Witam co wybrać Ebc i blackdiamond są w podobnej cenie gadałęm z gościem i powiedział że ebc gorsze bo niewywarzane tarcz i klocki szyko niszcza tarcze
Black diamond podobno wywarzany i ma otwory na wylot cena ta sama
co lepsze ??
cokolwiek. zuzycie tarczy zalezy od rodzaju klocka, wiec jak ktos mowi "klocki szybko niszcza tarcze" to chyba nie do konca rozumie co mowi
A jezdził ktoś z was na tych black diamondach?? jakie macie opinie o nich??
To chyba ta sama klasa. Kierować się raczej sympatią do nazwy niż różnica jakości.

PZDR

Bodek
Potwierdzam. Jedne są drugich warte
To jakie firmy polecacie polecacie ?? w takim razie
To jakie firmy polecacie polecacie ?? w takim razie


polecają BREMBO ORO było już na forum, wystarczy poszukać.
Brembo oro to zupełnie inna półka. Też polecam.

PZDR

Bodek
A gdzie to można kupić w polsce?? i czy wogóle dostane w takim rozmiarze??
280x156x46x25 mm; ilość śrub: 4; szukałem ale cieżko to wyszukać w jakimś polskim sklepie że chyba zle szukam:)
Ja polecam albo tarcze gładkie, albo nawiercane z najwyższej półki. Szkoda pieniędzy na EBC/BD itp., bo i tak się pogną, a kosztują sporo więcej, niż gładkie.
Wybur padł na tarcze ate +redstuff
2 dobre hamowania i po tarczach
Nawiercane wg mnie nie nadają się do jazdy na codzień. Kilka mocniejszych hamowań i pojawiają sie promieniste mikropęknięcia od otworów.

Ebc czy bd działają ale do wielkosci 260mm, potem gną się na potęgę, a w cięzkich autach takich jak np Ford Mondeo ST220 czy Lancer nie działają wcale.

Kamo: po których tarczach?

PZDR

Bodek
ate u mnie ebc ultimax poddały się dość szybko
Najwidoczniej źle ułożyłeś, lub poprostu spaliłeś. ATE pozycjonuje bliżej Brembo niż np. EBC. Zdecydowanie przewyższają np. Zimmermany. Szczerze mówiąc do tej pory nie trafila mi się ani jedna reklamacja ATE, a 1 brembo:)

PZDR

BOdek
ATE dobra tarcza jak za te pieniądze
gr00by polecał speedmax'y bo mają dobry stosunek jakości do ceny

jak pojechałem robić hebel, to mechanik powiedział mi "przywieź cokolwiek byle nie EBC"
Mogłem je polecać tylko z jednego wzgledu. Cena kompletu to połowa ceny normalnej tarczy. Więc dokładnie wiesz za co płacisz....

U mnie EBC poddały się baaaaardzo szybko. Brembo szlag trafił tego samego dnia co założyłem. ATE gładkie padły w 2dni (powerdisci wytrzymały do końca, ale już ich nie produkują w rozmiarze do civiców).
Gr00by, a układałeś kiedys tarcze?

PZDR

Bodek
debilne pytanie ale kto pyta ten nie błądzi
o co chodzi z układaniem myślicie że karzdy mechanik (nie mówie o druciarzach )zrobi dobrze załozy czy lepjej dac to do dobrego serwisu??
Założenie tarczy nie jest zbyt duża filozofią. Trzeba być dokładnym, dobrze oczyścić piastę, użyć miedzianu i tyle. Powinno się jeszcze sprawdzić bicie, ale nikt tego chyba nie robi.

Układanie to poprostu docieranie klocka z tarczą. Uważam, że powinno się zrobić pare stów km spokojniej, to pozwoli dograć powierzchnie. Stąd moje pytanie do Gr00bego. Tylko takie zachowanie pozwoli uniknąć pogięcia na początku użytkowania. Nastepnie trzeba pamietać o chlodzeniu hamulców. Tarcze wyginają sie zazwyczaj z braku odpowiedniego wystudzenia.

PZDR

Bodek
Proszę Cię. Były delikatnie traktowane na początku. Były robione pomiary bicia po założeniu i mieściły się w normie. Po dwóch dniach już się nie mieściły. Wiesz, że ATE robią m.in. we włoszech?
Wiem, wiem, a elementy AP Racinga w Hiszpani:) Taki świat Panie.

PZDR

Bodek
Heh. Dokładnie. Tarcze jeżeli są z dupy to żadne układanie im nie pomoże ORO dostały w palnik od razu, że się świeciły na czerwono i jakoś nie pękają, nie biją - kwestia materiałów...
gadacie gadacie a ja już sie zgubiłem czyli co z tego wszystkiego bedzie dobre brembo oro odpada bo niema ebc gówniane czyli co zostaje ate??
Nic. Hahahahahahahhaa.
Mogłem je polecać tylko z jednego wzgledu. Cena kompletu to połowa ceny normalnej tarczy. Więc dokładnie wiesz za co płacisz....

no właśnie o tym napisałem w swoim poście mniej więcej
poza tym, większość ludzi szuka na forach podpowiedzi, szuka wyjścia które ich usatysfakcjonuje, słucha rad co się gnie przy katowaniu a co nie [co oczywiście jest istotną sprawa i dobrze to wiedzieć] a większość ludzi i tak jeździ swoimi autami do pracy/szkoły i z powrotem i wiele rzeczy kupują "na wyrost"
Gr00bY nie wiem jak to robisz ale EBC gładkie przeżyły u mnie cały sezon 2009 , killka razy radom i superoesy w kielcach, po mieście tez czasami zdarzy sie skończyć 3 bieg i dohamować mega mocno wiec ....

OCB ?

Klocek to DS P w ramach ścisłości
Popękały w promienie słoneczka.
czyli albo od temp. albo od udaru temperaturowego albo ... ? bo ja juz nie wiem,
nadal upalam te EBC i wsio ok ...
No ja jest potraktowałem DS2500. Ty jeździsz na FDSie i stąd ta różnica pewnie.
a prawda to, że ATE teraz kupuje tarcze od jakiejs senegalskiej firmy?

pytam bo mam ATE gladkie(jest napisane made in germany) razem z klockiem Ferodo DS Perf. i poki co sprawuje sie bdb. naprawde cieżko zmęczyc tego kloca (w porównaniu do premier/ebc black)...wczesniej wystarczylo jedno hamowanie 150-0...teraz trzy takie hamowania i pedał dalej taki sam jak był.(wiecej nie sprawdzalem)