witam przymierzam się do swap silnika w mojej ej6 i tu moje pytanie który z tych dwóch silników polecacie na początek z sryjną mocą ale i na przyszłość do modowania, ( testowałem b16a2 w ek4 ale szału nie było może jakiś nie zdrowy egzemplarz był nie wiem )??
C4 to takie A2+wieksza pojemnosc. Plusem jest szpera, minusem dlugie biegi. B18 zawsze bardziej przyszlosciowe, bo pojemnosc wieksza.
to co napisał spoonPL C4 może być nawet tańsze w zakupie czasami
różnica początowa to niby 10KM ale w modach będzie C4 górą

pzdr
może postaraj się więcej odłożyć i ładuj k serie...to wyjdzie lepiej niż modzone c4 albo a2...
może postaraj się więcej odłożyć i ładuj k serie

nie zdajesz sobie sprawy z roznicy kosztow miedzy zlozeniem samochodu z b18 i takiego z k20, prawda?
z takim podejściem, to lepiej od razu odkładaj na nowe RS6 myślę że 500 czy 600 koni co ma w serii [nie pamiętam] na początek wystarczy
chyba bym brał c4 pierwsza modyfikacja to hybrydowa skrzynia
k seria odpada finansowo nie dam rady ale nie ukrywam ze na początku myślałem o tym;]
k-seria w coupe 6 genie fajna sprawa, nie osiągalna w ten czas. widzę że szale przeważa b18c4 generalnie na co patrzeć przy zakupie silnika problem jest mniejszy jeśli jest jeszcze w budzie i można go odpalić ale jeśli nawet to na co patrzeć w tych silnikach, żeby na samym początku nie wdepnąć w bagno. i jak już będę miał nowe serce to gdzie przeprowadzić operację zamiany,kogo polecacie ??

[ Dodano: 2009-06-26, 21:19 ]
jeśli już b 18c4 to dużym nakładem później jest wskoczyć na 190-200km??

bez otwierania motorowni, ssak + dolot, kolektor wydech + reszta wydechu + strojenie i jest miło, chociaż warto zacząć od skrzyni
najważniejsze czy nie dymi
a przeprowadzić w jednym z kilku warsztatów w WWA
Romi, SSG, x-Tygrysek-x, ogólnie radzę użyć googli i for internetowych
to jesteśmy na forum
no to masz juz 3 namiary.
Ja wlasnie wlozylem do swojego Del Sola b18c4 + skrzynia y21 moim zdaniem kozackie rozwiazanie lepszym byla by skrzynia od ITR ale ta skrzynia tania nie jest Zrobisz wydech dolot, wymienisz ssacy wystroisz i naprawde bedzie baaardzo milutko to zapinac
no to masz juz 3 namiary.



a może chce więcej

[ Dodano: 2009-06-27, 00:08 ]
w swoim garazu Elektryke i kilka innych rzeczy u Kosciecha, a wydech, dolot, ustawianie gwintu wlasnie bedzie sie robic w 08pss
nie mam garażu więc ta opcja odpada niestety;/ , a czy ktoś robił swapa w x-Tygrysek-x, jestem ciekaw opinii??
nie mam garażu więc ta opcja odpada niestety;/ , a czy ktoś robił swapa w x-Tygrysek-x, jestem ciekaw opinii??


wejdz na CKPL na feedbacka i zobaczysz opinie ,podpowiem ,ze 99% pozytywy
w tak prostym swapie nie ma co zjeb***
nie mam garażu więc ta opcja odpada niestety;/ , a czy ktoś robił swapa w x-Tygrysek-x, jestem ciekaw opinii??


moj kolega robił, silnik do dziś pracuje super, oleju nie bierze, robota zrobiona profi, zadnego druciarstwa, a przynajmniej od tych 3 miechów chyba nic się nie wysrało, co więcej, byłem totalnie w szoku jeśli chodzi o ceny... zaskoczyły mnie mega pozytywnie
Swap bez druciarstwa To nie moze dzialac dobrze
Jeżeli padła propozycja K20 to ja dodam H22x
h22 owszem fajny silnik ale mam wrażenie że decydując się na H serie na wstępie troszkę ograniczam się z późniejszą możliwością dłubania i modowania zresztą chyba jest dużo cięższy...
nie jest duzo ciezszy i w serii zapewnia lepsze osiagi niz wymienione wczesniej c4
!markos ma racje jesli chodzi o H22 i lepsze osiagi w serii tez sie nad nim zastanawialem. Ale wybralem b18c4 bo wyzej sie kreci a to lubie w Hondach najbardzie, mam auto na duuuzej glebie przez co h22 ciagnelo by micha po glebie bo jest to dosc wysoki silnik w sumie k20 jest chyba tylko wyższe, no i b18 latwiej uturbic i w sumie wiele juz bylo takich projektow i masz mozna powiedziec gotowe instrukcje jak i co kupic:), i lapy z b18 procz tylnej pasuja a do h22 to chyba tylko aftermarket trzeba kupowac albo spawc nowe... A w sumie b18c4 + krotka skrzynia y21 nie bedzie odstawalo h22 no chyba ze z u2q7, ale zawsze wtedy mozna wsadzic s80 i miec podobne przełożenia jak w u2q7
Fakt - h22 będzie siedziało dość nisko, akurat w 6 genie dużo wyżej niż np 4 ale i tak będzie widoczna różnica miedzy H-serią a B-serią.
Za to H będzie trochę tańsze w zakupie lecz już u2q7 zamiast seryjnej skrzyni to wydatek około 3,5k. Wiec masz parę dróg.
Jeżeli jesteś "napalony" na B18x to z y21 powinieneś być zadowolony a nawet bedziesz
A w sumie b18c4 + krotka skrzynia y21 nie bedzie odstawalo h22 no chyba ze z u2q7, ale zawsze wtedy mozna wsadzic s80 i miec podobne przełożenia jak w u2q7



Zarówno S80, jak i U2Q7 mają chore ceny, na plus H-series jest to ze mozna kupic krotka skrzynie (taka sama jak ta u2q7) z preludy Vgen typeS (oznaczenie: M2P4 ), no jest jeden minus, ta skrzynia nie ma szpery... Aczkolwiek nie wiem jak spisuje się ta szpera Accordowska w zakretach, moge sie wypowiedziec tylko jak wyglada z pozycji startu, bo mialem kiedys okazje się złapać, no i ponoć ma tą szpere, ma większe i szersze koła od moich (17vs15) no i na mokrej nawierzchni nie było różnicy w starcie.

Są osoby na forum które w 6 genie mają ten silnik, dowiedz się jak wygląda sprawa z jego upchnięciem. H22A jest fajnym silnikiem bo oferuje sporo na starcie ( duza moc + duzy moment ) i kosztuje stosunkowo bardzo mało. Gorzej z jego włożeniem...
dzięki panowie za wszystkie info, chyba uderzę w b18c4 a z przyszłością jak będzie mało może jakiś soft
B18C4 + kompletny wydech (z kolektorem 4-1) + ssący + większa przepustnica + CAI + strojenie = satysfakcja (przynajmniej ja tak mam i na chwilę obecną w zupełności mi to wystarcza )
Aha... wg. mnie kwestia przełożeń skrzyni jest uzależniona od tego czego oczekujesz oraz tego gdzie i jak bedzie eksploatowane auto. Ja mam S9B bez żadnej rzeżby i wg mnie na miasto i czasami w trase jest bardzo spoko

PS: pomijam temat dżwięku B serii. Wg mnie pod tym względem jest bezkonkurencyjna i żadne H czy K w tym temacie jej nie podskoczy
PS: pomijam temat dżwięku B serii. Wg mnie pod tym względem jest bezkonkurencyjna i żadne H czy K w tym temacie jej nie podskoczy



Zapomnielismy wszyscy o najwazniejszej kwestii !!
Ja mam S9B bez żadnej rzeżby i wg mnie na miasto i czasami w trase jest bardzo spoko



polemizowałbym
mialem podobny setup do Twojego i seryjna S9B była sprawcą wielu frustracji, zmiana FD oraz paru przełożeń były najbardziej odczuwalnymi modywikacjami na mieście
Akurwat ja jest otoczony ze wszystkich stron H seria bo praktycznie wszyscy znajami ja maja I powiem Jedno H22a7(z ATR) ma taki miażdżący dzwiek Vteca ze to glowa boli, wydaje mi sie ze jest glosniejszy o Vitka w C6 W momecie kiedy zapnie sie Vicio ludzie sie usuwaja z drogi
u Robsona jest H22A na seryjnym wydechu Bosala (nowym) i dźwięku VTECa praktycznie nie ma co nie zmienia faktu, że w budzie Civa takie H22 w serii robi lepszy przeciąg niż C4... i ze spalaniem też jest przyzwoicie.
bo vteca nie slychac tak bardzo przez wydech:) trzeba miec dobry doloto wtedy zacznie byc go slychac konkretnie.
tomac jest raczej malo wymagajacy wobec calego ukladu napedowego, samochod sluzy do niedzielnego kruzingu, nie dziwcie sie wiec, ze s9b w zupelnosci mu wystarcza. dla mnie ta skrzynia to najwieksza pomylka tego silnika.
dla mnie s80 nie wystarcza a wy tu, ze s9b jest OK

a tak powanie to kazdy ma inne upodobania
u Robsona jest H22A na seryjnym wydechu Bosala (nowym) i dźwięku VTECa praktycznie nie ma co nie zmienia faktu, że w budzie Civa takie H22 w serii robi lepszy przeciąg niż C4... i ze spalaniem też jest przyzwoicie.


W seryjnej VtiS Preludzie Vitka nie bylo ani slychac ani czuc po zalozeniu dolotu ze stożkiem odrazu zacza ryczec i zacza byc odczuwalny nie mowie ze w ogole go nie slychac przez wydech mowie tylko ze 3 h22 z jakimi mam stycznosc nacodzien zacza sie drzec dopiero po dolocie tak naprawde KONIEc OT.

Ja Bral bym b18c4 latwiejszy swap, latwiej uturbic, z krotka skrzynia porownywalny do h serii.