Witajcie!

Może ktoś z Was spotkał się juz z czymś podobnym...

Silnik D16Y2 z hybrydową skrzynią. Sprzęgło wymienione (łożysko, tarcz, bez docisku). Po konkretnej "deptaninie" na pedał gazu, coś piszczy . . . Dotknięcie pedału sprzęgła, do pierwszego oporu i słychać dziwne popiskiwanie, jakby lekkie ocieranie elementów metalowych ?! Logicznym działaniem jest wymiana łożyska, może nowe, które było montowane coś nie do końca jest nowe . Tak też było zrobione. No i co... znowu to samo... Jak tylko pedał sprzęgła dostanie oporu, spod maski dobiega piszczenie, którego natężenie zmienia się wraz z poziomem "wdepnięcia" sprzęgła, a również uzaleznion jest od obrotów silnika.

Bawienie się w poszukiwanie usterki metodą prób i błędów powodować będzie brak auta przez dzień, dwa, trzy, a takiej opcji nie ma.

Może więc komuś z Was dane było przejść przez podobną męczarnię...
Nadmienię jeszcze, że przy poprzednim silniku mialem taki sam problem. Skończyło się swapem. Tym razem swap nie jest rozwiązaniem Ktoś ma więc może jakies pomysły? Może to i wróżenie z fusów, ale może ktoś podsunie mi jakiś skuteczny pomysł
Pzdr
Jeżeli wydaje dźwięk podobny do niesprawnego łożyska sprzęgłowego to może być łożysko główne na skrzyni. Ale jego dźwięk nie będzie się zmieniał przy dodawaniu gazu na wysprzęglonym silniku. Wiec albo ta teoria odpada albo źle zrozumiałem tą część Twojej wypowiedzi
Barti, w ramach ustalenia przyczyn, wszelkie chwyty dozwolone.
Nierówna/nieodtłuszczona powierzchnia koła zamachowego?
Fawor, w niedzielę zwalam skrzynię i zobaczymy. Aczkolwiek dziś w trakcie butowania auta było spokojnie... Wątpię tez w to, żeby osoba, która działała przy moim aucie pominęła taką ważną sprawę. nie mniej jednak sprawdzę to....
A Ty to sprzęgło tak od razu cisniesz na maxa po założeniu ? Chodzi oczywiscie o napędzanie a nie o sam pedał sprzegła.
Barti, nie. sprzęgło nie było od razu zakatowane, jesli to masz na myśli. Chociaż z tego, co wiem, okresu docierania mieć ono nie musi, to jednak nie dostało od razu 7krpm
okres docierania sprzęgła powinien oscylować w granicach 200km spokojnej jazdy.