Sytuacja wyglada nastepujaco, zakupilem zima zestaw tarcze + klocki 262/240mm, zdejmuje kolo z przodu stara tarcze i jajca okazuje sie ze z przodu jest 242 a z tylu 240 w wersji USDM

Rozwiazania sa dwa:

1. Czy zacisk + jarzma 262mm podejdzie do tej zwrotnicy z przodu? Czy konieczna bedzie jej zmiana by zamontowac nowe tarcze?

Ewentualnie sprzedac tarcze i przejsc na 282mm (rozumiem ze wieksza pompa znow potrzebna bedzie)

2. Jakie zwrotnice sa potrzebne by zamontowac zacisk od prelude i tarcze 282mm 4x100 czy moze byc aktualna i spokojnie zacisk podejdzie.

Musze juz myslec o lepszej hamowni bo szykuje sie doladowanie za jakis czas, wiec mocny hebel jest oczywisty
Musiałbyś przymierzyć zaciski z jarzmami z europejskiej solki z 262 z przodu i przymierzyć z tą tarczą 262. Jak by nie podeszło to masz 3 opcje...

1. Zwrotnice z europejskiej Solki z jarzmami, zaciskami i tarczami i masz 262.
2. Zwrotnice z europejskiej Solki z jarzmami i zaciskami z prelude 2,2 lub np legend i tarcze 282 z rovera
3. Kupić zaciski z jarzmami z prelude 2,2/legenda i zamontować je razem z tarczą 262 (nie jestem pewny czy się uda)

Oczywiście zwrotnice i hamulce w Solkach są takie same jak w Civicu 5gen więc najlepiej jakbyś poszukał informacji jakie hamulce ludzie do Civica wkładają
ale przy przejsciu z przodu na cos wiekszego jest juz wymog zmiany pompy czy jeszcze nekoniecznie
a czy jest to az taki problem ? przy koszciewymiany pozostalych elementow , pompanie jest jakims strasznym wydatkiem ...
Pompy nie musisz zmieniać, ale myślę, że warto.
Zwrotnice musisz wymienić, ale nie muszą być z Del Sol (Civic też podejdzie).

1. Czy zacisk + jarzma 262mm podejdzie do tej zwrotnicy z przodu? Czy konieczna będzie jej zmiana by zamontować nowe tarcze?

Ewentualnie sprzedać tarcze i przejść na 282mm (rozumiem ze wieksza pompa znow potrzebna będzie)



Zwrotnice 262mm i 242mm są inne wiec musisz wymienić na 262mm która to zwrotnica pasuje też do 282mm. Teraz masz zestaw jak w EG5 bez ABS.

Dzieki space monkey za dokladne wytlumaczenie, bardzo mi to pomoglo, wiem ze jest duzo tematow, ale poczulem dosc specyficzny problem o ktorym musialem napisac bo nie spotkalem sie jeszcze z 242/240 w del sol EH6.

co do tylu 262mm EP2/3 to przy aktualnej zwrotnicy czy tez trzeba wymienic z jakims wahaczem?
co do tylu 262mm EP2/3 to przy aktualnej zwrotnicy czy tez trzeba wymienic z jakims wahaczem?



To jest nic dziwnego że masz 242/240 jak nie masz ABSu zdarza się. Tył nie jest 262 tylko 260mm. Z tyłu w zawiasie nic nie ruszasz. Kupujesz tarcze z EP2 4x100 i klocki, zaciski i jarzma z EP3 i wszystko wchodzi p&p. Po prostu je wymieniasz. Musisz tylko zamienić ze swoich starych tylnych zacisków trzymacze linki ręcznego i zaciski założyć lewy na prawy i prawy na lewy wahacz. Co do przodu to mając tarcze i klocki 262mm kupujesz zwrotnice i zaciski do 262mm i swapujesz. Po za tym większa pompa bo pewnie masz 13/16. Jak chcesz na przód 282mm 4x100 od Rovera to Tomcat Turbo właśnie sprzedaje taki komplet. Wtedy potrzebujesz tylko zwrotnice i pompę 1 cal.
polecam polecieć za ciosem i tak masz wszystko do wymiany wiec wrzucaj zaciski pod 282mm do wyboru do koloru od accorada, preluda, legenda oraz MG ZR/ZS co do pompy może być 15/16 bo spokojnie wyrobi ale możesz dać tez dla lepszego czucia 1. Leniuchy zwykle tego nie robią ale powinno sie tez tak jak zasugerował kolega zrobić tył ja wrzuciłem 260mm z zaciskami MG i na prawdę zupełnie inna bajka nie mówiąc o tym ze wygląda męsko
Niniejszym oświadczam że w życiu na oczy Tomcat Turbo nie widziałem i go nie znam i powyższy post nie miał na celu reklamy jego zacisków i tarcz, ale ma chłop racje.
Niniejszym oświadczam że w życiu na oczy Tomcat Turbo nie widziałem i go nie znam i powyższy post nie miał na celu reklamy jego zacisków i tarcz, ale ma chłop racje.




żałuj żałuj bo to piękna maszyna
"chamski letni podryw" buehe dobra bo robimy koledze offa
zaciski z EP3 zakładasz po bożemu - lewy na lewą i prawy na prawą stronę. ze starych zacisków przekładasz tylko diwajs do trzymania linki ręcznego.

na przód można dać tarcze 300mm z EP3 (po przewierceniu na 4x100 wraz z zaciskami z EP3. albo z ATRa też 300 ale gr 28mm a nie 25, no i 2 tłoczki w zacisku.
zaciski z EP3 zakładasz po bożemu - lewy na lewą i prawy na prawą stronę. ze starych zacisków przekładasz tylko diwajs do trzymania linki ręcznego.



Po bożemu się nie da bo zacisk jest trochę odwrotnie i ręcznego dołem nie przepchniesz a przewodu górą nie puścisz.
dzieki za informacje, posluza mi przy dalszych modyfikacjach, jednak na ten miesiac jeszcze musze sie wstrzymac, przod z EP3 brzmi ciekawie
dzieki za informacje, posluza mi przy dalszych modyfikacjach, jednak na ten miesiac jeszcze musze sie wstrzymac, przod z EP3 brzmi ciekawie



Jakbyś szukał zacisków przód z EP3 to wal na PW, bo ja przechodze na dwutłoczek a z EP3 mam jeden komplet na sprzedaż w dobrej cenie.