niedawno kupiłem civic'ka eg4 z silnikiem d15z1, chciałbym go troche przerobic i wzwiazku z tym mam kilka pytań
1. czy kolektor ssący i przepustnica z d15b7 wejdzie bez przeróbek do d15z1
2. wplanach mam tez włozenie skrzyni biegów z d13b2 lub z d15b2 bo moja jest bardzo dłuuuuga (słyszałem ze skrzynia z d13b2 jest bardzo dobra, ale tylko z rocznika 1995) czy to prawda??? jak rozpoznac tą skrzynie, ma jakis numer seryjny czy cos takiego???
na dzisiaj to tyle z góry dziekuje za pomoc i rady!!!!!!
1. tak, trzeba tylko EGR wywalić no i seryjny dolot na większą przepustnicę nie wejdzie
2. generalnie każda skrzynia czy to z 1.3, 1.5 czy 1.6 będzie lepsza od tej z D15Z1.
najlepiej oczywiście jakaś hybryda na bazie tej z 1.3 z 95'r
dzieki za odp
jeszcze jedno pytanko w d15z1 mam ten dziwny tryb eco da rade sie jakos tego pozbyc tzn wyłaczyc tak zeby chodził jak zwykły v-tec????
Jak zwykly Vtec chodzil niestety nie bedzie bo w D15Z1 caly VTec to wlasnie tryb eco. Sprawia, ze ponizej o ile pamietam 3k RPW (jak sie pali lampka eco) silnik chodzi na 12 zaworach. Slyszalem ze da sie cos z tym zrobic wywalajac wszystko poza blokiem i na blok klasc graty np D16Z6, ale nie wiem czy jest sens sie bawic i nie lepiej wsadzic cale d16 albo cos mocniejszego.
modyfikacje tego silnika to ślepy ulica
poza tym po co kupować najbardziej ekonomiczną wersje civica żeby potem go przerabiac
tak mówią a ja 3 lata dłubałem d15z1 i wyszło mi w efekcie więcej niutków niż w obecnym silniku;].
aha, ad1. musisz dokupić też krokowca od innej d-serii na wielopunkcie bo w d15z1 jest inny rozstaw a bezsensu wiercic dziure w kolektorze.
wtryski zostaw swoje bo na wtryskach z d15b7 będzie przelewać
no i seryjny dolot na większą przepustnicę nie wejdzie


wiec obudowa filtra wraz z rurą dolotową tez od d15b7???

jezeli ogarne kolektor ssący wraz z przepustnicą to nastepnym krokiem bedzie wstawienie kolektora 4-2-1 i teraz pytanie: jak juz bede miał kolektor ssący z przepustnicą od d15b7 to kolektor wydechowy dobierac pod silnik d15z1 czy d15b7????
Mam u siebie, ssacy i wydechowy z w/w silnika, wtryski z z1, bo na tych z z6 przelewalo i palil 12-15/100

Wstawiajac wydechowy z z6 pozbywasz się kata. Będzie nieco głośniej, ale przyzwoicie.



A zmieniałes komputer czy został seryjny jezeli został to potrzebne było jakies strojenie???
mam mozliwosc kupienia kolektora ssącego z d16z6 z przepustnicą od H22A kolektor oczywiscie rozwiercony i zastanawiam sie czy opłaca sie go wkładac do d15z1 czy auto nie bedzie dostawało za duzo powietrza a za mało paliwa?
sam mam ten silnik i widze ze jaka kolwiek modyfikacja jest bez sensu..
kase jaka chcesz wlozyc zostaw, dozbierac, sprzedaj ten silnik i kup d16 wyjdzie taniej i lepiej...
Dół tzn. wał korby i tłoki podobno podchodzą do d15b, wał jest lżejszy o 3kg podobno w US i A takie mody robią... Więc możesz:
opylic dół zostawić blok, w blok wsadzić wał korby tłoki od b2 czape od z6 i będzie see... Lub odrazu czape z6