SebaJDM2009-12-12, 22:27
Co myślicie o takim projekcie realny ?
Co może być nie do przejścia ?
Czy macie sposób na połączenie skrzyń na jednym lewarku ?
szukam materiałów i porad
mam anglika jako dawce
pozdro
rudzinski2009-12-12, 22:36
bimoto? to nie bedzie mialo 250KM tylko dwa razy 125KM.
ma to czemus sluzyc czy sztuka dla sztuki?
Fawor2009-12-12, 23:47
rudziński, łamiesz zasadę zachowania energii?
SebaJDM2009-12-13, 11:52
autko ma być na 1/4 , miałem zakładać turbo ale przemyślałem sprawę że 2 silniki dadzą dużo leszy efekt :
-- napęd na 4 dużo lepsza frajda z jazdy
-- brak turbo dziury
-- możliwość jazdy na jednym silniku ,ekonomia
gdzieś widziałem projekt CRXa na TVN Turbo co miał silnik z tyłu
ma ktoś linki lub foty jak on to wszczepił do paki.
BułeR2009-12-13, 12:57
no masz projekt hardcorowy w żadnej hondzie tego nie widziałem ale jest takie coś opisane w GT tyle że na bazie corsy jak chcesz to moge ci podać dokładny rok i miesiąc numeru a nawet sprzedać numer
rudzinski2009-12-13, 20:09
rudziński, łamiesz zasadę zachowania energii?
moze zle to okreslilem ale chyba wiesz o co mi chodzilo
do bimoto przymierzal sie adam R, jego mozesz pytac z czym to jest
Fawor2009-12-13, 21:39
moze zle to okreslilem ale chyba wiesz o co mi chodzilo
generalnie nie wiem o co Ci chodzilo Ale auto które ma na każdą oś przekazywane po 125KM razem ma ich 250 Cudów w naturze ni ma.
SebaJDM2009-12-13, 23:08
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1266033
dzięki za materiał
projekt będzie realizowany
rudzinski2009-12-14, 00:27
generalnie nie wiem o co Ci chodzilo Ale auto które ma na każdą oś przekazywane po 125KM razem ma ich 250 Cudów w naturze ni ma.
czyli zakladajac, ze auto a ma 250KM i 250Nm na jednej osi, drugie 2x 125KM i 125Nm to oba beda mialy identyczne osiagi? oczywiscie upraszamy tu do samej mocy silnika/silnikow
bylem przekonany, ze wyglad to inaczej ale oczywiscie uznaje moja niewiedze.
kuba_guzik1102009-12-14, 01:10
zagadaj z człowiekiem o nicku balder11 to jego crx jest z tylnym napedem, powiem ci ze ten crx jest 2 miejscowy jest wycieta cala podloga z tylu zawieszenie od shuttla czy rtsi i jeszcze sporo innych pierdólek
balder112009-12-14, 09:27
w tym linku z hondatechu koles wkozyl 2x h22 z tyi silnikami jest latwiej bo mala skrzynie na linki a z6 ma na ciegna . Oczywiscie jest to do zrobienia tylko ze duuuzo wiecej robotyzapiac dwie skrzynie od d serii
kuba_guzik1102009-12-14, 09:37
no jest z tym full rzezby ale da sie wykonać jak sobie popatrzyłem na foty tej solki to stwierdzilem ze wymyśleć rozwiazanie do tego patentu nie jest trudno ale wykonać to z tym już gorzej
Fawor2009-12-14, 11:09
czyli zakladajac, ze auto a ma 250KM i 250Nm na jednej osi, drugie 2x 125KM i 125Nm to oba beda mialy identyczne osiagi?
ano To drugie nawet lepsze bo 4naped.
Jeśli masz auto FWD i 125KM na przodzie to znaczy, że cała masa jest ciągnięta przez te 125 osłów, tylna oś kręci się bezwładnie. Jak dodasz 125KM na tyle ( oczywiście starta w masie bo dołożony drugi silnik ) to tylna oś już nie będzie bezwładna tylko zacznie pchać cały majdan do przodu z mocą 125KM. Wszystko dzieje się po prostu dwa razy szybciej więc jest 2x wiecej mocy.
rudzinski2009-12-14, 12:26
Jeśli masz auto FWD i 125KM na przodzie to znaczy, że cała masa jest ciągnięta przez te 125 osłów, tylna oś kręci się bezwładnie. Jak dodasz 125KM na tyle ( oczywiście starta w masie bo dołożony drugi silnik ) to tylna oś już nie będzie bezwładna tylko zacznie pchać cały majdan do przodu z mocą 125KM. Wszystko dzieje się po prostu dwa razy szybciej więc jest 2x wiecej mocy.
to co tu napisales to ja swietnie rozumiem ale piszesz o 125KM vs 2x125KM a to jest spora roznica.
z fizyki zawsze bylem noga i stad blad
Fawor, potruje jeszcze... czy teoretyczna strona w tym wypadku (1x250 vs 2x125) przeklada sie w 100% na praktyczna?
kuba_guzik1102009-12-14, 13:10
Fawor2009-12-14, 13:41
to co tu napisales to ja swietnie rozumiem ale piszesz o 125KM vs 2x125KM a to jest spora roznica.
chodziło mi o proste wyjaśnienie, że te moce jednak się w pewien sposób dodają.
Jarosz2009-12-14, 20:11
Hmm ciekawe ile śladów będzie to zostawiać??
Co do mocy, nie jest czasem tak iż 2x125 to nie to samo co raz 250??
Z tego co wiem np. montując 2 głośniki o mocy 50w nie uzyskamy takiej mocy dźwięku co z 1 100wat, patrząc analogicznie raczej nie uzyskamy 250km z 2 silników 125... Może się mylę...
tak swoją drogą na moje oko kiepski pomysł, straty mocy dosyć spore, wyregulowanie tego wszystkiego graniczy z cudem, no i masa dodatkowa, na 100 nie wiadomo czy przełożenia w skrzyniach są identyczne...
Na moje oko lepszy było by uturbienie i swap napędu na 4buty...
kuba_guzik1102009-12-15, 18:18
ale wes i znajdz 4x4 do d seri. To jest biały kruk.
flejm2009-12-15, 23:44
mozna wyrwac naped z shuttle, 4g sedan, rtsi.
kuba_guzik1102009-12-16, 00:47
SebaJDM2009-12-16, 11:57
plan 1
cały przód z zawieszeniem wspawać z geometria na tył
praca na 2 - 3 miech
plan 2
wsadzić silnik , i elektrykę z d16z6
plan 3
łączenie i synchronizacja pracy skrzyń
plan 4
sprzęgło, gaz, chłodnica, klatka bezpieczeństwa
widział ktoś lub foty
600-konny Civic zespołu Kijas Motorsport
http://www.roadlook.pl/sp...t-na-torze.html
kuba_guzik1102009-12-16, 21:57
oby plan sie udal a masz juz jakis patent na polaczenie skrzyń ?? bo ja chyba juz cos wymyslilem, jak cos służe pomoca w tym projekcie
SebaJDM2009-12-18, 12:22
może lepiej wszczepić na tył B16
bo tak to będzie równy rozkład mocy na koła
160 kucy na tył i 125 na przód
kuba_guzik1102009-12-18, 13:14
hehe pomyśl zanim coś napiszesz, wsadzenie silników to pikuś ale weś to zsynchronizuj i zestroj
Jarosz2009-12-18, 13:23
znajdz mi naped od rtsi
znajdź całe rsti... A jeżeli już ktoś znajdzie i je rozbierze ma ode mnie w łep!!
Napęd 4wd z np. shuttle lub civica ee5 wymaga drobnych przeróbek w porównaniu do bimoto...
SebaJDM2009-12-19, 15:08
wsadzenie silników to pikuś ale weś to zsynchronizuj i zestroj
dlatego jest ten temat .
Czy jest możliwa praca dwóch silników z skrzyniami w jednym aucie ??????
nie zamierzam wsadzać napędu z tylną osią np (z shuttle)
tylko druga skrzynia zsynchronizowana z pierwszą
!markos2009-12-19, 15:52
bedziesz musial DOBRZE wzmocnic bude, bo inaczej ci sie rozlezie z powodu braku synchronizacji silnikow, a nie skrzyn. skrzynie to pikus, zrobisz sobie jakis mechanizm z dzwigniami, dzieki ktoremu bedziesz wbijal te same biegi. problem bedzie z silnikami, ktore raczej nie beda mialy idealnie rownych obrotow przy roznych otwarciach przepustnicy.
imo robienie bimoto, tak ogolnie, to sztuka dla sztuki. niepotrzebna rzezba, z ktorej albo cos wyjdzie, albo nie, z czego bardziej prawdopodobne jest to drugie.
Gr00bY2009-12-19, 15:55
ktore raczej nie beda mialy idealnie rownych obrotow przy roznych otwarciach przepustnicy.
Będą miały pod warunkiem, że będzie wrzucony bieg. Inaczej tego nie widze
Pit2009-12-19, 16:07
jedyne co, to pierwszy może pchać drugiego lub ew. ciągnąć