No właśnie czytając temat o dolotach, widziałem że ktoś już ten temat poruszył. Z tematu wyszło, że dobry dolot musi być osłonięty odseparowany od temp w komorze silnika i pobierać zimne powietrze z zewnątrz , więc teraz pytanie nasuwa sie samo. Czemu ARC, który pobiera powietrze od góry czyli w kierunku zupełnie przeciwnym od logiki, kosztuje tyle ile kosztuje i ew jakie są różnice w przyroście mocy między fancy look ARC'iem a bardzo dobrym zestawem chociażby Apexi.
Z tego, co wiem, to ARC jest zoptymalizowany pod kątem reakcji na gaz, a nie mocy maksymalnej. Kosztuje dużo, bo jest cały z blachy i jest ultralanserski.

IMO pobieranie powietrza z góry jest słabym pomysłem, chociaż może jak auto jedzie szybko to tam akurat jest "przewiewnie", nie wiem.
Dziwna sprawa z tym dolotem, bo kurcze nie sądzę żeby aż tyle osób w swoich projektach wstawiało Arc dla lansu mając do wyboru alternatywne rozwiazania które działaja bardzo dobrze, chociaż kto wie w końcu za oceanem wszystko jest inaczej..
Jest dobry, nie ulega żadnej wątpliwości. Ale ARC robi produkty dla osób którym same przyrosty osiągów nie wystarczają - jest dla ludzi którzy poza osiagami najbardziej lubią koniować nad każdym przeperfekcyjnym ręcznym spawem i przeperfekcyjnie wyprofilowanymi elementami.