Witam,

Pytanie jak w temacie - jak odczuwalna jest roznica przy zmianie FD z 4.785 (ITR) na 4.9?
Pamietam ze Kivik kiedys pisal, ze jezdzac po miescie ma sie wrazenie ze pod maska siedzi mocne 2.0l a nie 1.6l
Ma ktos jakies doswiadczenia z tym FD w mocnym ok. 200KM B16? A tak wogole to jakiej firmy FD 4.9 polecacie?

LSD i dluga piatka od Integry LS jest, wiec podejrzewam ze z trakcja na I / II nie byloby najgorzej (przy dobrych oponach i na suchej nawierzchni) + nie byloby az takiego problemy ze zbyt wysokimi obrotami przy jezdzie z jednostajna predkoscia.

Dajcie znac czy uwazacie ze gra warta swieczki. Wacham sie czy podchodzic do tematu bo nie tak dawno robiony byl generalny remont skrzyni + wsadzone do niej frukty przez poprzedniego wlasciciela, wiec jesli efekt nie jest jakis odczuwalny wtedy chyba spasuje i np. zainteresuje sie dolem B18C6 pod glowice ktora mam obecnie.
Siema, ja myślę, że gra zdecydowanie niewarta świeczki w przypadku gdy masz już główne 4,785:1. To ma sens jak zmieniasz z 4,4, czy 4,266, jak zrobił to Kivik niegdyś. W Twoim przypadku skrócisz bardzo niewiele biegi, zwłaszcza na 1,2,3 biegu będzie to praktycznie nieodczuwalne. Takie przełożenie kosztuje min 2 koła jak dobrze poszukasz, robi ATS, Mfactory i pewnie jeszcze coś się znajdzie. Ja bym na Twoim miejscu kupił krótszą 4kę OEM, albo nawet Mfactory bardzo krótką jak już chcesz coś robić. Jak poprzedni właściciel coś robił to może właśnie wsadził krótszą czwórkę.

Tu masz porównanie:
1,2 praktycznie bez różnicy. Na tójce 3km/h Czyli tak naprawdę jedynie czwórka jakoś tam już jest odczuwalna, ale wsadzając z Y21 czy S4C będziesz miał ją jeszcze krótszą. Piątke zostawiasz długą, więc jak dla mnie nie ma sensu


[ Dodano: 2010-02-19, 15:11 ]
Ja bym na Twoim miejscu kupił krótszą 4kę OEM,



Dzięki za profi odpowiedz i chyba przychylam sie do Twojego wniosku, ze nie warto tego ruszać, szczegolnie ze czworke z Y21 juz mam, jako ze bazowo byla to wlasnie skrzynia Y21.
jak masz skrzynie w dobrym stanie to wg mnie nie warto.
Ja zmieniałem z 4.22 i to polecam w 200%.
ALE:
jak planujesz wypad na Poznań to potrzebujesz piątego biegu nawet przy 4.78.
Na tym z LS może strasznie zmulić furę. Ja u siebie wbijam 5 przy wjezdzie do DEPO jak nie ciut wcześniej wiec 3/4 prostej jade na piątym biegu.
Arv,

Mógł byś wrzucić symulację dla skrzyni z B18c4 z pierwszymi 3 biegami z B16a2 i seryjnym głównym i drugiej z długą piątką z LS? Druga symulacja skrzyni z B18c4 z pierwszymi 3 biegami z B16a2 i seryjnym głównym versus FD z ITR w tej skrzyni?
Albo podaj link, gdzie mogę znaleźć taki kalkulator?
Będę bardzo dźwięczny.
na stronie mfactory.
Dzięki!
http://www.teammfactory.com/gearcalculator.php

zwracajcie uwagę na średnicę koła w TRASMISION 2 bo przy zmianie rozmiaru kół często nie zmienia tej wartości i trzeba ręcznie wklepać w calach. Nie wiem czemu, ale tak zauważyłem. Pozdr