SILNIK: SR20DE w zasadzie taka zmota ale nawet mocna 193KM i 208Nm.
Głowica pochodzi ze 130Konnej Primery tzn High Port na cienkich niesodowanych i tym samym lżejszych zaworach wydechowych, poddana portingowi i rozciąganiu gniazd zaworowych, wrzucone zostały zawory od paradowskich oraz talerzyki, sprężynki i wałki Brian Crower - tańszego zestawu i bardziej spradzonego do tego silnika nie ma (tak wnioskuje po swoich eksperymentach), do tego tłoki z SR16VE (obecnie ok 11,5:1), naj kruszy możliwy kolektor ssący z P11 GT, dodatkowo przednia oraz tylna poduszka ma poliuretanowy wkład od Energy Suspension - coby biegi nie wypadały na ujeb..ch
UKLAD DOLOTOWY: Stożek z rurą dolotową z Primery P11 GT + przepływka wpuszczona w rurkę fi 70mm (seria to dławik jak nic ma tylko fi50mm)
UKLAD WYDECHOWY: kolektor wydechowy SSAutochrome 4-2-1 -2,5 cala, wydech EL-TEC giety z jednego kawałka 2,5" przelotowy na jednym tłumiku
ELEKTRONIKA: seria ecu + Ecu Majster
UKLAD NAPĘDOWY: skrzynia manualna z Almery VZR przełorzenie głwone 4,4 (zamiast 4,18) i chyba 20% szpera (jakaś tam jest bo jak się podniesie wóz to oba koła w tą samą stronę się kręcą)
ZAWIESZENIE: Amortyzatory KYB Ultra SR, sprężyny przód z Almery 1,4 a tył jakieś czerwone od Yarko... do tego usunięte oba stabilizatory, wachacze JC Auto + zestaw ENERGY Suspension
UKLAD HAMULCOWY: OEM 257mm przód i tył do tego z przodu nowe klocki BLUE PRINT - taki no name z HIPOLA no a z tyłu Nowe Tarcze JC Auto & Ferodo premier. Ponad to zostały wywalone korektory siły hamowania z tyłu i ABS.
Takie rozwiązanie nawet daję radę przy obecnej masie auta, hamowanie z setki na oponach kumho RSS nie przekracza 30 metrów.
BODY-KIT: Seria GTi a więc lotka na klapie, progi na wkręty, oraz przedni zderzak na tertytki + felgi Stal z Opla Tigry z roztoczonym otworem centrującym, szerokosć 6,5" i ET35
ŚRODEK: kierownica OMP z Kręcikowego CLIO 1,8 16V gała zmiany biegów OMP, fotel kierowcy Sparco Ultra a pasażera JACKY Phantom II i pasy odpowiednio czarne Sparco i JACKY oraz usunięta kupa niepotrzebnych szmelców
Trochę HISTORI:
Od czego by tu zacząć bo już troszkę wóz ten mam, no więc kupiłem go w agonalnym stanie chodził tylko na gaziku... troszkę szpachelki tu i tam ale to dobrze bo nie szkoda w chłoście...
Na fotkach z ogloszenie prezentował się cudownie i odrazu chciałem go mieć - takie prawdziwe oryginalne i wulgarne GTI, no sami spójrzcie:
http://i48.photobucket.co...io/P1010840.jpg
http://i48.photobucket.co...io/P1010832.jpg
http://i48.photobucket.co...io/P1010843.jpg
Tak więc przyszła kolej na prace remontowe i takie powiedzmy sobie pół profesjonalne przygotowanie pod rajdy na szybko (rajd świętego krzysztofa już tuż tuż...), na pierwszy ogień zmieniłem prawy tylny amorek bo był wylanył, w przygararzowym śmietniku wynurowałem coś w stanie znośnym, do tego z tuningowo ciętych sprężyn zapodałem seryjne springi po orginalnym obniżeniu - ze starości idąc dalej wywaliłem wszystko co się dało ze środka i wyciąłem blisko 300 metrów kabli jak leci wszysto co nie potrzebne won.
Przedni zawias też był w stanie agonalnym więc zakupiłem niskobudrzetowy chjiński set naprawczy z JC auto:
http://i48.photobucket.co...00420081429.jpg
Jakieś 5 alarmów które nie pozwalały pracować na beznynie tylko na gaziku:
http://i48.photobucket.co...70520081442.jpg
kabelki + nowa kiera z odzysku bo stara Tuning z norauto połamała się przy hamowaniu:
http://i48.photobucket.co...50720081598.jpg
http://i48.photobucket.co...50720081597.jpg
Do tego za pomocą młotka i przecinaka zryłem wysztkie wygłuszenia - no w niektórych miejscach podłoga trochę sito więc trzeba było ją profi wzmocnić taśmą MC GYWERA...
W Chrupie także do wymiany plasowało się sprzęgło, polosie co szybko i sprawdzie szło wymienić bez urwania ani jednej śrobki - prawdziwy rodzyn jak na Nissana z 92roku...
Co do motorowni to sdandard który z seryjnych nie spałna 140KM i 170Nm pozwala dodać skromne 25KM i 20Nm a wiec:
- przestawiony rozrzad
- Ecu Master + mod na grubą bezzwęrzkową przeplywkę wykonaną z puszki od piwa:
http://i48.photobucket.co...aprzeplywka.jpg
- Chiński kolekotr wydechowy 4-2-1: http://i48.photobucket.co...io/IMG_0960.jpg
- wydech Tomala na hydraulicznych rurach warzący 30kg...
Z Hamlucami było nie łatwo o ile przód działał (tylko Lewy bo w prawym stały prowadnice) i coś tam klocków było to z tyłem było nie mało walki - totalnie przegniłe nic nie pracujące tłoczki hamulcowe, tak więc po reanimacji zacisków wleciały Tarcze JC Auto po 32zł sztuka i
klocki FERODO PREMIER.
Poza silnikiem i heblami które nie istniały trzeba było zaopiekować się trakcją tak wiec wleciały 20 letnie koła z poloneza z oponami o wymiarach 185.65R15 nacinane odpowiednio lutownicą z bazarku TOPEX 100WAT... i wóz przygotowany do rajdu prezentował się tak:
![](http://i48.photobucket.com/albums/f247/Coobcio/120720081637.jpg)
![](http://i48.photobucket.com/albums/f247/Coobcio/120720081641.jpg)
Sunny w akcji Pułtusk (Św. Krzysztof 2008):
http://www.rallyonline.pl...3280&pg_[go]=74 - hehe jeszcze ze zderzakiem (potem już zbrakło tertytek)
http://www.rajdswkrzyszto...-single/021.jpg
http://www.rajdswkrzyszto...-single/032.jpg
http://www.rajdswkrzyszto...-single/056.jpg
http://www.rajdswkrzyszto...-single/059.jpg
http://www.rajdswkrzyszto...mal_004.jpg.jpg
http://www.rajdswkrzyszto...gle/038.jpg.jpg
Jechałem bardzo delikatnie ze względu na to że u mnie na skupie metali kolorowych nie mieli odpowiednio dużej płyty aluminiowej by dać ją pod spód, do tego była to moja pierwsza impreza tego typu no ale 3 miejsce jest na 7 aut w klasie z czego większość to starzy wyjadacze w ASTRACH GSI z klatkami i bajerami typu rękaw hydrauliczny, prawdziwe opony i Bilstain nie wspominając już o działających obrotomierzach... a ja jeszcze miałem taryfę 150sekund za to że zgubiłem wydech z rur kanalizacyjnych i musialem go na szybko przydrutowac, dobrze że w normie się mieścił bo powyzej 93dB jest dyskfalifikacja.
Później były zabawy z różnymi zawiasami chyba ze 12 kompletów springów przebałem ze 4 komplety amorków (Seria, KYB EXEL G, KYB GR2 - co teraz ma Yarko, Bilstein B6, no i to na czym obecnie śmigam i lata mi się najlepiej KYB Ultra SR - naprawdę daję radę, pełnym ogniem można iść ponad setką po śpiących policjantach i ani jedno koło się nie odrywa od podłoża)
Oj długo by tak pisać bo to mój ukochny wóz...
Tak więc na mojej sprawdzonej i opatentowanej konfiguracji (mod rozrządu, chiński kolektor, wydech z rurociągu i ecu majster) Ćwiartkę w rykach zrobiłem czasem 14,854.
Potem doszło troszkę Mocy i wleciała krótsza skrzynia z Alemrki VZR (SR16VE under hud) i poprawiłem się zaledwie do 14,441 wygrywając tym samym mega deszczowe zmagania Rykowe.
Na chwilę obecną auto jedzie takim wykresem:
![](http://i48.photobucket.com/albums/f247/Coobcio/WP09314.jpg)
Fajne jest to że mimo zmiany wałków dół jest w pełni użyteczny (zobaczcie jak nisko osiąga 170Nm - bowiem tyle w maksie ma taki GTI przy 4800rpm) no i pali w mieście w graniach 12-13L czyli jakieś 2L więcej od serii.
Myślę że na suchym powinno zrobić jakieś tam wysokie 13... Ale w Planach jest SR20VE zmodowane tak żeby paliło po mieście średnio 8L i miał okolice 230KM i dół tak mocny jak w 3 litrowej Maximie V6, tak wiec najpierw u Yarko przetrze szlaki a potem u siebie zrobię to samo