MODEL: 1989, hatch, 3
SILNIK: modyfikacje silnika - brak, bloku-brak, glowicy-nowe zawory, uszczelniacze, typ silnika i jego oznaczenie: 4G61T - Status: w trakcie
UKLAD DOLOTOWY: dolot-seria, turbina-seria (nowa z półki sprowadzona), intercooler- w serii brak - Status: w trakcie
UKLAD WYDECHOWY: kolektor-seria, wydech-przelotowy by El-Tec, tlumiki-koncowy przelotowy - Status: w trakcie
ELEKTRONIKA: komputer-seria, wskazniki-brak - Status: w trakcie
UKLAD NAPĘDOWY: skrzynia:KM210 - wyremontowana, sprzeglo wymienione - Status: zakończone
ZAWIESZENIE: amortyzatory-wymienione KYB ExcelG, sprezyny-wymienione, gumy-w trakcie, zawias przed rozbiórką na częsci pierwsze piaskowaniem i wymianą gum choć luzów nie ma - Status: w trakcie
UKLAD HAMULCOWY-tarcze-wymienione, klocki-wymienione i wszelkie inne zmiany-brak Status: zakończone
BODY-KIT: elementy zewnetrzne-seryjny body kit USDM, lampy- seria USDM oprócz przenich - te zmienione na EU itd. - Status: gotowe
ŚRODEK: fotele, kierownica itd. - Status: w trakcie
CAR-AUDIO: opisac co sie w aucie znajduje- seria - Status: gotowe
INNE: Odbudowa (tak to można nazwać)
ZDJECIA:

MOC: seria 135KM/191Nm zmierzone na hamowni 130KM i 176Nm





Nie tylko Honda kręci się do 9 tys obrotów

Pod maską bałagan


Historia tego samochodu jest szczegółowo opisana tutaj - zapraszam do lektury (długiej)
Pozdrawiam kolejnego posiadacza kick-ass-small-car :hyhy:
wow, nie widziałem takiego czegoś wcześniej

pewnie da rade wrzucić tam 4G63 co? :hyhy:
wow, nie widziałem takiego czegoś wcześniej


Nie dziwię się - wyszło tylko około 1600 sztuk na rynek Północnoamerykański i były sprzedawane jako Mitsu Mirage Turbo i Dodge Colt GT Turbo.
Ten sam silnik tylko z SMIC na JDM występował w pierwszym Cyborgu - był to tzw Mitsubishi Mirage Cyborg R Turbo. Miał 160KM i 221Nm z silnika 1600.

Bez najmniejszego problemu da sie włożyć 4G63 - to ten sam blok silnika tylko 4G61 jest niższy o 7mm. Mocowania, łapy, skrzynia - wszystko pasuje. To bardzo popularny swap w USA.
Ja mam nieco inne plany.
Ale najpierw wszystko co zostanie ma byc w stanie 100% sprawne. A to wymaga kasy. Samochód nie jeździ od prawie 4 lat a niewielką przerwą (w sumie 3 weekendy) aż zauwazylem że turbina puszcza olej, wtryski leją, nie trzyma ciśnienia na listwie itd itd. całośc przebojów jest opisana szczegółowo w linku który podałem.
Samochód robię dla siebie - nie jest planowana sprzedaż/zamiana itd. Tym bardziej że jest to pamiątka.
Moc docelowa - około 200KM.
przeczytałem- respect
Ciekawe co tam nakombinujesz

A przy okazji znalazłem fajnego FTP może się przyda http://www.roadraceengineering.com/4g61t/burns/

Pozdrofka
Przyda się na pewno
Co nakombinuję ?
No dobra - czas na konkrety w temacie co dalej.
Silnik czyli dół - zostaje jak jest.
Głowica - 4G63T 7-bolt
Kolektor dolotowy - Mitsubishi Cyclone z Galanta VR4
Przepustnica - Eclipse 1G
Kolektor wydechowy - 4G63T lub na zamówienie
Wtryski - Eclipse 420
Turbo - eclipse 2G turbo
IC - wodny w miejsce po akumulatorze
Moc docelowa około 200KM

Przykre jest to że zamierzałem doprowadzić samochód do stanu seryjnego niestety koszty samego turbo i wtrysków (prawie nie do dostania 390 ori chyba że używane) przekonały mnie do zmian jakie opisałem.
trudno sie mówi.

Uprzedzając pytania - kolektor dolotowy Cyclone posiada zmienną długość kanałów dolotowych co daje szybsze wkręcanie się turbiny co przy zmiane na wiekszą da mi zniwelowanie laga. Więcej momentu na dole więcej mocy u góry
Wodny IC zamontowany w miejscu aku nie zwiększy znacząco pojemności układu co też da ograniczenie turbo dziury wynikającej ze zwiększenia pojemności układu. A przy okazji da większą moc.
To samo da kolektor o lepszym przepływie i głowica o większych kanałach dolotowych i wylotowych.

Decyzja podjęta. Teraz kasa (będzie za 4 miesiące) i do roboty...
Trzymam kciuki-wiem jaki to ból robić remont nietypowego japońskiego silnika :kwasny: Ale jaka później satysfakcja :hyhy:
Z silnikiem mimo jego przebiegu problemów nie było o dziwo. 312000km i dół w stanie nie wskazującym na użytkowanie. Brak mierzalnych śladów zużycia. Głowica pierwszy raz ściągnięta dopiero przy okazji tego remontu. Jedyne co poszło do wymiany w samym silniku to:
1. Uszczelniacze zaworów
2. Zawory (kpl 16 szt :kwasny: ) ale sama głowica idealna
3. Pompa wody

Silnik ma fabrycznie sprężanie 8,0 więc do turbo jak najbardziej się nadaje - dół jest mocny - wytrzymuje podobno! do 400KM. Skok tłoka jest mniejszy niż jego średnica co daje możlwość kręcenia jak w Hondzie pod 9000.
Szuper Powodzenia!!
Klasa samochód :padam:
Właśnie przebrnąłem przez opis restauracji Miśka-pełen respekt :padam: I po raz kolejny stwierdzę-też znam to, co Ty odczuwasz-ja również chcę auto doprowadzić w 100% do stanu fabrycznego-może części do Suzi nie są aż tak drogie jak u Ciebie, ale uwierz-to również drenuje kieszeń. W każdym razie-nie mogę się doczekać, kiedy zakończysz swój projekt :padam:
hehe ja mialem Mirage 1,6 Turbo ale z glowica 8v (plus z na kazdy cylinder taki fajny zaworek jak paznokiec co podawal samo paliwo) z 1988 w poprzedniej budzie.

skladalismy go z ojcem w lato bite 7 dni bo kupiony byl z silnikiem z w bagazniku:]

tak z ciekawosci to ktos ma jakies dane na temat tego silnika? tzn ja tylko wiem dane z praktyki jak go dlubalem, koniec koncow ani nie byl hamowany ani nic z tych rzeczy
...Uprzedzając pytania - kolektor dolotowy Cyclone posiada zmienną długość kanałów dolotowych roboty...

Będziesz kombinować jakiś systemik do sterowania tym kolektorem czy poprostu zostawisz na stałe przełączony na krótkie kanały??

Przeczytałem twoje opowiadanie. Sporo walki respect :padam:
Jest w sumie sposób na upgrade ECU do tego żeby sterował długie do 4000 powyżej krótkie kanały włączone. Całość opisana tutaj

Walka to dobre określenie - w sumie wszystkiego co wiem teraz uczyłem się w trakcie a dopóki nie kupiłem service manuala do mojego samochodu to było jak błądzenie we mgle.

ChlewioR - dane o które prosiłeś
1600Turbo
92kW-125KM/5500
186Nm/3000
193 km/h
8,3s do 100km/h
4G32 OHC 12V
950kg

Więcej o historii Colta od 1960 roku wraz z opisem modeli i montowanych silników
przeczytałem historie autka, piekna i droga sprawa :padam: :padam: :padam:
piekna i droga sprawa


Jak czytałeś to wiesz dlaczego. Jeżeli wiesz dlaczego to wiesz również że czekają mnie jeszcze kolejne wydatki. Nie żałuję ani grosza wsadzonego w ten samochód.
I jeszcze coś - to będzie jeździło - i to jak diabli
Też miałem problem jak sterować kanałami w mojej hondzie, i tak oto go rozwiazałem

http://dayne.dobrynet.pl/...opic.php?t=5507

Plusem tegorozwiazania jeswt mozliwość sterowania mometu otwarcia krótkich kanałów , chyba że w mitsu jest to inaczej sterowane niz w heniach :niepewny:
W sumie podobne do tego http://www.wideopenwest.c...ne.html#control ale dzięki za pomysł.
wypas fura :padam:
Witam
Z nowości
1. Turbina nowa z półki odprawiona w Polsce (po miesiącu ponad) pojutrze trafi do Mechanika
2. Skrzynia - zakończona, wszelkie uszczelnienia wymienione, zmieniony olej na zgodny z zaleceniami Producenta, wysprzęglik przy skrzyni nowy, pod kierownicą regeneracja, nowe sprzęgło, docisk, łozysko
3. Lusterka sterowane elektrycznie - założone w końcu
4. Blacharka poprawiona (ja nie widziałem nic ale mój Mechanik stwierdził że coś tam jest nie tak więc poprawili )


Samochód za tydzień gotów do jazdy.
Koszt całości robót - 5X wartość samochodu. :hyhy:
Będziesz mógł zrobić zdjęcia po remoncie? Ciekawy jestem jak to wyjdzie, w końcu takich rarytasów nie widzi się na codzień. Fajne auto, gratulacje w dążeniu do dobrego stanu - coś o tym wiem :rotfl:
240Z, z zewnątrz gotowy jest od dawna, to mechanika a właściwie turbina i skrzynia trzymały go tak długo w warsztacie. Udało mi się kupic turbo - dokładnie to które powinno być malutkie TD04-11b-4 za 385 USD z wysyłką do Polski. :] Po kilku latach szukania i łamania się czy nie regenerowac albo nie kupić w USA za 1199USD u dealera - fux - przypadek nówka sztuka z półki ze starych zapasów - okazało się, że dlatego że były mało popularne to nikt tego nie kupuje i firmie która miałą tego sporo zmiękła rura :mrgreen: a ja skorzystałem :twisted:
gratuluje :padam:
i już wiem co mnie może czekać doprowadzając swój samochód do dobrego stanu
Pracuje na stacji benzynowej i do mnie gościu przyjeżdża właśnie takim Mitsu, jak się nie myle to wspominał coś o chęci sprzedaży w niedalekim czasie..... :hyhy: Wsumie to sam się zastanawiałem ale odpuściłem sobie temat po przemyśleniu jak jest z dostępnością części :kwasny: Dodam że tamten niestety jeżdzi na LPG :przestraszony: :przestraszony:
a czemu nie zmieniles na jakies TD04-13 czy innej z rodziny?
własnie?
Cfaniak, Mitsu Mirage Turbo?? na LPG ?? O qrrrr..........

Jak możesz to bierz - większośc częsci pasuje ze "zwykłych" Miśków - nietypowe pasują na przykład z Galanta

Pati, Pit to jest I ETAP - doprowadzenie do stanu "fabryka" za jakiś czas może będzie II ETAP:

1. kolektor dolotowy Cyclone(zmienna długość kanałów),
2. chłodnica oleju,
3.wodny IC,
4. większe wtryski,
5. większa pompa paliwa,
6. orurowanie (dolot) z nierdzewki,
7. obniżone zawieszenie,
8. Rozpórki przód i tył
9. hamulce z Galanta VR4 E3xA,
10. felgi 15'' z tegoż Gala,
11. większe turbo,
12. głowica z 4G63T,
13. wałki rozrządu z VR4,
14. downpipe 2,5''.

Turbo nie 16Big ale raczej 14. 13 - z 3000GT nie podejdzie bez zmiany kolektora a ten (seryjny) ma najlepszy przepływ. No prawie Docelowo - okolice 190KM na bezpiecznych ustawieniach. Maksymalnie.

Takie są plany a co będzie? Się zobaczy. Na razie chcę nim pojeździć przez tydzień po powrocie do Polski a przed wyjazdem z powrotem zagramanicę. Po kasę
Podoba mnie sie
male OT:)

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C1859362
Podoba mnie sie


Wcale się nie dziwię - mi też

A i jeszcze coś ale to nie jest High Performance news zakładam też elektrycznie sterowane szyby z Europejskiego Colta tyle że instalacji nie ma - na szczęście mam kompletna serwisówkę do niego i nie będzie problemu. No i z ulepszeń doszły jeszcze nowe przełączniki pod kierownice razem z wycieraczkami sterowanymi płynnie



Polecam lekturę tego wątku.... http://www.mitsubishi-gra...p?p=71571#71571 i wyciągnięcie wniosków - dotyczy własnie tego Mirage Turbo...
Niepozorny potwór, gratulacje
BTW Colcik



:szok: BTW MIRAGE
jak patrze to widze colta



Profan :wstyd: :przestraszony:

Inne zderzaki, światła obrysowe zamiast kierunków które są w zderzaku no i przede wszystkim silnik montowany tylko w wersji USDM w tej specyfikacji bo jak zwykle na JDM szedł mocniejszy o 25KM i z IC który tu się nie mieści - pod każdym zderzakiem belka jak na czołg

To jeszcze dołożę że w tej wersji owszem też był COLT ale DODGE a konkretnie DODGE COLT GT TURBO - zamieszałem wystarczająco
JDM szedł mocniejszy o 25KM


skąd ja to znam
aczkolwiek spotkałęm się z opinią że wynika to z innych norm w USA do obliczna mocy silnika
Walter, niby tak ale...
Po 14 latach na dziurawym wydechu i rozwalonej turbinie oraz z częściowo wypalonym/zapchanym katem wyszło mi u Masters'a 130KM. Teraz mam przelot z El-Tec'a i zobaczymy jak podjade do Marka na sprawdzenie. Nie można tez pominąć faktu, że wg europejskich norm 4G61 czyli ten sam silnik bez turbo miał 124KM a mój katalogowo 135KM pozyjemy zobaczymy. Będę zadowolony jak po wszystkim okaże się że trzymam serię a jak będzie więcej to już pełnia szczęścia