Witam, właśnie w swoim vti robię swapa na b18c4 i usłyszałem dzisiaj że dobrze jest na dół b18c4 założyć głowicę z b16a2 z jej kolektorem gdyż podobno głowica b16a2 jest podobna do tej z b18c6 z tym ze ta od c6 ma nieco inne wałki i głowica jest już po obróbce, prawda To? oraz że kolektor z b16a2 jest zbliżony konstrukcyjnie i o wiele lepszy od tego z c4 oem, stąd moje pytanie czy warto na dół c4 zakładać głowicę z b16a2 z kolektorem ssącym od a2? jakie mogą być wyniki/przyrosty z takiej modyfikacji?
spadki, a nie przyrosty.
czyli lepsza jest głowica od c4 od tej z a2?
co to znaczy lepsza?
lepsza znaczy że więcej km/nm uzyskam z głowicy c4 czy a2? czy to o tym jakimś tam podobieństwie głowicy a2 do tej z c6 jest nie prawdą?
czy zanim zada sie jakies pytanie, to nie wypadaloby przypadkiem zrobic jakis podstawowy risercz, zeby wiedziec o co sie w ogole pyta? ty nie wiesz o co pytasz.

czy moj pierwszy post byl niezrozumialy? napisalem, ze mozesz spodziewac sie spadku mocy. to byla taka troche podpowiedz, zebys poszukal czym roznia sie glowice z c4 i a2/c6. no wiec roznia sie wielkoscia komory spalania, ktora w tej drugiej jest wieksza, a wiec stopien sprezania spada = moment obrotowy jest mniejszy = moc jest mniejsza.

glowica z a2 i z c6 to ten sam odlew i poza wstepna obrobka same odlewy nie roznia sie niczym. obydwa maja oznaczenie pr3.
ok nie wiedziałem tego, ale czy zatem sama obróbka i inne wałki głowicy c6 robią taki aż wynik? czy jakby zrobić w a2 tą wstępną obróbkę i założyć wałki z itr albo jakieś stage 1, można by z niej wykrzesać zbliżone wartości do głowicy z c6, nie wiem dlatego pytam u najwiarygodniejszego myślę źródła czyli tutaj na forum, bo słyszałem że doły w c4 i c6 są identyczne różnią ich jedynie głowice i osprzęt.

Czy w dłuższym patrzeniu opłaca się zakładać czapkę z a2 na c4 i ją obrabiać czy lepiej skupić się na dopieszczeniu tej z c4?

jeszcze raz przepraszam za moje pytania ale ta dziedzina przyznam jest mi trochę obca.
powyzsze pytanie jest dowodem na to, ze nie czytasz ze zrozumieniem. glowica pr3 ma WIEKSZE komory spalania i czegos bys z nia nie zrobil, to po zalozeniu jej na blok c4 stopien sprezania SPADNIE, w wyniku czego moc bedzie MNIEJSZA. jesli twoim celem jest zmniejszenie mocy w silniku, to tak, zamiana glowicy z c4 na ta z a2 to dobry plan.

bloki c4 i c6 sa takie same jako odlewy. w osprzecie natomiast dosc zasadniczo roznia sie tlokami.
aha czyli jednak dół nie jest do końca taki identyczny dla c4 i c6, w takim razie zostanę przy całości z c4, dzięki za cierpliwość i odpowiedzi
chyba troche nie o to chodzi dokladnie. zakladajac glowice seryjna z b16a2 obnizysz sobie kompresje bo roznica w blokach b18 to tloki ktore doprerzaja c6. zamianka ma sens jezeli podbijesz komresje a sposonow jest kilka pomysl
uszczelka pod głowicą? i wtedy by to miało sens?
sama uszczelka to raczej malo. jesli po taniosci to zobaczyc ile na glowicy mozna jeszcze zebrac a jak profi to raczej tloki z itr albo jakies inne doprezajace