tomtytus2009-11-24, 15:58
Witam.
Mam nadzieje, że temat w dobrym dziale.
Noszę się z zamiarem kupna Civica 6gen 1,5econoVTEC.
W egzemplarzu, który jadę oglądać jest pęknięty kolektor wydechowy, który podobno w tym modelu po prostu pęka - wada fabryczna.
Mam do Was pytanie, czy tak faktycznie jest?
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Pati2009-11-24, 18:02
moze i tak jest. wymiana nie jest trudna, a drugi kolektor drogi nie bedzie.
Cfaniak2009-11-24, 18:29
W D15Z6 powinien być krótki kolektor 4-1 jak w Turbo tylko zamiast ślimaka jest katalizator bardzo możliwe że skorodowało coś przy jakiejś flanszy, i tak jedyne do czego on się nadaje to do wymiany. Ogólnie fajne auto mojemu koledze wypluło 122km tylko zabija to skrzynia która się kwalifikuje do tej samej operacji co kolektor
rdk2009-11-24, 19:08
moj znajomy tez miał ten sam problem po kupnie ek3 że kolektor pękł, ale dał do pospawania i jest git do dziś.
a co do modyfikacji, chyba nie ma sensu i nie po to się kupuje ten silnik
tomtytus2009-11-24, 20:10
Auto dokładniej kupuje mój brat naszemu ojcu więc będzie to samochód w celu dojazdów do pracy
Mamy 4gen i 5gen i tam mniej więcej wiadomo, co i jak, ale w 6gen pękający kolektor w stosunkowo świeżym aucie wydał nam się trochę podejrzany.
Ale trochę mnie uspokoiliście.
mum6662009-11-25, 19:09
Kolektorów na rynku wtórnym jest masa, każdy "to" zmienia na ebay 4-2-1 albo ten z Z6, na civicklubie napewno jakiś znajdziesz w dobrej kasie. Pękać chyba może z racji swojej budowy... odrazu bym zmieniał na 4-2-1, nawet jeżeli to fura dla taty, doceni lepszy dół, silnik naprawde znacznie ożywa po zmianie tego na prawdziwy kolektor.
tomtytus2009-11-25, 19:38
mum666, pewnie dobrze piszesz.
I jeszcze jedno pytanie, może banalne ale podobno kto pyta - nie błądzi:
co oznaczają te cyferki przy kolektorach. Jak to rozumieć?
EDIT: ok, już poczytałem.
W takim razie jaki kolektor wkładany jest seryjnie? I dla czego pęka?
No i jeszcze jedna sprawa: ten samochód ma oznaczenie 1,5 iLS czyli, jak wskazują pewne źródła D15Z6 czyli nie ECONOvtec tylko...no właśnie, co: zwykły VTEC na jednym wałku?
kuba_guzik1102009-11-26, 08:33
jak chcesz mam kolektor od d15z6 wczoraj wyjety z autka bo byl robiony swap na d16z6, wiec kolektor moge pogonić za dobra kase, kolektor nie jest popękany i jest w ok stanie jak na autko po 100tys km , jak cos zapraszam na pw
timor2009-11-26, 09:54
ja miałem ze 20 takich kolektorów w ręku, połowa pękniętych(to dla nich normalna rzecz), są przez to dosyć drogie w używce.Pękają też od d16z6, ale w mniejszym stopniu. Jedyne niepękające to kolektory 4-1. Przy cenie używki 200-300 wolałbym kupić chińczyka, a stary kolektor sprzedać jako katalizator
tomtytus2009-11-26, 11:09
Pęknięty kolektor wydechowy może nic nie ma do całości auta...ale tak, jak pisałem: mamy również 5gen d16z6 (przebieg: 340000km!!) i kolektor nigdy nie pękł.
6gen, który zamierzamy kupić ma mały przebieg i dla tego pęknięty kolektor wydawał mi się podejrzany.
kuba_guzik110, jakby coś - będę miał na uwadze. Dzięki
A może by kupić jakiś polerowany??
[ Dodano: 2009-11-30, 12:05 ]
Grzeska2009-12-03, 14:31
2. Co zrobić z resztą wydechu. Sensownym byłoby wyrzucenie wydechu środkowego i pozostawienie końcowego ale chyba zrobi się za głośno? Bedzie za glośno i za duzo to nie da
3. W jakim stopniu wywalenie kata z kolektora wpłynie na głośność pracy układu? nie duzo
[/b]
tomtytus2009-12-03, 15:24
Grzeska, dzięki.
Ostateczna decyzja to 4-2-1 + seria reszty wydechu.
Budziniak2010-01-05, 15:25
Panowie odgrzeje ten temat i zapytam jeszcze raz. Mogę za kupic tanio kolektor od d16z6 mj silnik to wyżej wałkowany d15z6 napiszcie co dokładnie trzeba tam zarzeźbic aby ten kolektor zainstalowac ?
pawel_jbl2010-01-21, 08:52
Panowie odgrzeje ten temat i zapytam jeszcze raz. Mogę za kupic tanio kolektor od d16z6 mj silnik to wyżej wałkowany d15z6 napiszcie co dokładnie trzeba tam zarzeźbic aby ten kolektor zainstalowac ?
3klucze i trochę chęci
Yamadar2010-01-31, 21:46
Witam wszystkich Też chce odgrzać temat bo chce małe mody zrobić w swojej ek3 d15z6 tj. wymienić kolektor na 4-2-1 , dolot+stożek, i wymiana wydechu końcowego. Z tego co się naczytałem to d15z6 jest słabą podstawą do modów i w ogóle to jest ECONO silnik a na mini mnie nie stać. I tu rodzi się pytanie czy da rade wymienić kolektor na 4-2-1 2"? czy będą problemy? next pytanie jeśli da rade to co najlepiej kupić? a kto by mi to wszystko zmontował to już znajdę w innym dziale. Teraz tylko czy jest opcja zrobienia tego?
Helfikoo2010-02-01, 09:00
Pewnie że da rade wymienić kolektor Powinieneś to zrobić sam jak masz jakiś dostęp do kanału albo sporo zdolności manualnych to i bez kanału wymienisz. Kolektor możesz kupić od 350 zł tzw EBAY albo nawet do ponad 1000 zł za jakiś markowy kolektor. Decyzja należy do Ciebie. Jednak D15Z6 to jak wspomniałeś oporna jednostka na modyfikacje. Ja bym Ci polecił kupić krótszą skrzynie, zrobi tutaj na prawdę sporo, bo tą co masz to jest bardzo długa. Polecam skrzynie z D16Z6 lub z D13B2 z 95 roku. Dolot np. parówę i tu też zależy jakimi środkami dysponujesz, możesz kupić parówę Simoty za 350 zł na allegro albo jakąś markową za około 1000zł . Ja polecam Ci kupić kolektor ebayowy parówę simoty + doprowadzenie zimnego powietrza + jakieś odgrodzenie stożka, do kolektora bandaż termoizolacyjny, wydech wyspawać 2 calowy na tłumikach mtecha + krótka skrzynia i możesz poczuć znaczną różnice Koszta: wydech jakieś 1000 zł jak będziesz spawał we własnym zakresie, kolektor jakieś 350-400 zł, bandaż 200 zł, krótka skrzynia od 300 do 500 zł.
Yamadar2010-02-01, 18:05
To powinienem się zamknąć w 2,5 k. Skrzynia i tak w odymiany bo świszczy przy 2 000 obrotów ( zapewne łożyska ) + synchro 1st biegu szwankuje. stożek właśnie chce kupić SIMOTA. Dolot ebayowy (
http://allegro.pl/item887...ozek_filtr.html ) po co przepłacać za firmę tak jak powiedział mi kumpel " chcesz kupić dolot K&N ? lub najtańszy podstawowy komplet? minimum 400 zł z czego 200zł w gadżetach tj. spraye do filtra naklejki itp. " ebayowy będzie działał tak samo.... to tylko dolot kolektorów niestety nie wymienię sam bo nie mm kanłu.... a teraz jak widać za oknem hardcorowa zima tylko pytanie... przy założeniu 4-2-1 nie będę miał kata. i czy będzie trzeba właśnie coś przespawać ? jakieś lepsze ebayowe katy kosztują ok. 600zł. największym problemem było by złożenie tego ale kto pyta nie błądzi. a boxa w komorze też dobrze zrobić bo nie będzie zaciągał ciepłego powietrza. Felgi od VTI już jadą wiec dobrze by było coś pomodzić
[ Dodano: 2010-02-01, 18:06 ]