witam
zastanawiam sie nad kupnem dolotu do mojego itra zeby skompletowac juz caly osprzet i teraz pytanie co brac pod uwage i co jest najlepsze? ogolnie bez zadnych wyciec w zderzakach itd. nic tam nie bedzie grane to samo dotyczy mocowania. zeby wszystko bylo jak nalezy bez kombinacji no i oczywisice zeby dalo jak nalepsze rezulataty narazie pdo uwage biore dolot mugena i comptecha. ma moze ktos jakies porownanie?
jak jest z pasowaniem tego do lewostronnego itra. bo slyszalem ze mugen nie zabardzo pasuje.
jakies rady?
pozdro
moja rada taka, że temat bez sensu bo jest już milion podobnych (łacznie z tymi o modyfikacji silnika itd.)
moja taka rada ze chcualbym jasno i na temat, bo to nie piepszenie o jakis tam modyfikacjach silnika tylko o doborze dolotu do seryjnego motoru. Jak mam wydac 2tysie to wolalbym wiedziec co jest lepsze a co nie.
wkładka spoona i jechane, wygląd jak seria, wzrost osiągów i żółty lans no i łatwy, szybki montaż.
Comptech dobre wyniki, powiedzmy ze rozsadna cena.

Z tym, ze przy odrobiny dobrych checi, podobny dolot mozna zamacic samemu.
no wlasnie ten filtr spoona to widzial ktos daje on cokolwiek?? to samo k&n
co do comptecha to dzisiaj widzialem jego wyglad i mam objawy ze tez bedize problem zjego montazem bo jest taki sam jak mugen
jak jest z pasowaniem tego do lewostronnego itra. bo slyszalem ze mugen nie zabardzo pasuje.


Mam Mugena z ta mniejsza puszka i pasuje idealnie. Wydaje mi sie ze problemy sa z ta wersja z duzą puszką bo była ona chyba do wersji bez ABSu lub z ABSem w innym miejscu czy jakos tak.
W kazdym razie ta wersja z mniejsza puszką spisuje sie i pasuje idealnie.
kivik, wspomnij że nie masz klimy
wspominam, że nie mam klimy ....
wspominam, że nie mam klimy ....



abs'u też chyba nie ? Własnie ta 1 wersja byla dla aut bez abs i wygladala jak ta od EK druga to ta którą ma motyl już nie bede sie zagłębial w szczegóły ze byly 2 wersje 2 wersji
jak chcesz cos sprawdzonego to bierz CAIa (injen, aem etc) po wystrojeniu dostaniesz mniej wiecej taki przebieg wykresu:

furious czemu ten wykres taki pofalowany ? w środku przy 4500 to już zupełnie jakieś tsunami po którym następuje zapaść...
nie zapasc tylko raczej górka przy 4500rpm.. taka jest charakterystyka CAIa.

Inny wykres ITR: wydech+CAI+remap
no górka przy 4500, a po górce spadek min 15NM...
przy ilu obr. jest vtec ? 4500
Furius masz może wykres seri wystrojonej ??
Marnie to jakoś wyglada. VTEC zupełnie bez sensu tak nisko skoro po załączeniu robi się dół...
furious czemu ten wykres taki pofalowany ? w środku przy 4500 to już zupełnie jakieś tsunami po którym następuje zapaść...


A jakbys chcial prostą kreske to proponuje inna hamownie która bardziej wygładza wykresy, np tak:



Masz na myśli ten - http://www.kingmotorsport.../5001.jpg?64244
tak
no tak ale ja mam abs i mam klime wiec mugen odpada.
ja bym chcial cos z pucha bo inejna i caia to jakos boje sie zeby wode nie zaciagnelo itd.
co z comtechem?? ktos cos wie?/
zostaw seryjna puszke, seryjny filtr (albo zamiennik k&n) i zrob do niej lepszy nadmuch. po temacie.
A jakbys chcial prostą kreske to proponuje inna hamownie która bardziej wygładza wykresy, np tak:



dobrze wiesz, że nie o to chodzi
wykresy które wrzuciłeś po kolektorze nie mają jakoś dołków po kilka NM & HP...
na ostatnim wykresie nie ma cai, moze byc tak, ze akurat przy takich obrotach dziala on najmocniej, ma jakis rezonans, czy cos i wylazi taka gorka na wykresie
kup parówe i zrob nadmuch do filtra
caia to jakos boje sie zeby wode nie zaciagnelo itd.



przecież nie latasz w dzeszcz, a przynajmniej tak mówisz, więc w czym problem??

jeździłem z wkładką spoona i z filrem k&n w seryjnej puszczce. dupochamownia nie odczuła różnicy. dopiero na caiu coś się ruszyło, ale mogła to być podświadomość z uwagi na zmianę dźwięku i lepszą mapę.
CAI w b16 dal mi 7km, niutow nie pamietam, wiec chyba roznica jakas jest,
ten pierwszy wykres to itr? czemu tak ubogo z momentem ???
Panowie... troszkę teoretyzujecie
Jeśli ktoś ma CAI'a to zapraszam na hamownie... może faktycznie tak dziwnie się zachowuje "wykres" (rezonans itd.)
Wtedy powołamy 3 osobową komisję i sprawdzimy
Więc i na rolki
Może juz niedługo będę stroił na rolkach jedno cudeńko z CAI'em i dam znać a do tego czasu
po obejrzeniu tych 2-óch filmików:

http://www.youtube.com/watch?v=KJ6iq3w35DI
http://www.youtube.com/wa...feature=related

doszedłem do wniosku, że skoro kitajce nie ładują CAI tylko stosują krótkie doloty albo przerobione OEM'owe to coś w tym musi być... poza tym jeżdżenie w mokre dni z dusza na ramieniu to już nie dla mnie...

i teraz dylemat... jakaś parówa czy modyfikować OEM?? i czy taki zmodyfikowany OEM to nie jest za mało jak na ostro zgrzebany silnik...

btw. comptech robi cos do ek4??



btw. comptech robi cos do ek4??




Robi, co do parowek, byl gdzies jakis test, gdzie parowki wypadly dosyc cienko w porownaniu m.in. z CAI.

http://www.weaksauceparts...productid=16439

Druga sprawa to fakt, ze wszyscy zakladaja parowki i od razu oczekuja efektow, a to nadal jest krotki dolot i powinien byc odgrodzony od silnika z dobrym nawiewem zimnego powietrza.
ale tu jest sam box... jeszcze trzeba to jakos połączyc ze ssacym...

ale skoro CAI jest taki zajebisty to dlaczego w tych dwóch autach, które podałem japsy nie wsadzili takiego dolotu??
http://www.ek9.org/forum/...dification.html
ale tu jest sam box... jeszcze trzeba to jakos połączyc ze ssacym...

ale skoro CAI jest taki zajebisty to dlaczego w tych dwóch autach, które podałem japsy nie wsadzili takiego dolotu??



Bo CAI robi moc na gorze, na torze nie o to chodzi, tutaj bardziej liczy sie mid-range. Pozatym jak maja wielki napis na plerach J's Racing to trudno zeby promowali produkt, ktory bardziej kojarzy sie z AEMem i Injien czyli CAI.
każdy dolot ma swoje wady i zalety.
na dolocie spoona spokojnie robią 200KM w B16B więc myślę, że ma wystarczającą wydajność do tego dochodzi reakcja na gaz, brak problemów z wodą ( przy długim CAI ) i brak problemów z gorącym powietrzem ( przy nieosłoniętym stożku ) no i moim zdaniem estetyka jest świetna.
tylko ten kawałem kevlaru kosztuje wiecej niz ja zapłaciłem za cały dolot ze stożkiem...

ale na wiosnę będę kombinował cos z seryjna puszka albo z parówą i sprawdzimy na hamowni jak to sie prezentuje...

btw. przy zmodyfikowanej seryjnej puszcze co tam jest w środku ?? jakiś stożek jak w ITR? czy jakaś lepsiejsza wkładka ??
Wcale nie musisz dac tam kolanka spoon'a - myślę, że efekt nie będzie gorszy...

P.S. zerknij w link wyżej sporo fajnych informacji
tylko ten kawałem kevlaru kosztuje wiecej niz ja zapłaciłem za cały dolot ze stożkiem...

ale na wiosnę będę kombinował cos z seryjna puszka albo z parówą i sprawdzimy na hamowni jak to sie prezentuje...

btw. przy zmodyfikowanej seryjnej puszcze co tam jest w środku ?? jakiś stożek jak w ITR? czy jakaś lepsiejsza wkładka ??



Bierz Comptecha , co prawda na pierwszy rzut oka nie wyglada, ale Comptech spapugowal sporo z dolotu MUGENa . Jak sie uczyc to od najlepszych.

http://www.team-integra.n...sp?ArticleID=46
-Might not be as loud as you like your intakes to be.



comptech odpada...

najpierw chyba porównam jak sie ma CAI do OEM'u z jakimś kolankiem z kwasówki + jakies doprowadzenie powietrza ze zderzaka...
na wiosne bede testowal 3 doloty.... Parówa vs OEM z ITR + swoje mody vs AEM V2 (jeszcze nie wiem czy bedzie ten dolot) bo dwa pierwsze mam. beda testowane na hamowni jednego dnia w niewielkim odstepie czasowym..

stock z EK4 jest lipny bo ma komore rezonansowa juz za filtrem a nie przed jak np. w eg6 czy dc2 gdzie wystarczylo ja zdjac... dlatego Spoon robi te kolanka aby zlikwidowac ta komore
To testowanie CAI i parowki macie z glowy , znalazlem test, ktory kiedys czytalem.
CAI AEM-a dalo wiecej od parowy, ciekawe jakie bylyby efekty, jakby parowe odgordzil od cieplego i dowalil rurke z nawiewem.

http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1194241

Edit: Doszly nowe posty do tematu i widze, ze innemu parowka wyszla lepiej, wiec jak widac doloty chyba porownywalne, ogromnym plusem Parowy jest reakcja na gaz i bezpieczna odleglosc od wody i calego brudu z asfaltu.
CAI AEM-a dalo wiecej od parowy


max mocy to tak, ale ja nigdy nie zaloze CAI ze wzgledu na gorsza reakcje na gaz i jej cherakterystyczna prace na max obrotach, a nie juz w srednich gdzie najbardziej sie uzywa tych obrotow 5000> rpm
np. u YArko przejscie z CAI na WAI znacznie poprawiło zakres miedzy 5000 a 7500obr.min a co śmieszne zabrało chyba ze 2 KM z samej góry...
Do jazdy torowo-pojezdzawkowej lepiej parowa - bo auto tak naprawde caly czas w ruchu, wiec sie nie zdazy zagrzac za bardzo.
no mnie interesuje bardziej do jazdy po mieście na co dzień...
ja nabylem ice boxa comptecha razem z dolotem wiec zobaczymy jak wyjdzie. ale w takim airboxie to chodzi najbardziej o reakcje na gaz. bo mocy nie bedzie wiecej jak w cai. ale umnie w crxsie bylo wiecej. zobaczymy. nie bedzie zabardzo porowniania bo nie zamiezam jechac na na serii.

[ Dodano: 2009-01-08, 17:56 ]
ziom kiedy bedziesz mial tego iceboxa ? musze to obadac bo mugen troche za drogi niestety.

jak mozesz to podeslij cene na pw ile cie wyszlo.

pzdr
dobry dzwiek ma ten comptech
http://www.youtube.com/watch?v=wc62U9s5uV4


eee tam, moja w serii tak brzmi

ja w tych porównaniach na hondatechu nie widzę wykresów, tylko jeden w którym CAI i parówa są bardzo zbliżone z przewagą parówy w midrange'u. Ma ktoś te wykresy?

ja w tych porównaniach na hondatechu nie widzę wykresów, tylko jeden w którym CAI i parówa są bardzo zbliżone z przewagą parówy w midrange'u. Ma ktoś te wykresy?



w sumie sporo na plus dla parówy....

ja tez tych wykresów nie widze... ale, że chwilowo tez zgłębiam temat dolotu do itr to jeszcze trafiłem na coś takiego:
porównanie Comptech vs Mugen-----> http://honda-tekh.com/thr...ake-dyno-graphs
Czy jesli wzamian seryjnej wkladki włoze wklad K&N to cos zmieni (np dzwiek silnika) i cosik poprawi? Ewentualnie gdzie najkozystniej dostane wkladke K&N bo B18C6, wersja z klimą i absem
b18c6 nie ma typowej wkładki bo nie ma typowego filtra "panelowego"...
costam sie moze zmieni, ale raczej kosmetycznie

jakby cos, to po dotarciu bede mial stozek k&n do itr'a w jakiejs strawnej cenie
b18c6 nie ma typowej wkładki bo nie ma typowego filtra "panelowego"...



oczywiscie, tylko "papierowy walec" który myslalem zastąpic odpowiednikiem z K&N, tak żeby zostawic seryjny box i rurke. Moze niezbyt zaawansowana modyfikacja, ale zawsze coś , pytanie tylko czy cos to da?. Np zastapienie seryjnego ostatniego wydechu przelotowym znacznie odetkało spaliny.

Nie w samym filtrze drzemia mozliwosci a w temperaturze doprowadzanego do niego powietrza. Zakup K&N do tego do seryjnego boxa doprowadz zimne powietrze i bedzie juz odczuwalnie .



Hmm, ale o co chodzi z filtrem przeczytaj to co pisalem wczesniej . Tak jak pisalem wazniejsza jest temp. doprowadzanego do niego powietrza - to czy kupisz stozek do tego czy nie to opcja. Z reszta tez uwazam, ze z seryjna puszka mozna powalczyc o pare koni, ale napewno sa duzo lepsze doloty.

Na efekty drugiej czesci moich wypocin to moze chwile poczekaj, moze poczuja sie wywolani do wypowiedzi i cos dorzuca od siebie, ja im w szuflady z wykresami nie zagladam, wiem tylko, ze kiedys z nimi o tym rozmawialem, a Rys chyba nadal ma teki rozwiazanie w swoim aucie.
więc ja sie nie znam...
bo miałem K&N+własnie wyjety rezonator z doprowadzeniem chłodnego i szału nie było....
może nie jest to złe rozwiaząnie.... ale na pewno duzo lepsze też nie (vs seria)...
wolałbym kasę z zakupu stożka przeznaczyć na zakup lepszego dolotu....
więc ja sie nie znam...
bo miałem K&N+własnie wyjety rezonator z doprowadzeniem chłodnego i szału nie było....
może nie jest to złe rozwiaząnie.... ale na pewno duzo lepsze też nie (vs seria)...
wolałbym kasę z zakupu stożka przeznaczyć na zakup lepszego dolotu....




Z tego co zrozumialem, rozmawiamy w tym momencie o tanszych rozwiazaniach.
Znam paru jego mosci, ktorzy znalezli wlasnie zdrowe pare kucy z takiego rozwiazania, jak doprowadzenie zimnego powietrza do seryjnej puszki. Pozatym skad wiesz, ile to dalo ?? Byles na hamowni przed i po montazu ??

Jesli nie rozmawiamy o tanich rozwiazaniach, to chyba temat dolotu zostal rozwiazany, parowka albo comptech, najlepsze w tym przedziale cenowym, jesli chodzi o moc i gas response.
czyli co ze seryjny dolot lapie z błotnika gorące powietrze?
raczej ten car rezonator blokuje swobodny dopływ wiaterku łapanego z zewnątrz..
fakt ze osobiscie uwazam ze wywalenie rezonatora jest na plus, ale napewno bym nie powiedzial ze bierze cieple powietrze
fakt ze osobiscie uwazam ze wywalenie rezonatora jest na plus, ale napewno bym nie powiedzial ze bierze cieple powietrze



Akurat po dolotach Passworda i Comptecha przyszla pora na pogadanie o u ulepszeniu serii za przyslowiowe pare zlotych. Wywalenie rezonatora ulepsza serie, bo temperatura w dolocie idzie napewno o kilka stopni w dol. Kapisz ??

Z tego co zrozumialem, rozmawiamy w tym momencie o tanszych rozwiazaniach.
Znam paru jego mosci, ktorzy znalezli wlasnie zdrowe pare kucy z takiego rozwiazania, jak doprowadzenie zimnego powietrza do seryjnej puszki. Pozatym skad wiesz, ile to dalo ?? Byles na hamowni przed i po montazu ??


ja nie pomierzyłem (nie udało sie - w civic wiele rzeczy pomierzyłem by miec odniesienie... tutaj nie było okazj zgrania wolnej hamowni i mojego czasu)
ale rozumiem, że TY (albo "paru jego mości") pomierzyliście te wymierne korzyści
chetnię zobaczę co by sie douczyc...

Nie w samym filtrze drzemia mozliwosci a w temperaturze doprowadzanego do niego powietrza. Zakup K&N do tego do seryjnego boxa doprowadz zimne powietrze i bedzie juz odczuwalnie .



Hmm, ale o co chodzi z filtrem przeczytaj to co pisalem wczesniej . Tak jak pisalem wazniejsza jest temp. doprowadzanego do niego powietrza - to czy kupisz stozek do tego czy nie to opcja. Z reszta tez uwazam, ze z seryjna puszka mozna powalczyc o pare koni, ale napewno sa duzo lepsze doloty.

Na efekty drugiej czesci moich wypocin to moze chwile poczekaj, moze poczuja sie wywolani do wypowiedzi i cos dorzuca od siebie, ja im w szuflady z wykresami nie zagladam, wiem tylko, ze kiedys z nimi o tym rozmawialem, a Rys chyba nadal ma teki rozwiazanie w swoim aucie.
Bardzo ważna jest temperatura powietrza które wpada do silnika.
"Schładzając" powietrze o kilka stopni można podlać odrobinkę więcej paliwa a AFR pozostanie na tym samym poziomie = KM/Nm wzrośnie.
Generalnie doprowadzenie chłodnego powietrza z poza komory silnika to podstawa.

Dużo osób ma doprowadzone chłodne powietrze do fabrycznej puszki filtra ze "sportową" wkładką... (w tym dwa CVC B16 z seryjnymi silnikami + strojenie które robią 14.5).
Tak doprowadzone powietrze to chyba najtańsze rozwiązanie które daje jakikolwiek efekt.

PS:Znajomy poprosił mnie żeby żeby zacząć stroić przed zachodem słońca jego BMW (E30 z silnikiem M5). Zanim słońce zaszło samochód był wystrojony ale pojechaliśmy jeszcze na Ske i... już godzinę po zachodzie słońca gdy temperatura otocznia spadła i można było podlać furę o 0.2 aby AFR pozostał na tym samym poziomie co przy strojeniu.
Te wszystkie nadobniejsze różnice mają wpływ na ostateczny sukces
A jak jeździ E30 cabrio chyba nie trzeba nikomu mówić

Wiec warto walczyć o chłodne powietrze które zasysa silnik mając na uwadze "długość" dolotu i opór jaki stwarza filtr powietrza.
Trochę podgrzeję kotlecika.
Swapuje b18c6 do civica . I pytanie czy dolot od c1/c5 pasuję do c6 ? Nie ma problemów , że w c6 przepustnica większa o 2mm ?
dolot do c1 jest inny niz do c5
ale może tu chodzi o dolot w sensie samych gum.
c5 = c6
c1 = c4

afair nawet sama gumowa rura jest inna
Dzięki Markos. Więc biorę się za szukanie , swoją drogą b16a to również to samo w takim przypadku chyba.

Fawor , chodziło mi o to czy taki od c1 lub c5 wejdzie na przepustnicę od c6
Taki na przykład CAI Injena do ITR ma średnicę zewnętrzną 75mm przy kolektorze, wewnętrzną 70. Jako, że c5 i c6 są bliźniacze i części są wymienne - teraz kombinuj
co do comptecha to wszystko jasne 7hp i 8nm przy wiekszej temp. otoczenia
takze wydaje mi sie ze jest ok jak na airboxa
a gdzie i za ile mozna dostac taki comptech?