Pytanie, mamy silnik B18C6 chcemy osiągnąć 230-240KM, milo będzie tez zakręcić do 9500.
Co jest nam potrzebne ??

Głowica:
B18C6 (jest - seryjna)

Wa³ki:
TodaC2 (jest)

Sprężynki:
(jakie)???

Tłoki:
81.5mm (jakie)???

Korby:
(jakie) ???

Panewki:
na pierwszy szlif (jakie)???

Blockguard:
czy dawać i jaki ??

Kolektor ssący:
ITR (jest)

Kolektor wydechowy:
ITR B18C JDM 4-1 2.5 (jest)

Co do budżetu, to jest on na drugim planie, silnik ma byc zlozony na dobrych czesciach. Jednak bez przesady . Mam jakieś swoje typy, ale chciałem was poprosić o wypowiedzenie się na ten temat, tymbardziej, ze wydaje mi się on całkiem ciekawy .
a moze tak ponad 240km na seryjnych walkach ?
zależy gdzie leży dla właściciela granica 'przesady'. Podejrzewam, że w opcji którą masz na myśli musi być już dosyć wysoko
Zapytaj Wielkiego i miniaca bo Daniel nie wie co ma w samochodzie.........
zależy gdzie leży dla właściciela granica 'przesady'. Podejrzewam, że w opcji którą masz na myśli musi być już dosyć wysoko




to do mojej odpowiedzi ?

mialem na mysli moj setup , nie wiem po co ludzie chca isc w jakies mega ostre walki jak mozna miec duzo lepiej idac w pojemnosc i majac duzo lepszy moment i moc z dolu.

u mnie na seryjnych walkach bez ruszania niczego w glowicy wyszlo ponad 240
Zapytaj Wielkiego i miniaca bo Daniel nie wie co ma w samochodzie.........




chyba sam nie wiesz

by the way niedlugo waleczki beda do sprzedania

[ Dodano: 2009-01-21, 19:12 ]


ale dlaczego ?



Bo nie chcemy wiekszego skoku tloka . Tak jak mowie liczy sie wysoka odcinka , taki kaprys .

Aha i jesli mozna to konkretnie poprosze .
by the way niedlugo waleczki beda do sprzedania



Zanotowane I odezwij się na Pw. jak się zastanowiłeś
chyba ostatnio RYS mial taka fanazje na krecenie do 9500 i w sumie waleczki C2 od adama chyba tez ma wiec to pewnie do niego

uderzcie do miniaca bo wiem ze ma dobry setup na dzika orgie obrotow.

a przy okazji takie pytanie odemnie jak wypadaja walki toda c2 vs skunk2 stage 2 pro ?
Moj do 10-11K na "B16A" + graty ITR

Pozatym sa inne priorytety niż silnik... dom, rodzina...
9500 to bardzo wysoko jak na w pelni seryjny blok i tuleje. Ja wiem, ze Honda, ze kaprys, ze to "musi" sie krecic. Jednak jak pokazuje doswiadczenie roznych ludzi na forach (nie tylko PL) to sie czesto konczy dosc awaryjnie. Plus 240KM z obrotow i seryjnej pojemnosci nigdy nie da rady 240KM z wiekszej pojemnosci gdy trzeba bedziec troche poskrecac.
to skok zostawiasz - idziesz w srednice tloka. np 84mm
CR +/- 12.5:1, korby lekkie jakies - I beam by byly w sam raz.
wału nie szlifowac. ssaka ewentualnie na victorXa podmienic. bez blockguarda. ewentualnie bardziej konkretny kolektor wydechowy dac.
a i tak nie ma pewnosci na 240 hp.
może trąbeczki?
to skok zostawiasz - idziesz w srednice tloka. np 84mm
CR +/- 12.5:1, korby lekkie jakies - I beam by byly w sam raz.
wału nie szlifowac. ssaka ewentualnie na victorXa podmienic. bez blockguarda. ewentualnie bardziej konkretny kolektor wydechowy dac.
a i tak nie ma pewnosci na 240 hp.
może trąbeczki?



Pati zostawiamy srednice na 81,5 mm, trabki tez nie , wiem coraz trudniej .
to dopytam: a wolnossace ma byc?
to dopytam: a wolnossace ma byc?



Haha no .
no to nie ułatwiasz...
setup adaSia: b18, glowa c6 seria, Toda C2, kolektor Toda, ssak aebs, tłoki pct, 231 hp. do 240 jeszcze daleko.
sprezynki Toda. talerzyki tez raczej.
dajcie korby jakies super supe lajty zakrecicie pare razy do 9500 i wtedy zobaczymy jak jest
O to chodzi Fawor, dzieki pogadam z Bracmi.

To co ja wymyslilem odnosnie tego setupu, pisze juz wszystko bez wzgledu czy ma wplyw na moc:

Glowica-
-Walki Toda C2,
-Sprezynki i talerzyki Toda
-Zawory Supertech
-pasek rozrzadu- Toda
-obrobka - pytanie jak i gdzie, bo w Polsce nie latwo dobrze zrobic glowice hondy
Sruby Arp do glowicy

Blok
-Tloki Wiseco kute- 12,5:1
-Korbowody - Probe I-BEam ewentualnie Eagle H-beam, ale one sa juz ciezsze
-Wal - wawazyc
-podpory sruby ARP

Reszta:
-dolotowy narazie seria ITR
-przepustnica 68 mm BLOX
-wydechowy Toda
-panewki ACL Race


Zapomnialem o czyms ??
Wydaje mi się, że to może być dokładnie to samo, co u Adasia, czyli co opisał już Pati.
Wydaje mi się, że to może być dokładnie to samo, co u Adasia, czyli co opisał już Pati.



No wlasnie , brakuje tu troche, dlatego chcialem zobaczyc czy cos podpowiecie . Swoja droga jaka kompresje daja tloki PCT, bo mi na kalkulatorze dziwnie duzo wychodzi i sam juz nie wiem czy dobrze licze .
ok 12.4

btw. http://www.ff-squad.com/technet/cr-calculator.htm
kalkulator daje jakies 12,7
w kwestii tłoków aftermarketowych - do b18c to są głównie do b18c1 . czyli na mniejsza komore spalania. jak katalog poda Ci 12.5 to wylądujesz w 12.1.
kalkulator daje jakies 12,7
w kwestii tłoków aftermarketowych - do b18c to są głównie do b18c1 . czyli na mniejsza komore spalania. jak katalog poda Ci 12.5 to wylądujesz w 12.1.



Katalog podaje 12,5 - 13,2 , dlatego wpisalem najnizsze . Jesli jednak PCT daja rzeczywiscie 12,7 bo tyle wychodzilo mi na kalku na Autowerks to jest to chyba rozsadna opcja.
wszystko zalezy od uszczelki...
pct 81,25. nie ma oem nadwymiaru na +0,50.
http://civic4g.pl/phpBB3/...t=10941&start=0

Prosz. temat wielkiego i jego wynik.
http://civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=13&t=10941&start=0

Prosz. temat wielkiego i jego wynik.




Jest i tutaj jego topic, ale jak widzisz u wielkiego nie ma seryjnego skoku tloka .
Do CR 12,5 i mocy ok 250KM, zmienilbym pompe i wtryski (+ewentualnie regulator).
Przy takim CR, gratach wymienionych powyzej, kreceniu >9500 i porzadnym strojeniu powinno byc >240KM.
I kup od razu obrazek św.Krzysztofa, do ktorego bedziesz sie modlil przed kazda stacja..."zeby wacha nie byla chrzczona"
Do CR 12,5 i mocy ok 250KM, zmienilbym pompe i wtryski (+ewentualnie regulator).
Przy takim CR, gratach wymienionych powyzej, kreceniu >9500 i porzadnym strojeniu powinno byc >240KM.
I kup od razu obrazek św.Krzysztofa, do ktorego bedziesz sie modlil przed kazda stacja..."zeby wacha nie byla chrzczona"



Wtryski sa RC 440, pompa hmm zobaczymy .

Tu ponizej V-powera Racinga to sie lac nie bedzie , wiec moze modly nie beda takie potrzebne na V-P R chyba nie chrzcza ;P.
to ma byc w ek4 ? kiedy jakis sparring ?


B series N/A trueschool
to ma byc w ek4 ? kiedy jakis sparring ?


B series N/A trueschool



No wsadzam na tylna os .
ze swojej strony mogę powiedzieć że utrzymanie mocy do 9 tys to już jest mega wyczyn ...
sam miałem chęć na 9,5 tys i mimo naprawdę lekkiego osprzętu,(wały korby tłoki zawory itp) mocnych wałków i Cr 12.5 moc od 8,8 rpm szła płasko.

osobiście uważam tak jak Daniel czyli powyżej 230 km na b18 będzie już bardzo ciężko,
po drugie nie wiem czy gra będzie warta świeczki. Co by nie było to trzymam kciuki.

wracając do Braci to jak dla mnie,nie ma co się wzorować na ich wykresie (chociażby ze względu na inna hamownie )

ej.. rili.. ale po co tak krecic, skoro mozna zakrecic nizej i miec wiecej?

aha, to nie musi byc benson. moze byc krasnobrodzka, ktora osadzi dartony. z korbami, tlokami i pelna obrobka/wywazaniem nadal bedzie chyba taniej niz benson.
ej.. rili.. ale po co tak krecic, skoro mozna zakrecic nizej i miec wiecej?

aha, to nie musi byc benson. moze byc krasnobrodzka, ktora osadzi dartony. z korbami, tlokami i pelna obrobka/wywazaniem nadal bedzie chyba taniej niz benson.



Bo ktos lubi krecic i mu dyga jak widzi wysokie obroty .

Odnosnie krasnobrodzkiej to i ak zawyza to mocno koszt budowy silnika.
do graba sie nie wybieram bo ostatni wykres mam z vtg jak stroilismy i nastepne rolki dopiero jak wejda walki i chyba celuje w stage 2 pro bo chce troche poskrecac a z pierdolnieciem jak z nitro w stage 3 tuner moze byc ciezko

zreszta i tak powinno wyjsc calkiem spoko z moca...

w sumie to musze sie przejechac twoim sprzetem bo przeciez masz stage 2 pro jesli sie nie myle ?
Wsadzajac troche kij w mrowisko napisze, ze konstrukcja silnika Bserii, a tym bardziej B18/B20 nie nadaje na wysokie obroty. W porownaniu z 4AGE/4G63/C20XE (tak z popularnych) to wogole jest porazka, wiec same listy czesci, ktore spowoduja przesuniecie momentu (i mocy) w wyzsze partie obrotow sa poprostu wielkim nieporozumieniem

Niemniej zycze duzo radosci z samych modyfikacji, lecz - cytujac forumowego wieszcza - "nie tedy droga Panie.. Rysiu"
Ładne podsumowanie
Bo ktos lubi krecic i mu dyga jak widzi wysokie obroty

zrob sobie tarcze obrotomierza na zamowienie, niech zrobia ci taka skale, zeby pokazywalo 9700 kiedy na wale bedzie 8000 i bedzie ci dygal za kazdym razem. tanio i problem zalatwiony
Wsadzajac troche kij w mrowisko napisze, ze konstrukcja silnika Bserii, a tym bardziej B18/B20 nie nadaje na wysokie obroty. W porownaniu z 4AGE/4G63/C20XE (tak z popularnych) to wogole jest porazka, wiec same listy czesci, ktore spowoduja przesuniecie momentu (i mocy) w wyzsze partie obrotow sa poprostu wielkim nieporozumieniem

Niemniej zycze duzo radosci z samych modyfikacji, lecz - cytujac forumowego wieszcza - "nie tedy droga Panie.. Rysiu"


Sorry... cały Ty
Zamiesza troszkę... i

Czytaj uważnie:
Ja mam !!!B16!!!
Wiem Wiem... B16 się "nie" kręcą do 9K
Dobra panowie - KONIEC
Powiem tak: TEST FORUM - NIE ZALICZONY
Odpowiedzi: 44
Wyświetleń: 688
Postów wnoszących jakiekolwiek cenne informacje: poniżej: 10

Wątek powstał dla sprawdzenia świadomości technicznej PasswordJDM.
Dziękujemy za współprace.

PS:jednak miałeś racje

PS: ciiieeekaweee do ilu się kręciła "B18"....kilka lat teeeemuu... może dla przypomnienia żółty ITR



Pare lat temu nie kreciala sie NIGDY powyzej realne 9300


to wychodzi na to że myślisz o b18a-b/b20b-z bo tym blokom chyba najbliżej do siebie i tutaj to rzeczywiście, te silniki są kompletnie nie przygotowane do kręcenia.



Mysle o wszystkich B18/B20 z B18C456 wlacznie. Do takich obrotow jakie planujecie to sie konstrukcyjnie i osprzetowo marnie nadaje. Dla porownania moj talon przyjmuje 9500 bez klopotow, a 10500 jest w wyscigach dla tych silnikow powszechne.


Co do b18c to chyba nawet od Ciebie wychodziły takie "niestandardowe" , tak jak Rysiu pisze



Wiem co wychodzilo, ale w tych silnikach, ktore byly w miare podatne na takie obroty byly czesci i modyfikacje, o ktorych tutaj nawet nie wspomnieliscie Obyloby sie natomiast napewno bez wielu ktore wymiales
Spokojnie Panowie

Miniac nie obraz sie, szanuje Cie jako osobę ale już skończmy ten temat
Nikt nie oczekuje od Ciebie zdradzania "tajnych" informacji... z wiadomych przyczyn, wiec
Ale nie wsadzajmy głębiej "kija w mrowisko" bo się ktoś na czyta na forum i jeszcze poniesie go fantazja.

PS:Przypomnij sobie kto uczestniczył w strojeniu tego "słynnego żółtego ITRa"...
(to tak na marginesie)

A teraz proponuję zamknąć nasz test (wątek):
Jakie to wiec szczescie, ze przynajmniej ktos sie tu zna
sorry spoonPL ale jak dla mnie pieprzysz głupoty



tzn.?
Spokojnie.
Panowie.
Już koniec tematu.
Dobra panowie - KONIEC
Powiem tak: TEST FORUM - NIE ZALICZONY
Odpowiedzi: 44
Wyświetleń: 688
Postów wnoszących jakiekolwiek cenne informacje: poniżej: 10

Wątek powstał dla sprawdzenia świadomości technicznej PasswordJDM.
Dziękujemy za współprace.

PS:jednak miałeś racje



z całym szacunkiem ryś, ale Ty się w jakiegoś mentora bawisz?

z całym szacunkiem ryś, ale Ty się w jakiegoś mentora bawisz?


Nie o to chodzi
Ale widzisz w jaka stronę zmierza ten temat? (wyżej patrz)
Wszedł Miniac i powiedział, że Bseria nie nadaje się do kręcenia, a jakiś czas temu sam wspominał o budowie realnego 10k z B16, także... pełna dezinformacja, a temat może kręcić się dalej
Wszedł Miniac i powiedział, że Bseria nie nadaje się do kręcenia, a jakiś czas temu sam wspominał o budowie realnego 10k z B16, także... pełna dezinformacja, a temat może kręcić się dalej


Mówisz tak jak byś nie znał Miniac'a HeH!
Ten kto wie... zostawi tą informacje dla siebie

Równie dobrze mogli byśmy pisać o wpływie zorzy polarnej na punkt przełączenia vteca.

PS:właśnie nabijamy nic nie wnoszące posty.
Wszedł Miniac i powiedział, że Bseria nie nadaje się do kręcenia, a jakiś czas temu sam wspominał o budowie realnego 10k z B16, także... pełna dezinformacja, a temat może kręcić się dalej



mowa o b18 nie b16
Wszedł Miniac i powiedział, że Bseria nie nadaje się do kręcenia, a jakiś czas temu sam wspominał o budowie realnego 10k z B16, także... pełna dezinformacja, a temat może kręcić się dalej



bo z b16 sie da i jest duzo mniej problematyczne niz w b18 .
A ja ciagle nie wiem co wy tak ciagle z tymi obrotami. Potem trzeba arcykrotkie skrzynie zeby to naprawde wykorzystac, silnik moze byc bardzo awaryjny, a nie bedac naprawde niezlym kierowca stawiamy sie w gorszej sytuacji na wszystkich pojezdzawkach.
No chyba, ze chcemy tylko latac po prostej (slaba zabawa) i lansowac sie, ze nam obrotek ponad 10 wychodzi
mowa o b18 nie b16