Czym się różni wywalenie bloku od b18 i wsadzenie od b20, od zrobienia stroker kita w b18?
Z tego co wiem B20 ma większą średnice tłoka przez co ma cieńsze tuleje, a jak jest w przypadku stroker kita? Czy do zabawy w takie coś trzeba rozwiercać tuleje czy zwiększamy tylko skok tłoka nie ingerując w średnicę?
rozni sie wlasnie tym co napisales. srednica tloka vs. skok tloka. czy tu bylo jakies ukryte pytanie, ktorego nie wylapalem?
Po prostu nie byłem tego pewny
OK, teraz w takim razie będzie normalne pytanie. Co jest lepsze w przypadku NA? Zwiększać średnicę montując b20 czy zwiększając skok bawiąc się w stroker kita? W jednym i w drugim przypadku będzie trzeba wzmocnić blok oraz będę chciał doprężyć silnik. Zastanawiam się tylko właśnie jaki sposób zwiększenia pojemności będzie lepszy w przypadku NA?
jak sie ma kręcić daleko to powiekszajac średnice, bez zwiększania skosu.
Nie chce jakiejś wiertarki co ma się kręcić do 11tys. Chciałbym dojść do tych magicznych 9tys. Bardziej wolałbym mieć bezawaryjny silnik niż orgie obrotów pod maską
skoro zależy Ci na bezawaryjności to dłub obecny silnik samym osprzętem bez żadnych modyfikacji dołu.
albo rozwiercic b18 na 84mm i zapodać wał od B16. kręciłby się pięcocyfrowo
Łałałiła, świetny plan ale ja nie jestem hardcorem
Ogólnie to blok b20 leży już u mnie w garażu. Jednak zawsze interesował mnie projekt Daniela i jego stroker kit w Integrze. Dlatego też zastanawiam się co będzie lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem.
albo rozwiercic b18 na 84mm i zapodać wał od B16. kręciłby się pięcocyfrowo


Tak, ale baaaardzo krotko
why? sadze ze b16b spokojnie mozna zakrecic do 10000
Jednak zawsze interesował mnie projekt Daniela i jego stroker kit w Integrze.

z tego co wiemy daniel poszedl w srednice, a nie skok tloka. chociaz pati skasowal kiedys watek daniela z rozpedu i juz nigdy sie tego nie dowiemy
Wystarczy zapytac Daniela...
nadwyraz blyskotliwa uwaga. oczywiscie, ze mozna go spytac. to taki dzouk byu, ju nou?
nadwyraz blyskotliwa uwaga. oczywiscie, ze mozna go spytac. to taki dzouk byu, ju nou?



ŻaL.pL
no wlasnie.. mysle, ze moglbys w koncu wyjac z dupy kij. czasem ciezko sie to czyta. szereg niezwykle przenikliwych i ponadprzecietnie blyskotliwych uwag wymyka ci sie najczesciej chwile po jakims moim poscie. moze pora sie nad tym zastanowic?
szereg niezwykle przenikliwych i ponadprzecietnie blyskotliwych uwag wymyka ci sie najczesciej chwile po jakims moim poscie. moze pora sie nad tym zastanowic?



Twoje posty sa w kazdym temacie (w 90% nic do nich nie wnoszac), wiec trudno sie wstrzelic w temat gdzie akurat nie ma Twoich wypocin.

why? sadze ze b16b spokojnie mozna zakrecic do 10000


B16B pewnie mozna, ale chyba w temacie idzie o graty z A
Zreszta blok bez porzadnego wzmocnienia wpadnie w wibracje i czy tak nie bedzie mocy, wiec krecenie nie ma sensu.
Kras - bierzesz blok z B20 (bo jest wyższy od B18C), wsadzasz wał z B16x, dajesz korbowód odpowiedniej długości (niestety custom) i masz 84mm B16B
Wszystko pieknie, 84x77 brzmi pieknie, zwlaszcza z dluga custom korba R/S wychodzi wymarzony. Polecam jednak filmik Spoona o tworzeniu 10000rpm engine. Bardzo mocno wzmocnili blok (zwlaszcza od dolu) argumentujac to powstajacymi powyzej 9k niebezpiecznymi wibracjami.

Pojemnosc takiej wydumki wychodzi lekko ponad 1.7 litra wiec masakry nie bedzie, zwlaszcza w kwestii momentu...musialoby to powedrowac do stosunkowo lekkiej budy.
Bardzo mocno wzmocnili blok


który notabene po kilku okrążeniach dalej i tak się poddał ( bynajmniej takie komentarze gdzies widzialem ). Moim zdaniem Sikor powinien najpierw określić o jakiego rodzaju przyrosty mu chodzi, bo zaczyna się neverending-wydumka-teoretyczna
Hehe, no zesmy sie troszke zapedzili
A silnik padl w wyniku engine management failure...przynajmniej taka jest wersja oficjalna.
Jednak wieksze niz absolutnie chwilowe przekraczanie 9k to juz zabawa dla odwaznych...i bogatych
Kras - bierzesz blok z B20 (bo jest wyższy od B18C), wsadzasz wał z B16x, dajesz korbowód odpowiedniej długości (niestety custom) i masz 84mm B16B



B18ABC456 B20ABZ i B16B maja te sama wysokość bloku. Jakies 3 lata temu robilem/stroilem taki silnik o jakim piszesz. Wyszlo ponad 220KM i co ciekawe ponad 200Nm. Wiekszym problemem z kreceniem jest zawsze glowica nie dol. Korbowody nie musza byc custom bo wystarcza seryjne od B16B, a jak kute to mozna poszukac odpowiednich z innej marki i zamowic customowe tloki, zreszta tak mial wlasnie zrobione to DanyBoy i mimo duzego skoku chlechtal silnik ponad 9tys

Podobnie zreszta teraz bedzie mial "seryjny Olaf"
Sikor powinien najpierw określić o jakiego rodzaju przyrosty mu chodzi, bo zaczyna się neverending-wydumka-teoretyczna


Marzy mi się dojść do 250KM na wałkach stg2 i właśnie zwiększeniu pojemności. Na razie chcę w 100% ogarnąć sam dół, trochę pojeździć i pozbierać $$$ na zrobienie głowicy.
No i tak jak pisałem wyżej nie mam zamiaru kręcić powyżej 9tys.
Marzy mi się dojść do 250KM na wałkach stg2


No i tak jak pisałem wyżej nie mam zamiaru kręcić powyżej 9tys.


no to chyba na marzeniach się skończy
I tak ponad 9k nic by nie dalo - na walkach stg2 nie bedzie juz produkowal mocy tak wysoko.
Pati napisał/a:
Kras - bierzesz blok z B20 (bo jest wyższy od B18C), wsadzasz wał z B16x, dajesz korbowód odpowiedniej długości (niestety custom) i masz 84mm B16B


B18ABC456 B20ABZ i B16B maja te sama wysokość bloku.



b18a/b/b20 sa nizsze od b18c o 5.5mm hehe
B16B i B18C maja identyczna wysokosc.
Czyli mozna wziac blok B20 i wsadzic w niego wal/korby/tloki B16B i krecic 9+??? Chyba tuleje nie wydadza...a jak juz tulejowac to chyba wszystko jedno ktory blok. Czy zle mysle?
nie no tłoków z B16B do bloku B20 nie wsadzisz chyba zeby czyms je owinąć
Jak tulejować blok to obojetnie w sumie - czy to B20 czy to B18C
Czyli mozna wziac blok B20 i wsadzic w niego wal/korby/tloki B16B i krecic 9+??? Chyba tuleje nie wydadza...a jak juz tulejowac to chyba wszystko jedno ktory blok. Czy zle mysle?



Wsadzić można, kręcić nie można

[ Dodano: 2009-06-01, 11:36 ]
Miniac - jako praktyk, mozesz objasnic zagadnienie? Wydaje mi sie ze owe bloki konstrukcyjnie nie roznią się jakoś znacznie.
B18tki maja zeliwne zebrowane tuleje zatopione w aluminium, B20 ma jakies idiotyczne wstawki stalowe miedzy tulejami, ktore powoduja ze nie ma praktycznie aluminium w ktorym mozna by sztywno obsadzic tuleje (w przypadku tuleii Darton aka benson's..). Wstawki te podobnie jak stalowe plytki zatapiane w plaszczasz niektorych tlokow (np suabru) maja ograniczac rozszerzalnosc tulei, co by tloki byly rownie ciasno spasowane podczas calego zakresu temperatur i co by nie ginelo tyle oleju co w B18 Tuleje MID nie pasuja, bo maja inna srednice gornego podparcia, ale jesli sie uprzec to mozna je zamontowac, tyle tylko ze "polka" na ktorej beda podparte jest tak miekka i cienka, ze podczas obsadzania wielce prawdopodobne jest ze peknie i woda bedzie sie dostawac do oleju, bo jest sprawa dosc powszechna w B20. Darton mimo tego ze produkuje to oficalnie nie poleca tulejowania B20tek. Mam pociety takie B20 w wolnej chwili jak ktos chetny moge cyknac fotke tych stalowych wstawek wokol aluminium.
chetnie obejrzymy
Czyli blok b20 najlepiej wzmocnić za pomocą block girdle i block guard, a tulejowanie sobie odpuścić.
chyba ze chcesz blok b18 tulejowac na 84mm.
blockguard to imo pomyłka.
chyba ze chcesz blok b18 tulejowac na 84mm.
blockguard to imo pomyłka.


Tez słyszałem, że block guard jest be, od razu mówię, że to info zaczerpnięte z google, a nie własne doświadczenie. Block Guard podobno utrudnia chłodzenie górnej części tuleji, może iść za tym pękanie, ja zrezygnowałem z niego.

Miniac, orientujesz się jak jest z blokiem b18B i jego tulejowaniem ?
Skok tłoka jest ten sam co w b20b/z, ale zupełnie nie wiem jak obsadzane są tuleje, teoretycznie mówi się, że b20 było robione na bazie b18b, ale w b18 tuleje są 81 mm ?
no wlasnie tez chcialem to pytanie zadać. B18b/a poza średnicą tłoka, są praktycznie bliźniacze z b20b/z. racja to?
Czyli b20 jest do dupy skoro nie da się go wzmocnić za pomocą tulei i blok guarda?
No chyba, że chciałbym kręcić do 8tys. wtedy seryjne tuleje powinny dać radę.
Z grubsza tak mozna chyba temat podsumowac.
No to mój cały plan z b20 poszedł się bzykać Ale dzięki wszystkim za informacje na ten temat, jak bym miał wpakować worek kasy na b20 i potem miałbym go zbierać z ulicy to bym chyba padł i nigdy nie powstał

Mógłbyś Daniel zdradzić jaką miałeś średnicę tłoka w swoim projekcie? I na ilu miałeś odcinkę przy Dartonach? Bo rozumiem, że tak jak pisze Markos poszedłeś w zwiększenie średnicy, a nie skoku?
Jak to sie ma do tego tematu?

http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1555476


Miliony amerykańskich much się mylą?
Jak to sie ma do tego tematu?

http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1555476


Miliony amerykańskich much się mylą?



Gr00bY b20tki są be i tego się trzymajmy póki co , zobaczymy co będzie jak zaczniemy kręcić obaj wyżej, ja nie dojdę do takich pułapów jak Ty, ale i tak 8200-8400 to będzie niezły test .
b20 krecacym sie ledwo do 8k..


A czy jedno wyklucza drugie???
A czy jedno wyklucza drugie???




true dat
jesli z tulejowaniem B20 sa problemy, zatulejwalbym b18 na 84mm i masz prawie 2litry. w dodatku chętnie się kręcące.
jesli z tulejowaniem B20 sa problemy, zatulejwalbym b18 na 84mm i masz prawie 2litry. w dodatku chętnie się kręcące.




a ja bym zrobil 84mm i skok 92mm no i wychodzi ladne 244km na serynej glowicy
mozesz tez dac i 85mm
i skok 95 mm
i skok 95 mm




a po co ?
Dokladnie. Honda musi sie krecic...a jakos srednio widze 9k+ na skoku 95
No ok, a jak się ma w takim razie wzmocnienie bloku w przypadku rozwierconego b18? Tylko i wyłącznie dartony, czy da radę też block guard i girdle? Oczywiście druga opcja jest dużo tańsza.
Jeżeli chodzi o tuleje to gdzieś kiedyś czytałem, że nie jest to takie super ekstra rozwiązanie z powodu zamknięcia bloku i problemem z chłodzeniem oraz że są dużo twardsze i jest inne pasowania przez co znika nam olej. Ktoś kto to pisał mówił coś o robieniu tulei na Krasnobrodzkiej.
b18cx ma z fabryki spinke bloku od dolu.
seryjnej tuleji nie rozwiericisz za wiele - jak chcesz isc w 84mm - tuleje. darton znacznie usztywnia blok.