Witam.
Mam problem z podpięciem kompa P06. Ostatnio zmierzony został AFR po modyfikacjach mojego silnika i okazało się, że powyżej 5k rpm brakuje paliwa AFR jest na poziomie 15-16. Już wcześniej nosiłem się z zamiarem strojenia i w tym celu zakupiłem przejściówkę na OBD1 komputer P06 i wszystko by było elegancko gdyby nie fakt, że po rozebraniu dzisiaj plastików moim oczom ukazało się to co poniżej widać na zdjęciach.
Komputer jaki posiadam to P3Y jest podłączany do wiązki dwoma złączami 26 i 22 pinowym. Za żadne skarby nie pasuje to do przejściówki na P06. Zdziwiło mnie to bo wszędzie gdzie wcześniej czytałem twierdzono, że D14A4 ma normalne złącze OBD2a do którego bez problemu pasuje przejściówka. Natomiast złącza takie jak u mnie miały występować tylko w D14A3.
Szukając jakiś informacji na temat tego komputera i ewentualnych jego modyfikacji natrafiłem na poniższy link opisujący konwersję całej wiązki pod OBD1 wraz z wymianą aparatu zapłonowego, podłączeniu krokowego i reszty czujników OBD1.
http://www.dodo-upgrades.nl/obd1swapd14a34.htm
Nie chcę się w to bawić a chciałem jakoś wystroić auto. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak podłączyć kompa obd1 nie ruszając reszty wiązki ? Czy jest możliwe wykonanie bez ingerencji w resztę wiązki przejściówki na obd1 ? Jeśli tak to czy będzie to działało poprawnie ? Ewentualnie czym najlepiej to próbować teraz stroić smt6, ecumaster ?
Podczas szukania tych informacji bardzo zdziwiło mnie to, że wtryski 1 - 4 i 2 - 3 są wspólnie na jednym pinie a nie każdy osobno jak w przypadku obd1. Jak one działają w takim razie ? Coś na zasadzie wtrysku jednopunktowego ? Podają paliwo parami ?
W aucie jest zmienione na chwile obecną:
- 4-2-1 + 2" przelot
- wałek D16Y7 + kółko Vision
- kolektor ssący D16Z6 + dolot
Przed strojeniem i podpięciem P06 chciałem zmienić jeszcze wtryski na 240cc z D16Z6 (kupiłem je razem z wtyczkami), zamiast obecnych 190cc.
AFR jaki dokładnie wyszedł to:
1.5-3k rpm (12.5-13.5)
3 - 4k rpm (~11)
4 - 5k rpm (12-13.5)
5+k rpm (15-16)
Zdaję sobie sprawę, że jazda z takim afrem nie wpływa dobrze na silnik dlatego zadaje powyższe pytanie po tym co dzisiaj ukazało się moim oczom.
Czy ktoś jest w stanie pomóc ?