Witam,
Mam pytanie odnośnie BBK bo zdania są podzielone, jaki setup lepiej wziąść?

Przód 6 tłoczkowy 303mm i tył 4 tłoczkowy 303mm
czy
Przód 6 tłoczkowy 303mm i tył 4 tłoczkowy 282mm

tył może być tej samej wielkości czy powinien być mniejszy? z tym że i tak będzie słabszy bo jest 4 tłoczkowy.
hamowanie i tak reguluje regulator (ktory pewnie bedzie mial plynna regulacje), ale sadze ze 282 na tyl styknie.
spokojnie na tyl 282mm
nie "zdania sa podzielone" i nie "spokojnie na tyl mniejsze", tylko kazdy producent zaleca co innego. najczesciej jest tak, ze idzie ten sam rozmiar na przod i tyl i roznia sie tylko zaciski. na przod wiecej tloczkow, na tyl mniej. jesli przymierzasz sie do d2/ksport/xyz, to zasada jest wlasnie taka jak napisalem - ta sama tarcza, inne zaciski.
tzn na tyle tez jest wentylowana?
ztcw tarcza jest dokladnie taka sama jak idzie na przod. rozdzial sily hamowania reguluje wielkosci zaciskow i zaworek - nie wielkosc tarczy.
Tarcza tej samej wielkosci z przodu jak i z tylu ale rozniaca sie tylko zaciskiem w przednionapedowce to przerost formy nad trescia. W tylnim napedzie jak najbardziej tak. Do civica oczywiscie ze mozesz tylko po co?? Tylna tarcza wielkosci 28xmm spokojnie starczy.
kurna wszyscy madrzejsi od producenta.. jezeli firma produkujaca jakis konkretny zestaw hamulcowy wyraznie zaleca, zeby kupowac te same srednice tarcz, to chyba wiedza co mowia? czy nie..?

tajwanski angielski, ale zrozumiec sie daje:
We recommend you to choose the same rotor size for front and rear when you purchase our brake kits. The reason is our pad ratio for front and rear is 7:3. If you choose the same size of front and rear rotor, the brake balance will be the best. You no need to choose the front rotor size larger than the rear which likes the original, if does that is no good for your vehicle.

Gadasz glupoty jak potluczony i w dodatku ufasz tajwanskiemu producentowi. Nosz Markos ogarnij sie. Przejzyj sobie katalog ap racing a zobaczysz czy jest sens montowania tej samej wielkosci tarczy.
tiesto nie kupuje ap racing.

a mi jest zasadniczo wszystko jedno jaki zestaw srednic wezmie.
Markos zalecac to oni moga bo z tego maja kase
wystarczy popatrzec na auta uzywane w sporcie... kazde jedno FWD ma wieksze hample na przodzie niz na tyle bo takei same tarcze przod/tył to jak napisał Gooffy przerost formy nad trescia
zalecac to oni moga bo z tego maja kase

100$ roznicy (w detalu) przy zestawie rozniacym sie srednica o 1" to nie jest cos, co uzasadnialoby twoje wyjasnienie

osobiscie rowniez wybralym mniejsze hamulce na tyl, ale skoro pdorucent zaleca co innego...
nom wlasnie 100$ wystarczy bo jakby zrobili roznice rzedu 300$ to nikt nie kupilby tych drozszych wiec moje uzasadnienie jest trafne moim zdaniem
akurat różnica w cenie mnie nie interesuje bo jest to różnica kilkudziesięciu dolarów, chciałbym tak żeby było dobrze
Ja bym brał mniejsze na tył. Raz że to przerost formy na treścią w FWD a dwa, co ważniejsze - zawsze trochę mniejsza masa nieresorowana
ja mam w ed9 280 mm przod i tyl i jest duzo lepiej niz jak z tylu bylo 240 a z przodu 280. Czuc ze auto hamuje 4 kolami a nie nurkuje przodem
Hamuje i nie nurkuje? To jakis patent na prawa fizyki, czy jak?
ja mam w ed9 280 mm przod i tyl


od czego masz servo/pompe hamulcowa ?
Hamuje i nie nurkuje? To jakis patent na prawa fizyki, czy jak?



Beotonowy zawias ?

Tieesto, jeżeli to jest mała różnica w hajsie to bierz większy, co z tego że to będzie przerost formy nad treścią, ważne żeby był lan... tzn. żeby działało

Pzdr.
Pompa i serwo od jakiejs preludy 2.0, z tloczkiem 15/16 cala, pasowalo p&p. Zeby byc bardzie precyzynym odnosnie nurkowania, po zalozeniu 280mm na przod, co jest duzym skokiem dla crx 880kg, wyraznie maska szla do dolu przy ostrym hamowaniu. Po zalozeniu wiekszego tylu auto trzyma poziom, przod nie nurkuje a tyl nie podnosi sie znaczaca.
Seryjne ED9 ma heble okolo 240mm przod i tyl, po zalozeniu 280mm przod i tyl i praktycznie tych samych powierzchni tłoczkow zostaje fabryczny balans i to bylo moim celem.