MODEL: Honda Civic Coupe, Pro-Tec, 1995r.

SILNIK:
- B16A2 DOHC VTEC.
- chłodnica z wiatrakiem od B16A2 VTi.
- olej silnikowy 5w40 Motul X-Cess 8100.
Plany: regulowane kółka rozrządu AEM/Skunk2, akumulator Panasonic, chłodnica Mishimoto z niebieskim wężem, świece i niebieskie kable zapłonowe NGK, carbonowa nakładka na świece, mocowanie akumulatora Skunk2, nakrętki Mugen/Spoon, skarpetki Mugen/Spoon, śrubki i nakrętki ozdobne, ozdobny kabel uziemienia, cooling plate, lekki wire tuck.

UKŁAD DOLOTOWY:
- dolot od B16A2 VTi.
Plany: filtr stożkowy lub CAI K&N/AEM!, kolektor ssący Edelbrock/Skunk2/ITR, przepustnica Skunk2/ITR i jej rozwiercenie.

UKŁAD WYDECHOWY:
- kompletny wydech od Integry Type R z końcowym komorowym Magnum Supersprint 2.25 cala.
Plany: kompletny wydech Skunk2/Buddy Club lub inny 2.25”/2.5” z silencerem, kolektor wydechowy Edelbrock/Skunk2/ITR.

ELEKTRONIKA:
- VTEC Engagement 5500 RPM.
- odcięcie 8200 RPM.
- ECU P30.
- OBD1.
Plany: strojenie, procedura startu, zmiana załączania się VTECa/odcinki, shift light, zegary.

UKŁAD NAPĘDOWY:
- skrzynia biegów Y21.
- olej MTF OEM Honda.
Plany: sprzęgło Exedy, lekkie koło zamachowe Exedy/Fidanza/ITR, short shifter Skunk2, może jakaś hybryda z LSD.

ZAWIESZENIE:
- felgi NH-0 Enkei Tarmac OEM ITR 15”.
- opony Uniroyal Rainsport 2 195/50/15.
- Honda Sport Pro-Tec (niebieskie sprężyny H&R -35mm i amortyzatory Kayab Sport).
- praktycznie kompletne zawieszenie od Integry Type R.
Plany: felgi 16” Enkei/Buddy Club/OZ/MOMO + opony letnie 16”, ozdobne nakrętki + zabezpieczenie, felgi 15” + opony zimowe 15”, zawieszenie gwintowane Tein/Buddy Club!, stabilizatory, rozpórki, ASR , wszystkie nowe gumy + poliuretany?, dekielki H.

UKŁAD HAMULCOWY:
- kompletny swap hamulców z Integry Type R (hamulce 282mm/260mm, przewody, zaciski Nissin, pompa i serwo).
- płyn hamulcowy/sprzęgła Motul DOT 5.1.
Plany: tarcze Brembo ORO + klocki hamulcowe Ferodo DS2500/OEMy lub tańsza alternatywa, przewody w stalowym oplocie Goodrige.

BODY-KIT:
- kolor Granada Black Metallic Clearcoat - NH-503P.
- klamki, listwy, wycieraczki, lusterka i progi w kolorze nadwozia.
- lampy przednie clear black.
- lampy tylne Red&White.
- kierunki clear amber.
- brak znaczka Hondy z przodu.
- naklejki Pro-Tec.
- trzecie światło stop USDM.
- lampy z tyłu świecą jak USDM.
- odświeżony lakier.
- przyciemnione szyby.
- dokładka VTI.
Plany: Denji smoked, Xenony/H4, lampy tylne Stanley JDM/USDM/Red&White, ambery smoked, kierunki boczne smoked, halogeny, maska i bagażnik carbonowy, malowanie całego auta, carbonowa nakładka na antenę, fog light, trzecie światło stop coupe, dokładka przód i tył, progi 6gen/Wing West, lusterka Spoon lub składane, tylna blenda USDM, rejestracje USDM, nakładki na rejestracje, tablica JDM, szklany szyberdach z JDMa/USDMa, owiewki OEM, chlapacze OEM, tow hook, korek wlewu paliwa Mugen, spryskiwacze na reflektory i na szybę mgłowe, czarny znaczek Hondy z tyłu albo out, out napisy Pro-Tec po bokach, naklejki VTEC DOHC po bokach, Enkei na felgach i znaczek na tylnej klapie, czerwone zaciski + naklejki Nissin.

WNĘTRZE:
- gałka zmiany biegów Momo w carbonie.
- listewki carbonowe Pro-Tec przy drzwiach.
- okleina carbonowa deski rozdzielczej i schowka.
- maskownice głośników w tylnej półce.
- zegary i nawiewy na diodach RGB w 7 różnych kolorach.
- nakładki na pedały Mugen style.
Plany: czerwone fotele Recaro/Bride i kanapa z ITR DC2 albo skórzane, kierownica z ITR DC2 lub Momo Tuner/Corse, tunel środkowy z Prelude/podłokietnik VTi, zegary z czerwonymi wskazówkami i carbonem lub od ITR DC2/Spoon/SiR, kontrolka załączania się VTECa, nawiewy JDM z białym podświetleniem, s2000 start button, shift light, gałka zmiany biegów Skunk2, czarny skórzany mieszek z czerwoną nicią, pasy Takata/Sparco, nakładka na ręczny, czerwony dywan i dywaniki, obszycie boczków na czerwono, lusterko wsteczne Broadway, carbon tu i tam, białe diody/żarówki/światełka, termometr, malowanie plastików, podświetlenie schowka/zegarka/bagażnika, mycie tapicerki, inny zegarek, podgrzewane fotele, flokowanie podsufitki, akcent RM.

CAR-AUDIO:
- radio Pioneer DEH-1500R.
- 6 głośników Mac Audio.
- maskownice w tylnej półce.
- VTEC sound system.
Plany: radio Alpine/Nakamichi, subwoofer JL/inny, wzmacniacz JL/Alpine, przewody, lekkie wygłuszenie.

INNE:
- immobiliser.
- wersja Pro-Tec.
- centralny zamek.
- wygłuszenie plastików.
- dojazdówka od Integry.
- klimatyzacja od B serii.
- wspomaganie kierownicy.
- dwie poduszki powietrzne.
- filtr przeciwpyłowy (kabinowy).
- wycieraczki jednopłatowe Bosch.
- pełna elektryka (szyby, szyberdach, lusterka).
Plany: alarm + centralny zamek na pilota + automatyczne domykanie się szyb i szyberdachu, hamownia, dokładny przegląd, klucze, kluczyk, smycz i etui Mugena, konserwacja.

ZDJĘCIA:











MOC:
Seria 160 HP/151Nm (nie mierzone).

OSIĄGI:
Przyspieszenie 0-100km/h 7,3 s. (nie mierzone).
Prędkość maksymalna 215km/h (nie mierzone).
gdzieś Ty ją wyrwał?
Jakoś przypadkiem po 9 miesiącach poszukiwań . W każdym bądź razie znalazłem ją (aż) w Kielcach.
Swietnie sie lakier precenci. Kola od itr tez swietnie wyglądają wymieniłbym je tylko na 16 i byłby miszcz!

Ogólnie spoore plany, to mi sie podoba co idzie na pierwszy odszczał z planów?

Gratuluje !
Wporzo fura, masa planów. Życzę szybkiej realizacji.
Dzięki za ciepłe słowa.

Najpierw chcę zrobić wszystko, żeby auto było w 100% sprawne mechanicznie. Niedawno kupiłem nowe opony, teraz czekam na łożyska do piast, bo są do wymiany. Występuje jeszcze problem z falowaniem, jak się rozgrzeje to wachluje 200-300 obr, ale myślę że to się da wyregulować. Dodatkowo hamownia + jakiś porządny przegląd, żebym spał spokojnie. Następnie mam kilka kosmetycznych poprawek. Plakiem chciałbym odnowić podszybie, dokładkę i mocowanie lusterek (bo nie są malowane). Umyć ją w środku, silnik i na zewnątrz + polerka w jakiejś porządnej firmie, a potem zbierać graty. Na pierwszy rzut idzie CAI, małe strojenie, nakrętki ozdobne na felgi + malowanie zacisków, jakieś stickery i może z tyłu znaczek H i Pro-Tec out, inne lampy na tył red&white (bo te co mam obecnie niezbyt dobrze leżą i są trochę źle sklejone), jakieś car audio + lekkie wygłuszenie, alarm + c.z. z pilota oraz kilka innych mniejszych pierdół, ale nie zdradzę tajemnicy .
plany są i bardzo słusznie

tylko szybki bym odciemnił
No no zadbana sztuka oby tak dalej i oby mody też szły w jedynym słusznym kierunku
Dla mnie mod z szybami jest zdecydowanie na plus, widziałem jak auto wyglądało przed i po przyciemnieniu. Teraz jest 30%, ale w środku jest praktycznie jak seria. Trudno to opisać, nie widząc na żywo, później podrzucę jakieś foty, ale w nocy jest dobra widoczność i wcale nie pogarszają jej przyciemnione szyby. A patrząc na Ek9 to wcale nie jest non JDM

Zauważyłem Dareko, że mamy podobny gust wizualny . Dzięki za pozytywną i negatywną krytykę, ale auto będzie szło przede wszystkim w takim kierunku jak mi się będzie to podobać.

Error, niedługo zgłoszę się po jakieś naklejki
wygląda nie niezłą sztuke jesli lakier live jest w tak dobrym stanie jak na fotkach to musi 'robić'. (lakier jest nowy ?)
jest performance, sa plany

powiedz, sam robiles swapa silnika, zawieszenia ITR itp.?

Pozdr
Auto przyjechało z Niemiec jakoś na końcu tamtych wakacji (jestem drugim właścicielem w Polsce). Panowie specjaliści z lawety porysowali ją na boku, był włam do bagażnika (wymieniona cała klapa, a nie klepana), dodatkowo wszystkie niedoskonałości lakieru zostały poprawione przez Przemka (poprzedniego właściciela). Miałem takie szczęście, że on jest lakiernikiem i też robi różne mechaniczne fanaberie, więc on mi montował silnik, zawieszenie, hamulce, wydech itp. W przyszłości może ją pomaluję całą, żeby wyglądał lakier jak nowy spod fabryki, teraz jest bardzo dobrze poza kilkoma niedociągnięciami (jak maska, która ma lekkie odpryski od kamieni). Bardzo dziwi mnie sprawa nadkol, bo nie było robionych reperaturek, nie ma żadnych bąbli, a pod wykładziną jest zdrowa blacha.
lekki wire truck



chodzi chyba o wire tuck
generalnie wygląda ok
Nie, chodziło mi o lekki wóz z kablami. Już poprawione .
Dzizus ile planów do zrealizowania... Jak ogarniesz połowę z tego co napisałeś to już będziesz kot... Naprawdę ładna furka... powodzenia...
Gratki, bo wygląda naprawdę zacnie
całkiem ciekawe plany, może być ciekawy projekt
planów sporo i zapowiada sie ciekawie. 16" to chyba mus do tej budy
15 z profilem 55 tez wygląda nieźle
ale 16" z profilem 45/50 bedzie jeszcze lepsze
w wyglądzie napewno tak, w użytkowaniu w civicu na co dzień myślę, że nie koniecznie, no ale kto co lubi
Swap B16A2

Stara jednostka D15B7.


Czeka na wsadzenie.




No i wyciągamy (wiem brudas ).








Niestety nie mogłem zrobić sobie zdjęcia w środku i chyba przez to tak długo trwał swap...


Wjeżdżamy.


B16 on board.




Regulacja zaworów.


Pokrywa się wypiaskowała.


Potem się pomalowała na chropowato.






No i tak wygląda końcowy efekt.



Przy swapie jak to przy swapie, problemy były, stety albo niestety, ale nie z mojego powodu i nie z powodu mechanika. Oczywiście wszystkie filtry, płyny i inne rzeczy, które muszą zostać zmienione zostały wymienione na nowe. Jest jeszcze kilka drobnostek do zrobienia, mam nadzieję, że na dniach to ogarnę. Później wrzucę swap zawieszenia, hamulców i felg.
na bogato lecisz panie sąsiad widze
Mojej nie wziął jak wybierał między dwoma a i dobrze teraz będziemy rywalizować... niedługo i swoją EJ1 PRO-TEC pokaże. pozdro Player

P.S. Ładna Halinka
Jeszcze takie dwa zdjęcia znalazłem:




Swap hamulców/zawieszenia/wydechu/felg z Integry Type R

Porównanie hamulców z EJ2 i ITRa.





Wydech Magnum Supersprinta 2,25 cala.







Felgi po piaskowaniu i odmalowaniu.



to napewno nie jest cały wydech Supersprinta, wydech to seria od Integry a końcowy to supersprint i tez napewno nie od Integry.
Takie info dostałem od sprzedającego, na pewno siedziało w ITRze, a nie czytałem dokładnie o tym modelu wydechu/końcowym.
z ITR to najbardziej przydałaby Ci sie skrzynia lub FD i szpera. ale taniej wychodzi kupno calej skrzyni z Integry. Roznica mega odczuwalna, mialem u siebie w poprzednim Civicu B16A2 z samym wydechem i zobacz jak chodzilo...

http://www.youtube.com/wa...feature=related
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Chyba nie jechałeś tym srebrnym 4 genem ? No Przemek sam mnie namawia na tą skrzynie, może wskoczy jak będę miał w przyszłości dopływ gotówki, chociaż jeszcze dobrze tą nie zdążyłem się nacieszyć. A słyszałem ARTX, że kojarzysz tego Pro-Teca .
widziana w mielnie dzisiaj
A byłem potwierdzam ,jednak niestety czerwonego CRXa nie widziałem.
ale widziales czerwone audi obok ktorego sie postawiles
W stronę Słońca.








Pro-Tec


Deska













Gałka




Listewki










Naklejki


te pseudo karbony na desce nie są spoko...
taka wersja....
te pseudo karbony na desce nie są spoko...



Na pewno lepsze niż szara seria.
standard wersji protec, nie każdemu się podoba.

widać, że poprzedni właściciel nie był lebiegą jeśli chodzi o heel&toe
Bump, żeby nie mówiono, że nic się nie dzieje.

Wjechały nakładki, które zjadły mi trochę nerwów, ale myślę, że było warto. Są większe, szersze od starych gum, a przy tym na pewno ładniejsze.






Kilka fotek zegarów RGB z różnymi podświetleniami (niestety nie udało mi się oddać efektu, na żywo 100 razy lepiej).






























Dodatkowo wymieniłem łożyska z przodu na NTN, filtr paliwa, wszystkie żarówki w tylnych światłach na nowe, zakupione bezpieczniki i mały smaczek dla wnikliwych.
Jakich nerwów kosztowały Cię nakładki? U mnie zamontowałem w parę minut bez problemu Można przy hamowaniu teraz lekko dodawać gazu (tylko trzeba umieć )
Ciężko było zdjąć gumę z pedału gazu, poza tym ogólnie był tam ciężki dostęp, trzeba było sobie pomagać lusterkiem (przynajmniej ja tak robiłem). Hamulec i sprzęgło poszło gładko, najwięcej był grzebania się z gazem. Dla bezpieczeństwa dałem dwie dodatkowe blaszki pionowo na dole, bo te łapały tak na "aby aby", ale wolałem mieć pewność.

nie czuję tego podświetlenia...
ja pedał gazu przewierciłem nie montowałem na te blaszki
nie czuję tego podświetlenia...



Seryjne żółte/pomarańczowe niezbyt dobrze się prezentują, te są zdecydowanie bardziej widoczne.

Też mogłem to zrobić, ale nie chciałem "psuć" pedału gazu, wcześniej nie wiedziałem też czy będą mi te nakładki pasować.

Teraz zastanawiam się nad jakimś dolotem i kolektorem wydechowym, ten z ITRa chyba podejdzie prawda? Chyba najlepsza opcja jeśli chodzi o jakość/cena? Bo nie chcę wydawać 1500zł-2000zł na Edelbrocka czy Skunk2.