Panowie
Jako że macie ogromny bagaż doświadczeń, proszę o opinię, czy jest sens założyć większą przepustnicę + rozwiercić kolektor, założyć kolektor na heatshield-zie (nie wiem czy dobrze nazwałem tę "uszczelkopodkładkę" między głowicę a kolektor), a do tego odłączyć ogrzewanie przepustnicy? Wszystko to miałoby na celu maksymalne ochłodzenie powietrza zasysanego. Do tego CAI. Wszystko to w D16Z6 z kolektorem 4-2-1, przelotem zamiast kata i środkowym przelotem (średnica wew. 48mm), a na końcu... seria tłumik.

W punktach wypiszę:

1. Czy coś dzięki tym zabiegom się poprawi (np reakcja na gaz)
2. Czy dałoby radę założyć przepustnicę z F20A4 (mogę mieć za grosze)
3. Czy końcowy, seryjny tłumik zabija mi wszelką poprawę osiągów (podejrzenie), zmiana na jakiś od np B18 ma sens?

Podpowiedzcie coś, zasugerujcie, no i skrytykujcie
Wszystko co napisałeś ma sens, ale trzeba mieć do tego prawidłowe podejście - nie urwie Ci po tym głowy. Mody rozsądne, kilka KM jak najbardziej powinno przybyć. Przepustnica podejrzewam, że nie zatrybi na mocowaniach. Nie rób sobie problemów i bierz p&p B16 albo H22. Seryjny tłumik na pewno trochę zabiera. Włóż coś o średnicy wlotu odpowiadającej średnicy Twoich rur - i taki setupik w Z6 powinien wypluć okolicę 135KM i 145Nm. Czy więcej, czy mniej, zależy od kondycji samego motoru i 'szczęścia'.
Fawor, co do kondycji motorowni, to jest po "zrobieniu" głowicy i wymianie pierścieni jakieś 3tyś km temu.

A przy takich "modach" jakieś strojenie miałoby w ogóle sens? Ciekawe czy drogo by to kosztowało... Mam P06->P28, więc podstawka i eeprom już jest.

Zastanawiałem się, czy wrzucenie jakiś poprawionych mapek coś by dało... Tylko, że podobno rzadko tak samo każdy silnik reaguje na te zmiany, nie każdy potrzebuje tego samego...

Heh, zmierzyłem dziś przepustnicę z F20A4, no i motylek 55mm, a wlot 58mm, czyli z tego co się orientuję, to tak jak mam w Z6...
Zakładaj od B serii (60mm) najstosowniejsza a końcowy chyba lepiej kupić coś lepszego niż tak rzeźbić i nie wiadomo ile to wytrzyma... strojenie to koszt ok. 600zł
Co do końcowego, to miałem "WM Sport" (z takim kupiłem) i nie dało się jeździć Bez przelotowego się nie obejdzie? W sumie mając przelot zamiast kata i środkowego, to tak dziwnie mieć na końcu zamulacza...
sam widzisz... dobre tłumiki to jest to, późnij nie bujasz się z policją i nie boisz się o dowód...
są też "sportowe" tłumiki ale nie przeletowe tylko komorowe chyba taki też by był ok a przy tym dosyć cichy ?
są też "sportowe" tłumiki ale nie przeletowe tylko komorowe chyba taki też by był ok a przy tym dosyć cichy ?

tak są. miałem takiego m-tech'a i szczerze polecam.
Tylny nie jest taki wazny. Mi jakos fabryczny tylny nie przeszkodzil miec 260+ w CTR. A i dosyc cichy byl...co w polaczeniu z pelnoprzelotowa reszta bez zadnego srodkowego tlumika bylo calkiem niezlym osiagnieciem.
Panowie, dopadłem już heatshielda, no i tak się zastanawiam nad sposobem montażu. Dobrze myślę, że silikon z obydwu stron? A pod nakrętki daje się też jakieś podkładeczki? W sumie byłby wtedy kompletnie odizolowany od bloku