MODEL: CRX ED9 91r
SILNIK: D16Z5
UKLAD DOLOTOWY: IC reno master
UKLAD WYDECHOWY: kolektor d15z1
ELEKTRONIKA: obd1
UKLAD NAPĘDOWY: seria + długi 5 bieg
ZAWIESZENIE: -35/40mm
UKLAD HAMULCOWY-seria
BODY-KIT: seria
ŚRODEK: elementy malowane czarnym lakierem

Witam przedstawiam pierwsza tego typu konstrukcje w PL , czyli zewnętrzny kompresor w crx 2gen , napędzany dodatkowo w lewą stronę ( jednak sie da )

-generalny remont jednostki D16Z5
-obd1
-wtryski 280cc
-strojenie crome:)
-dłuższy 5bieg (7500obr - 260km/h)
-lekkie koło zamachowe
-shortshift
-ic reno master
-bov HKS style SSQV zmodyfikowany pod kompresor
-kompresor m62

pierwszy problem był taki że w 4 gen miejsca jest bardzo mało , ale modyfikując kolektor jakoś sie udało , dalej kto sie interesował kiedyś kompresorem ten wie ze są one napędzane w prawo a silnik hondy kreci sie w lewo , są co prawda kity IRSC czyli kompresor z kolektorem dolotowym , ale cóż za osiągniecie zamontować kilka śrubek .
Po prawie pół rocznych poszukiwaniach info o kompresorze , zazwyczaj na stronach z ameryki , i analizy działania , stwierdziłem że jak zakręcimy nim w lewo to nic sie nie stanie jak niektórzy sądzili
wiec oto wyniki :
2tyś obr-0,3bara
3tyś obr-0,4bara
4-7tyś obr -0,5bara

















odcinka jest na 7600 nie wiedzieć czemu pan z hamowni pościł nogę z gazu na 7400 a było by parę kucy więcej
To ty byles teraz w kamieniu ostatnio na 1/4 ? troche to sapalo.
tak ja , hm od czasu kamienie trochę sie zmieniło
Osłona kolektora z obudowy telewizora?
no może i z telewizora ale pasuje bolt on

przy okazji czym okręciłeś zimne rury z IC ??
całkiem fajnie dostępny moment, musi się przyjemnie jeździć Jaki czas na 1/4?
Osłona kolektora z obudowy telewizora?


nie wiem z czego , telewizory chyba są z plastiku teraz
leżała wiec powcinałem powyginałem i pomalowałem i według mnie jest z metalu a nie telewizora

ostatnio było tylko 14,6 na 1/4 ale parę rzeczy było nie tak , wiec muszę jechać jeszcze raz
no jeździ sie bardzo przyjemnie , można i całe miasto przejechać bez doładowania , bo łatwo sie to kontroluje ilością dodawanego gazu , a można po prostu zacząć powoli latać , no i najlepsze że na bosta nie trzeba czekać naciskasz i już trakcji niema w jednej chwili
gratulacje fajny projekt i kreski na wykresie bardzo ładne
Projekt fajny, śledze go już na innym forum... ale gdzie jdm?
Daj jakiś filmik jak to lata

Niezły projekt gratulacje
no faktycznie bardzo ładny przebieg momentu pozazdrościć, myślę że taki w zupełności by mnie zadowolił, przynajmniej jak na razie
godne podziwu bo "home made" a jednak da się zrobić coś samemu i dobrze...pozdrawiam i życze powodzenia
ta projekt fajny. ladny wykres.
Eaton M62 posiadal sprzeglo elektromagnetyczne
no ten jedyny model tak

a tu mały filmik (kliknąć na HQ) - http://www.youtube.com/watch?v=F06sWcRLrLk

zegarami sie nie przejmujcie leżą nowe z kubkami i czekają na wolny czas z mojej strony :zdegustowany:
Auto z tą mocą powinno klepać iVT z palcem w tyłku, a po filmach widzę powtarzalne 7,8X do setki, a powyżej jak Z5 z dolotem i wydechem..
bylem na chamowni w zasie testu i powiem ze ladnie chodzi
no nic hehe , na filmiku tak wyszło , start też mi nie wyszedł

widać trzeba będzie nowy filmik nakręcić , trudno sie trzyma aparat i kierownice jednocześnie zmieniając biegi itp
zresztą trudno tez kontrolować trakcje aby czas był dobry , lekko sie przeciągnie i zamiast 5,8s(najlepszy zmierzony) jest 7 z groszem , cóż to tylko przednionapędowa

hehe no chyba że 4turbo mi pokreśliło na wykresie co chciało
Po tempie napędzania 2jki i 3jki nie uwierzę w realne 5.8 zrobione przez to auto.
nie wiem pomiar był gtechem wiec rożnie może to być
za parę tyg będę miał coś profi to tym będę mógł zmierzyć

na doładowaniu 0,4b (teraz jest 0,5) i nie wbitym za 1 razem 3 biegiem miałem na zawodach 14,6s oczywiście nie rozmontowywałem autka i miałem 1/2 baku paliwa , wiec teraz licze na coś koło 14,1 / 14,2 s
seryjne ee8 nie robi 14,6
hmmm zakładając że nawet te 14.2 będzie ((bo to całkiem możliwe jak sie to odelży)) to chyba i tak poniżej 6sec do 100 nie będzie co ?? albo źle licze zakładając że się równo rozpędza....
na zawodach 14,6s


jeśli zmierzone TAGiem to wycofuje swoje słowa i zmieniam soft w komórce, żeby zrobić update stopera
a sory zrobiłem 14,8 , ale tak jak mówię 0,4 bara i niewbita 3-ujka

klasa 6 Kozieł Przemysław
seryjne ee8 robiło wysokie 15 , oczywiście w pełnej zabudowie jak ja

http://www.automobilklub....kisprintmaj.pdf
Już pisałem na innym forum, ale tutaj też powtórzę. Gratuluje projektu szczególnie, że robiłeś to sam.
Przydałyby się choćby r'ósemki na zawody, żeby lepszy czas klepnąć.

jeśli zmierzone TAGiem to wycofuje swoje słowa i zmieniam soft w komórce, żeby zrobić update stopera



No sorry, ale nie powiesz mi, że zmierzysz swoim stoperem w komórce dokładnie czas

Poza tym było pisane, że to nie był najlepszy start na tym filmiku, wiec zapewne czas do setki również nie był najlepszy

Nie wiem czy odbierać Twoje słowa jako czepialstwo, tak tylko pytam, bo widzę te same głupoty na którymś z kolei forum. Jeśli nie to ok

No sorry, ale nie powiesz mi, że zmierzysz swoim stoperem w komórce dokładnie czas


sądze, że dokładniej niż niektore Gtechy..
Coś w tym jest, że Gtechy mają wyniki z dupy wiec luz
Ale i tak lepiej niż stoper

Gratulacje auta!
no i dokładniej niż fotokomórka na której sie mierzyłem bo pewnie masz komurke z aparatem foto
LOL
no gratulacje obliczania przyśpieszania po filmikach z youtube
gratki przema72 !!! zajebisty projekt !! dzieki za wszelkie info odnosnie EATONA za miesiac moze i ja wyjade....

ps. ponizej 6s do setki.... uwazam ze jest to calkiem mozliwe przy odelzonym CRX'ie supercharged ... patrzac na moment ...
Ja sam mialem kiedys civica 5 gen h22a (troszeczke wyzszy moment ale wieksza masa) i robilem 5,6s / 100km/h ......

pozdrawiam
Przestancie juz z tym czasem do setki. On praktycznie o niczym nie swiadczy. Mocna oska, majaca problemy z trakcja nigdy nie bedzie tu miala jakiegos bardzo dobrego czasu na zwyklej oponie...
jedynie co mnie zastawia sprawa mocy.

Carlose ze slabszej jednostki i Eatona M62 wyciagnal 212 kucy przy 0,6 bara.
A ty masz Przema 183 kuce przy 0,5 bara i mocniejszej jednostce . Nie powinno byc troche wiecej ?? chyba ze jeszcze nie jest wystrojony tak jak powinien byc ??
moze chodzi o to, ze ten kompresor kreci sie w niewlasciwa strone
no jest taka opcja.... bo ja robie wlasnie lape pod kompressor i w takim wypadku musze sie zastanowic... czy nie krecic kompressor w odpowiednim kierunku... troche wiecej zabawy... ale jezeli mam stracic mocy rzedu 20 kucy... to lipa...

no chyba ze fatycznie jeszcze strojenie...lub moze ilosc łamań w dolocie... choc nie wydaje mi sie ze ma to jakies znaczenie przy doladowanym silniku...
hm nie wiem czemu mówisz ze d16 sohc vtec jest słabsza jednostką ?
druga sprawa ze doładowanie jest tu ściśle zależne od silnika i np vtec u carlose mógł robić ogromna różnice
a po trzecie to że carlose miał ciut większe koło pasowe , u niego srednica pola alternatora jest taka sama jak kompresora , a u mnie pole kompresora jest delikatnie mniejsze i dlatego może być jest ta różnica

zresztą hehe jak dla mnie to wyszło dokładnie tyle ile chciałem
wg mnie ładnie to napina moje ee nawet nie pierdnie
tylko ogarnij brak trakcji !
Przema Yoko parady starczą 205 na przód i będziesz zadowolony...
mały update tym razem zabrałem sie za wnętrze
na początek coś co spędza sen z powiek wielu użytkowników 2gen - nie świecące sie wskazówki , ponieważ w dodatkowych zegarach cyfry są białe a wskazówki czerwone postanowiłem zrobić to samo z licznikiem , tak aby było świeciło to profi .
oczywiście na żywo efekt jest lepszy , cyfrówka słabo sie spisuje przy tego typu fotkach

Dawca świecących wskazówek był zdekompletowany licznik z delsola





z daleka

malinka
pierwsze graty do nowego pomysłu , czyli 0,75 bara 230koni w d16z5 bez kucia

tłoki z zc1 , maja grubsze korbowody i st sprężania 9.3:1



i tu porównanie z seryjnymi z5

http://www.youtube.com/watch?v=o_QsHkR5dK8
.
gratuluje autka fajny projekcik wiele czasu spedziles nad tym ale dopioles swego
mały update

z momentu jestem zadowolony , natomiast można było trochę więcej mocy wykrzesać , niestety chyba ic jest trochę za mały (punto1.4) i stawia spore opory przy wysokich obrotach

Widze, ze jestem fachowcem pełną gębą w kwestii kompresora. Niuton . Gratuluje projektu i czekamy na więcej.