Kosciech2008-11-30, 23:54
Witam wszystkich turbo maniaków. Zarejestrowałem sie na tym forum min dlatego gdyż wpadłem na pomysł uturbienia mojego B16A2 a tutaj jest sporo osób które przerabiały ten temat i niewątpliwie znają sie na rzeczy. Planuje zrobić home made turbo. Nie ma to być instalacja very low budget, chce to po prostu zrobić samemu i mieć z tego satysfakcje. Kompletuje swoją wiedzę w tym temacie zanim zaczne dłubanine. Dlatego też potrzebuje porady w kilku kluczowych kwestiach. Ma wstępie kilka założeń:
- auto to crx del sol B16A2, wydech 2,5 cala
- ma to być soft turbo (z możliwością rozwoju)
- strojenie Hondatą (RYS)
Zrobiłem sobie listę gratów jakie potrzebuje, jeśli coś pominąłem to prosiłbym o uzupełnienie:
- kolektor wydechowy (baran) z USA
- intercooler
- Turbina
- downpipe
- Bov
- wastegate
- Wtryski
- wskaźniki Boost, Egt i ciśnienie oleju
- pompa walbro
- rury, łączniki itp.
- na koniec strojenie
I teraz mam pytanie odnośnie tych gratów.
Czy taki kolektor i downpipe da rade?:
http://cgi.ebay.com/ebaym...33195&viewitem=
Ponieważ nie chciałbym wstawiać IC np. od iveco tylko jakiś co by wyglądał ale jednocześnie żeby to miało ręce i nogi upatrzyłem 2 sztuki różniące się rozmiarem i nie wiem jaki wybrać:
http://moto.allegro.pl/it...700_230_56.html
czy troche mniejszy
http://moto.allegro.pl/it...700_180_56.html
Co o nich sądzicie? Wiem, że im większy IC tym większy lag dlatego mam dylemat.
pytanie najważniejsze: jaką turbine do 2000 pln? Jeśli taniej sie uda to będzie super. Ma być na razie soft tak 0,6 bara a potem może kucizna wjedzie. I co z faktem jeśli Turbina ma wewnętrzny wastegate a baranek ma wyjście na zewnętrzny?
Na razie chciałbym uzyskać odpowiedź na te nurtujące mnie pytania . Prosze mnie nie linczować od razu. Chciałbym żeby osoby znające się na tym pomogły mi podjąć właściwe decyzje. Z góry dziękuje za wypowiedzi
Pati2008-12-01, 16:26
Jak kolektor nie peknie to da rade. Zeby pasowal DP, turbo potrzebujesz z wyjsciem T3 na 5 śrub, a nowych takich juz nie robią. Jesli turbo ma wewn. wg to to wyjscie zaslepiasz blachą.
Mniejszy IC starczy.
Kosciech2008-12-01, 17:25
Można kupić taki kolektor bez downpipe'u, czy wtedy dorobienie odpowiedniego pod konkretną turbine nie stanowi większego problemu, czy można kupić gotowy w pl? A jakie turbo w tych pieniądzach co napisałem?, bo to jest najważniejsze. Nowego to raczej nie kupie za 2000pln. Od czego ewentualnie? Maksymalne założenie jeśli będzie kucizna to 300km.
Bobas2008-12-01, 18:40
można kupić nowe tylko trzeba ściągać z USA np. garretta t3/t4 koszt 550$ + shipping
Kosciech2008-12-01, 18:53
Do gratów z USA mam dojście także nie ma problemu. Możecie jakąś konkretną polecić, żeby się ładnie wyrabiała i dmuchała do max obrotów?
Pati2008-12-01, 19:31
no. tyle ze do flanszy w tym kolektorze nie podpasuje.
wez jakies t3/t4. w zasadzie to obojetnie jakie - byle oryginalne.
Kosciech2008-12-01, 19:41
czyli np. taka będzie ok:
http://cgi.ebay.com/ebaym...A1%7C240%3A1318 ?
Jeśli turbina ma wewnętrzny wastegate to jest on ustawiony na jakieś tam ciśnienie przy którym sie otwiera. Da sie to jakoś regulować jeśli chodzi o te zintegrowane z turbiną? Czy po prostu można odpiąć wężyk od turbiny i olać ten zintegrowany a założyć sobie zewnętrzny z odpowiednią sprężyną. Nie chciałbym zbierać tłoków po ulicy jak sie okaże że dmuchnie więcej niż 0,6 bara. W skrócie: jak najrozsądniej ograniczyć doładowanie do 0,6 bara?
Fawor2008-12-01, 19:44
Kazdy wewnętrzny wg ma swoje minimalne ciśnienie ustawiane cięgnem.
Kosciech2008-12-01, 19:49
Kazdy wewnętrzny wg ma swoje minimalne ciśnienie ustawiane cięgnem.
nie kumam. ale to sie reguluje czy jest takie jak fabryka zapodała i koniec?
Pati2008-12-01, 20:00
czytaj uwaznie. kazdy wewnetrzny WG ma cisnienie USTAWIANE cięgnem.
to turbo co dales linka nie ma wg - wymagaloby zewnetrznego. szukaj tez kolektora ktory jesli ma wyjscie na wg to na standard 38mm tiala.
Kosciech2008-12-01, 20:21
Staram sie być pilnym uczniem , tylko nie wiem na jakiej zasadzie sie odbywa ta regulacja, ale nieważne bo chciałbym właśnie takie turbo bez wg i zapodać zewnętrzny. Kurcze nie moge znaleźć na ebay'u takiego barana pod wastegate 38mm. Sa ale albo takie totalnie shitowe jak sądze po cenie 60$, albo mega drogie za 500$
Emre2008-12-02, 11:45
kolektor mozesz sobie wyspawać na miejscu...
IGŁA2008-12-02, 16:51
niech ci bedzie w koncu to twoj temat
Kosciech2008-12-02, 16:55
A po co podłaczasz sie pod temat skoro Twój post zupełnie nic nie wniósł do tematu?
[ Dodano: 2008-12-02, 23:16 ]
Fawor2008-12-05, 00:22
w temacie home made jak najbardziej 'na czasie'
!markos2008-12-05, 00:44
czy znacie kogoś w Warszawie kto taki kolektor mógłby pospawać fachowo? Tylko koniecznie musi to być baranek a nie jakiś przerabiany seryjny.
a wiec jak najbardziej w temacie
Fawor2008-12-05, 00:49
zbijam sie przeciez, chlopaki robią dobrą robotę więc niech sie reklamują. Nie mam nic na przeciw
!markos2008-12-05, 00:54
oraz dido ma teraz inne fele
Kosciech2009-01-13, 23:24
ponieważ już za kilka dni będe zamawiał turbinke to musze sie upewnić czy nie zamawiam czegoś co jest nieodpowiednie. Prosze looknijcie na tą dmuchawke i powiedzcie ile można z takiej turbawki wyciągnąć? Na razie ma być soft, ale niedługo potem pewnie skuszę się na zakucie silnika stąd moje pytanie:
http://cgi.ebay.com/ebaym...A1%7C240%3A1318 w opisie jest coś, że można sobie wybrać jakieś parametry. Co to jest Trim wheel? Co znaczą te cyfry 60, 57, 50? Mój angielski troche kuleje <afro
Pati2009-01-14, 07:32
angielski moze i masz dobry tylko nie masz o tym pojęcia.
to wielkosc.
znalazłeś już zewnetrzny wastegate?
Kosciech2009-01-14, 08:00
Ale co ta wielkość określa i na co ma wpływ? A co do wastegate'a to może masz tiala 38mm w dobrej cenie na sprzedaż? Kolektor chyba jednak by ssg będę chciał bo nic ze średniego przedziału cenowego nie moge znaleźć.
Pati2009-01-14, 09:11
wielkosc wirnika
user Showkemp z tego forum jest oficjalnym dystrybutorem Tial na polske - ma naprawde dobre ceny - kontaktuj sie z nim.
Kosciech2009-01-14, 18:41
Dzięki wielkie za info, wysłałem mu pw. Czyli tą turbawkę moge śmiało zamawiać? Wydusze z niej 300 KM po zakuciu?
gooffy2009-01-14, 20:23
Porozmawiaj najpierw ze swoim tunerem. Jesli nie masz doswiadczenia nie podejmuj decyzji sam.
Kosciech2009-01-14, 22:06
Moim Tunerem jestem Ja . Dlatego proszę tutaj was, czyli ludzi którzy sie na tym znają i przerabiali już takie problemy i dylematy o pomoc w podjęciu słusznych decyzji. Nie chodzi o to, żeby komuś nie dać zarobić (np. ssg), tylko mam taką potrzebe zrobić coś samemu i mieć z tego satysfakcje dlatego instalacje turbo składam sam, tylko na kucizne planuje oddać auto w jakieś kompetentne miejsce, ale to potem. Będę bardzo wdzięczny za każdą trafną uwagę i celną rade.
ps. Dzięki Pati za namiar na tego gościa, naprawdę ceny spoko ma.
Kolejny dylemat mam: jaki blow-off Tial czy HKS SSQV black edition ? Miał ktoś porównanie jak z brzmieniem obu zaworów? który jest bardziej agresywny?
!markos2009-01-14, 22:28
zawor ma byc szybki. tial jest szybki. brzmi zwyczajnie, poprostu upuszcza powietrze.
ps.
se poszukaj na jutubie
Kosciech2009-01-19, 23:58
Pooglądałem na youtubie filmiki i chyba jednak tial, bo hks jest taki jakiś bardziej gwiżdzący niż syczący .
Pytanie kolejne: czy to ww turbiny zamówićsobie od razu przewody olejowe z końcówkami np. takie:
http://cgi.ebay.com/ebaym...A1%7C240%3A1318
lub
http://cgi.ebay.com/ebaym...A1%7C240%3A1318 choć nie wiem czy nie będzie za krótko z podkładki filtra do turbiny? Czy lepiej daćsobie spokój i gdzieś w pl dorobić na zamówienie przewody? Jeśli tak to gdzie?
!markos2009-01-20, 01:52
to drugie - drain pipe - to splyw. chyba lepiej, zeby ktos to ogarnal na miejscu.
Kosciech2009-01-20, 07:39
No ale gdzie w pl a najlepiej w Warszawie dorobić takie przewody w oplocie z odpowiednimi końcówkami?
!markos2009-01-20, 11:01
np. w ssgarage jak juz wstawisz tam samochod do zlozenia..
a jesli chcesz robic sam, to powodzenia. znasz rodzaje potrzebnych gwintow? wiesz jaki potrzebujesz restryktor? dlugosc? bo ja np. nie wiem..
Parówa2009-01-20, 11:18
Jak coś w Ck jest firma która zakuwa końcówki na przewodach w oplocie jak coś będziesz chciał pisz na PW ale pewnie znajdziesz coś u siebie
Kosciech2009-01-20, 16:11
Markos ale jak kupie taką linie olejową do smarowania turbiny:
http://cgi.ebay.com/ebaym...33742&viewitem= to jest ona przeznaczona do takiego rodzaju turbiny i na pewno są uwzględnione takie wymiary jak średnica przewodu i jak dobrze kombinuje to odpowiedni restryktor jest w przewodzie. Chyba że sie myle to mnie popraw. A jeśli go nie ma to jak podłacze sobie wskaźnik cośnienia oleju to sprawdze czy jest ono ok. Jeśli będzie za duże to wtedy będę sie martwił.
!markos2009-01-20, 20:21
1. ten zestaw wyglada jakby mial restryktor "wbudowany" w aluminiowa podstawke, albo w przejsciowke an
2. nie wiesz jaka dlugosc jest potrzebna:
a) slabo wyglada upychanie pod maska przewodu, ktory jest za dlugi
b) za krotki jest bezuzyteczny
aha - nie masz mozliwosci sprawdzenia cisnienia za restryktorem i nie wiesz jakie ono powinno byc, takze tu bym sie nie rozpedzal. rob jak wolisz.
u siebie kwestie przewodow zostawiam dla tunera.
xi0nc2009-01-21, 01:39
a jesli chcesz robic sam, to powodzenia. znasz rodzaje potrzebnych gwintow? wiesz jaki potrzebujesz restryktor? dlugosc? bo ja np. nie wiem..
Markos nie wierze !!! Ty czegos nie wiesz ????
Nie trzeba byc SSG zeby zlozyc turbo.
I co to jest restryktor ????
Pati2009-01-21, 07:23
ogranicznik cisnienia oleju. zwężka. jak masz za duże cisnienie oleju, turobosprezarka potrafi oddać uszczelniacze.
gooffy2009-01-21, 12:08
Oczywiscie ze nie trzeba byc SSG.
Ale po co robic cos i popelniac bledy, skoro mozna skorzystac z czyjegos doswiadczenia.
!markos2009-01-21, 12:31
Markos nie wierze !!! Ty czegos nie wiesz ????
wielu rzeczy nie wiem i jakos nigdy nie mialem z tym problemu. to juz druga twoja proba dojebania sie do mnie bez sensu. do 3 razy sztuka. daruj sobie.
Kosciech2009-01-21, 17:15
Na forum streetracingu znalazłem taki temat, gdzie jest napisane jakie powinno być ciśnienie oleju w zależności czy sprężarka jest na łożyskach kulkowych czy ślizgowych. Rzeczywiście nie jestem w stanie zmierzyć ciśnienia za restryktorem ale ciśnienie przed nim może mi dać jakiś pogląd na sytuacje. Wiadomo, za duże ciśnienie = wywali uszczelniacze, za małe = przytrze się turbo. Ponieważ właśnie obawiałem się żeby kupiony przeze mnie przewód nie był za krótki to zamówie sobie chyba ten z linku (ma ok 100cm) więc na pewno wyda i nie sądze, żeby był sporo za długi od podstawki filtra do turbiny.
2SZ-FE2009-01-21, 17:20
Jeżeli Kosciech, bedzie składał caly zestaw sam to napewno nie uniknie wpadek itp. ale z drugiej strony (przynajmniej ja tak uważam) dłubanie przy własnym aucie to sama przyjemność a na końcu wielka satysfakcja. Troche szkoda tylko że od 2 stron tematu żadnej konstruktywnej odpowiedzi nie daliście, bo posiadacie wielka wiedze która napewno przydała by sie w "turbo z przeceny".
!markos, czasami zapewne śledzisz projekty ludzi na streetracingu wiec wiesz co robią ludzie z kupy złomu.
Wielkie JOł
Pati2009-01-21, 17:29
wiesz - dłubałem sobie sam. no, prawie, ale tak rekreacyjnie, zeby miec frajde. kosztowalo mnie to duzo nauki. drugi raz bym tak nie robił.
rdk2009-01-21, 17:52
na ckpl jest taki user o nick'u mighty, on uprawiał home made turbo na swoim eg6, podbij moze do niego i dowiedz sie jak sobie radził. jest tez na tym forum, ale i tu i na ckpl mało sie wypowiada
Pati2009-01-21, 18:00
uprawiał, uprawiał i nie uprawił.
rdk2009-01-21, 18:02
no fakt nie pamiętam jak do końca to wyszło, ale pamiętam że tam go wspierałeś więc zapewne wiesz co mówisz
Pati2009-01-21, 18:04
zapału miał tyle co ja, tylko wiedzy mniej i wytrwałości.
Fawor2009-01-21, 18:28
przeciez mighty chwilę pojeździł i rozłożył setup, a problemy nie wynikały raczej z kwestii mechanicznych...
Kosciech2009-01-21, 23:57
Troche szkoda tylko że od 2 stron tematu żadnej konstruktywnej odpowiedzi nie daliście, bo posiadacie wielka wiedze która napewno przydała by sie w "turbo z przeceny".
Niestety musze się z tym zgodzić. Jest kilka osób, które czytają ten wątek i mają napewno dużą wiedzę a nie wiem czemu nie chcą nic doradzić. A forum podobno jest po to, żeby sobie pomagać i wymieniać się informacjami. Czekacie aż coś spier****, żeby móc powiedzieć: " a nie mówiłem, trzeba było fure oddać fachowcom"? Ostatnio bardzo dużo przeglądam i czytam różne wątki na różnych forach odnośnie turbo i cały czas uzupełniam swoją wiedzę na ten temat i na pewno dalej g**no wiem bo to temat rzeka.
!markos2009-01-22, 02:00
znaczy sie co chcialbys wiedziec? jakich konstruktywnych wypowiedzi oczekujesz? czy rurki, ktore chcesz kupic sa git? a skad mamy to wiedziec?
w kwestii wyboru turbosprezarki tez nie doradze, bo poza przewodami jest to rowniez temat, ktory zostawiam tunerowi. wybor w jednej linii, np gt28XX jest tak duzy, ze nie wiedzialbym jaka mam kupic i pewnie kupilbym nie to co trzeba
Kosciech2009-01-22, 07:43
!markos mój poprzedni post akurat nie był skierowany w Twoją stronę .
Fawor2009-01-22, 10:56
Obojętnie w czyją był skierowany napisz co więcej chciałbyś wiedzieć. Rozminka o odpowiednich wymiarach restryktora jest na sr.pl, a odpowiednią turbinę dobiera się po mapach, których sposób obliczania również znajdziesz na w/w forum.
xi0nc2009-01-22, 21:39
Ja sie Ciebie markos nie czepiam ale jak nie masz nic konkretnego do powiedzenia jak tylko "idz do tunera" , "tuner Ci zrobi" to moze lepiej nie zabieraj glosu w tym temacie. Od tego jest chyba to forum zeby chlopak mogl zadawac pytania i osoby ktore cos wiedza mogly mu w tym pomoc a Ty niestety nie pomagasz.
Zaznaczam ze temat to: B16a2 Home Made Turbo.
Proste pytanie : Gdzie moge kupic przewod ??
prosta odpowiedz : <adres, telefon> - nie znasz odpowiedzi nie spamuj -"w SSG dorabiaja"
Teraz odnosnie tematu.
Ja robilem swoj przewod smarowania w firmie Hansa Flex. Wpisz w google zadzwon i zapytaj. Najlepiej jak pojedziesz do nich z turbina i ewentualnym kroccem do wkrecenia przewodu no i oczywiscie np z podkladka - jesli z niej bedziesz bral olej do smarowania.
W razie pytan PW.
!markos2009-01-22, 22:41
narazie to sobie z chlopakiem podyskutowalem o tym i tamtym i nie widze, zeby jakos szczegolie go to bolalo, wiec.. powstrzymaj sie i nie pisz mi co mam pisac i gdzie.
ok?
aha - jesli gosc i tak dotrze do ssg w celu fabrykacji kolektora, to istnieje tez pewne prawdopodobienstwo, ze bedzie mial ochote ogarnac tam wiecej tematow. jesli nie, luz, ja plakac nie bede, ssg pewnie tez nie. odnosze nieodparte wrazenie, ze masz jakis problem z tym, ze JA polecam komus ssg. inni tez pisali "zostaw to dla tunera" i to juz cie nie zabolalo. dziwne tak wiec.. zachowaj te pierdy dla siebie.
Fawor2009-01-22, 22:52
markos, ale xionc ma w dużym stopniu rację. Chlopak chce zrobić sam i nauczyć się czegoś samemu. Pyta się jaki wymiar powinien mieć restryktor, a to nie jest to samo co 'gdzie dorobią mi dobry restryktor'. No offence oczywiście, będzie robił gdzie będzie chciał. Ale zauważam ostatnimi czasy na forum pewną falę odpowiedzi typu "jedź w to miejsce, tam zrobią to dobrze", a nie "powinno to być zrobione w taki sposób". Ot co
!markos2009-01-22, 22:58
jesli juz taka jest ta fala, to niech sie xionc dojebie do calej reszty, a nie jedynie do mnie i wtedy bedzie zajebiaszczo jasne co sie komu nie podoba. do zerzygania juz mozna wszedzie wyczytac "stfu markos, bo nic madrego nie napisales", przy czym jakby uyc tej samej skali ocen do reszty postow w tym watku - polowa jest bez sensu, a tylko i wylacznie moj jest w ten sposob komentowany. to nudne. rili.
ty tez napisales "idz na racingforum, tam wszystko znajdziesz"
Kosciech2009-01-22, 23:03
Ziomy spoko, bez awantur mi tutaj . Dzięki XiOnic za namiary, jak będę miał jakieś pytanko to wale na pw lub tutaj. Teraz mam zasadnicze pytanie: looknijcie na tą stronkę:
http://www.rbracing-rsr.com/turbotech.html są tam mapy różnych turbin, czy ta turbina co ją sobie upatrzyłem oznaczona jako T3/T04E to jest według tego co na tej stronie T04E-60 ? Na tej aukcji jest napisane, że ona ma flow 56 lbs/min a ja obliczyłem sobie zapotrzebowanie mojego silnika na 22,76 lbs/min. Czy to nie za dużo? Nie chciałbym, żeby zaczeła dmuchać przy 6000 obr/min. Jesli ma za dużo, to wybierająć mniejszy wirnik spadnie ta wartość?
Fawor2009-01-22, 23:10
ja tam w osobiste przypier*alanie się nosa nie wścibiam. Jak to kiedyś mądrze powiedziano: "kłóć się z faktem, nie z człowiekiem"
!markos2009-01-22, 23:14
Jak to kiedyś mądrze powiedziano: "kłuć się z faktem, nie z człowiekiem"
no wlasnie z tym ma problem wiekszosc komentujacych moje posty, ktore w jakis sposob moga im nie odpowiadac.
peace & luv
aha - na zalinkowanej przez kogos stronie grabowskiego tez sa wzory co i jak policzyc, ale dla mnie oobiscie to co pisal filip na rf bylo jakby troche czytelniejsze.. moze dlatego, ze bylo wiecej obrazkow mimo wszystko dobor turbosprezarki zostawie madrzejszym od siebie
xi0nc2009-01-22, 23:31
Ja sie do nikogo nie dop... uwierz, tylko chce pomoc komus kto chce zobaczyc jak to jest zlozyc to samemu. Co z tego ze nie bedzie pieknie wymalowane? ze nie bedzie idealnie pospawane ? Wazne ze zrobilo sie cos samemu.
Ja jestem zajebis.cie zadowolony ze zlozylismy z chlopakami z ARSu moje auto bez zadnego doswiadczenia w tej dziedzinie.
Kosciech2009-01-22, 23:35
Dobra spoko, z tego co widze na sr.pl to moje obliczone zapotrzebowanie przy 0,5 bara 22,76 lbs/min jest w połowie obrotów, czyli przy maksymalnych będzie ponad 45 lbs/min więc jeśli tamta turbina ma 56 lbs/min (rozumiem ża wartość ta jest jej wartością maksymalną) to po prostu ma jakiś tam zapas. Jeśli sie myle albo coś poje**łem to niech mnie ktoś poprawi .
Fawor2009-01-23, 00:10
Az mnie zmusiłeś do wzięcia kartki i ołówka
coś Ci się wyniki nie zgadzają. potrzebny air flow dla b16 i 0,5 bara na końcu obrotów to:
(1,6 x 8200 x 90 x 1,5 ) / (5560 x 14,27 ) = 21,9. Tyle masz na odcince, a nie w połowie obrotów. Patrząc po mapie przy 0,5 bara jestes mniej więcej w połowie jej możliwosci, ale po wyznaczeniu linii surge znajdujesz się dosyć blisko niestateczności tej sprężarki. Ja bym odpuścił ten model i poszukał coś mniejszego.
Kosciech2009-01-23, 00:23
No mój sie kręci do 8400 więc mi wyszło ciut więcej. Ale masz rację to jest dla maksymalnych obrotów. Na którą mape patrzyłeś? na tej stronie? Pytanie czy to jest dokładnie mapa tej turbiny? Niby jest blisko surge line ale jest jeszcze zapas. No nie wiem co mam zrobić w tej sytuacji.
Fawor2009-01-23, 00:35
Tak, patrzylem na T04E-60 z tej strony co podałeś. Policz sobie lepiej jakąś inną. Jeździłem na t04b w leonie, gdzie pojemność jest jednak 0,2l większa ( choc nie kręci się wysoko ), ale laga miało to dużego. Przyceluj w TD04-16 albo jakiegoś Garretta z serii GT28
Kosciech2009-01-23, 00:58
Masz racje, to turbo zacznie pompować dość wysoko
[ Dodano: 2009-01-23, 01:18 ]
xi0nc2009-01-23, 01:51
To nie telenowela, nie zaczyna sie robic ciekawie tylko zastanow sie czy wystarczy Ci 0,5b i 250HP(jesli tak to td04hl-16 wystarczy spokojnie i do 280-290HP. JEsli masz w niedalekich planach zakuc motor i dmuchac wiecej do 360HP(1b+)to bierz cos wlasnie z gt28-30 zeby sie potem nie pier...ic 2x ze spawaniem.
Kosciech2009-01-23, 07:09
plan jest taki, że na razie soft turbo, ale pewnie w niedługim czasie będzie kucizna i celowanie w moc 300-320 km. Nie che wstawiać tulei więc nie ma co szaleć z mocami powyżej 320 km. Tylko cena sprężarek z serri gt mnie troche zabija.
Pati2009-01-23, 07:27
jak dopasujesz sobie slimaka do 0,5bara, a potem bedziesz chcial dolozyc drugie tyle, to aby sprezarka pracowala w wydajnym zakresie bedzie potrzebna inna. tzn jedna na owo soft turbo, a inna na docelowe.
Kosciech2009-01-23, 07:58
Pati, chciałbym właśnie uniknąć robienia 2 razy takich zakupów. Z tego co patrze na mapy tych turbinek to dla doładowania 0,5 bara wystarczyłaby GT28rs ale jakbym chciał już dmuchnąć ponad 1 bar to gt30 byłoby lepsze bo zapotrzebowanie jest wtedy ok 30 lbs i trafia to w sam środek mapy tej turbiny (najwyższą sprawność).
Pati2009-01-23, 09:05
no to jak kupisz jedna turbine, to na ktoryms etapie nie bedzie najwydajniejsza.
!markos2009-01-23, 09:08
chciałbym właśnie uniknąć robienia 2 razy takich zakupów
okresl gorna granice, do jakiej chcesz nadmuchac silnik i dopiero wtedy przymierz sie do wyboru turbosprezarki
Fawor2009-01-23, 12:40
1 bar to gt30 byłoby lepsze bo zapotrzebowanie jest wtedy ok 30 lbs i trafia to w sam środek mapy tej turbiny (najwyższą sprawność).
ale przeciez nie musisz trafiać w sam środek mapy, bo akurat tam jest najwyższa sprawność. Ważne, żeby zapotrzebowanie przy doładowaniu docelowym zamknęło się wewnątrz mapy turbiny i wtedy dopiero będzie ona rozsądnie wykorzystana bo utrzyma boosta mniej więcej do końca przy jednoczesnym znośnym lagu. do 1bara 28RS jest jak najbardziej git, no ale to Ty musisz wiedzieć na ile chcesz stanąć.
nitro202009-01-23, 12:47
Wez sobie na teraz jakies TD04-16, te turbiny mozna wyrwac w dobrej kasie, jak zakujesz motor to zmienisz na wieksza, bez przesady az tyle zmian nie ma przy wymianie na jakiegos Garetta, takze bez przesady z ta docelowa turbina od razu. Tymbardziej, ze czesto bywa tak, ze miala byc kucizna, ale cos nie wypalilo, albo wrecz przeciwnie i zostal soft, albo auto poszlo do zyda, albo.. albo.... Wiec tymbardziej nie laduje sie na poczatek w koszta, a TD04-16 jest dosc hodliwa dmuchawka wiec pojezdzisz i jak jej nie popsujesz , to jeszcze sprzedasz za te same pieniadze.
Kosciech2009-01-23, 15:21
chce stanąć na 1, max 1,2 bara. Pytanie mam kolejne bo jak tak patrze na te turbiny z serii gt to praktycznie wszystkie mają wewnętrzny wastegate. Już zadawałem wcześniej to pytanie ale nie otrzymałem odpowiedzi: przy jakim doładowaniu otwiera się ten wewnętrzny wastegate? Czy można to regulować? Podbić można zawsze mbc, ale jak sie okaże że się otwiera za wysoko przy sofcie to co wtedy? Ja bym wolał bez wastegate'a i zapodać sobie tiala zewnętrznego.
Pati2009-01-23, 15:28
to wez bez wewnetrznego wg.
Kosciech2009-01-23, 15:30
a ta TD04-16 to od czego jest?
rdk2009-01-23, 15:31
a ta TD04-16 to od czego jest?
Volvo chyba
Kosciech2009-01-23, 16:34
Jeśli jużgt 28RS to jakie AR turbiny wybrać? .64 czy .86? Rozumiem że jak .64 czyli jest wtedy mniejsza pojemność strony gorącej niżprzy .86 to wtedy szybciej się wkręca?
xi0nc2009-01-23, 22:45
a ta TD04-16 to od czego jest?
Dokladnie z volvo. max do 290-300hp na zdrowej pociagniesz. Jesli na soft to polecam, sam taka wybralem. 0,5b 250hp ogarnia w b16
Pati2009-01-23, 22:47
no a potem na 1 bar. pociągnie czy bedzie grzało powietrze?
Kosciech2009-01-24, 00:03
Jakie są efekty to wiem. Tylko nie jestem pewien czy przy 1-1.2 bara z AR .64 będzie trzymać doładowanie do końca?
Dobra zdecydowałem: GT28RS AR .64, bo będzie dawało większą frajdę z jazdy.
Gr00bY2009-01-24, 00:24
Normalnie. Potrzebujesz mapę sprężarki i zapotrzebowanie motoru przy danych obrotach na powietrze. Potem sobie paluszkiem rysujesz obroty przez bary i powietrze i patrzysz czy sie miescisz w mapie czy wychodzisz poza skalą. Jak już było napisane na streetracing.pl a właściwie racingforum.pl są wzory pięknie opisane na wszystko i na dodatek sporo map sprężarek.
Fawor2009-01-24, 01:12
Potrzebujesz mapę sprężarki
zią, ale Kościechowi chodzi teraz o dobór turbiny, a tam są inne zależnosci.
Sądzę, że w temacie doboru turbosprężarki wszystko powinien wyjaśnić ten kalkulator. Nie wiem, czy już go widziałeś, ale jak dla mnie bomba
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/
Parówa2009-02-03, 12:53
a ja mam pytanko do znawców
czy średnica orurowania do turbo i IC ma jakieś duże znaczenie ponieważ mam takie rurki od turbo do IC średnica wew. 5cm a od ic do kolektora ssącego 6cm wew. i do tego będzie tylko 0,4-0,5 bar'a tak więc słyszałem coś o mega lagu na takim zestawie
mighty2009-02-07, 12:11
widzę, że o moim aucie się przewinęło
tak jak Pati napisał - zabrakło wytrwałości i konsekwencji, sam zestaw był ok, ale były problemy ze strojeniem i to zaważyło na tym, że z turbo cieszyłem sie jakieś pół roku.
Na pytania nie odpowiem bo całą wiedzę jaką miałem przekazał mi Pati
Kosciech2009-02-07, 12:59
Strojeniem przy moim projekcie zajmie się Ryś, dlatego jestem pewien że nie będzie żadnych problemów związanych ze strojeniem. Na razie oczekuje aż przyleci ślimak zza wielkiej wody i temat ruszy do przodu.
Romi2009-02-11, 18:29
na turbo chesz przeznaczyc max 2kpln?
Kosciech2009-02-11, 21:18
Jeśli to pytanie do mnie to odpowiadam, że nie. Miała być pierwotnie t3/t4 garretta i ona kosztowałaby w granicach 2 tys. pln ale sie okazało, że ta turbina ma sie nijak do mojego silnika i by za późno wstawała. Dlatego wybór padł na gt28rs a to już wydatek prawie 2 razy większy. Jak to zazwyczaj bywa planowany budżet zostanie przekroczony, ale czego sie nie robi dla tuningów .
Romi2009-02-12, 19:32
2871r to jest idealne t do b16(masz w planie wymiene wnetrza)
p.s wybrales juz kolektor?
Kosciech2009-02-12, 23:35
pisząc o wymianie wnętrza chodzi Ci o kucizne? Nie tak od razu. Na razie soft a myśle tak po 2 miesiącach jak kasy dozbieram zakuć. Kolektor ma być baran, robiony tutaj w pl.
Romi2009-02-13, 20:12
tak jest chodzilo mi o kucizne, co do kolektora piszmy pw jak jestes zainteresowany, nie jestem tu mile wiedziany wiec nie chce wzbudzac emocji, chce ci pomoc i tyle nie bedzie to biznes
!markos2009-02-13, 20:18
nie jestem tu mile wiedziany wiec nie chce wzbudzac emocji
nie rob jazdy gdzie jej nie ma..
kamo2009-02-13, 23:29
nie jestem tu mile wiedziany
nie przesadzaj ziom
IGŁA2009-02-26, 00:14
z gory przepraszam za OT ale mam takie pytanko dotyczace HMT w B16 mam u siebie td04-13t i ta turbina wstaje juz przy 2800rpm a pelny boost (0.4) dmucha od ok 3.5k czy tak nisko tak duze cisnienie nie robi kzywdy silnikowi?
Pati2009-02-26, 00:24
seryjnemu moze. masz za male turbo.
Parówa2009-02-26, 00:31
a jak można zmniejszyć ciśnienie doładowania jeśli seryjnie jest ustawione 0,7 bar'a?
Może ktoś wie jaki restryktor zastosować do garretta t25
IGŁA2009-02-26, 00:41
Pati jestes w stanie zaproponowac inne turbo zamiast tego ktore posiadam obecnie bez koniecznosci przerabiania kolektora?
Fawor2009-02-26, 01:11
a jak można zmniejszyć ciśnienie doładowania jeśli seryjnie jest ustawione 0,7 bar'a?
gwintujesz cięgno od WG i wkręcasz w nakrętkę, dzięki czemu masz płynną regulacją długości.
IGŁA2009-03-03, 15:05
Jeszcze raz przeprosze ale mam pytanie czy turbinka TD05HR-16G6-10 bedzie dobra do B16? Ona jest od Lancera EVO
bzyq20012009-03-06, 22:37
turbinka z ptencjalem na jakies 330-340km, wiec na softa troszke przy duza moim zdaniem, lepsza by byla td04-16g, ale da rade
Fawor2009-03-27, 11:45
Gitara. Czym strojone i przez kogo?
IGŁA2009-03-28, 10:51
strojenia jako tako jeszcze nie bylo jak narazie wgrana zostala mapka z obsluga doladowania w cromie egt przy max bucie w miescie nie osiaga 900 stopni
Kosciech2010-03-27, 06:54
Ponieważ już za 2 tygodnie składamy moje home made turbo to mam jeszcze pytanie do znawców tematu. Gdzie w warszawie dorobie uszczelke między kolektor a turbine?
Pati2010-03-27, 12:34
jak masz starą na wzór to na Gimnazjalnej.
Kosciech2010-03-27, 13:14
nie mam starej. Wszystko jest nowe, turbina i baran, w komplecie z suszarką nie dają. Więc i uszczelke musze dokupić. mam zwymiarowany rysunek flanszy t4 od turbiny na kompie, może na podstawie tego jakaś firma ogarnie?
BurnOuT2010-03-27, 18:38
Myślę że Show może mieć na miejscu w SSG..., do mnie np. miał
!markos2010-03-27, 18:42
dzien dobry, poprosze uszczelke do burnouta
Kosciech2010-03-29, 19:31
Dzięki Burnout, Show ogarnął mi uszczelke i jest git. Markos nie wiedziałem czy burnout ma taki prostąkątny otwór , więc wolałem poprosić uszczelke pod garretta z flanszą t3
[ Dodano: 2010-04-02, 07:44 ]
kileros22010-04-14, 20:18
Jak tam? Auto wystrojone?
BurnOuT2010-04-14, 20:51
Auto jest tak wystrojone że aż się klocki skończyły
Kosciech2010-04-14, 22:29
Generalnie sprawa z autem wygląda następująco: Złożyłem swój 1 w życiu zestaw soft turbo. Ponieważ kiepski a raczej żaden ze mnie spawacz udałem sie po pomoc do chłopaków z 08PSS w celu ogarnięcia orurowania. Z tego miejsca chciałbym podziękowac całej ekipie a w szczególności Sebastianowi, który mimo kontuzji stanął na wysokości zadania i ogarną na czas orurowanie dokładnie tak jak chciałem .
Wczoraj auto zostało wystrojone przez Rysia (ten typ to ma zdrowie do 4rano zapierdalać na prawym fotelu w tą i spowrotem ), dzięki Ziom. Niestety coś czuje że szykuje się wymiana sprzęgła bo zaczyna nieradzić sobie z momentem.
Niebawem na jakąś hamownie się podjedzie to zobaczymy jak to tam wyszło
Youtro2010-04-14, 23:31
olej hamownię, mów jak wrażenia
Kosciech2010-04-15, 07:47
Wrażenia całkiem fajne, rzekł bym nawet że zajebiste . Dzwięk po otwarciu wastegate'a jest prze chuj. Cieżko go opisać i porównać z czymkolwiek. Nie mogłem sobie odmówić tej przyjemności i pocisnąłem go wczoraj wieczorkiem w tunelu przy zachodnim i banan z ryja nie schodzi mi do teraz. Najlepsze jest to, że jak sie jedzie na ulicy z zamkniętymi oknami to w środku słychać tylko taki szum, który wogóle nie przeszkadza. Jak sie otworzy okno to jest sporo głośniej ale nie ma jakiejś masakry. Przed uturbieniem auto na samym wydechu było głośniejsze niż teraz. Nie próbowałem jeszcze latać bez dachu
Youtro2010-04-16, 21:47
Najlepsze jest to, że jak sie jedzie na ulicy z zamkniętymi oknami to w środku słychać tylko taki szum, który w ogóle nie przeszkadza. Jak sie otworzy okno to jest sporo głośniej ale nie ma jakiejś masakry.
mam podobnie. ale my nie mamy zrobionych screemerów, dlatego nie jest bardzo glosno...
pisze się na pierwsze jazdy bez dachu
mtothaj2010-06-06, 10:22
Kosciech, dzieki za przewiezienie na prawym - auto zdrowo podaje
Dobry soft'cik nie jest zly