napisać PW. do Lemona np. albo kogoś innego z SSG oni tam B18C4 wkładją wszędzie, niedługo jak się rozpędzą to podmienią Karolowi silnik w 9ff :rotfl: :rotfl:
nie masz półosi w komplecie na swapa?



No jeszcze nic nie mam, chce po prostu wiedzieć co muszę mieć żeby mnie nikt w ch...a nie zrobił przy zamawianiu Na razie zbieram wszystkie informacje co i jak i chcę od wakacji zacząć zabawę.

to żadna wiedza tajemna i pisana była kilkukrotnie, w tym także na tym forum.
obie łapy od rozrządu pasują, tak jak i łapa górna od skrzyni biegów.
nie pasują tylko łapa przednia skrzyni oraz tylna. przednią skrzyni bierzemy po prostu z Bserii, a tylną odpowiednio z EK4 albo EG6/9, zaleznie do czego wkladamy silnik.
zazwyczaj swapy sprzedają z lapami - lapy i poduchy z b18c4 (anglika) pasują do 5gen, a jak chcesz kompletować osobno to życzę powodzenia i cierpliwości
łapa rozrządu i skrzyni pasuje takze do 6g. tylna do 6g juz nie pasuje.
jeśli chodzi o tylną to trzeba szukać z wersji vti odpowiedniej generacji, czyli takiej do której się wklada silnik, a nie z takiej, z której się go wyciąga.
tak, ale z angola vti pasuje do jajka.
reszta tak jak napisalem wczesniej.
Piszę także na hondatechu i tam padł pomysł na wszadzeniu bloku od b20z i głowicy od b18c6. Co o tym myślicie ?? Autko ma być do jazdy na torze (po zakrętach ) więc blok b20 musiałby iść do tulejowania bo seria nie kręci się za wysoko
a nie taniej w finale bedzie wlozyc kompletne b18c6, albo c4?
c4 będzie w podobnej cenie, a c6 na pewno droższe. Ale czy c6 z dołem od b20 po tulejowaniu nie będzie lepsze od kompletnego c6 ?? W końcu będzie to większa pojemność.
nie wiem jak dziala glowica c6 z tulejowanym dolem b20, zdaje sie, ze musisz oprzec sie na doswiadczeniach amerykanow, bo w polsce chyba nikt jeszcze nic takiego nie zlozyl (poza kukim, ale tamten blok to chyba custom, a nie tulejowane b20)
Kukiego silnik to rozwiercane i chyba strokowane B18, z B20 generalnie ma nic wspólnego.
Kukiego silnik to rozwiercane i chyba strokowane B18,


też tak słyszałem...

BLOCK
B18C- zatulejowany w firmie RSMACHINES na 85mm bore w USA.
Wal-LS 89mm Stroke odchudzony wywazony 9500RPM
Korby EAGLE
TLOKI- WISECO 85mm 12.5-12.8 CR

GLOWICA P73(ITR)

Sprezynki i talezyki-SKUNK2
Walki- TODA RACING SPEC C2+cam gears TODA
Ssacy- AEBS rozwiercony na wieksza przepustnice 68mm
Przepustnica- STR 68mm
Wtryski- 440RC
Listwa paliwowa- AEM



nie wiem co oznaczają konkretne określenia ale tu chyba wszystko jest wyjaśnione :dontgetit:
masz worek pieniedzy?
blok b20z od b18c nie rozni sie niczym poza srednica tloka. mozesz sobie wziac b18c4 (ma dobra glowice z malymi komorami spalania) zapodac strokera kompletnego z tłokami na wysokie CR i gotowe.
ok ale wtedy brać kompletną głowice od c6 czy c4 ??
jak silnik bedzie ostro robiony to chyba nie ma to większego znaczenia
czytales pytanie jakie zadałem na początku?
Jaki jest koszt kompletnej głowicy od c6 ??
koszt moze byc w zasadzie dowolny bo towar deficytowy. a dobra glowica potrafi bywac drozsza od bloku :]
To warto w końcu wsadzać głowice od c6 na blok od c4 czy nie warto?? Nie patrzmy na ceny, nawet jak będzie mega dużo to pytam z czystej ciekawości

PS. Pati, a ty przypadkiem nie masz bloku od b20 ??
Staraj się rozumieć tekst czytany.

Jeżeli planujesz wkładać jakieś nieseryjne wałki, kolektor itd to nie warto szukać C6 .
ok ok chodzi mi bardziej o to ze c6 ma np. natrysk oleju na tłoki i że jest to bardziej wyczynowa głowica od c4 ale jeżeli mówicie, że nie to ok
Tomek ogarnij się

natrysk oleju na denko tłoka nie jest w głowicy :rotfl:



zresztą chyba C4 też go ma, niech chłopaki potwierdzą bądz nie.
fak myslałem, że to cudo jest w głowicy :wstyd: :wstyd: :wstyd:

Wtryskiwany byłby od góry w komorze spalania razem z mieszanką? Troche pomyślunku
C4 ma natrysk
a b20? :hyhy:
b20 chyba tez ma.
głowica z b18c6 to ta sama głowica co w b16a2 (ten sam odlew), ale po ręcznym portingu i z większymi zaworami.
głowica z b18c4 ma zmniejszoną komorę spalania.
b20 nie ma natrysku tak samo jak b18a/b
głowica z b18c6 to ta sama głowica co w b16a2 (ten sam odlew), ale po ręcznym portingu i z większymi zaworami.
głowica z b18c4 ma zmniejszoną komorę spalania.



No to chyba najlepszym rozwiązaniem będzie wsadzenie na blok b18c4 głowicy od b16a2, obrobienie jej i danie większych zaworów.
Powiedzcie czy kolektor dolotowy z C6 czy A2 podejdzie do C4 ??
Nie podejdzie, to jest właśnie bolączka C4
C6 podchodzi na C4, A2 wchodzi na C6. Z takiej kompilacji wynikałoby, że A2 powinna pasowac równiez na C4. Dlaczego nie pasuje?
Kolektor ssący nie pasuje.
Głowice na bloki pasują do woli.
kolektor z c4 pasuje tylko do c4. glowica ma odlew p73 a w b16a2/b18c6 to p30.
tomku - widac ze z rozumowaniem nie idzie Ci za dobrze...
No to chyba najlepszym rozwiązaniem będzie wsadzenie na blok b18c4 głowicy od b16a2, obrobienie jej i danie większych zaworów.



Kilka postów nad twoim
Kolektor ssący nie pasuje.



no to bez sensu stwierdzenie 'głowica z B16 nie pasuje na C4'. Wystarczy przerzucic razem z dolotowym A2 i wszystko bangla.
glowice na blok pasują. rozstaw szpilek na glowicy po stronie wydechowej jest jeden. po stronie dolotowej są dwa rozstawy szpilek. jasne?
aaa, chyba że
no przeca pisalem - sa dwa odlewy
Mam jeszcze takie pytanie. Jak bedzię wyglądała sprawa z wiązką ?? Silnikową to wiadomo, że muszę mieć od b18. a kabinową?? Też od 18?? Czy mogę zostać przy serii albo jeszcze coś innego?? Chodzi o to żeby było jak najprościej bo z tgo co wiem mozna przerobić od eg3 ale to chyba proste nie jest