Witam!

W czwartek zamontowałem w ej9 shortshiftera. Po jednym dniu zaczęło się brzęczenie, ale tylko przy 2k obrotów. Może jest to spowodowane zużytym już wydechem, ponieważ również przy tych 2k obrotów ogonie czuć mocne wibracje od katalizatora. Słychać też osłonę kata. Jednak na seryjnym shifterze nie było takiego dzwonienia. Co zrobić ?
to shifter zaczepia o wydech, nic nie jest zuzyte. przyzwyczaic sie.
Myślałem żeby obkleić shifta jakąś gąbką/watą ? W lipcu będę robił wydech. Czy da się wtedy zrobić tak ten wydech żeby nie dotykał się z shiftem ? Każdy short będzie dotykał tego wydechy , czy akurat ten tylko ?
zobacz może gdzieś sie odkręcił i dzwoni bo to że dotyka do wydechu jest możliwe ale mało prawdopodobne,ktoś to montował i nie zwrócił uwagi?,jeżeli faktycznie tak jest to bedzie można dopasować wydech
Jaki jest to short ?? Ja u siebie mam home made i na poczatku tez dzwonil opierajac sie o wydech, nadal przy wbijaniu wstecznego jak go dorbze docinse potrafi delikatnie dotknac. Jesli home made to przesadzone z ta dolna czescia poprostu za dluga i mozna to troche poprawic, jesli to kupiony to zostaje tylko delikatnie opuscic wydech. To sa roznice 5mm czasami.
Generalnie ten hałas pojawia się w tym samym momencie kiedy zaczyna brzęczeć ten katalizator. Przy 2k przechodzi taka fala wibracji i w tym momencie dzwoni short. To jest jakiś chiniol za około 80 zł z allegro.
Sprawdź czy na na patykach co idą do skrzyni nie jest przyspawany taki wałeczek stalowy on czasem dotyka do tłumika środkowego i powoduję to dziwne dzwonienie. Druga sprawa może być taka, że za słabo go dokręciłeś i wpada w wibrację, kolejna rzecz może być taka, że zawadza o osłonę od kata ale pewnie jak zakładałeś go to być to zauważył i ostatnia rzecz może gumy od wydechu już są sparciałe i jak dodajesz gazu to wszystko się to zaczyna ruszać i gdzieś zawadza o shiftera.
gumy od wydechu możemy wykluczyć, ponieważ były wymieniane. Pozostałe opcje postaram się sprawdzić! Wydaje mi się ,że ta osłona kata może być temu winna. Jest w bardzo słabym stanie i może się ostatnio przesunęła i dotyka tych patyków bądź samego shifta.
To obstawiam, że coś jest za słabo dokręcone, u siebie w ED9 miałem też tak jak założyłem tego allegrowego na łożyskach i nie chciałem go za bardzo dokręcić żeby nie uszkodzić i właśnie po jakimś czasie zaczęło się takie dzwonienie w w okolicach 2 tyś obrotów.
Jadąc dziś zwróciłem uwagę że na 1 i 2 biegu nie ma tego dzwonienia. Na pozostałych jest. Zauważyłem że przy wrzuceniu 3 wydobywa się pojedynczy metaliczny odgłos jak by to było niedokręcone.
jaka filozofia zajrzec pod spód i zobaczyć gdzie dotyka????????????????
rure wydechu te 5mm też daje sie podgiąc bez uszczerbu na całokształcie...
jaka filozofia zajrzec pod spód i zobaczyć gdzie dotyka?

przeciez wygodniej spytac na forum...
ta, temat typu "problem..."
Witam

A nie prosciej kawalek wydechu obwiązać bandazem termoizolacyjnym...
Ja wlasnie tak zrobilem u siebie i jest si.

Pozdro
Problem może polega tylko na tym że winą nie jest umiejscowienie wydechu środkowego tylko przy montażu shorta mogłeś go nie odpowiednio założyć..

Mam na myśli przełożenie gumowej tuleji z ala łożyskiem którą zakłada się na metalową kulke shorta a poźniej jeszcze się przekłada przez nią taki metalowy pierścień owalny dzięki któremu możemy przykręcić shorta do nadwozia a później do patyka od skrzyni?

Wkońcu ze 3 shorty już u siebie zakładałem w Ej2 (każdy innego rodzaju) i mam już coś pojęcia, choć jak zauważyłem właściciele samych tylko jajek typu V gen. czy VI gen. mają problem z założeniem tego / użytkowaniem - bez urazy oczywiście
Problem rozwiązany !

Zamieniłem metalowe podkładki na gumowe o grubości 2 mm i wreście nie dzwoni. Zatem jak ktoś będzie montował shortshiftera z allegro to polecam takie podkładki. Jak się okazuje to jest to problem dość pospolity!

DO ZAMKNIĘCIA !
nie zamykać, jeszcze ja

a czy to normalne, że na seryjnym szifterze pojawiają się takie dźwięki przy wytracaniu prędkości na biegu?
kwestia poprowadzenia wydechu.