majek1152009-06-25, 23:59
witam przymierzam się do swap silnika w mojej ej6 i tu moje pytanie który z tych dwóch silników polecacie na początek z sryjną mocą ale i na przyszłość do modowania, ( testowałem b16a2 w ek4 ale szału nie było może jakiś nie zdrowy egzemplarz był nie wiem )??
spoonPL2009-06-26, 00:13
C4 to takie A2+wieksza pojemnosc. Plusem jest szpera, minusem dlugie biegi. B18 zawsze bardziej przyszlosciowe, bo pojemnosc wieksza.
rafi14302009-06-26, 00:18
to co napisał spoonPL C4 może być nawet tańsze w zakupie czasami
różnica początowa to niby 10KM ale w modach będzie C4 górą
pzdr
b18c42009-06-26, 17:36
może postaraj się więcej odłożyć i ładuj k serie...to wyjdzie lepiej niż modzone c4 albo a2...
!markos2009-06-26, 17:56
może postaraj się więcej odłożyć i ładuj k serie
nie zdajesz sobie sprawy z roznicy kosztow miedzy zlozeniem samochodu z b18 i takiego z k20, prawda?
rdk2009-06-26, 19:56
z takim podejściem, to lepiej od razu odkładaj na nowe RS6 myślę że 500 czy 600 koni co ma w serii [nie pamiętam] na początek wystarczy
chyba bym brał c4 pierwsza modyfikacja to hybrydowa skrzynia
majek1152009-06-26, 21:08
k seria odpada finansowo nie dam rady ale nie ukrywam ze na początku myślałem o tym;]
k-seria w coupe 6 genie fajna sprawa, nie osiągalna w ten czas. widzę że szale przeważa b18c4 generalnie na co patrzeć przy zakupie silnika problem jest mniejszy jeśli jest jeszcze w budzie i można go odpalić ale jeśli nawet to na co patrzeć w tych silnikach, żeby na samym początku nie wdepnąć w bagno. i jak już będę miał nowe serce to gdzie przeprowadzić operację zamiany,kogo polecacie ??
[ Dodano: 2009-06-26, 21:19 ]
rdk2009-06-26, 21:45
jeśli już b 18c4 to dużym nakładem później jest wskoczyć na 190-200km??
bez otwierania motorowni, ssak + dolot, kolektor wydech + reszta wydechu + strojenie i jest miło, chociaż warto zacząć od skrzyni
najważniejsze czy nie dymi
a przeprowadzić w jednym z kilku warsztatów w WWA
Romi, SSG, x-Tygrysek-x, ogólnie radzę użyć googli i for internetowych
majek1152009-06-26, 22:16
!markos2009-06-26, 22:21
no to masz juz 3 namiary.
kileros22009-06-26, 22:58
Ja wlasnie wlozylem do swojego Del Sola b18c4 + skrzynia y21 moim zdaniem kozackie rozwiazanie lepszym byla by skrzynia od ITR ale ta skrzynia tania nie jest Zrobisz wydech dolot, wymienisz ssacy wystroisz i naprawde bedzie baaardzo milutko to zapinac
majek1152009-06-27, 00:05
no to masz juz 3 namiary.
a może chce więcej
[ Dodano: 2009-06-27, 00:08 ]
kileros22009-06-27, 01:49
w swoim garazu Elektryke i kilka innych rzeczy u Kosciecha, a wydech, dolot, ustawianie gwintu wlasnie bedzie sie robic w 08pss
majek1152009-06-27, 09:06
nie mam garażu więc ta opcja odpada niestety;/ , a czy ktoś robił swapa w x-Tygrysek-x, jestem ciekaw opinii??
badboy4ever2009-06-27, 09:12
nie mam garażu więc ta opcja odpada niestety;/ , a czy ktoś robił swapa w x-Tygrysek-x, jestem ciekaw opinii??
wejdz na CKPL na feedbacka i zobaczysz opinie ,podpowiem ,ze 99% pozytywy
ARTX2009-06-27, 10:40
w tak prostym swapie nie ma co zjeb***
rdk2009-06-27, 11:07
nie mam garażu więc ta opcja odpada niestety;/ , a czy ktoś robił swapa w x-Tygrysek-x, jestem ciekaw opinii??
moj kolega robił, silnik do dziś pracuje super, oleju nie bierze, robota zrobiona profi, zadnego druciarstwa, a przynajmniej od tych 3 miechów chyba nic się nie wysrało, co więcej, byłem totalnie w szoku jeśli chodzi o ceny... zaskoczyły mnie mega pozytywnie
kileros22009-06-27, 14:08
Swap bez druciarstwa To nie moze dzialac dobrze
Barti2009-06-27, 21:25
Jeżeli padła propozycja K20 to ja dodam H22x
majek1152009-06-28, 00:26
h22 owszem fajny silnik ale mam wrażenie że decydując się na H serie na wstępie troszkę ograniczam się z późniejszą możliwością dłubania i modowania zresztą chyba jest dużo cięższy...
!markos2009-06-28, 00:44
nie jest duzo ciezszy i w serii zapewnia lepsze osiagi niz wymienione wczesniej c4
kileros22009-06-28, 03:04
!markos ma racje jesli chodzi o H22 i lepsze osiagi w serii tez sie nad nim zastanawialem. Ale wybralem b18c4 bo wyzej sie kreci a to lubie w Hondach najbardzie, mam auto na duuuzej glebie przez co h22 ciagnelo by micha po glebie bo jest to dosc wysoki silnik w sumie k20 jest chyba tylko wyższe, no i b18 latwiej uturbic i w sumie wiele juz bylo takich projektow i masz mozna powiedziec gotowe instrukcje jak i co kupic:), i lapy z b18 procz tylnej pasuja a do h22 to chyba tylko aftermarket trzeba kupowac albo spawc nowe... A w sumie b18c4 + krotka skrzynia y21 nie bedzie odstawalo h22 no chyba ze z u2q7, ale zawsze wtedy mozna wsadzic s80 i miec podobne przełożenia jak w u2q7
Barti2009-06-28, 03:53
Fakt - h22 będzie siedziało dość nisko, akurat w 6 genie dużo wyżej niż np 4 ale i tak będzie widoczna różnica miedzy H-serią a B-serią.
Za to H będzie trochę tańsze w zakupie lecz już u2q7 zamiast seryjnej skrzyni to wydatek około 3,5k. Wiec masz parę dróg.
Jeżeli jesteś "napalony" na B18x to z y21 powinieneś być zadowolony a nawet bedziesz
Robson2009-06-28, 07:27
A w sumie b18c4 + krotka skrzynia y21 nie bedzie odstawalo h22 no chyba ze z u2q7, ale zawsze wtedy mozna wsadzic s80 i miec podobne przełożenia jak w u2q7
Zarówno S80, jak i U2Q7 mają chore ceny, na plus H-series jest to ze mozna kupic krotka skrzynie (taka sama jak ta u2q7) z preludy Vgen typeS (oznaczenie: M2P4 ), no jest jeden minus, ta skrzynia nie ma szpery... Aczkolwiek nie wiem jak spisuje się ta szpera Accordowska w zakretach, moge sie wypowiedziec tylko jak wyglada z pozycji startu, bo mialem kiedys okazje się złapać, no i ponoć ma tą szpere, ma większe i szersze koła od moich (17vs15) no i na mokrej nawierzchni nie było różnicy w starcie.
Są osoby na forum które w 6 genie mają ten silnik, dowiedz się jak wygląda sprawa z jego upchnięciem. H22A jest fajnym silnikiem bo oferuje sporo na starcie ( duza moc + duzy moment ) i kosztuje stosunkowo bardzo mało. Gorzej z jego włożeniem...
majek1152009-06-28, 10:52
dzięki panowie za wszystkie info, chyba uderzę w b18c4 a z przyszłością jak będzie mało może jakiś soft
Tomac2009-06-28, 14:22
B18C4 + kompletny wydech (z kolektorem 4-1) + ssący + większa przepustnica + CAI + strojenie = satysfakcja (przynajmniej ja tak mam i na chwilę obecną w zupełności mi to wystarcza )
Aha... wg. mnie kwestia przełożeń skrzyni jest uzależniona od tego czego oczekujesz oraz tego gdzie i jak bedzie eksploatowane auto. Ja mam S9B bez żadnej rzeżby i wg mnie na miasto i czasami w trase jest bardzo spoko
PS: pomijam temat dżwięku B serii. Wg mnie pod tym względem jest bezkonkurencyjna i żadne H czy K w tym temacie jej nie podskoczy
Robson2009-06-28, 14:59
PS: pomijam temat dżwięku B serii. Wg mnie pod tym względem jest bezkonkurencyjna i żadne H czy K w tym temacie jej nie podskoczy
Zapomnielismy wszyscy o najwazniejszej kwestii !!
nozder2009-06-28, 15:10
Ja mam S9B bez żadnej rzeżby i wg mnie na miasto i czasami w trase jest bardzo spoko
polemizowałbym
mialem podobny setup do Twojego i seryjna S9B była sprawcą wielu frustracji, zmiana FD oraz paru przełożeń były najbardziej odczuwalnymi modywikacjami na mieście
kileros22009-06-28, 15:31
Akurwat ja jest otoczony ze wszystkich stron H seria bo praktycznie wszyscy znajami ja maja I powiem Jedno H22a7(z ATR) ma taki miażdżący dzwiek Vteca ze to glowa boli, wydaje mi sie ze jest glosniejszy o Vitka w C6 W momecie kiedy zapnie sie Vicio ludzie sie usuwaja z drogi
Mike O.2009-06-28, 15:56
u Robsona jest H22A na seryjnym wydechu Bosala (nowym) i dźwięku VTECa praktycznie nie ma co nie zmienia faktu, że w budzie Civa takie H22 w serii robi lepszy przeciąg niż C4... i ze spalaniem też jest przyzwoicie.
kileros22009-06-28, 16:24
bo vteca nie slychac tak bardzo przez wydech:) trzeba miec dobry doloto wtedy zacznie byc go slychac konkretnie.
!markos2009-06-28, 17:34
tomac jest raczej malo wymagajacy wobec calego ukladu napedowego, samochod sluzy do niedzielnego kruzingu, nie dziwcie sie wiec, ze s9b w zupelnosci mu wystarcza. dla mnie ta skrzynia to najwieksza pomylka tego silnika.
ARTX2009-06-28, 17:40
dla mnie s80 nie wystarcza a wy tu, ze s9b jest OK
a tak powanie to kazdy ma inne upodobania
Robson2009-06-29, 00:44
u Robsona jest H22A na seryjnym wydechu Bosala (nowym) i dźwięku VTECa praktycznie nie ma co nie zmienia faktu, że w budzie Civa takie H22 w serii robi lepszy przeciąg niż C4... i ze spalaniem też jest przyzwoicie.
kileros22009-06-29, 01:48
W seryjnej VtiS Preludzie Vitka nie bylo ani slychac ani czuc po zalozeniu dolotu ze stożkiem odrazu zacza ryczec i zacza byc odczuwalny nie mowie ze w ogole go nie slychac przez wydech mowie tylko ze 3 h22 z jakimi mam stycznosc nacodzien zacza sie drzec dopiero po dolocie tak naprawde KONIEc OT.
Ja Bral bym b18c4 latwiejszy swap, latwiej uturbic, z krotka skrzynia porownywalny do h serii.