Witam.

Mam problem z podpięciem kompa P06. Ostatnio zmierzony został AFR po modyfikacjach mojego silnika i okazało się, że powyżej 5k rpm brakuje paliwa AFR jest na poziomie 15-16. Już wcześniej nosiłem się z zamiarem strojenia i w tym celu zakupiłem przejściówkę na OBD1 komputer P06 i wszystko by było elegancko gdyby nie fakt, że po rozebraniu dzisiaj plastików moim oczom ukazało się to co poniżej widać na zdjęciach.

Komputer jaki posiadam to P3Y jest podłączany do wiązki dwoma złączami 26 i 22 pinowym. Za żadne skarby nie pasuje to do przejściówki na P06. Zdziwiło mnie to bo wszędzie gdzie wcześniej czytałem twierdzono, że D14A4 ma normalne złącze OBD2a do którego bez problemu pasuje przejściówka. Natomiast złącza takie jak u mnie miały występować tylko w D14A3.





Szukając jakiś informacji na temat tego komputera i ewentualnych jego modyfikacji natrafiłem na poniższy link opisujący konwersję całej wiązki pod OBD1 wraz z wymianą aparatu zapłonowego, podłączeniu krokowego i reszty czujników OBD1.

http://www.dodo-upgrades.nl/obd1swapd14a34.htm

Nie chcę się w to bawić a chciałem jakoś wystroić auto. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak podłączyć kompa obd1 nie ruszając reszty wiązki ? Czy jest możliwe wykonanie bez ingerencji w resztę wiązki przejściówki na obd1 ? Jeśli tak to czy będzie to działało poprawnie ? Ewentualnie czym najlepiej to próbować teraz stroić smt6, ecumaster ?

Podczas szukania tych informacji bardzo zdziwiło mnie to, że wtryski 1 - 4 i 2 - 3 są wspólnie na jednym pinie a nie każdy osobno jak w przypadku obd1. Jak one działają w takim razie ? Coś na zasadzie wtrysku jednopunktowego ? Podają paliwo parami ?

W aucie jest zmienione na chwile obecną:
- 4-2-1 + 2" przelot
- wałek D16Y7 + kółko Vision
- kolektor ssący D16Z6 + dolot

Przed strojeniem i podpięciem P06 chciałem zmienić jeszcze wtryski na 240cc z D16Z6 (kupiłem je razem z wtyczkami), zamiast obecnych 190cc.

AFR jaki dokładnie wyszedł to:
1.5-3k rpm (12.5-13.5)
3 - 4k rpm (~11)
4 - 5k rpm (12-13.5)
5+k rpm (15-16)

Zdaję sobie sprawę, że jazda z takim afrem nie wpływa dobrze na silnik dlatego zadaje powyższe pytanie po tym co dzisiaj ukazało się moim oczom.

Czy ktoś jest w stanie pomóc ?
przedliftowe ej9 ma jakis wymysl kurwy i szatana a nie obd2a. obd2a to ma ek 96-98. angol vti tez nie ma obd jakie zna swiat cywilizowany.
czeka cię cięcie kabli i litowanie kostek.
No tak jak piszę Pati, grzebnę przez anglików Hondy to zło !!!! Sam trochę potu straciłem jak wsadzałem H22 i zobaczyłem tą wiązkę w d14a3 by to połączyć z obd2a w h22, szczególnie ze to był mój pierwszy raz. No ale już 2 miesiące jeżdżę i błędu nie ma
Ogólnie w d14a3 masz wtyczki jak w obd1 sprawdzałem i pasują do kompa obd1 p30 (wiec to jest potwierdzone), tyle że angole poukładali piny tak jak obd2a choć też nie do końca. najprościej jest przepiąć piny na wzór obd1 w tych wtyczkach z d14 i dodać dodatkową kostkę mała która będzie się łączyć z dodatkową wiązką silnikową dodana do wiązki d14 lub zrobić przejściówkę obd1(obd2d14)>obd1 plus podłączenie dodatkowych przewodów do wiązki d14. jednym słowem bez rozpisek pinów obu kompów i dużej zabawy tego nie zrobisz Sory spychu ze to tak dziwnie opisane, ale chyba inaczej wiązki od d14 się opisać nie da Na pewno jak będziesz kierował sie tym co dodo tam dał to dasz radę i w razie czego mogę coś podpowiedzieć Pozdrawiam.

Ps. I tak jak piszesz d14a3 to SFI i ma wtryski sterowane parami jak tak można skrzywdzić hondę i wtryskuje 1 z 4 i 2 z 3, dlatego tyle to pali, w d14z1 już wtryski były osobno sterowane. Ale jednym słowem d14 to zło i życzę wytrwałości i samozaparcia jeśli będziesz to sam modził.
angol vti


ma OBD1

Może nie angole, ale ktoś tam naprawdę namieszał, i z tym Furious już musisz się zgodzić
ktoś tam naprawdę namieszał, i z tym Furious już musisz się zgodzić


przez grzecznosć, nie zaprzecze