Silnik:
Swap silnika d15z1 na d15b z ek3 JDM
-3 stopniowy vtec(2 zawory vtec)
-olej valvoline vr racing 5w-50

-pompa wody , termostat GMB

Układ dolotowy:
-SRI
-kolektor ssący d16w4
Plany:
-Password JDM parówa ze stożkiem - DONE


Układ wydechowy:
-seria
Plany:
-eby 4-2-1 - DONE
-2,25 - DONE
-końcowy m-tech m15 - DONE
-next m-tech oem look

Elektronika:
p1h + CROME by TTG(Mleko)
załączenie 1 VTECa - 2 500 obr/min
załączenie 2 VTECa - 5 000 obr/min
Shiftlight 7200, odcinka 7400


Układ napędowy:
Skrzynia biegów S40 + FD 4,25
sprzegło EXEDY OEM
Plany:
-3 i 4 z CRX

Zawieszenie:
4X Vogtland -40
Amortyzatory Tokico
Chyba wszystkie tuleje nowe
Rozpórka przód
Plany:
-ASR
-stabilizatory tył, przód

Układ hamulcowy:
4x tarcze 240
korekcja siły hamowania z eg5
4x klocki ferodo premier
Plany:
-262 na przedzie
-15/16

Środek:
-fotele z Del Sol
-zegary Spoon style indiglo
-gała 5D VTi
-czarne wnętrze (z coupe, czyli bez tylnych boczków)

Moc: 139HP, 143Nm

Zdjęcia:



w CK jezdza 2 takie cvc wiec pionierami na bank nie byliscie
Gratki, fajny silnik
wypas Gruszka! duży progress, czekam na więcej
kruku, ale to jest 3stage VTEC - ja z fastfoodem mamy starsza generacje tego silnika bez ECO ... choc w PL juz takie jezdza to nie wiem czy po udanym przejsciu na obd1 bo z tego co sie orientuje sa spore problemy gdyz obd1 nie radzi sobie z tymi dwoma VTECami ... ale z tego co widze sie udalo i za to wielkie GRATULCJE!

... ale zeby nie bylo tak pieknie z mojej strony to wydaje mi sie ze za duzo zachodu bo moim zdaniem 3-stage nie jest tego warty

Ale powodzenia w dalszych modach!
dokładnie , Couto prawdę rzecze. Wiem ze duzo zachodu jest i mozesz uwazac ze nie jest to tego warte, ale jednak zobacz, ze moj silnik jest prawie nowy. nie pali ani grama oliwy. Dlatego chcialem miec oba vteci sprawne, zeby nie był przelany od dołu:). A żeby wymyslić jak ogarnąc 2 VTECa to wydaje mi się że trzeba mieć łeb jak sklep;]


fotostory :

był sobie silnik, który przybył do Europy zza wielkiej wody:


jego zawór był dziwnym trafem podwójny:


a oznaczenie jakieś...niekompletne:


on cały zaś czysty jakoby z kąpieli hyżo wyszedł:


spręzynki jego kolor trzymały nadal:


...zaaklimatyzował się szybko w nowym otoczeniu:


wraz z gwardią dzielnych japończyków:


przystępujemy do akcji:


i tak dalej, aż do wyciągnięcia:



jest też nowe sprzęgło założone i jakieś wałki tez sie walają :


jakieś kable, coś, teges żeby z OBD2 było jeden:


w między czasie silnik w magiczny sposób wleciał w komore silnika:


i kończymy





[b]SZCZEGÓLNE PODZIĘKOWANIA NALEŻĄ SIĘ MLEKOwi za poświęcony czas i życie rodzinne na rzecz dokładnego i pionierskiego na skalę Polski projektu.
Oczywiscie nie chodzi mi o ogarniecie pierwszego VTECa - bron boze! Jesli juz cos takiego jest to musi to dzialac!

Chodzilo mi raczej o koncepcje swapa tego silnika - duzo roboty a nie dostaniesz ekonomicznej rajdowki. Ale jesli jest tak jak mowisz, ze silnik jest praktycznie nieuzywany to tylko pogratulowac szczescia i pozostaje zyczyc milego bujania (raczej nie sciganek) po miescie
ooo i kolejnej rzeczy sie dowiedzialem, myślalem ze d15b byl tylko jeden rodzaj
jak to nie ściganek? od 2 500obr/min lata normalnie, a biorąc pod uwagę jego dopracowanie względem poprzedniej generacji, krzywa momentu przebiega lepiej więc powinien być szybszy od d15b 2 generacji(1 generacja była na podwójny gaźnik)
niby tak (co do momentu), ale z tego co mowia/pisza tak za bardzo nie jest ... nie bylo mi dane sprawdzic (tak jak mowilem - malo tego u nas).

ciekaw jestem jak bedzie wygladalo spalanie, bo szczerze powiem to u mnie jest bardzo pozytywnie - tu musi byc o wiele lepiej!
fura lata dopiero od kilku dni a schodzi z vteca tylko na postoju, także nie mam możliwości przekonania się:) ale na hamownię jade dzisiaj także pokażę wykresik
obowiazkowo - ciekaw jestem bardzo co pokaza kreski
znaczy sie co?on ciagle prawie na vtecu lata?spiety na stale czy co?
znaczy pewnie, że właściciel jest zajarany jak cycek i pałuje non toper...
dokładnie tak jak Emre mówi, VTECi działają poprawnie tylko kierowca nie ogarnia schodzenia poniżej 5tys/obr chwilowo:)

Kreski na serii ze stożkiem pokazały:

129,8KM i 139,8Nm

Wykres załączę po otrzymaniu, choć pokazuje że mapki paliwa oczekują dopracowania:)
Kurde nie jestem Hondziarzem i nie znam się na tych waszych silnikach, ale ten jest naprawdę fajny
No i widzę kilka błędów, oraz braków znaczących. Powiem tyle było by miło kolejnego "słuchacza" pozyskać

Jeśli potrzebujesz pomocy to PW.

Powodzenia w modach
Ranalcus
A ja mam pytanie: dlaczego to się nazywa "3stage vtec", skoro zmiana fazy jest dwukrotna?
bo są trzy stejdże: 12v->16v->ostre 16v.
jeśli to co piszą na wikipedii to prawda to
1 stage VTEC-E ->2500rpm
2 stage bez VTEC'a 2500-> 6000rpm
3 stage VTEC 6000rpm->
zresztą czemu pytasz mnie i tu obecnych?to nie polacy to wymyslili jeno japończycy.


i mam wysłać maila do Hondy? Nie wiedzialem, teraz wiem. Czekam na wynik z niedzieli.
Komputer P1H (czy tam P28 bo to to samo), nie obsluguje 2 stopniowego VTECa, jedyna mozliwosc jaka widze to dodatkowe wyjście z ECU przewidziane np dla IAB które mogłoby odpalac ecovteca. Mozesz cos wiecej napisac jak zostal uruchomiony 2 stopniowy VTEC na komputerze OBD1?
Nie moge więcej napisać . z Mlekiem gadaj na ten temat bo nie będę jego myków zdradzać;).

Fawor , tylko żeby nie było, no offence
Fawor , tylko żeby nie było, no offence


luźno luźno.
bo są trzy stejdże: 12v->16v->ostre 16v.

zresztą czemu pytasz mnie i tu obecnych?to nie polacy to wymyslili jeno japończycy.



takie stejdże to ma d15z6 a nie d15b. Eco do 3 tys czyli 12v potem normalne 16v, nastepnie vtec od nie pamietam ilu wiec wydaje mi sie ze roznica musi byc jakas glebsza
kita...nie "od nie pamiętam ilu" tylko po prost..."nie" ;] jest 12-16, ostrych 16v nie ma w d15z6 i to odróżnia te motory. Skąd Ci mądralińscy pożal się Panie Boże sie biorą
ostrych 16v nie ma w d15z6



w D15Z6/8 jest praktycznie tak jak w D15B czyli najpierw 12V pozniej 16V i 16V z VTEC !!! wiem bo sam mam taki silnik tyko inne kolektory ssace są oraz inne wałki i ECU, D15Z6/8 głównie nastawione są na ekonomie i kreci sie nizej niz D15B
kurde, nie;] d15z6 to silnik który ma tylko jedną fazę-z 12v na 16v. projekty znane na cała polske robi a tak sie tutaj ośmiesza... a kolektory d15z6 i d15b ssące akurat są identyczne;].
wałki inne dlatego że w d15b jest dodatkowa krzywka, ostra, do vteca, a u Ciebie tylko 12/16. gdyby d15z6 miało dodatkowego VTECA powyzej 6000 to miałoby 130KM.

Chłopaki, mówie poważnie. Wiem, że w wikipedii mozna wyczytac ze d15z6 ma 3stopniowego VTECa ale jednoczesnie mozna przeczytac , ze mają 130koni.

to dlatego silnik d15b jest taki super, bo ma dwa VTECi- czytaj:DWA ZAWORY VTECa.
jeden z 12v na 16v a drugi z 16v na ostre 16v.
tutaj po raz kolejny wklejam zdjęcie DWÓCH VTECów:


silnik ma 2 VTECi tylko i wyłącznie wtedy, gdy ma 2 zawory VTECa.
paniał?
a kolektory d15z6 i d15b ssące akurat są identyczne;].



w 3-stage sa identyczne ... w tym starszym jest taki jak w d16z6
Ciekawy projekt
Powodzenia w modach... chociaż nie aż taki pionierski jak by się niektórym wydawało

Ciekawy czy będzie tak ekonomiczny jak "typowy eco-vtec"... bo chyba w tym projekcie nie tylko o KM ale i o ekonomie chodziło
A raczej czy udało sie wam ustawić taki AFR jak ma "typowy eco-vtec" na niskich obrotach dla niskiego obciążenia silnika?
Czy narazie "mapy" robiliście w garażu ?
Mnie się podobać
Coś innego oryginalnego i w klasie 1.5 będzie mógł powalczyć jak sądzę z powodzeniem.
Czekam na jakiś wykres i czasy na 1/4m
Cuoto- masz oczywiście rację:)
RYS-wstepnie nie chodziło o ekonomię, to że trafił mi się ten silnik to taki zbieg okoliczności i w ogóle aż dziwne, że z nim skończyłem, gdyż jeździłem po polsce w poszukiwaniu d16vteca . a w końcu po kilku niepowodzeniach zdecydowałem się kupić silnik ...na podstawie kilku fotek:D. Spisuje się wzorowo.

Co do map-narazie nie nastąpiło jeszcze strojenie z sondą AFR, także są one dobrane na zasadzie "mniej-więcej". I wypluło na nich niezły wynik 129,8HP i 139,8 Nm:).

Mam nadzieję odbyć strojenie najdalej w przyszłym tygodniu.

Magiq, czas na ćwiartkę na te chwile wynosi 15,904 moj najlepszy, ale mam zamiar w tym roku zejśc do 15,75:)
kita...nie "od nie pamiętam ilu" tylko po prost..."nie" ;] jest 12-16, ostrych 16v nie ma w d15z6 i to odróżnia te motory. Skąd Ci mądralińscy pożal się Panie Boże sie biorą



coś Ci się chyba pomyliło, d15z6 ma do 3 tys działające po trzy zawory na cylinder czyli tryb eco, od 3 tys normalnie 4 zawory na cylinder. a w okolicach 5,400 włącza się vtec. Fakt vtec jest tu jedno stopniowy ale jest dlatego jest tez jeden zawór vteca. Tryb eco działa poprostu na zasadzie 12v. Czyli śmiało można powiedzieć ze d15z6 jest też trzy stopniowy ale na innej zasadzie niż d15b. Tak już jako ciekawostka d15b był pierwsza d15 z vtec, dopiero później zostało wprowadzone d15z6 jako nowsza jednostka tańsza w produkcji gdyż wprowadzony system zmiany faz był prostszy.

ps. o istnieniu vteca informuje także naklejka od producenta na tylnej klapie, wiec nie pisz takich głupot ze jedyna zmiana jest przy 3 tys a potem nic. d15z6 ma vtec i albo się doszkol albo popraw co napisałeś bo potem ktoś przeczyta i powtarzać będzie.

ps2
[quote="Gruszecky"]to dlatego silnik d15b jest taki super, bo ma dwa VTECi- czytaj:DWA ZAWORY VTECa.
jeden z 12v na 16v a drugi z 16v na ostre 16v.

i na tym polega różnica pomiędzy d15b a d15z6, d15z6 nie ma zmiany vteca z 12v na 16v a d15b ma. potem vtec włącza się tak samo w jednym jak i w drugim, krzywki nie są takie same bo oczywiście są inne walki ale zmiana jest zarówno tu jak i tu
hmm, to może powiem jaśniej, i w końcu to zrozum.
silnik d15z6 został zaprojektowany jako silnik ekonomiczny, który ma jak najmniej palić.
System VTEC został zaprojektowany by mozna go było wykorzystać do:
a)wydajniejszej pracy silnika
LUB
b) ekonomicznej pracy silnika czyli redukcji spalania

silnik d15z6 to jeden z serii silników w których podstową kwestią było jak najniższe spalanie.
Stąd 1 zawór VTECa który powyzej 3tys. obrotów pozwala na przejście z 12v na 16v.
silnik ten nie ma drugiego zaworu VTECa , a zatem do konca-do odcinki pracuje na 16v czyli , można powiedzieć, na VTECu.
Silniki takie jak d16z6, d16y8 pracują od początku w systemie 16v, jednak powyżej bodaj 5500 obr/min załącza im się ostra krzywka za pośrednictwem zaworu VTEC, których liczba w całym silniku również wynosi 1(słownie: JEDEN).

Japończycy, jako, ze najlepsze zawsze zostawiają dla siebie, postanowili na rynek wewnętrzny wpuścić mocniejszą wersję silnikową d15b która w 1generacji pracowała na podwójnym gaźniku w CRXach, w 2 generacji konstrukcyjnie była niemal identyczna z silnikiem d16z6, również faza VTECa była taka sama i zawór był pojedyńczy, jednak pojemność 1,5 pozwoliła na 5koni wyższe osiągi seryjnego silnika niż d16z6, prawdopodobnie za sprawą map paliwa i kątów zapłonu, które zostały bardzo precyzyjnie dobrane.

w roku 1996 postanowili puścic w obieg na japoński rynek silnik o oznaczeniu d15b, który jest 3 generacją silników o tym symbolu. Jest to połączenie silników d15z6 i d16y8 w wielkim skrócie.
to znaczy do 2500obr/min pracuje on w trybie 12v czyli econo. powyżej tej wartości obrotowej wchodzi w tryb normalnej pracy (która dla silnika d15z6 JUŻ jest trybem VTEC), a powyżej 6000obr/min załącza się kolejna krzywka która pozwala na dłuższe otwarcie zaworów ssących niż poniżej tej wartości.

Mam prośbę , ale taką dużą. Jeśli Ci się coś WYDAJE, albo coś sobie wymyśliłeś, i uważasz taką prawdę za jedynie prawdziwą- proszę, bądź uprzejmy mieć wątpliwość.

bo nie wiem czy sie smiac czy płakać.
dokladnie jak pisze wyzej ,dodam ,ze "moj" d15b wystepowal najczesciej w del solu
ogolnie wyglada to tak:
glowica z z6 (walek tylko otrzejszy)
korby tez z z6
tloki sa do d15b inne niz w pozostalych
pierścionki D15Z1
glowne panewki D15B7
korbowodowe D15Z6
kita, wyprowadź sobie żarówką VTEC light'a do samochodu ( choćby takiego na chwile, na dwóch rzeźnickich kabelkach ) i wszystko będzie jasne. Fajnie sobie dyskutujecie, ale nikt nie popiera swojego zdania tekstami z broszur czy manuali Hondy - tak możecie sobie "udowadniać" na wieki. Ja z chęcią bym się dowiedział jak jest na prawdę
Fawor- mądry nigga jesteś więc przelicz sobie : ilość zaworów VTECa= ilość zmian faz rozrządu.

dodam jeszcze że moj d15b JDM to to samo co d15z7 USDM. nie d15z6 ani nie d15z8.
Fawor- mądry nigga jesteś więc przelicz sobie : ilość zaworów VTECa= ilość zmian faz rozrządu.


wiem, dokladnie o tym samym myślę. Ale fajnie by było, gdyby jednak kita dopiął lampkę i wszystko będzie jasne
VTEC-E

A novel implementation of VTEC in SOHC engines is the VTEC-E implementation (E for Economy). VTEC-E uses the principle of swirling to promote more efficient air-and-fuel mixing in the engine chambers. VTEC-E works by deactivating one intake valve. Examine the diagram below.

In the SOHC VTEC-E implementation, only one intake cam-lobe is implemented on the camshaft. Actually it is really a flat "ring". In operation this means the relevant rocker arm will not be activated causing the engine to effectively work in 12-valve mode. This promotes a swirl action during the intake cycle. VTEC is used to activate the inactive valve, making the engine work in 16-valve mode in more demanding and higher rpm conditions. Honda was able to implement air-fuel mixture ratios of more than 20:1 in VTEC-E during the 12-valve operating mode. The SOHC VTEC-E engined EG-series Civic ETi is able to return fuel consumptions of as good as 20km/litre or better!!

SOHC VTEC implemented for power is often mistaken as SOHC VTEC-E which is implemented for economy. It is worthwhile to note that the 1.5l SOHC VTEC-E used in the JDM Honda Civic ETi produces 92ps. This is in fact less than that produced by the standard 1.5l SOHC engine's 100ps which uses dual Keihin side-draft carburettors. SOHC VTEC in the D15B produces 130ps. This is 30% more than the standard SOHC implementation !





3-stage VTEC

Examine the SOHC VTEC and SOHC VTEC-E implementations. The clever Honda engineers saw that it is a logical step to merge the two implementations into one. This is in essence the 3-stage VTEC implementation. 3-stage VTEC is implemented on the D15B 1.5l SOHC engine in which the VTEC-E mechanism is combined with the power VTEC mechanism.

Many of us probably has laughed at the poor ignorant layman who said "I want power AND economy from my Honda". We know of course that power and economy are mutually exclusive implementations. Honda decided not to abide by this rule. Now, with 3-stage VTEC, we get BOTH power and economy !.

The diagram below illustrates the 3-stage VTEC implementation. The intake rocker arms have two VTEC pin actuation mechanisms. The VTEC-E actuation assembly is located above the camshaft while the VTEC (power) actuation assembly is the standard wild-cam lobe and rocker assembly.

Below 2500rpm and with gentle accelerator pressure, neither pin gets actuated. The engine operates in 12V mode with very good fuel combustion efficiency. When the right foot gets more urgent and/or above 2500rpm, the upper pin gets actuated. This is the VTEC-E mechanism at work and the engine effectively enters into the '2nd stage'. Now D15B 3-stage works in 16V mode (both intake valves works from the same mild cam-lobe).

Stage 2 operates from around 2500rpm to 6000rpm. When the rpm exceeds 6000rpm, the VTEC mechanism activates the wild cam-lobe pushing the engine into the '3rd stage', the power stage. Now the engine gives us the full benefit of its 130ps potential !

The 3-stage VTEC D15B engine is used on the current EK-series JDM Civic/Civic Ferio VTi/Vi together with Honda's new Multimatic CVT transmission. Stage-1 12V or "lean-burn" operation mode is indicated to the driver by an LED on the dashboard. The 2500rpm cutover from lean-burn to normal 16V operation in fact varies according to load and driver requirements. With gentle driving, lean-burn can operate up to 3000rpm or higher. Stage-3 may not always be activated. The Multimatic transmission has a selector for Economy, Drive, and Sports mode. In Economy mode for eg, the ECU operates with a max rpm of around 4800rpm even at Wide-Open-Throttle positions.

The essence of 3-stage VTEC is power AND economy implemented on a 1.5l SOHC PGM-Fi engine. Many people mistakes 3-stage VTEC as a "superior" evolution of the power oriented DOHC VTEC implementation, describing DOHC VTEC as "the older 2-stage VTEC" and implying an inferior relationship. This is totally wrong because DOHC VTEC is tuned purely for high specific output and sports/racing requirements. 3-stage VTEC is in truth an evolution of SOHC VTEC and VTEC-E, merging the two implementations into one.


Ten tekst powinien nam wszystko wyjaśnić, i ja się myliłem w znacznym stopniu (za co wielkie sory, mogę skasować posta) ale i Ty nie byłeś bez błędu pisząc że d15z6 nie posiada vteca.

i jeszcze cos takiego:
1995-2000 Honda Civic 1.5 iLS (European Market)

* Displacement : 1,493 cc (91.1 cu in)
* Bore and Stroke : 75 mm × 84.5 mm (3.0 in × 3.3 in)
* Rod Length : 137 mm
* Compression : 9.6:1
* Power : 114 hp (84 kW) @ 6500 rpm
* Torque : 99 ft-lb (134 Nm) @ 5400 rpm
* VTEC Switchover : depending on load, max ~3500 rpm in 5th gear
* Valvetrain : SOHC VTEC (3-4 valves per cylinder, depending on rpm)
* Fuel Control : OBD2 PGM-FI MPFI


jednak d-series.org nie zawsze prawdę mówi
a pamiętam jeszcze jak dziś kiedy Favor mówił ze nawet słychać tego vteca

sorry za zamieszanie ale chyba zły dzień dzisiaj miałem
ja nigdy nie mowilem ze nie posiada VTECA d15z6 tylko ze jest on ustawiony na ekonomie i nie ma tego prawdziwego -ostrej krZywki tylko tego z 12 na 16v .

Nie kasuj oczywiście postów , bo ta wymiana zdan na pewno pomoże wielu innym osobom zrozumieć zasadę działania tych silników:). pozdro
W D15Z6 sprawdzone niestety tylko w warunkach "na podnośniku" i za pomocą przewodów rzeźnickich podłączonych tam gdzie trzeba vtec zapalał kontrolkę ("lampkę/żarówkę") w okolicach 3900rpm, 3 bieg. Nie miałem już możliwości sprawdzać przy jakich obrotach zapalał się pod obciążeniem, czyli mówiąc po ludzku jadąc normalnie po asfalcie. Gruszecky ma racje w dyskusji. Jechałem japońskim ek3 z kierą po złej stronie, skrzynia honda multi matic, tryb sport, niesamowite jak to wszystko działą w automacie, wspaniała zabawka, szkoda tylko że noga ciągle sprzęgła szukała

Gruszecky gratuje fajnego silnika, serio chciałbym to bardziej niż kopcące b serie

Tak na poważnie już, można w d15b przesunąć włączanie vtec o powiedzmy 1000rpm?
tak, ja mam na 5000
Gruszeczka ja Ci kibicuje bo mój pomysł Twoje wykonanie:)) w przyszlym roku trzeba klase wyrwac i objechac te cinkie i sejka... bedzie na gitarce:)))
Jest jeszcze Piotrek (81SarEn)
na mini w serii to mozna sie poslinic conajwyzej ... po zbiciu sekundy mozna powalczyc
jest juz plan wiec sekunda do wyrwania na 14.9 zjedziemy:)))
szybkie mini robią poniżej 14.7... nie mówiąc o tych b. szybkich
jak to się mówi-po nitce do kłębka
pozyjemy zobaczymy... dopniesz swego ...:))
Powodzenia
Jest jeszcze Piotrek (81SarEn)


a beda nastepni
I bardzo dobrze
Pochwal sie lepiej co tam modzisz a nie tak tajemniczo: "a beda nastepni"
Pochwal sie lepiej co tam modzisz


nie ma sie co wychylac ale badz pewien ,ze kolejne d15 podjedzie do Ciebie na strojonko mysle,ze 1.5 w przyszlym roku moze byc godnie reprezentowane przez marke spod znaku H
a co to za OT, skoro nawiązujesz m.in. do mojego silnika . Zresztą znam pewną d16 która zjada acury rsx k20 także potencjał d-serii w NA też jest spory .No ja niestety będę się stroić w Poznaniu gdyż wychodzi to zdecydowanie taniej

sunnboy a.k.a. badboy4ever , na torze poznań będzie jeszcze jedna runda na ćwiare w tym roku, zaplanuj sobie wypad na taką impreze bo warto

[ Dodano: 2009-08-27, 23:31 ]
no ziom w tym roku nie dam juz rady niestety ale w nastepnym wpadne napewno,a tak woogole bedziesz cos modzil jeszcze u siebie?.pzdr..
no ziom w tym roku nie dam juz rady niestety ale w nastepnym wpadne napewno,a tak woogole bedziesz cos modzil jeszcze u siebie?.pzdr..
znam z plotek tylko dwa najbardziej doinwestowane;D

tak ja wiem, czołówki nie przegonię:) ale będe spokojnie swoim tempem robił ten prodżekt tak jak to trwa od 3 lat przeszło:D. swoją drogą byłem przekonany że NA się dopręża a nie odpręża ale... wy tam sie znacie

no i skąd pytanie czy bede cos modził??toż to seria jest:D
No sie czepili tego Vitka...

hmm może tak rozbiorę klawiaturke, pokaże wałeczek i zobaczycie na własne oczy jak to jest zrobione...



Jak na początki roku wsadzałem d15b z 6gena, mnie również wyśmiewano na różnych forach...

"spec" z który ogarniał kabelki z 1 zaworu witka wyciągną mi czepień....

Przy włączaniu vteca, przeraźliwe dźwięki dochodziły z silnika, temu rozebrałem klawiaturkę i 12->16 jest spięte na stałe...

Puki co śmigam na p28, może i umnie w końcu uda się ogarnąć tego vitka...

Niestety seryjne ecu p2j podobno nie jest do przerobienia ze skrzyni ctv na manual...


Powodzenia w modach niech jedenpińć pośnie w siłe
A wracając do tematu D15B to... na sobotę zaplanowane jest strojone chyba najbardziej doinwestowanego D15B w Polsce... a juz na pewno najbardziej znanego


znam jeden,i jesli to ten to bodaj u tego samego tjunera bede robil
odprezanie,doprezanie jeden kij
oto porównanie wykresów mojej d15b.
na tym gorszym mamy seryjne d15b(95-00) na mapach z d15b (92-95)
natomiast na drugim d15b z kompletnym wydechem kolektor 4-2-1 z wyjsciem na 2", reszta 2,25" + strojenie na ulicy by merfi.



spróbuję na przyszły sezon coś dograć od strony ssania i dostroić na hamowni, gdyż liczyłem na kapkę większe przyrosty.

na takim setupie zdobyłem 3 miejsce w klasie mini na zawodach na 400m na torze Poznań, miało to miejsce w październiku.

- na zdjęciu parówa pożyczona na czas zawodów, myślę jednak, że to ona będzie następną przeprowadzoną modyfikacją
zmień... wiesz co
Homemade ambery? czy mi sie wydaje?
zmień... wiesz co



auto zmien ; )
auta nie musi, podaje

[ Dodano: 2009-12-21, 23:19 ]
może i nie simota ale licze, że będzie podobnie spełniała swoją rolę





edit: w ogóle widze, że zaniedbałem tu wątek. W tak zwanym międzyczasie auto przeszło kilka zmian, jak maska z laminatu, lepsza felga, dokładka ładniejsza, i obecnie wygląda to tak to:

Na pewno jest głośne. Ja mierzyłem wczoraj swoją o max głośność wyszła 110dB. Na B seri
Gruszecky, podoba mi się Twoja biała pokrywa silnika. Napis "HONDA" jest polerowany do metalu czy pociągnięty czarną farbą?
dzieki, napis jest standardowo spolerowany, tak padało światło najwyraźniej że nic się nie odbijało:).
Fajna ta kiełba, a pod maską dobry ordnung.
byłem ostatnio na torze Poznań, gdzie na 1/4 uzyskałem wynik 15,341 co uznaję za wynik niezły jak na poczynione modyfikacje.

Jeszcze taka fotka z toru prezentująca d15b x2

d15b in red d15b in white, mimo ,ze te same silniki i prawie te same podyfikacje to nie mialem szans z Toba
Furacz zapier..., prawie codziennie widzę go ryczącego na Katowickiej
Jeśli pozwolisz... .