MODEL: Nissan Sunny N14 GTi 2.0

SILNIK: SR20DE w zasadzie taka zmota ale nawet mocna 193KM i 208Nm.
Głowica pochodzi ze 130Konnej Primery tzn High Port na cienkich niesodowanych i tym samym lżejszych zaworach wydechowych, poddana portingowi i rozciąganiu gniazd zaworowych, wrzucone zostały zawory od paradowskich oraz talerzyki, sprężynki i wałki Brian Crower - tańszego zestawu i bardziej spradzonego do tego silnika nie ma (tak wnioskuje po swoich eksperymentach), do tego tłoki z SR16VE (obecnie ok 11,5:1), naj kruszy możliwy kolektor ssący z P11 GT, dodatkowo przednia oraz tylna poduszka ma poliuretanowy wkład od Energy Suspension - coby biegi nie wypadały na ujeb..ch

UKLAD DOLOTOWY: Stożek z rurą dolotową z Primery P11 GT + przepływka wpuszczona w rurkę fi 70mm (seria to dławik jak nic ma tylko fi50mm)

UKLAD WYDECHOWY: kolektor wydechowy SSAutochrome 4-2-1 -2,5 cala, wydech EL-TEC giety z jednego kawałka 2,5" przelotowy na jednym tłumiku

ELEKTRONIKA: seria ecu + Ecu Majster

UKLAD NAPĘDOWY: skrzynia manualna z Almery VZR przełorzenie głwone 4,4 (zamiast 4,18) i chyba 20% szpera (jakaś tam jest bo jak się podniesie wóz to oba koła w tą samą stronę się kręcą)

ZAWIESZENIE: Amortyzatory KYB Ultra SR, sprężyny przód z Almery 1,4 a tył jakieś czerwone od Yarko... do tego usunięte oba stabilizatory, wachacze JC Auto + zestaw ENERGY Suspension

UKLAD HAMULCOWY: OEM 257mm przód i tył do tego z przodu nowe klocki BLUE PRINT - taki no name z HIPOLA no a z tyłu Nowe Tarcze JC Auto & Ferodo premier. Ponad to zostały wywalone korektory siły hamowania z tyłu i ABS.
Takie rozwiązanie nawet daję radę przy obecnej masie auta, hamowanie z setki na oponach kumho RSS nie przekracza 30 metrów.

BODY-KIT: Seria GTi a więc lotka na klapie, progi na wkręty, oraz przedni zderzak na tertytki + felgi Stal z Opla Tigry z roztoczonym otworem centrującym, szerokosć 6,5" i ET35

ŚRODEK: kierownica OMP z Kręcikowego CLIO 1,8 16V gała zmiany biegów OMP, fotel kierowcy Sparco Ultra a pasażera JACKY Phantom II i pasy odpowiednio czarne Sparco i JACKY oraz usunięta kupa niepotrzebnych szmelców


Trochę HISTORI:
Od czego by tu zacząć bo już troszkę wóz ten mam, no więc kupiłem go w agonalnym stanie chodził tylko na gaziku... troszkę szpachelki tu i tam ale to dobrze bo nie szkoda w chłoście...

Na fotkach z ogloszenie prezentował się cudownie i odrazu chciałem go mieć - takie prawdziwe oryginalne i wulgarne GTI, no sami spójrzcie:
http://i48.photobucket.co...io/P1010840.jpg
http://i48.photobucket.co...io/P1010832.jpg
http://i48.photobucket.co...io/P1010843.jpg

Tak więc przyszła kolej na prace remontowe i takie powiedzmy sobie pół profesjonalne przygotowanie pod rajdy na szybko (rajd świętego krzysztofa już tuż tuż...), na pierwszy ogień zmieniłem prawy tylny amorek bo był wylanył, w przygararzowym śmietniku wynurowałem coś w stanie znośnym, do tego z tuningowo ciętych sprężyn zapodałem seryjne springi po orginalnym obniżeniu - ze starości idąc dalej wywaliłem wszystko co się dało ze środka i wyciąłem blisko 300 metrów kabli jak leci wszysto co nie potrzebne won.
Przedni zawias też był w stanie agonalnym więc zakupiłem niskobudrzetowy chjiński set naprawczy z JC auto:
http://i48.photobucket.co...00420081429.jpg

Jakieś 5 alarmów które nie pozwalały pracować na beznynie tylko na gaziku:
http://i48.photobucket.co...70520081442.jpg

kabelki + nowa kiera z odzysku bo stara Tuning z norauto połamała się przy hamowaniu:
http://i48.photobucket.co...50720081598.jpg
http://i48.photobucket.co...50720081597.jpg

Do tego za pomocą młotka i przecinaka zryłem wysztkie wygłuszenia - no w niektórych miejscach podłoga trochę sito więc trzeba było ją profi wzmocnić taśmą MC GYWERA...

W Chrupie także do wymiany plasowało się sprzęgło, polosie co szybko i sprawdzie szło wymienić bez urwania ani jednej śrobki - prawdziwy rodzyn jak na Nissana z 92roku...

Co do motorowni to sdandard który z seryjnych nie spałna 140KM i 170Nm pozwala dodać skromne 25KM i 20Nm a wiec:
- przestawiony rozrzad
- Ecu Master + mod na grubą bezzwęrzkową przeplywkę wykonaną z puszki od piwa:
http://i48.photobucket.co...aprzeplywka.jpg
- Chiński kolekotr wydechowy 4-2-1: http://i48.photobucket.co...io/IMG_0960.jpg
- wydech Tomala na hydraulicznych rurach warzący 30kg...

Z Hamlucami było nie łatwo o ile przód działał (tylko Lewy bo w prawym stały prowadnice) i coś tam klocków było to z tyłem było nie mało walki - totalnie przegniłe nic nie pracujące tłoczki hamulcowe, tak więc po reanimacji zacisków wleciały Tarcze JC Auto po 32zł sztuka i
klocki FERODO PREMIER.

Poza silnikiem i heblami które nie istniały trzeba było zaopiekować się trakcją tak wiec wleciały 20 letnie koła z poloneza z oponami o wymiarach 185.65R15 nacinane odpowiednio lutownicą z bazarku TOPEX 100WAT... i wóz przygotowany do rajdu prezentował się tak:



Sunny w akcji Pułtusk (Św. Krzysztof 2008):
http://www.rallyonline.pl...3280&pg_[go]=74 - hehe jeszcze ze zderzakiem (potem już zbrakło tertytek)
http://www.rajdswkrzyszto...-single/021.jpg
http://www.rajdswkrzyszto...-single/032.jpg
http://www.rajdswkrzyszto...-single/056.jpg
http://www.rajdswkrzyszto...-single/059.jpg
http://www.rajdswkrzyszto...mal_004.jpg.jpg
http://www.rajdswkrzyszto...gle/038.jpg.jpg

Jechałem bardzo delikatnie ze względu na to że u mnie na skupie metali kolorowych nie mieli odpowiednio dużej płyty aluminiowej by dać ją pod spód, do tego była to moja pierwsza impreza tego typu no ale 3 miejsce jest na 7 aut w klasie z czego większość to starzy wyjadacze w ASTRACH GSI z klatkami i bajerami typu rękaw hydrauliczny, prawdziwe opony i Bilstain nie wspominając już o działających obrotomierzach... a ja jeszcze miałem taryfę 150sekund za to że zgubiłem wydech z rur kanalizacyjnych i musialem go na szybko przydrutowac, dobrze że w normie się mieścił bo powyzej 93dB jest dyskfalifikacja.

Później były zabawy z różnymi zawiasami chyba ze 12 kompletów springów przebałem ze 4 komplety amorków (Seria, KYB EXEL G, KYB GR2 - co teraz ma Yarko, Bilstein B6, no i to na czym obecnie śmigam i lata mi się najlepiej KYB Ultra SR - naprawdę daję radę, pełnym ogniem można iść ponad setką po śpiących policjantach i ani jedno koło się nie odrywa od podłoża)

Oj długo by tak pisać bo to mój ukochny wóz...
Tak więc na mojej sprawdzonej i opatentowanej konfiguracji (mod rozrządu, chiński kolektor, wydech z rurociągu i ecu majster) Ćwiartkę w rykach zrobiłem czasem 14,854.

Potem doszło troszkę Mocy i wleciała krótsza skrzynia z Alemrki VZR (SR16VE under hud) i poprawiłem się zaledwie do 14,441 wygrywając tym samym mega deszczowe zmagania Rykowe.

Na chwilę obecną auto jedzie takim wykresem:


Fajne jest to że mimo zmiany wałków dół jest w pełni użyteczny (zobaczcie jak nisko osiąga 170Nm - bowiem tyle w maksie ma taki GTI przy 4800rpm) no i pali w mieście w graniach 12-13L czyli jakieś 2L więcej od serii.
Myślę że na suchym powinno zrobić jakieś tam wysokie 13... Ale w Planach jest SR20VE zmodowane tak żeby paliło po mieście średnio 8L i miał okolice 230KM i dół tak mocny jak w 3 litrowej Maximie V6, tak wiec najpierw u Yarko przetrze szlaki a potem u siebie zrobię to samo
Fajne to
nie to żebym faworyzował marke nissana na tle pozostałych chond ale kolejny męski projekt sie zapowiada
Co do modów to jak to w Nissanie bywa musi być poczucie Taniości a więc planuje wsad SR20VE, który powstaje na bazie SR16VE a wiec włożę w niego wał z SR20DE (z P11 bo jest najlżejszy ma tylko 4 przeciwagi) doprężenie z orginalnych tłoków 1,6 do ok 12,7:1, wałki znane - jak u Yarko też z 1,6, do tego modzik rozrzadu oraz porządne wystrojenie na hamce, celuję w jakieś 230KM i 230Nm i limiter bezpieczny ja w Czarnym GTI Jarka na poziomie 8700. Przynajmniej wiadomo że przy takich obrotach jeszcze nie występuje konsumpcja oleju w tych silnikach choć dla profilaktyki raz w miesiącu nie zaszkodzi luknąć na jego stan - zwłaszcza że swój motor będę składać na ogólno dostępnych i najtańszych podzespołach typu panewki i pierścienie...
tych silnikach choć dla profilaktyki raz w miesiącu nie zaszkodzi luknąć na jego stan.



jak zdrowy potrafi setkę na tysiaka przy ostrym upalaniu wypić ale to jescze nie alkoholizm
Moje obecne SR20DE przez 3000 km w tym 2 rajdy no i wiadomo lekkiej eksploatacji nie ma to wypił po tym przebiegu w granicach 1 litra CASTROLA 0w40 - hehe którego kupiłem po taniości od kolegi który go wygrał w konkursie smsowym - Pozdrowienia dla Lukasa od Czerwonego Sunny 1,6 w sedanie !!
wrzuć jakiś onboard z os
fajny chrupek wykres momentu bardzo ciekawy!
ile to auto waży? jaki stosunek masy do mocy?
Z obecnym stanie podłogi okolice 960kg na kołach 14"
coś czuje że bedziesz się z Kivim ciął na górskich wystarczy dobrze bude przygotować
Górki to za droga zabawa i trzeba mieć graty z homologacją - tutaj fotele jacky za 250zł nie przejdą...
Fajny projekt, podoba mi się

Fajny projekt, podoba mi się

trochę w kjsach jeździłem i do głowy by mi nie przyszło wyjmować stabilizatory

płyta pod silnik już jest?
Płyta wleciała o grubości 8mm - czyste aluminium, sprawdziło się na próbie na Żeraniu.
Chrzest miało jak nie pojechałem szczytem tylko wbiłem się w koleiny takie ze 30cm i tylko czuć było szuranie blachy i ślizg niczym na desce snowrordowej

Ps. co do wykręcenia stabilizatorów to nawet sobie nie wyobrażacie jak taki manewr stabilizuje auto, wyobraźcie sobie że jedziecie pełnym ogniem i tniecie zakręt wjerzdzając wewnętrznymi kołami na krawężnik albo inną przeszkodę, w tym wypadku kompletnie nic się nie dzieje auto nie traci toru jazdy nie podrzuca go i nie znosi...
Ze stabilizatorami po porstu czuć że było spotkanie z krawężnikiem ba i można nawet zgiąć oplowską stalową felgę i nie wspominając jak auto zbacza z kursu !
Dodatkowa zaleta to 17kg mniej z przodu i 5,5 z tyłu
płyta z czystego aluminium? a nie dural?
przeciez w czystym alu to paznokciem ryse zrobisz...
płyta z czystego aluminium? a nie dural?
przeciez w czystym alu to paznokciem ryse zrobisz...


Dlatego jest 8mm, wystarczająco twarda A aluminium też na pewno nie jest czyste

Nie zastanawiałeś się nad jakimś lepszym hamulcem? Bo teraz chyba nie jest za bogato choć do KJS'ów może i starcza.
ja miałem 8mm, duraluminium.. i czasem się gięła
dlatego pytam co coobcio ma na myśli pisząc "czyste aluminium"
co do wykręcenia stabilizatorów to nawet sobie nie wyobrażacie jak taki manewr stabilizuje auto, wyobraźcie sobie że jedziecie pełnym ogniem i tniecie zakręt wjerzdzając wewnętrznymi kołami na krawężnik albo inną przeszkodę, w tym wypadku kompletnie nic się nie dzieje auto nie traci toru jazdy nie podrzuca go i nie znosi...
Ze stabilizatorami po porstu czuć że było spotkanie z krawężnikiem ba i można nawet zgiąć oplowską stalową felgę i nie wspominając jak auto zbacza z kursu !
Dodatkowa zaleta to 17kg mniej z przodu i 5,5 z tyłu



No ostatnio jechałem po przeciętnej Polskiej "drodze", to środkiem dawało rade, ale jak jechało coś z naprzeciwka to musiałem wjeżdżać w koleiny... czułem, że stabilizatorowi sie to nie podoba, nie wiem ile kilometrów bym tak wytrzymał.
w fwd wywalenie stabilizatora z przodu daje czasem efekt szpery, po prostu koła mają lepszy kontakt z podłożem.

Fajne auto, przelicznik mocy do masy miażdżący! Heble byś zmienił na coś większego przy takich parametrach silnika
Chrupek ma krótką skrzynię i mnie robi w bambooko. No i ta masa. Hamulce ma duzo lepsze.
Oj,dużo będzie trzeba popracować. 0,4 do odrobiena na 1/4
Tomku hamulce to ja mam gorsze ale masę mniejszą i to chyba jest kluczowy argument
Tak czy siak z przodu będę chciał dać jakieś lepsze klocki bo żeby równo heble mi brały tył z przodem (jak nie mam korektorów) to trzeba wpierw je rozgrzać...
Ps. co do moich seryjnych hebli nie miałem żadnych zastrzeżeń i wątpliwości - test bojowy miały w Ułęzu gdzie na prostej rozpędzałem się do ok 180km/h po czym maksymalne hamowanie (na sliku) do ok 100km/h i szykany...
Ciekawe czy by się sprawdziły na torze Poznań

[ Dodano: 2008-12-10, 09:21 ]
o f...k ... to dlatego moja kjsowa corolla zgniła zupełnie

Hrup w akcji - nie wiem komu dziękować za tak kozacką fotkę !!

Ps. jakoś bez stabilizatorów też szło pogibać się po zakrętach asfaltowych choć zawias miałem ewidentnie pod nie małe wyrwy... Co zresztą widać tu:


Ale się gibasz
Hrup w akcji - nie wiem komu dziękować za tak kozacką fotkę !!


niejakiemu Michałowi
i mi za przekazanie jej Jarkowi

z tego co słyszałem od Ludzi, to chrupek z kierownikiem dawali radę
ale za to widac ze banan z twarzy nie schodził
hehe, buja się jak na morzu na tym kartingu w Lublinie Ale jak na szutry to nie równiutki asfalt, a przestawiać zawias z szutrów na asfalt to mozolna praca
Arv, na asfalty kompletuje drugi zawias, b8 i jakieś sprężyny na zamówienie do tego...
Ze stabilizatorów zrezygnowałem na dobre przynajmniej dzięki temu operacja wymiany zawiechy przód i tył nie powinna zajmować mi dłużej jak 25minut
Choć na asfalt sporo lepiej by było ze stabilizatorami, no nic najwyżej trzeba będzie kupić drugiego sunny GTI jak się coś ładnego znajdzie w okolicach 2 tyś zł i już zostanie ze stabilizatorami
operacja wymiany zawiechy przód i tył nie powinna zajmować mi dłużej jak 25minut

to chyba w czterech z dwoma wielkimi podnośnikami A weź jeszcze jakoś geometrię ogarnij. Sam mam dylemat, bo w KJSach też sobie lubię pojeździć, ale trzeba się bawić w podwyższanie gwintu itp...
mozesz cos wiecej napisac o plycie? u siebie planuje i ciekaw jestem czemu scierajace sie alu a nie kwasowke? lepiej dac lekka scierajaca sie i wymieniac niz ciezszą wytrzymalszą?
jak z 1,5mm kwasowej by zrobił nie było by bardzo ciężkie a blacha 1,5 to już meska jest
i jak dobre mocowanie tego by ogarnął to wątpie zeby ją urwał mogłaby sie troche powyginać
najwyżej
no wlasnie o to mi chodzi czy lepiej dac grubsza ale alu czy ciensza ale stalowa?
moja płyta to kawał alu o grubości 8mm - trzeba szukać na skupach metali kolorowych, polecam te duże np z legionowa...
W moim przypadku sprawdza się bardzo dobrze, jest dość lekka ok. 14kg i wystarczająco wytrzymała na moją jazdę i warunki po jakich latam...

A co do zawiasu to naprawdę chwila moment i wymienione wszystkie 4 MC persony - do tego sunny ma seryjne punkty podparcia gdzie jednym podnośnikiem podnosi się cały tył bądź ,przód parę osób może to potwierdzić
Z tymi punktami podnoszenia to nic nowego. U mnie z przodu na srodku belki, z tyłu w miejscu oczka na line. Przydatne.
No to kolejny ciekawy kajtek za nami, to będzie trzeci w mojej karjerze
Nissan jak to nissan bezawaryjnie do samego końca, nie straszne mu uroki krawężników - no poza tym że felgi trochę ucierpiały

Trochę foto:






Hehe w tym wozie podoba mi się aktywna wentylacja - na zakrętach uchylają się tylne szyby

Ps. 5 w klasie na 16 zapisanych załóg a w generalce 16 na 69 wozów - jestem mega heppy ale bym był bardziej jakbym zamontował jednak stabilizatory - sporo prób asfaltowych było...

Dalsze wchodzenie to stabilizator i jakiś delikatny negatyw z przodu.
gratki wyniku !!!
Climatronic dwu strefowy
Zmienna geometria karoserii
Toż to system podwójnych dyfuzorów uznany ostatnio przez FIA za legalny w F1. Widac coobcio, korzysta z highend'owych rozwiązań Gratki wyniku Co to za trasa na 3 ostatnich fotach (w sensie, gdzie) ?
Co to za trasa na 3 ostatnich fotach (w sensie, gdzie) ?


Mój ukochany Żerań "elektrociepłownia".

PS. na tej fotce widać co to znaczy brak stabilizatorów:
http://rajdy.hoga.pl/big_...yk&zdj=50&i=192

Hehe a tu widać jak poszerzałem trasę
http://rajdy.hoga.pl/big_...k&zdj=159&i=192
ostry wyp...dalacz!!
Kupiłem dzisiaj GT i zgadnijcie czyje auto tam zobaczyłem
heh ja tez kupilem
Ja też
Kurcze miłe zaskoczenie że znalazło się tam foto by moja kobitka
Chrup stajla sunny coobcia staję się sławny