Ok. wiec temat zakładam narazie czysto informacyjnie, napewno przyda sie nie tylko mi ale wszystkim posiadaczom ed9 z password.

Biore pod uwage głownie 5 silników :
B16A1 , B16A2
B18C4
B18C6 [nie znalazłem linka do serii]
H22
Interesuje mnie dlaczego "ten a nie tamten", jakie koszta, jak wagowo kazdy moze wpłynać na zachowanie auta. Dalszy kierunek modów narazie nieznany wiec na tą chwile interesuje mnie jedynie sam swap i jakie wrazenie z jazdy w serii(na wszelki wypadek odrazu dopisze ze zawias mam i hamulce allready).Prosiłbym zeby wypowiadały się tylko osoby które mają cos wartościowego do powiedzenia. Dzięki pzdr
Ile waży silnik ze skrzynią w D seri ??
Waga wszystkich tych silników jest podobna (wszystkie będą sporo cięższe od D-serii).
Wg mnie swap na B16 jest bez sensu, lepiej sprzedać swoje auto i kupić i-VT. W ogóle swapowanie B-serii do ED9 mi średnio pasuje, wolę rozwiązania możliwie bliskie fabrycznym, bezproblemowe do i-VT można wrzucić bez żadnego wysiłku już każdą B-serię. IMO najlepszy bang for buck, to i-VT z dołem od B18C4, tylko podstroić jakimiś piggybackiem i mamy 170+ KM. i-VT to więcej niż sam sinik i mocowania na serię B - dostajesz przede wszystkim zajebiste zawieszenie gotowe na taki rozkład mas i lepsze hamulce. Jeśli masz jakiś zestaw zawieszenia w ED9, to nie pójdzie to na marne, bo sobie przełożysz do takiego i-VT.

H-seria w ED9 to bzdura, silnik jest wykurwiście wielki, trzeba ciąć ścianę grodziową, żeby pomieścić kolektor ssący, ciężko półosie ustawić prosto, generalnie masakra, jeśli to ma być auto do normalnej jazdy i normalnie wyglądać.
Zgadzam sie , swap na B16 to gra nie warta swieczki ... Nie oplaca sie . Osiagi nie zmieniaja sie diametralnie a koszt takiego swapu jest ogromny . Fakt ... rozwojowosc silnika jest olbrzymi w porownaniu do D serii . Ale taniej jest Kupic EE . I przynajmniej czlowiek ma pewnosc ze wszsytko jest na swoim miejscu .
Zgadzam sie z przedmowcami, niestety :wstyd:
Wg mnie nie ma aż tak diametralnej roznicy miedzy ed a ee jezeli chodzi o heble i zawias. Wrzucić heble 262 do ed9 to koszt ok 500 zl + tarcze i klocki. Seria B jest rozwojowa, duzo wytrzymalsza od D serii ale koszta... Sam mialem maly dylemat jezeli chodzi o silnik. Zastanawialem sie czy generalka mojego czy odczekac dolozyc i kupic b16. Ale wystarczyło mi, że poczytałem sobie o problemach z dostepnoscią np skrzyni, przegóbów czy innych pierdół do b serii i mi sie odechciało. A, i panowie trzeba brac pod uwage, ze jezeli ma ktos bude ed9 w super stanie i zna ją na wylot to znależć sobie ee8 zeby nie bylo padlem też nie jest łatwo, wiec z tą pewnością z wszystko jest na swoim miejscu można by polemizować.

Pozdrawiam
powiedz mi Szerloku jak szybko i sprawnie zmienisz hamulce na 262mm za 500 zlotych?
powiedz mi Szerloku jak szybko i sprawnie zmienisz hamulce na 262mm za 500 zlotych?



szybciej i sprawniej niz znajde zdrową ee8 Szerloku. Sory mój bład, nie o hamulcach mielismy pisać.
Łatwiej doprowadzic EE do ładnego stanu niż rzeźbić wszystkie ważne podzespoły itp wymieniać połowe samochodu.

Odnośnie hamulców to 500 dasz za same zaciski ew troszkę mniej. Zaś do wymiany są jeszcze zwrotnice no i raczej zestawik tarcz i klocków nowy by trzeba.
Łatwiej doprowadzic EE do ładnego stanu niż rzeźbić wszystkie ważne podzespoły itp wymieniać połowe samochodu.



Jezli w tej chwili nie mial bym samochodu to tak Walter, masz racje tak bym zrobil. Kupil ee8. Ale sprzedać to co mam, nie odzyskując ani grosza z tego co juz sie wlozylo i szukac w miare porządnego ee8 to wg mnie nie opłacalne.
A dożucanie kupy siana na swapa jest opłacalne ??
A dożucanie kupy siana na swapa jest opłacalne ??



Tak przeciez nie powiedzialem, ani tak nie robie. Nie jest to oplacalne dlatego poszedlem w tania i badziewna d-serie. Kazdy orze jak moze.
Za 2 zwrotnice z piastami + komplet zacisków dałem 500 pln. Kilka postów wcześniej napisałem też o tarczach i klockach, załóżmy 400pln, ale tego nie licze bo za nowe 242 tez musze zapłacić jak sie skonczyly. Chodzilo mi o koszt samego przejscia z setupu 242 na 262. Koniec tematu hamulców z mojej strony.
Inna jest też zawiecha z przodu, i-VT prowadzi się dużo lepiej niż ED.
Szerloku. Nie 242 tylko 240 :hyhy:

Co do SWAPa to wszystko sie rozchodzi o $. Najbardziej rozwojowa jest juz K-seria, więc jeśli portfel się nie zesra to wybór jest jasny :padam:


B16A1 znaleźć w dobrym stanie to osiagniecie podobne do kupienia B18C6 za dobre pieniadze. H22 to rzeźba spora. Jednym slowem trzeba szukac EE8...
ED9 ma tarcze 242mm.
W 5. gen. były 240.
Kupiłem od jacka cerke w bardzo dobrym stanie. Załozenie mam takie ( moze szkoda ze na początku o tym nie napisałem) zeby zrobić piekny czerwony lakier + jakies jdmowe kołeczka i zeby z wygląu to było wszytsko natomiast pod maską chciałbym mieć u "szczytu kariery" mojej ceerki coś +200KM zeby była szybkim przecinakiem z w miare seryjnym wyglądem. Majlo mi imponuje ale nie chce dłubać D serii. Chce w nią włozyc troche kasy, co do k20 to.... tu sam silnik kosztuje 15k..a za to moge miec np b16+kolektor+wydech+albo jakas inna głowa,albo wałki+jakaś hondata i wtedy to wszystko bedzie na dobrej drodze, pozatym ja nie bede miał nagle kupy kasy tylko systematycznie coś na plus wiec powoli do celu...teraz moze lepiej zrozumiecie moj tok myslenia..sory ze wczesniej tego nie napisałem
i spór będzie o długość fajki ciastosza... :niepewny:

jak kase bedziesz mial systematycznie to wkładaj B16A2 na mount kit'cie hasporta i powoli go dłub. fakt ze w cenie wydłubanego do kresu B16 masz serie niewysilona K20...
ale czy K20 nie będize wystawał ponad maske?
pytam się bo na BMI widziałem CRX'a z K20 bez maski i komentarz był taki że nie mieści się pod maską
no chyba, że to nie problem
trza poszperac. na pewno sie nie miesci pod wklęsłą maskę. pod tą wypukłą powinien.
Bez ITB się zmieści :hyhy:
Szukajac EE trzeba miec cierpliwosc albo farta wide Elmeru . Ja mam w miare zdrowe ED i tez boje sie wjebac w gowno... that's why ...boost.
Powiem z wlasnego doswiadczenia - jesli juz wrzucac Bserie do EDka, to cos lepszego niz A1. A na Twoim miejscu albo bym kupil iVT, albo dmuchal...
turbo by GMS + zakucie silnika
jak bym mial zdrowe d to bym bawil sie d. bo koszty sa male. ale jak juz b to napewno nie a2 tylko a1. jak fura ma wygladac to napweno k bym nie wsadzil jest tyle tamprzerubek ze szkoda fury jak nie ma sie kwitu. b16 mozna wydlubac za 15kola do230hp. tak przynajmniej mysle.
a czemu wolałbyś B16A1 zamiast A2? tego nie kumam trochę...
bo glowica z a1 jest najbardziej hardcorowa i najlepsza do modow. a one sie nieco roznia.
bo glowica z a1 jest najbardziej hardcorowa i najlepsza do modow. a one sie nieco roznia.



a z b16a nie nie jest najlepsza wlasnie??
ok..czyli brać b16a1 ? chyba nałatwiej bedzie go tam włożyc.... ile mozna wyjać ztego mocy np w cenie wyjecia z d16z5 163KM majlo ?
tak samo latwo bedzie wlozyc kazda inna b serie, bo to kwestia mocowan. buda ED i EE rozni sie podluznicami i to nie takie hop siup. elektryka to potem pikuś.
Co jest lepszego w głowicy B16A1 względem innych B-serii?
no tak, ale pati sam lepiej wiesz odemnie przeciez ze np w ssg to problem duzy nie jest zeby b serie włozyc...był tam projekt b16 + T..w sumie nie wiem jak tam dalej jego losy ale zrobiony był chyba....popraw jeśli się mylę,prosze
sporo spawania przy tym jest. zreszta Gooffy chetnie opowie o szczegolach jak go zagadniesz.
nieomieszkam spytać
Jesli chodzi o B serie do ED to polecam jakies aftermerketowe mocowania, robienie tego na seryjnych imho mija sie z celem.
bez sensu wkładać B serie IMO
w cenie swapa masz praktycznie turbokit, 200 koni, super moment
i niskie 14stki
Moim zdaniem najlepiej swap na D16A6 i dopiero wtedy turbo. A swój silnik DOHC dobrze się sprzeda.
Chyba d16z6? Tyle ze tam jest problem bo OBD1 :kwasny: Dodatkowe koszta.
D16A6 też dobry motor pod turbo, i do tego bardzo tani.
Nie wiem o co kaman z tym A1. Pojedyncze sprężynki gorsze do wysokich RPM, w A2 są podwójne. Wałki też mniej agresywne w A1. Gdzie jest ta przewaga A1?
ok..czyli brać b16a1 ? chyba nałatwiej bedzie go tam włożyc.... ile mozna wyjać ztego mocy np w cenie wyjecia z d16z5 163KM majlo ?



powiem ci ze jezeli bez remontu. to naprawde niewiele.
bez sensu wkładać B serie IMO
w cenie swapa masz praktycznie turbokit, 200 koni, super moment
i niskie 14stki


hm..chyba chce iść w N/A.... inaczej bym wogóle nie myślał o Bserii... moze kiedyś jakieś T ale najpierw chce Witka
jak w NA to B. jak w turbo to... też B
ale nie w ED9...

Widać, ze Piotrka nie przekonują opinie paru osób mających dużą wiedze, a nawet jednej osoby, ktora przez to przeszła i ma taki swap na swoim koncie. :wstyd:
czemu nie ed9? to dobra buda. lekka.
Chce w nią włozyc troche kasy, co do k20 to.... tu sam silnik kosztuje 15k..



Wybacz mi, ale pierdolisz :hyhy:

http://hondatech.pl/viewtopic.php?t=2399

Wtórny analfabetyzm sie klania :wstyd:

Nie kwestionuje, ze wlozenie silnika + silnik kosztuje wiecej 15k. Kwestionuje, ze sam silnik kosztuje 15k, jak mozna za 8-10k wyrwac silnik z osprzetem itd.
no własanie kumpel ostatnio mi pokazłą tego linka i mnie nim troche rozjebał.... zobaczymy do marca-kwietnia ile mi sie uda odłozyc ale odstawiam coś ok 10... a nie kupie K20 po to zeby lezała w pokoju obok kompa....
Wybacz mi, ale pierdolisz


Grooby, 15k to cena która wzięła się z obiegowej opinii popartej kilkoma przykładami. To, że ktos raptem sprzedaje za 9k nie kasyfikuje się raczej pod taką reakcję jak Twoja.
Pokaz mi te przyklady samego silnika za 15 :zawstydzony:
Nie mam czasu na takie pierdoły jak grzebanie w archiwum na ckpl czy gdziekolwiek indziej tylko dlatego że jesteś Niewiernym Tomaszem.

P.S. A ja o samymym silniku mówiłem? Dobrze wiedzieć.
a do tego:
-mocowania
-kolektor wydechowy+ wydech
-KPro
-półosie
-ukł. paliwowy

+ROBOCIZNA

W 15k nie opcji by się zmieścić.
amen
Wracajac do tematu pólosie zostawiasz z K-serii + przeguby iVT, kolektor dostajesz przeciez w zestawie.

Jakie KPro i jak i uklad paliwowy?
Wtórny analfabetyzm sie klania


Żeby Ci się pierwotny warn zaraz nie ukłonił.

Powtarzam po raz drugi i ostatni: widywałem same motory K20 za ok 15.
Kolektor wydechowy z EP3 nie zmieści się w budzie ED/EG/EK, musi być custom.
Na seryjnym kompie (PRA) auto może być ciężkie do odpalenia (immo)
Kolektor wydechowy od EP się nie zmieści do ED/EG, a K-Pro jest potrzebne, żeby obejść zabezpieczenia w kompie (chyba). Pompa paliwa też przyda sie wydajniejsza. A najważniejsza rzecz to mocowania, które też kosztują trochę siana. Wydech też wiadomo, że jakiś dobry przelot by się przydał.

Nawet jeśli robić na maksa wszystko samemu, żeby przyoszczędzić na robocie, to bez 18 tysięcy bym do tematu nie podchodził.

EDIT: Nevada mnie uprzedziła :cool:
Taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak. Co nie znaczy, że silnik trzeba zaplacic 15.000 ZŁ. Tylko o to chodzi Pzdr.
ok..K20 odpada...raz na zawsze... bardziej interesowałoby mnie porównanie b16a1(a2) i b18c4 bo te silniki najszybciej będa w moim przedziale cenowym. DZIĘKI

PS: Grooby miło że chcesz mi pomoc bo K20 to wogóle zajebiście chciałbym tu włozyc ale cenowo po prostu mnie na to nie stać, bo w cenie kupna nawet K20 za 9k mam cały swap na b16.... rozumiesz. ok dzięki
Grpoby: Może przestań się pruć i zastanów się trochę dla odmiany bo kłócisz się chyba dla zasady. Nie napisałem że TRZEBA tylko że znam sporo takich przypadków. A że wtedy mogłes jeszcze nie wiedzieć co to Honda to już mnie nie interesuje.

I nie rób tu OT więcej bo na kasowaniu posta się nie skończy. Wątpliwości na PM.
Jeśli nie zamierzasz iść dalej (mocne N/A lub turbo) to nie wkładaj B16A1/B16A2/B18C4, bo wydasz 6K+, a zyskasz bardzo niewiele w osiągach.

Na pewno są inne rzeczy, które możesz w aucie poprawić - choćby hamulce czy koła.
Za silnik nie trzeba zapłacić 15 koła.
Koniec tego. :hyhy:
Może to nie jest jakieś super żródło i nie wiem czy pewne ale z tego co przeczytalem w najnowszym GT w artykule na temat B-series to B18C4 to jest to powiekszona wersja B16stki. Ogółem to musisz bardz się zastanowić i zainteresować się masami tych silników bo jak będziesz miał pare kilo więcej z przodu to samochód może ci wyjechać z zakrętu.
A co do tego że już masz przygotowaną fure wstępnie pod swap Piotrze Powiem tyle nie pierdol :rotfl: Z tego co wiem to hamulce masz serie=nie wyrobią musisz kombinować żeby wrzucić z ivt najmarniej albo szukać coś a'la wilwood :hyhy: napewno nie same tacze sportowe i klocki (sam wiesz jakie są hamulce w CRX już przy seri a dodaj jeszcze pare koni), zawias=nie wyrobi cooilovers(czy jak to się zwie)bo nie ustawisz tego pod zwiększoną mase przodu więc potrzebujesz gwint a to jest już połowa, jak nie lepiej takiej głupiej B16. Ogółem takie jest moje zdanie i właśnie musisz wziąść pod uwage że będziesz też jeżdził tym samochodem na codzień i chciałbyś aby zachowywał się on przewidywalnie i tak że jak napadniesz na curve (czytaj; zakręt :rotfl: )to żeby przejechał przez niego a nie wyleciał i tak samo że jak zahamujesz to że nie klocki i tarcze sobie darują już a samochód pojedzie tylko muszą wytrzymać o wiele większe przeciążenia.

Ps. Jak dla mnie jest to za dużo jebania się poczekaj, pozbieraj i wtedy jak ktoś będzie chciał sprzedać jakieś zajebiste ivt to kup i wtedy będziesz wiedział co i jak mniej więcej.
Pojeżdzij CRX porób sobie jakieś pierdoły a potem jak siętrafi okazja to kup i wtedy przerabiaj, takie jest moje zdanie.

Pozdro


Ps. Jak dla mnie jest to za dużo jebania się poczekaj, pozbieraj i wtedy jak ktoś będzie chciał sprzedać jakieś zajebiste ivt to kup i wtedy będziesz wiedział co i jak mniej więcej.
Pojeżdzij CRX porób sobie jakieś pierdoły a potem jak siętrafi okazja to kup i wtedy przerabiaj, takie jest moje zdanie.

Pozdro



ŚWIĘTE SŁOWA!!!!!!!!!!!!!!!!!

mówiłem ci to piotrek przez telefon !
pzdr
IMO najrozsądnejszym wyjściem byłoby, gdybyś Piotrku poczekał jakiś czas, odłożył trochę więcej kasy (przy swapie zawsze mogą być jakieś niespodzianki, niekoniecznie związane z silnikiem), wyjeździł się do granic możliwości z obecnym silnikiem w CRXie, a dopiero potem myślał o swapie. Ostatnio sam narzekałeś, że masz jeszcze parę pierdół do zrobienia, wiec warto by było się za to zabrać, a dopiero potem wkładać nowy hiper motor. Nie wiem jak jest w twoim CRX, ale niezależnie od jego stanu dokonałbym BARDZO szczegółowej inspekcji wszystkich newralgicznych części (zawieszenie, hamulce) i ewentualnej wymiany na zdrową serię lub lepsze odpowiedniki wszystkiego tego, co wymaga uwagi... Można wpakować i Ka-sradzieścia do śmietnika. Tylko po co? Mnie też kusi żeby kupić od starego L24 jakiś chory wałek rozrządu, gaźniki większe niż silnik i wydech o średnicy końskiej pyty, ale póki co dam sobie na wstrzymanie, bo muszę się skupić na tym, by buda trzymała się w kupie.
i wydech o średnicy końskiej pyty, .



Antek zaskakujesz ostatnio Atki grzeczny chłopiec był z Ciebie nie wiem co się z Tobą stało :rotfl: :rotfl: :rotfl: To napewno złe towrzystwo.......
z powodu tego ze dziś miałem kontakt z dziura w drodze i sporym łupnięciem najpierw musze doprowadzić zawias do porzadku bo coś się spier** narazie sobie nie poszaleję...chyba coś z ukłądem keirowniczym..kur** jak to zoribę to wróće do tematu jak wam się pododba to ciągnijcie go dalej, ja tu wróće jak moja niunia znów bedzie w 100% sprawna. pozdr i dzieki
Temat jak najbardziej aktualny.... dziś moj silnik sie rozjebał przy mojej pomocy, a pewnie w tym tygodniu juz skończy zycie na maxa.... mam b16 do kupienia i chyba tak zoribe bo nie bede sie bawił z Dserię. co myślicie?
Nad czym tu myśleć

brać, swapować i śmigać
tylko bierz a2. i komplet hasporta zeby to wsadzic bez problemowo.
biore A2, musze tylko znaleśc skrzynie do tego, no i cena hasporta mnie troche wkur** ale lepiej włozyć wiecej zeby bezproblemowo jeździć na codzień...
a mieczyk juz nie ma swojego kompleta na swapa?
, no i cena hasporta mnie troche wkur** ale lepiej włozyć wiecej zeby bezproblemowo jeździć na codzień...

Tu nie chodzi o eksploatacje samochodu na codzień tylko o poprawne zmontowanie wszystkiego do kupy. Hasport ma tę zalete że jest dobry i sprawdzony, a mało jest takich zdolnych rzeźbiarzy którzy łapy tak ładnie i poprawnie zrobią.


a mieczyk juz nie ma swojego kompleta na swapa?


dokładnie ten silnik bedzie u mnie siedział
Skrzynia juz powędrowała a silnik był zamówiony dla mnie... gdzie szukac skrzyni?
skrzyni szukasz hydro? co z Hasporta bedziesz kupowal do SWAPa?
chyba znajde seryjną od b16a2, tylko nie wiem gdzie tego szuakać, najwyzej w SSG mi znajdą
Maciekxxxx ponoć dobrze ogarnia części do hond
skrzynia do b to trudny temat...
do a1 maja chyba dwie osoby tyle ze to linka (do szkryni szukaj lepiej juz polosi )
no z tematem skrzyni od B serii to jest mocno średnio. Myślę, że odezwij sie do mackaxxx, ccu albo poprostu zamów nową z ASO jajacek pewnie Ci pomoże
Ponawiam pytanie co z zawieszeniem i hamulcami?? :niepewny:
chyba wiesz jaki mam zawias i hamulce....
chyba wiesz jaki mam zawias i hamulce....



Tragiczne dlatego się pytam.........

http://www.allegro.pl/ite...szkodzony_.html Zastanów się nad tym tu masz wszystko co Ci jest potrzebne, i ma pare plusów, to czego nie użyjesz sprzedasz i nie musisz się dygać bo nie musisz rejestrować tylko bierzesz graty reszte opychasz........
Dzieki ze chcesz mi pomoc ale chyba rade sobie dam.
Nie wiem czy Blinstein B8 oraz tarcze brembo sa tragiczne, owszem jest twardo ale dobrze sie prowadzi i całkiem dobrze hamuje.
Owca chodzi mi o to że:
-dobra Brembo spoko ale pomyśl że zawsz będzie to pare kilo więcej w aucie i fizyka sie zmieni, czemu wszyscy przy takich swapach zalecają wymiane hamulców też.....
-Bilstein B8 spoko ale nie do sprężyn z Ebaya za 50$$, tak samo zmiana rozkładu mas i wogóle
-nie mysl że robie to złośliwie ale poprostu nie chce stracić kolegi..........
Owca chodzi mi o to że:
-dobra Brembo spoko ale pomyśl że zawsz będzie to pare kilo więcej w aucie i fizyka sie zmieni, czemu wszyscy przy takich swapach zalecają wymiane hamulców też.....
-Bilstein B8 spoko ale nie do sprężyn z Ebaya za 50$$, tak samo zmiana rozkładu mas i wogóle
-nie mysl że robie to złośliwie ale poprostu nie chce stracić kolegi..........


najpierw włoze silnik i zoabcze jak jest a potem bede myslałem nad modami. Dziek ize sie o mnie troszczysz
najpierw włoze silnik i zoabcze jak jest a potem bede myslałem nad modami. Dziek ize sie o mnie troszczysz



Ale weż to pod uwage że to nie są mody tylko to powinno iść w parze, wejdż na hondatech tam jest chyba teraz opisywana podobna operacja i poczytaj co mądre głowy piszą.
http://www.honda-crx.info...pic.php?t=14937

polecam. placisz, montujesz, hamujesz. nie szukasz, nie rzeźbisz itd itp.
przerabialem ten swap hamulcy jestem zadowolony a mysle ze to uczciwa cena za to...
Jezdzilem troche autem jako pasazer i smiem twierdzic ze jest opor twardo i sztywno wiec wydaje mi sie ze zawiecha bedzie dobra, co do hamulcow to nie wiem bo za kiera to ze dwa razy jechalem a to wtedy najlepiej mozna poczuc
Ja mam u siebie hamulce z EK4...niestety camber-kit potrzebny...nie jest zle, da sie jezdzic, ale kola stoja w delikatnym plusie. Ew. mozna skrocic gorny wahacz.
jezeli chamulce to narazie tylko wymiana klockó bo tarcze mam dobre.

Byłem dizś wssg i wszystko git malina, ale powstał pewien dylemat:
SKrzynia: B16 czy B18C4.
Plus b16 to ze jest krótsza, a b18c4 ze ma szpere, doradzajcie, czekam na kreatywne podpowiedzi.
A jakiegoś miksa obu skrzy nie da sie ogarnąć ?
MIX z mojej kieszeni nie jest odpowieni na takie zabawy albo jedna albo druga, którą wybrać?
ja bralbym ze szpera bo przy twojej wadze auta i 170-180 kucykach to jazda bedzie hardcore bez szpery :wstyd:
ja bralbym ze szpera bo przy twojej wadze auta i 170-180 kucykach to jazda bedzie hardcore bez szpery :wstyd:



przy mojej wadze to jeszcze gorzej

własnie rozmawiałem z adasiem i pododbno nawet skrzynie od b18c4 sa tańsze...
chyba pojde w ta strone...tylko zeby sprzęgło wytrzymało...
bierz od b16.
bierz od b16.


majlo daj jakiś argument,hm? :niepewny:
Tu masz skrzynie od B16A2

http://www.allegro.pl/ite...crx_civic_.html
dzieki, chciałbym usłyszec troche wypowiedzi na ten temat bo osobiście jestem za b18c4 dlatego ze ma szpere. to jest dobry argument.
wszystkie b18c4 maja szpere czy tylko ta konkretna ktora masz do kupienia?
Nie wszystki mają, jest to napisane na obudowie.
wg mnie zasadnicze pytanie to ile skrzynka z b16 jest krótsza. jakieś suche dane prędkości na poszczególnych biegach?? jezeli jest niewiele krótsza to szkoda zachodu i brac o od b18 ze szperą. ceerka jest lekka wiec z wkrecaniem sie na obroty nie bedzie problemu, z trakcją mogą być poważne kłopoty...
Pytanie tylko czy na skrzyni od B18C4 nie bedziesz wypadal z VTEC-a na 2...
moze wypadac. no, ale jak obnizy vteca, lekko podniesie odcinke...
To kupuj od B18C4 jezeli chcesz miec szperunek i po temacie skrzyni:)
walnij kilka browarow to zrozumiesz.
walnij kilka browarow to zrozumiesz.




cfaniak słuchaj ze szpera jest lepiej niż bez, napewno wiele osób to potwierdzi. Jezeli najpierw włoze zwykła skrzynie C4 a potem np zmienie przełożenie głowne tylko to bedzie już bardzo dobrze i nie bedzie spadał z VTECa, chodź też nie wiem czy napewno spada...

Pozatym w aucie o masie 900kg i mocy +/- 170KM przy starcie szpera baaaardzo mi pomoże, z tym się napewno zgodzisz.
Przelozenie glowne nic Ci nie da, bo skroci wszystkie biegi, a nie tylko te na ktorych CI zalezy...
Przelozenie glowne nic Ci nie da, bo skroci wszystkie biegi, a nie tylko te na ktorych CI zalezy...


rozumiem, dzięki.
to tak naprawde byłtylko przykłąd na to ze potem jest kilak rozwiązań które bedą do ogarniecia zeby było szybciej
i krócej jezeli chodzi o biegi.
Ja mam taką głupią rade tylko, poczytaj troche na temat innych projektów, posłuchaj ludzi którym nie zależy na tym czy bedziesz to miał czy nie, czy zrobisz to u nich czy nie. Zainteresuj sie tym jak to sie robi i co się robi żeby mieć chociaż jako takie pojęcie na ten temat co do Ciebie inni mówią bo sam powinnieneś wiedzieć że jeżeli ktoś chce komus coś sprzedać/wcisnąć a ta osoba nie ma o tym pojęcia to wystarczy wszystko ładnie dobrać w słowa i łyknie to jak pelikan kluske (sam chyba cos o tym wiesz---doświadczenie zawodowe..........).Znasz pare takich osób które wystarczy zapytać, poprosić, umówić się pogadać.

Ja juz kończe swoje wypowiedzi w tym topiku bo wszystko co napisze musisz zakwestionować, będe śledzić to i naprawde trzymam kciuki tylko nie chce żebyś tego póżniej żałował, nie twierdze że koniecznie musi wyjść wszystko żle i nie tak ale....
i tak zrobisz jak bedziesz uważał.
piotrek - bierz skrzynie z c4. jak Ci sie bedzie zle jezdzilo to sie najwyzej zamienimy.
Ja mam taką głupią rade tylko, poczytaj troche na temat innych projektów, posłuchaj ludzi którym nie zależy na tym czy bedziesz to miał czy nie, czy zrobisz to u nich czy nie. Zainteresuj sie tym jak to sie robi i co się robi żeby mieć chociaż jako takie pojęcie na ten temat co do Ciebie inni mówią bo sam powinnieneś wiedzieć że jeżeli ktoś chce komus coś sprzedać/wcisnąć a ta osoba nie ma o tym pojęcia to wystarczy wszystko ładnie dobrać w słowa i łyknie to jak pelikan kluske (sam chyba cos o tym wiesz---doświadczenie zawodowe..........).Znasz pare takich osób które wystarczy zapytać, poprosić, umówić się pogadać.

Ja juz kończe swoje wypowiedzi w tym topiku bo wszystko co napisze musisz zakwestionować, będe śledzić to i naprawde trzymam kciuki tylko nie chce żebyś tego póżniej żałował, nie twierdze że koniecznie musi wyjść wszystko żle i nie tak ale....
i tak zrobisz jak bedziesz uważał.


Stary doceniam to że się o mnie martwisz, ale dlatego wogóle poruszyłem temat skrzyni
bo rozmawiałem z kilkoma neutralnymi osobami i to ona poddały mi pomysł na b18c4 skrzynie a potem stwierdziłem to bardzo fajny pomysł i dlatego chce chyba zostać przy nim. ale jeszcze raz dzięki ze chcesz mi pomoc

PS: Pati umowa stoi
Ok.Wszystko już wiem. SIlnik B16A2, skrzynie B18C4 z przełozeniem drugiego biegu z B16A2. POzdro600 można zamknąć.
To ja jescze dodam cos od siebie... Czy kiedykolwiek jezdziliscie honda ze szpera? pamietajcie ze ten samochod sluzy do JAZDY NA CODZIEN, a nie tylko do jezdzenia na wprost. Prowadzenie samochodu z LSD jest nieporownywalnie lepsze i pewniejsze, a o mitach z wypadaniem z vteca na 2 biegu tez monza zapomniec... no chyba ze problem lokalizuje sie miedzy kierownica a oparciem.

Pozdrawiam
... no chyba ze problem lokalizuje sie miedzy kierownica a oparciem.

Pozdrawiam



nad tym problemem będę ciężko pracował
W przyszłym tygodniu wstawiam swoje ED9 na swap B18C4 do SSG, jak wrócę do domu i się ogarne to napiszę co i jak przygotowałęm w aucie pod ten swap.
W przyszłym tygodniu wstawiam swoje ED9 na swap B18C4 do SSG, jak wrócę do domu i się ogarne to napiszę co i jak przygotowałęm w aucie pod ten swap.


Spoko jak u nich byłem to wspominali coś o tym ze mozliwe że oddamy auto w tym samym terminie zapraszam częsciej do wawy
wojtek, na czym bedziesz osadzal silnik (jakie mocowania)?

jakie poloski i jakie wybieraki skrzyni (te przy wydechu laczace skrzynie i lewarek biegow)?

sprzeglo hydro czy na linke? robisz konwersje obd0>obd1?

z gory dzieki za info
wojtek, na czym bedziesz osadzal silnik (jakie mocowania)?

jakie poloski i jakie wybieraki skrzyni (te przy wydechu laczace skrzynie i lewarek biegow)?

sprzeglo hydro czy na linke? robisz konwersje obd0>obd1?

z gory dzieki za info


primo hasport
secundo półośki z B18C4 i tak samo wybieraki(szczegóły tutaj opowie ci lemon i goofy z SSG)
sprzęgło przeróbka z hydro na linkę, konwersja OBD tak plus Hondata
Grubo a myślałem ze moj pomysł jest fajny . . .
Jak grubo

To co robi Wojtek to podstawowy zestaw żeby zabawa miała sens.
Jak grubo

To co robi Wojtek to podstawowy zestaw żeby zabawa miała sens.



Walter ma rację. To jest podstawowa sprawa coby nie czynić tzw. druciarstwa.
Ja zacząłem w swoim ed 9 od podstawowych spraw tzn. wszystko opisałem w moim topicu na h3m, hamulce, zawias, itd.
http://www.honda.gda.pl/s...ic,18807.0.html
wojtek3miasto, mozesz mi powiedziec o tych taroxach?? jak sie sprawuja?? trzeba je rozgrzewac itd.??

mozesz tez pokazac zdjecia dolotu??
wojtek3miasto, mozesz mi powiedziec o tych taroxach?? jak sie sprawuja?? trzeba je rozgrzewac itd.??

mozesz tez pokazac zdjecia dolotu??



Taroxy rewelacja :padam: naprawdę warte tych pieniędzy, nie trzeba ich rozgrzewać, 10 razy pod rząd 180 i do zera i nic sie nie dzieje, żadnego fadingu ani bicia na kierze. Zdjęcie dolotu muszę zrobić. Dolot będzie do kupienia po swapie
Inny silnik inny dolot proste :]
Inny silnik inny dolot proste :]



nie no jasne tylko ze przepustnica i umiejscownienie filtra w serii sa w bardzo pododbnych miejscach w b i d.Stąd to pytanie...
czemu?
15 maja dopiero bede kasę na zabawe... :zalamany:
15 maja dopiero bede kasę na zabawe... :zalamany:


:kwasny:
wpadnij w sobote o 10 do ssg będę wstawiał swoje autko to chwilkę pogadamy
EDIT: Narazie nie bede miał kasy na ten wyczyn, bede musiał ogranić autko inaczej(remoincik Dserii)


mam nadzieje ze przyda sie ten TOPIC



a co z B serią ?? :looka:
:kwasny:
wpadnij w sobote o 10 do ssg będę wstawiał swoje autko to chwilkę pogadamy


hej, bedzie jakas fotorelacja z opisami na stronie?
ktoś inny ją łyknie...


widze, że plany sie zmieniły :looka:
ale chyba wiem w jakim kierunku :hyhy:

:kwasny:
wpadnij w sobote o 10 do ssg będę wstawiał swoje autko to chwilkę pogadamy


hej, bedzie jakas fotorelacja z opisami na stronie?
No pewnie że będzie zarówno tutaj jak i na ssg no i na h3m też będę ogarniał aż zeza dostanę :przestraszony:
No pewnie że będzie zarówno tutaj jak i na ssg no i na h3m też będę ogarniał aż zeza dostanę :przestraszony:


wszystko ze szczegolami poprosze sam bede osadzal B-serie na Hasporcie a wiec takie info z pierwszej lini frontu jest bezcenne
Kamilos jak będziesz używał gotowych łap to jaki problem poprostu przykręcasz

chyba że coś spieprzyli :rotfl:
lapy to nie problem ale zastanawia mnie kwestia ulozenia polosiek oraz palakow ktore lacza skrzynie z lewarkiem biegow.

na hondatech.com chlopaki po takich swapach pisali ze seryjna linka sprzeglowa z ED9 potrafila sie wyciagac z tej racji ze sterowala hydraulicznym sprzeglem przez konwerter Hasporta.

jest jeszcze kwestia VSS bo licznik w ED9 nie obsluguje tego a w skrzyniach nowszych B serii chyba jest wszedzie montowany.

... no i jeszcze dlugo tak wymieniac
przekręcasz vss ze starej skrzyni do nowej i gotowe :]
ale w starej skrzyni nie ma VSS'a no chyba ze nie problem wyjac VSS z nowej i zalozyc stara linke.
jest vss, a i tak licznik jest napędzany linką. a to ze mozna elementy przelozyc ze starej skrzyni to inna sprawa. a jesli chcesz miec licznik napędzany kabelkami to polecam zegarki z EFa
nie wiem Pati czy o tej samej skrzyni mowimy ale w europejskich CRX'a skrzynie nie mialy VSS. czesc SiR'ow miala takie rozwiazanie. jestem prawie pewny ze w ED wogole nie byl VSS montowany. Pati, skad masz info ze twierdzisz ze europejskie ED mialy VSS?

dla jasnosci w ED9 jest skrzynia L3 i o niej wlasnie mowie

ps. ja mam licznik napedzany kabelkiem.
Był VSS w ED9, przynajmniej w D16Z5.
vss jest, ale jest tez i sznurek do napedzania licznika. to dwie osobne sprawy. licznik napedzany jest mechanicznie, ale komp czasem potrzebuje info o szybkosci pojazdu i sobie to info bierze z vssa. paniatna?
kamilos zrob sobie prosty test. odepnij linke z tylu od licznika. jak pojeździsz dłuzej to wywali Ci checka. wiec jakas elektornika tam byc musi
Zgodnie z wcześniejszą obietnicą próbowałem wrzucić fotki z tego co się dzieje z moim autkiem w SSG ale coś mi nie poszło :kwasny: w związku zczym zapodaję link :wstyd:
http://forum.streetshadows.pl/viewtopic.php?t=4552
ladnie sie zapowiada mnie najbardziej interesuje jak sie sprawdza mocowania hasporta w ed9 :hyhy:
mnie też ten temat interesuje hehe
sprawdzą się spoko. trzeba tylko dostać właściwe.
Sprawdziły się furmanka do mnie jedzie Wrażenia opiszę jak dorwę w swoje łapki :oczami:
:padam: padłem na cyce jak się przejechałem po swapie. Masakra
a jak przebiegl SWAP? masz jakies dokladniejsze info od SSG czy nie wnikales?
cyk cyk i gotowe
hasport był grany.
a jak przebiegl SWAP? masz jakies dokladniejsze info od SSG czy nie wnikales?



Wojtek w miare mozliwosci byl informowany na bierzaco o postepach prac.
Co do samego swapa to nie do konca takie cyck cyk. Pomimo uzycia hasportow jest kilka elementow ktore nas zaskoczyly. W momecie kiedy mielismy juz wszystkie elementy ukladanki samo wlozenie trwalo naprawde chwile.
Jak rozwiązaliście sprawę linki prędkościomierza? Dało się wpasować linkę zamiast/obok VSS-a?
uzywasz vss'a ze starej skrzyni.
a jak uczucie na pedale sprzegla z tym konwerterem Hasporta? uzyliscie seryjnej linki sprzegla ze skrzyni D16Z5?
Tak uzylismy seryjnej linki. A co do czucia pedala ... to ja nie chce wiedziec :rotfl: Moze Wojtek niech sie wypowie bo ma porownanie. :niepewny:
Gejofile
Sprzęgło ok działa jak w z5, a u mnie chodziło jak po maśle. Konwerter godny polecenia, w ogóle cały zestaw hasporta jest ok, tyle tylko że jest sztywniejszy niż seryjne elementy i telepie budą na wolnych.
A jaka twardosc poduszek masz?
Wg mnie na ulice najtwardsze czyli te 88A sa zdecydowanie za twarde. Te srodkowej twardosci sa bardziej akceptowalne
Nie wiem jak te najbardziej miekkie sie spisuja.

Za to poduchy Mugena nadaja sie super do codziennej fury.
Za to poduchy Mugena nadaja sie super do codziennej fury.

Orientacyjnie jaka mają twardość
ma te najmieksze... 62a
Hehe seria

to ile ma seria :rotfl:


Tak sie dopytuje bo ostatnio znalazłem dystrybutora żywic poliuretanowych i jest spory wybór z różnymi twardościami i zastosowaniami. Największym problemem jak zawsze jest ilość bo sprzedają w puszkach po 10 kg albo po 6 puszek i kg :kwasny:
Hehe seria

to ile ma seria :rotfl:


Tak sie dopytuje bo ostatnio znalazłem dystrybutora żywic poliuretanowych i jest spory wybór z różnymi twardościami i zastosowaniami. Największym problemem jak zawsze jest ilość bo sprzedają w puszkach po 10 kg albo po 6 puszek i kg :kwasny:



Poduchy Mugena sa gumowe jak seryjne dlatego sa takie fajne do ulicznego auta. Maja jakosc oryginalnych tylko sa troche twardsze ale na tyle ze nie przeszkadza to w codziennym uzytkowaniu. Mam takie w EK4 od kilku lat i jestem bardzo zadowolony.

Nie wiem jak szybko sie beda wybijac te poliuretanowe elementy w poduchach Hasporta. Mozliwe, ze calkiem szybko wiec trzeba to monitorowac czesto. Na cale szczescie te wkladki sa bardzo tanie. W EG6 mialem poduszki Hasporta z wkladkami 88 i trzeslo strasznie. Efekt sie potegowal bo nie mialem prawie w ogole tapicerki. W kazdym razie na ulicy bym tego nie zniosl. Przejechalem okolo 2000km na torze na tych poduchach i wygladaly po tylu kilometrach OK.