Interesuje mnie, jaki wybrać silnik do profi startów na 1/4.
Zależy mi na klasie mini, zatem jakiś o pojemności 1.5.
Prosiłbym o wszelkie podpowiedzi, natury technicznej i nie tylko,
jak można taki silnik przygotować?
Interesuje mnie bariera 130 KM.
Czy inplantować do tego VTECa (na zasadzie mini-me),
czy może robić hardcore i jechać na dwa wałki?
... bo jeden to może być już za mało.

Proszę o wszelką pomoc.
D15Z6 z pomieszanym dołem
D15B JDM
Nie zrobisz 1.5 na dwóch wałkach - będzie niezgodne z regulaminem SSS.
Chyba, że wrzucisz głowicę DOHC PM7 na blok 1.5, ale wtedy kompresja będzie bardzo niska - setup pod turbo.

D15B JDM to fajny silnik, lepiej znosi obroty niż D16Z6 i generalnie powinno się z niego dać wycisnąć 160 KM wałkiem, dolotem, wydechem, portingiem/obróbką i strojeniem.

P.S. Żeby powalczyć w klasie mini musiałbyś to wsadzić do ED6, jakiegoś lekkiego (bez szyberdachu).
zastanawialem sie nad d15b i jest problem - nie da sie podbic kompresji niczym poza customowymi tłokami. a z CR na poziomie 9,5:1 zbyt duzo wolnossakiem sie nie zwojuje...
Nie zrobisz 1.5 na dwóch wałkach - będzie zgodne z regulaminem SSS.


ke? literówka czy ja nie jarzę?
nie zrobisz destrokera z b16 - nie bedzie to zgodne z regulaminem.
dół D15, góra VTEC
kute, duża kompresja, ostry wałek
...i masz puchar na zawodach

aby wygrać potrzeba w kurwe kasy- kute, trąbki, karbon
EG odchudzic ile wlezie (pewnie na to co pozwalają to poniżej 800kg można zjechać spokojowo), krecić ile wlezie
i powinno być szybko, 200koni trzeba mieć
Nebraska - cokolwiek kute do D15 to cena x2 bo nikt tego nie ma w ofercie.
mając d15b jest troche łatwiej, bo korby pasują z d16 i moze jakos sie dobrałoby tłoki, np z civica gx czy coś, ale to troche loteria i duzo matematyki.
Patrycjo, ale przecież korby i tłoczki można zrobić na zamówienie, przy okazji zrobić jak najdłuższe korby jak sie da i kręcić do 10000rpm :hyhy:
jak najdłuższe korby jak sie da



jestem niedoinformowany, bo zawsze mi się wydawało, że im wyższe kręcenie tym korby powinny być krótsze aby zmnijszyc r/s ratio? Proszę o edukacje jesli się myle
Kręcić można wysoko jak wykorbienie wału jest małe, do tego powinny być dopasowana długość korbowodów. Jak korbowód będzie krótki to będą duże naciski no boki cylindrów i wychylenia samego korbowodu będą bardzo duże. Przy długich korbowodach zmniejszamy siły boczne na cylindry ale wzrasta nam masa i bezwładność, też niedobrze.

łopatologicznie

stock rod/stroke
po polskiemu
długosć korbowodu/skok tłoka

czyli wydłużając korbowód wzrasta nam wartość tego stosunku czyli można wysoko kręcić :hyhy:

Można by się zastanowić czy nie warto wziąść czegoś o małej pojemności i mocno rozwiercić. Tylko mało jaki silniczek ma tak grube ścianki cylindrów żeby dużo pojemności zyskać.


Odnośnie tematu
Graphi bierz cerke I gena będzie lans i dostaniesz klubową naklejkę
thx za wyjaśnienie. Faktycznie masz racje
no tak, ale korba i tłok na zamówienie to cena x2.
druga sprawa to wysokosc bloku, ktora nie jest nieskonczona i zbyt dlugiej korby nie dasz bo bedzie wystawac...

blok 1,5 euro sie nie nadaje - korba w miare ok, ale tłoki na zamowienie
blok d15b lepiej, bo dobry wał, właściwe korby, tłoki z grubym sworzniem, takim jak w 1,6. do niego mozna dopasować jakieś tłoki podbijające cr z d16a9 albo z d17 (civic gx)
ale jak się chce zaistniec w mini to juz trzeba ostro z kasy wyskoczyć- chyba trzeba już 13stki strzelać- co?
trzeba dokręcić 1.5 do 170+
albo polecieć Japoniecstyle...
Albo zbudować auto u magików...
albo polecieć Japoniecstyle...


KOSZT KORB 3200 na zamówienie, a tłoków to nie wiem, jakby nie patrzec to trzeba mieć troche plnów, i to pomnożyć razy 2 bo zawsze kur... coś
no, czyli za +/- 20 tys. złotych można zbudować mocne 1499cm
albo walić ścieme że masz w dowodzie 1500cm
a na np. czymś takim wybić D15B2: http://www.ultrastreet.net/632_900_bd.asp
:hyhy:
w jaki sposób można mieć w dowodzie 1,5 i śmigać 1,6?



spytaj japońca :rotfl:
w jaki sposób można mieć w dowodzie 1,5 i śmigać 1,6?



jaki problem,
bazowo masz 1,5 a wkładasz 1,6

znam takich :wstyd:
ja miałem w corolli 1.3, a pod maską 1.6 hehe, oczywiście nikomu nie ściemniałem, że to 1.3 tak jeździ
ja miałem w corolli 1.3, a pod maską 1.6 hehe, oczywiście nikomu nie ściemniałem, że to 1.3 tak jeździ


Nom, byłbyś skończonym idiotą, gdybyś miał 1,6, a mówił , że to 1,3.
:rotfl: :wstyd:
Widzę że temat sie wyczerpał- technicznie temat bardzo ciekawy, ale widzę że głównym zamierzeniem powstania było dopierdolenie Japońcowi
Pozostawmy forum techniczne dla zagadnień technicznych, szydera i dopierdalanie forum ogólne lub shoutbox

zamykam